بهترین شغل های سال در کانادا

به نظر شما کدام شغل ها بیشترین چشم‌انداز شغلی را در کانادا دارند؟ انتخاب مسیر شغلی یکی از سخت ترین تصمیمات در زندگی ما است. استعداد و علایقتان از عوامل اصلی انتخاب شغل است اگرچه که دانستن اینکه کدام شغل ها براساس اعداد سخت بیشتر امیدوار کننده هستند ، بسیار مفید است. رتبه‌بندی سالانه بهترین شغل های کانادا با در نظر گرفتن، حقوق ماهیانه، رشد و چشم انداز شغلی، شما را به سمت شغلی با پتانسیل و حقوق بالا سوق میدهد.

هر ساله فهرستی از شغل‌های پردرآمد در کانادا توسط سازمان‌های مختلف منتشر می‌شود. در زیر به برخی از شغل‌های پردرآمد کانادا در سال جاری اشاره می‌شود:

  • پزشکان و جراحان: به طور کلی، پزشکان و جراحان در کانادا به عنوان شغل‌های پردرآمد شناخته می‌شوند. امسال پزشکان و جراحان در کانادا حدود 225،000 تا 350،000 دلار درآمد سالانه دارند.
  • مدیران شرکت‌ها: مدیران شرکت‌ها نیز در کانادا به عنوان شغل پردرآمد شناخته می‌شوند. امسال مدیران شرکت‌ها در کانادا حدود 225،000 تا 350،000 دلار درآمد سالانه دارند.
  • مهندسان نفت: مهندسان نفت نیز به عنوان یک شغل پردرآمد در کانادا شناخته می‌شوند. امسال مهندسان نفت در کانادا حدود 100،000 تا 200،000 دلار درآمد سالانه دارند.
  • مهندسان نرم‌افزار: با رشد صنعت فناوری اطلاعات، مهندسان نرم‌افزار به یک شغل پردرآمد در کانادا تبدیل شده‌اند. امسال مهندسان نرم‌افزار در کانادا حدود 90،000 تا 180،000 دلار درآمد سالانه دارند.
  • مشاوران مالی: مشاوران مالی نیز به عنوان یک شغل پردرآمد در کانادا شناخته می‌شوند.
بهترین شغل های سال در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: جای تعجب نیست که بسیاری از این مشاغل مربوط به مراقبت های بهداشتی ، معاملات و حوزه های STEM باشد. اما برخی از شگفتی هایی نیز وجود دارد که ممکن است کودک پنج ساله شما را مجذوب خود کند؛ مانند این واقعیت که به نظر می رسد آینده روشنی برای مهندسین لوکوموتیو وجود دارد. در ادامه با 25 شغل برتر آشنا شوید.

مدیر مراقبت های بهداشتی در کانادا

شرح شغل:

با افزایش سن ، پیش بینی می شود که در بخش مراقبت های بهداشتی رشد چشمگیری وجود داشته باشد. در این شغل، شما بر ارائه خدمات در بیمارستان ها ، کلینیک ها ، خانه های سالمندان و سایر محیط ها نظارت خواهید داشت. مدیران مراقبت های بهداشتی وظیفه نظارت بر سایر متخصصان ، استخدام نیروهای جدید ، برنامه ریزی و ارزیابی ارائه خدمات و تنظیم بودجه را بر عهده دارند.

شرایط شغلی:

اگر به دنبال شغلی هستید که شامل حداقل آموزش باشد ، این موقعیت مناسب شما نیست. در این شغل شما باید به تحصیلات حرفه ای پزشکی تسلط داشته باشید و‌هم‌چنان به کار نظارت مشغول باشید ، که می تواند به معنای سالها آموزش دوره پزشکی و دستیاری به عنوان یک پزشک متخصص یا پرستار در کانادا باشد.

حقوق:

متوسط حقوق مدیران مراقبت های بهداشتی  95000 دلار است ، اما این میزان بسته به نوع خدمات بسیار متفاوت است.

فرصت شغلی:

دولت انتظار دارد که تعداد فرصت های این شغل بیشتر از افرادی باشد که 5 سال دیگر، در این موقعیت به دنبال کار هستند.

همچنین در مورد خدمات ویزای کانادا بیشتر بدانید.

مدیر منابع انسانی

مدیر منابع انسانی

شرح شغل: این شغل شامل ایفای نقش ارشد در بخش منابع انسانی است. زمینه های مسئولیت این شغل شامل استخدام ، آموزش ، معامله جمعی با اتحادیه ها و اداره حقوق و مزایا است.

شرایط شغلی:

شما به یک مدرک لیسانس در یک زمینه مرتبط ، مانند مدیریت بازرگانی ، روابط صنعتی یا تجارت نیاز خواهید داشت. اگر مدرک لیسانس ندارید ، می توانید دوره‌ای در حوزه مدیریت پرسنل به پایان برسانید. چندین سال تجربه در منابع انسانی نیز مورد نیاز است.

حقوق:

میانگین حقوق و دستمزد مدیران منابع انسانی 94000 دلار است.

فرصت شغلی:

متأسفانه در 5 سال گذشته این رشته کاهش یافته است ، و تعداد افرادی که از سال 2013 به عنوان مدیر منابع انسانی تا به حال کار می کنند، 6٪ کاهش یافته است. تا سال 2024 ، دولت پیش بینی می کند تعداد شغل ها و جویندگان کار وجود دارد.

ناظر حفاری نفت و گاز

شرح شغل:

افرادی که در این شغل کار می کنند کارگران حفاری نفت و گاز را مدیریت می کنند. این وظایف ممکن است شامل برنامه ریزی ، حل مسئله و تصمیم گیری در مورد استخدام باشد.

شرایط شغلی:

شما به همراه برخی دوره های آموزشی به دیپلم دبیرستان نیز

 نیاز خواهید داشت. شما نمی توانید بلافاصله یک سرپرست شوید - ابتدا به چندین سال تجربه در این زمینه نیاز خواهید داشت.

حقوق:

متوسط ​​حقوق سرپرستان حفاری نفت و گاز 85000 دلار است.

فرصت شغلی:

بخش نفت و گاز از زمان سقوط قیمت نفت در سال 2014 به شدت آسیب دیده است و این موضوع در تعداد اشتغال برای این شغل نیز نشان داده شده است ، نسبت به 5 سال گذشته تعداد افرادی که به عنوان ناظر حفاری نفت و گاز کار می کنند‌ 22درصد کاهش یافته‌اند.

مکانیک آسانسور در کانادا

شرح شغل:

افرادی که در این شغل کار می کنند به وضعیت آسانسورها و پله برقی های جهان رسیدگی میکنند. وظایفشان ممکن است شامل نصب تجهیزات ، عیب یابی و انجام تعمیرات پیشگیرانه باشد.

شرایط شغلی:

احتمالاً به دیپلم دبیرستان نیاز خواهید داشت. پس از آن ، یک برنامه کارآموزی چهار تا پنج ساله خواهید داشت. در کبک و آلبرتا نیز مجوز تجارت لازم است.

حقوق:

متوسط ​​حقوق مکانیک آسانسور 81000 دلار است.

فرصت شغلی:

تعداد افرادی که به عنوان مکانیک آسانسور کار میکنند نسبت به 5 سال گذشته83 درصد افزایش داشته است. با این حال ، دولت پیش بینی می کند تعداد مشاغل و افرادی که بدنبال کار هستند به تعداد مساوی وجود داشته باشد.

مدیر مدرسه در کانادا

شرح شغل:

مدیران مدارس بر معلمان و سایر کارکنان مدارس ابتدایی و متوسطه نظارت دارند. این گروه همچنین شامل مدیران مدارس مانند سرپرستان و مدیران آموزش و پرورش است که امور یک سیستم مدرسه را کنترل می کنند.

شرایط شغلی:

شما به یک مدرک لیسانس در آموزش و پرورش و شاید یک مدرک کارشناسی ارشد نیاز خواهید داشت. پس از آن ، شما به چندین سال تجربه به عنوان یک معلم ارشد یا رئیس گروه نیاز خواهید داشت.

حقوق:

متوسط ​​حقوق و دستمزد مدیران و مدیران مدارس 100000 دلار است.

فرصت شغلی:

این حوزه طی 5 سال گذشته رشد بسیار کمی (1 درصدی)داشته است. با این حال ، دولت پیش بینی می کند که مشاغل بیشتری نسبت به افرادی که در این کار جستجو می کنند وجود خواهد داشت.

مدیر مالی

مدیر مالی

شرح شغل:

هر سازمانی به شخصی احتیاج دارد که اسناد را به طور مستقیم نگه دارد. افراد در این زمینه بخش های مالی و حسابداری را تشکیل می دهند، سیاست ها و استانداردهای عملکرد را تدوین می کنند و گزارش هایی را برای مدیریت ارشد می نویسند. این وظایف ممکن است شامل تهیه صورتهای مالی ، هماهنگی بودجه و هشدار مدیریت به روندهایی باشد که ممکن است عملکرد مالی شرکت را تحت تأثیر قرار دهند.

شرایط شغلی:

شما به یک مدرک لیسانس در رشته ای مانند مدیریت بازرگانی ، اقتصاد یا تجارت نیاز خواهید داشت. مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت بازرگانی نیز ممکن است مفید باشد. این مشاغل ارشد هستند ، بنابراین شما به چندین سال تجربه در زمینه هایی مانند حسابداری ، حسابرسی ، بودجه یا برنامه ریزی مالی نیاز خواهید داشت.

حقوق:

میانگین حقوق و دستمزد مدیران مالی 96000 دلار است.

فرصت شغلی:

یک نقطه ضعف در این حرفه این است که خیلی سریع رشد نمی کند ، فقط 3٪ افراد بیشتر از 5 سال قبل به عنوان مدیر مالی کار می کنند. پیش‌بینی دولت در پنج سال دیگر ، این است که شغل کافی برای همه افرادی که در این زمینه جستجو می کنند وجود نخواهد داشت.

کاردرمانگر در کانادا

شرح شغل:

کاردرمانگران به رفع بیماری ها ، آسیب ها یا اختلالات رشد کمک می کنند. مسئولیت های شغلی ممکن است شامل توسعه برنامه های مداخله برای رفع نیازهای مشتریان ، نگهداری سوابق و نظارت بر پرسنل پشتیبانی باشد.

شرایط شغلی:

برای یک آزمون گواهینامه ملی یا استانی به یک مدرک دانشگاهی در کاردرمانی نیاز دارید. برخی از متخصصان کاردرمانی برای متخصص شدن در زمینه های خاص آموزش و تجربه بیشتری می بینند.

حقوق:

متوسط ​​حقوق کاردرمانگران 82000 دلار است.

فرصت شغلی:

طی 5 سال آینده دولت پیش بینی می کند که مشاغل بیشتر از افرادی است که در این زمینه جستجو می کنند.

مدیر خدمات بهداشتی و اجتماعی

شرح شغل:

این دسته شغلی شامل عناوین شغلی به عنوان افسر پزشکی بهداشت ، مدیر خدمات اجتماعی و سیاسی و مسکن و مدیر توسعه است. این کارمندان عمومی مسئول اجرای سیاست هایی هستند که جوامع را سالم و پر رونق نگه می دارد. وظایف ممکن است شامل راهنمایی محققان ، تهیه بودجه و هماهنگی پروژه ها باشد.

شرایط شغلی:

شما حداقل به یک مدرک لیسانس در یک رشته مرتبط نیاز دارید و همچنین ممکن است به یک مدرک تحصیلات تکمیلی نیز نیاز داشته باشید. این ها سمت های ارشد هستند ، بنابراین تجربه چندین ساله به عنوان یک محقق در زمینه سیاست گذاری اجتماعی ، مشاور یا افسر برنامه، نقطه‌ای قوت است. برای مشاغل در سیاست های بهداشتی ، پزشک بودن یا داشتن سایر گواهینامه های بهداشتی ممکن است لازم باشد.

حقوق:

متوسط ​​حقوق و دستمزد سالانه این رشته 110،000 دلار است.

فرصت شغلی:

این رشته به سرعت در حال رشد است و 53 درصد بیشتر از 5 سال قبل در این مشاغل اشتغال دارند. اما این شکوفایی ممکن است به پایان رسیده باشد - دولت پیش بینی می کند تعداد افراد متقاضی کار در پنج سال دیگر بیشتر از کار باشد.

سرپرستار و ناظر پزشکی در کانادا

شرح شغل:

هرجایی که پرستاران کار می کنند - از جمله بیمارستان ها ، کلینیک ها ، خانه های سالمندان و مراکز روانپزشکی - احتمالاً یک پرستار اصلی وجود دارد. افرادی که این کار را انجام می دهند ممکن است بر پرستاران نظارت کنند ، مراقبت ها را با سایر خدمات بهداشتی هماهنگ کرده و بودجه ها را اداره کنند.

شرایط شغلی:

شما به یک مدرک یا دیپلم پرستاری و ثبت نام در یک نهاد نظارتی در استانی که در آن کار می کنید نیاز دارید. همچنین ممکن است لازم باشد دوره های مدیریتی را بگذرانید. سرانجام ، بدیهی است که تجربه بالینی به عنوان یک پرستار ثبت شده مورد نیاز است.

حقوق:

متوسط ​​حقوق یک پرستار 83000 دلار است.

فرصت شغلی:

این رشته به سرعت در حال رشد است ، 57 درصد بیشتر از 5 سال قبل به عنوان سرپرستار و سرپرست پزشکی کار می کنند.

مهندس لوکوموتیو

شرح شغل:

اگر همیشه شیفته قطارها بوده اید ، اکنون ممکن است زمان مناسبی باشد که این علاقه را به یک حرفه تبدیل کنید. مهندسان لوکوموتیو قطارها را حمل و نقل می کنند و مسافران و کالاها را به آمریکای شمالی منتقل می کنند. آنها همچنین تجهیزات را بازرسی می کنند و با خدمه راه آهن و کنترل کننده های ترافیک ارتباط برقرار می کنند تا مطمئن شوند همه چیز ایمن و طبق برنامه است.

شرایط شغلی:

این شغل با توجه به شرایط تحصیلات رسمی محدود است: شما احتمالاً به دیپلم دبیرستان نیاز خواهید داشت. شما همچنین به عنوان یک رهبر هادی قطار نیاز به تجربه دارید ، شغلی که مسئولیت حمل و نقل و خدمه قطار را در خود داشته باشد.

حقوق:

متوسط ​​حقوق و دستمزد سالانه مهندسان لوکوموتیو 78000 دلار است.

فرصت شغلی:

دولت پیش بینی می کند این رشته آینده روشنی را برای افرادی که قصد دارند ظرف 5 سال دیگر وارد این رشته شوند داشته باشد.

کارگر خط برق و کابل

کارگر خط برق

شرح شغل:

این کارگران کابل های هوایی و زیر زمینی را که برق را به همراه تجهیزاتی منتقل می کند ، ساخت ، نگهداری و تعمیر می کنند. این کار ممکن است شامل کار بر روی تیرهای آبی در سطل های هیدرولیک ، نصب سیستم های روشنایی خیابان و کار در ترانشه ها یا تونل ها باشد.

شرایط شغلی:

احتمالاً باید دبیرستان را به پایان برسانید و پس از آن باید یک دوره کارآموزی سه یا چهار ساله را به پایان برسانید. اگر بیش از چهار سال سابقه کار در تجارت دارید ، ممکن است بتوانید از شرط کارآموزی صرف نظر کنید.

حقوق:

متوسط ​​حقوق این شغل 80000 دلار است.

فرصت شغلی:

33 درصد افراد بیشتر از 5 سال قبل به عنوان کارگر خط برق و کابل کار می کنند. دولت تا سال 2024 پیش بینی می کند تعداد شغل و جویندگان کار به یک اندازه وجود داشته باشد.

افسر پلیس در کانادا

شرح شغل:

افسران پلیس از مردم محافظت می کنند ، از جرم جلوگیری می کنند و نظم و قانون را برقرار می کنند. این گروه انواع مختلفی از افسران پلیس را شامل می شود ، از کارآگاهان گرفته تا پلیس راه آهن و گشت های بزرگراه ها.

شرایط شغلی:

شما به دیپلم دبیرستان و همچنین احتمالاً مدرک دانشگاهی یا دانشگاهی نیز نیاز خواهید داشت. پس از آن ، باید یک جلسه آموزش پلیس سه تا شش ماهه داشته باشید ، که با آزمایش های آمادگی جسمی و روانی روبرو می شود.

حقوق:

متوسط ​​حقوق یک افسر پلیس 88000 دلار است.

فرصت شغلی:

این رشته، 18 درصد از 5 سال قبل رشد داشته است. تا سال 2024 ، دولت پیش بینی می کند تعداد  فرصت های این شغل و افرادی که بدنبال کار هستند برابر خواهد بود.

مهندس الکترونیک

مهندس الکترونیک

شرح شغل:

این مهندسان پشت سیستم های الکتریکی و تجهیزات الکترونیکی ما هستند. مسئولیت های آنها ممکن است شامل طراحی مدارهای الکترونیکی، برنامه ریزی شبکه های توزیع برق جدید یا بررسی خرابی های الکتریکی باشد.

شرایط شغلی:

شما به یک مدرک کارشناسی در رشته مهندسی برق یا الکترونیک و احتمالاً در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در یک رشته مرتبط نیاز خواهید داشت. پس از آن ، سه یا چهار سال تجربه کار نظارت شده در رشته مهندسی نیاز است تا بتوانید در یک آزمون عملی حرفه ای شرکت کنید. برای تمرین به عنوان یک مهندس حرفه ای ، باید از یک نهاد استانی یا سرزمینی مجوز بگیرید.

حقوق:

متوسط ​​حقوق مهندسان الکترونیک 90،000 دلار است.

فرصت شغلی:

رشد در این زمینه کمرنگ است و فقط 8 درصد افراد بیشتر از 5 سال پیش به عنوان مهندس الکترونیک کار می کنند.

مجری بازرگانی

شرح شغل:

این گروه شغلی شامل موقعیت های مختلف سطح بالا در شرکت ها و سازمان ها ، از جمله مدیران ارشد ، افسران مالی و عملیاتی ، معاونان اجرایی رئیس و مدیران اجرایی است. شما درباره مأموریت سازمان و نحوه تخصیص منابع تصمیم گیری خواهید کرد. همچنین از کارفرمای خود در کارهای رسمی نمایندگی خواهید کرد.

شرایط شغلی:

شما احتمالاً به یک مدرک دانشگاهی در یک رشته مرتبط با کار سازمان ، به علاوه سالها تجربه به عنوان مدیر ارشد ، نیاز خواهید داشت.

حقوق:

متوسط ​​حقوق برای این گروه شغلی 110،000 دلار است ، اما مدیران شرکتهای بزرگ درآمد بسیار بسیار بیشتری دارند.

فرصت شغلی:

تعداد افرادی که در مشاغل مشمول این گروه شغلی فعالیت می کنند از سال 2013 تا 2018 26٪ افزایش یافته است. با این حال ، برای پنج سال آینده، دولت پیش بینی می کند که مشاغلی کمتر از افرادی که به دنبال کار هستند وجود خواهد داشت.

آمارگیر

شرح شغل:

همانطور که ما داده های دیجیتالی را که به طور چشمگیری در حال رشد هستند تولید می کنیم ، تقاضا برای افرادی که می توانند این اطلاعات را درک کنند در حال افزایش است. آمارگران و مجریان از تکنیک های ریاضی برای ساخت مدل برای حل مشکلات و پیش بینی رفتار و نتایج استفاده می کنند.

شرایط شغلی:

شما احتمالاً به یک مدرک تحصیلات تکمیلی ریاضی یا آمار احتیاج دارید.

حقوق:

حقوق متوسط ​​آماری و مجریان 87000 دلار است.

فرصت شغلی:

این رشته به سرعت در حال رشد است و 87٪ افراد بیشتر از سال 2013 به عنوان آمارگیر کار می کنند. پنج سال دیگر ، دولت پیش بینی می کند تعداد شغل و جویندگی شغلی برابر باشد.

مدیر ساخت و ساز

شرح شغل:

مدیران ساخت و ساز بر تیم های ساختمانی نظارت می کنند ، اطمینان حاصل می کنند که پروژه ها سازمان یافته و در مسیر تکمیل هستند. آنها همچنین تخمین بودجه را انجام می دهند ، برنامه ها را تعیین می کنند و نقاط عطف ساخت را تعیین می کنند.

شرایط شغلی:

شما به یک مدرک دانشگاهی در مهندسی عمران یا فن آوری ساخت و ساز نیاز خواهید داشت. اگر می خواهید مدیر شوید ، باید در رتبه ها پیشرفت کنید.

حقوق:

حقوق مدیران با توجه به تجربه‌شان دریافت می شود. آنها حقوق متوسط ​​83000 دلار می گیرند که طی 5 سال گذشته 14٪ افزایش یافته است.

فرصت شغلی:

در سالهای اخیر روند افزایشی در تعداد مدیران ساخت و ساز وجود داشته است ، اما اشتغال آن تا حد زیادی به رشد اقتصادی وابسته است.

مدیر ساخت و ساز

مدیریت ادارات دولتی

شرح شغل:

مدیران ادارات دولتی با اطمینان از اجرای سیاست ها و برنامه ها ، شعب بزرگ خدمات دولتی را هدایت می کنند. این به معنای توسعه آن برنامه ها ، نظارت و برنامه ریزی بودجه و استخدام و آموزش کارکنان است.

شرایط شغلی:

شما حداقل به یک مدرک لیسانس در علوم اجتماعی ، حقوق یا مدیریت بازرگانی همراه با چندین سال تجربه در این زمینه نیاز خواهید داشت.

حقوق:

متوسط ​​حقوق در حدود 110،000 دلار است که آن را به یکی از پردرآمدترین مشاغل بوروکراسی دولتی تبدیل می کند. مدیران ادارات دولتی طی پنج سال گذشته 13 درصد افزایش دستمزد داشته اند.

فرصت شغلی:

دولت ها، برنامه ها را بر اساس اولویتی به شکل زیر ایجاد و قطع میکنند؛ بودجه و حزب سیاسی. این موضوع باعث‌ میشود مواضع این رشته ثبات نداشته باشد.

مدیر تحقیقات علمی

شرح شغل:

شما بر کارهای فنی کارفرمای خود نظارت خواهید کرد که ممکن است یک شرکت معماری ، یک سرویس آماری یا یک بخش علمی باشد. شما فعالیت های شرکت یا بخش را برنامه ریزی و هدایت می کنید ، کارهای فنی را تعیین و بررسی می کنید و کارمندان استخدام می کنید.

شرایط شغلی:

اگر در حوزه معماری کار می کنید ، به مدرک مربوطه همراه با مجوز نیاز دارید. مدیران علمی به مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا در علوم نیاز دارند. سرانجام ، شما به چندین سال تجربه مرتبط هم نیاز خواهید داشت.

حقوق:

حقوق متوسط ​​برای یک مدیر تحقیقات علمی 102000 دلار است.

فرصت شغلی:

پنج سال دیگر ، دولت پیش بینی می کند که فرصت های شغلی بیشتر از افرادی است که بدنبال کار هستند.

مدیریت مهندسی در کانادا

شرح شغل:

مهندسین به شخصی احتیاج دارند که به او بگوید چه کاری باید انجام دهد. مدیران مهندسی پروژه ها را برنامه ریزی ، نظارت و ارزیابی می کنند. آنها در هر دو بخش خصوصی و دولتی کار می کنند ، از جمله شرکت های مشاوره و شرکت های تحقیقاتی علمی.

شرایط شغلی:

شما به یک مدرک کارشناسی مهندسی نیاز خواهید داشت. همچنین مجوز دادن به عنوان مهندس حرفه ای توسط استان محل کار شما الزامی است.

حقوق:

مدیران مهندسی حقوق متوسطی در حدود 106000 دلار دریافت می کنند.

فرصت شغلی:

تا سال 2024 دولت انتظار دارد که فرصت های شغلی بیشتر از افراد جویای کار باشد.

تکنسین لوله کشی (Plumber)

شرح شغل:

یک ناظر لوله کشی، سیستم های گرما ، روغن و آب در واحدهای مسکونی و تأسیسات بزرگ صنعتی یا تجاری را کنترل می کند. آنها مواد را سفارش می دهند ، فعالیت های کاری را برنامه ریزی می کنند و مطمئن می شوند همه کارها با خیال راحت انجام می شود. لوله هایی که در ساختمان خانه یا محل کار به کار برده می گردد، ممکن است دچار مشکل و گرفتگی شوند. در این شرایط، حتماً باید فردی این مشکل را حل نماید که در آن تخصص دارد. این کار همواره در این کشور دارای تقاضا است و از جمله شغل های پرعایدی کانادا است.

شرایط شغلی:

شما باید حداقل دوره متوسطه را به پایان برسانید. پس از آن ، این مسیری است که برای تجار آشنا است: گذراندن یک دوره کارآموزی و پس از آن اخذ گواهینامه. سپس میتوانید چندین سال به عنوان یک کارگر کاملا واجد شرایط درآمد داشته باشید.

حقوق:

حقوق متوسط ​​برای یک ناظر لوله کشی حدود 81000 دلار است ، اما به عنوان یک کارآموز حقوق کمتری دریافت کنید.

فرصت شغلی:

انتظار می رود 1.25 موقعیت شغلی آزاد برای پیمانکاران و سرپرستان در رشته لوله کشی برای هر متقاضی کار تا پنج سال آینده وجود داشته باشد. طی پنج سال گذشته ، تعداد افراد شاغل در این شغل 51٪ افزایش یافته است.

ناظر معدن

شرح شغل:

یک ناظر معدن بر کارهایی نظارت می کند که از زمین زغال سنگ ، مواد معدنی و سنگ معدن استخراج می کنند. این ناظران ممکن است با ماشین آلات سنگین کار کنند ، ایمنی کارگران را کنترل کنند و کارهای اداری مانند سفارش مواد و لوازم را انجام دهند.

شرایط شغلی:

شما باید حداقل دوره متوسطه را به پایان برسانید. برخی از موقعیت های پیشرفته که شما را ملزم به اتمام یک برنامه کالج یا دانشگاه در معدن یا مهندسی می کند را تجربه کنید. بیشتر نقش های سرپرست نیز به چندین سال تجربه در این زمینه نیاز دارند. بسیاری از استان ها و سرزمین ها برای موقعیت هایی مانند ناظر زیرزمینی یا استخراج زغال سنگ نیاز به صدور مجوز دارند.

حقوق:

متوسط ​​حقوق برای این موقعیت 83200 دلار است و طی 5 سال گذشته 25٪ افزایش دستمزد داشته است.

فرصت شغلی:

استخراج معادن نقش مهمی در اقتصاد کانادا دارد. این حرفه طی پنج سال گذشته 29٪ افزایش کارمند داشته است.

تکنسین سیستم های برق (Electrician)

شرح شغل:

دفعه دیگر که سوئیچ نور را روشن می کنید قدردان یک برق کار سیستم های قدرت باشید. این متخصصان تجهیزاتی را که شبکه برق را روشن نگه می دارد نصب ، نگهداری ، آزمایش و تعمیر می کنند. لوازم برقی که تهیه می کنید، ممکن است در دوران کار خود دچار مشکل شوند. افرادی که آن ها را تعمیر می نمایند، از جمله مشاغلی هستند که تقاضا برای آن وجود دارد. این افراد با انجام این کارها عایدی بالایی دارند؛ بنابراین، این شغل فنی در کشور کانادا عایدی بالایی دارد.

شرایط شغلی:

این شغل معمولاً به دیپلم دبیرستان و اتمام دوره چهار ساله کارآموزی نیاز دارد.

حقوق:

برق کارکنان سیستم های قدرت با میانگین دستمزد 86000 دلار کار می کنند.

فرصت شغلی:

پنج سال دیگر ، دولت پیش بینی می کند تعادلی بین فرصت های شغلی و جویندگان کار وجود داشته باشد.

مدیریت خدمات

شرح شغل:

این مدیران از آب، برق و گاز طبیعی، مراقبت می کنند. چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی ، مدیران خدمات بر امکانات ، نیروگاه ها و سیستم های توزیع نظارت می کنند.

شرایط شغلی:

مدرک لیسانس یا دیپلم مربوط به رشته انتخابی شما: مهندسی برق برای شرکت های برق ، مهندسی نفت و گاز برای توزیع گاز طبیعی و غیره. قبل از حرکت به سمت جایگاه‌های بالاتر ، باید به عنوان سرپرست تجربه داشته باشید.

حقوق:

میانگین چک سالانه حقوق و دستمزد یک مدیر برنامه در حدود 114000 دلار است که تنوع گسترده ای بر اساس نوع نرم افزار دارد.

فرصت شغلی:

دولت پیش بینی کرده است که برای مدیران در ساخت و ساز و تأسیسات ، تا سال 2024 3100 فرصت شغلی جدید وجود دارد که تنها 2900 متقاضی کار برای پر کردن آنها فرصت دارند.

دندانپزشک در کانادا

شرح شغل:

همه ما میدانیم که دندانپزشک چه کاری انجام می دهد. دندانپزشکان با تشخیص ، درمان و پیشگیری از اختلالات ، دندان و دهان شما را سالم نگه می دارند. فقط بحث سلامت نیست که به دندان پزشکان مراجعه می کنیم. زیبایی هم جزو جدایی ناپذیر از دندان است. این حرفه هم در میان مشاغل حوزه پزشکی است که عایدی بالایی دارد. اگر مسئله ای در لثه، دهان و دندان دارید، این افراد می توانند به شما یاری نمایند تا از مسائل آن رها شوید.

شرایط شغلی:

شما به یک تا چهار سال تحصیلات دانشگاهی قبل از دندانپزشکی نیاز خواهید داشت. پس از آن ، شما به یک مدرک دانشگاهی از یک برنامه دندانپزشکی شناخته شده نیاز خواهید داشت. بعلاوه ، شما باید توسط یک نهاد نظارتی استانی یا سرزمینی مجوز بگیرید.

حقوق:

میانگین حقوق برای دندانپزشک 93،600 دلار است.

چشم انداز شغل:

تعداد دندانپزشکان طی پنج سال گذشته 63٪ افزایش یافته است. دولت پیش بینی کرده است که رشد ادامه خواهد داشت ، فرصت‌های شغلی بیشتری نسبت به افرادی که در این زمینه کار می کنند تا سال 2024 ایجاد خواهد شد.

پرستار در کانادا

شرح شغل:

با گذر زمان، مشاغل در صنعت بهداشت و درمان به طور فزاینده ای مورد تقاضا قرار می گیرند. این ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اولیه برای ارائه خدمات متنوع با پزشکان و سایر متخصصان همکاری می کنند. این گروه شغلی علاوه بر پرستاران ، دستیاران پزشک و ماماها را نیز شامل می شود. افراد در این زمینه ممکن است در بیمارستان ، کلینیک اجتماعی یا مرکز زایمان کار کنند. وظایف شغلی شما می تواند شامل مواردی از قبیل واکسیناسیون تا زایمان نوزاد باشد.

شرایط شغلی:

شرایط لازم برای این مشاغل بسته به نوع کار متفاوت است. پرستاران معمولاً به مدرک کارشناسی ارشد پرستاری نیاز دارند ، در حالی که دستیاران پزشک و ماما به مدارک دانشگاهی احتیاج دارند. بسته به استانی که در آن زندگی می کنید و نوع شغل شما نیز ممکن است لازم باشد در یک نهاد نظارتی ثبت نام کنید.

حقوق:

افرادی که در این گروه شغلی هستند ، حقوق متوسط ​​104000 دلار دریافت می کنند.

فرصت شغلی:

تعداد افراد شاغل در این زمینه طی پنج سال گذشته 75 درصد افزایش یافته است. تا سال 2024، دولت پیش بینی می کند که فرصت‌های شغلی بیشتری از افراد جویای کار وجود خواهد داشت.

باقی مشاغل پردرآمد در کانادا:

جوشکار (Welder)

جوشکاری، شغلی تمام وقت است. این حرفه می تواند به کارهای معمولی اختصاص داده گردد یا این که فرد جوشکار با شرکت ها و برای فراوری وسایلی مانند هواپیما با گروه ها همکاری کند. در هر دو حالت، از جمله شغل هایی است که عایدی بالایی در شهرهای کشور کانادا دارد.

نجار (Carpenter)

افراد بسیاری نمی توانند هزینه زیادی برای خانه خود بپردازند. در این شرایط به جای آهن و لوازم گران قیمت از لوازمی مانند چوب یاری می گیرند تا سرپناه خودشان را بسازند. نجارها، افرادی هستند که در میان شغل های فنی، عایدی بالایی دارند.

مهندس برق (Electrical Engineer)

دنیای بزرگ طراحی و توسعه ابزارها و سیستم های الکترونیک یکی از شاخه های حوزه مهندسی است که تقاضای بالایی در کانادا دارد. اگر شما هم در این حوزه فعال هستید، می توانید با رزومه های پرتجربه خود برای این کشور اقدام کنید و جزو مشاغل پرعایدی کانادا باشید.

مهندس داده (Data Engineer)

مهندس داده احتیاجی به مدرک این شاخه ندارد؛ تعجب نکنید! علم داده از آن رشته هایی است که در سال های اخیر توجه های زیادی را به سمت خود جلب نموده است. همین موضوع سبب شده است که سیستم هایی طراحی و آماده شوند که آن ها را در خود نگه دارند و تحلیل نمایند.

مهندس عمران (Civil Engineer)

برای ساخت شهری بهتر، همراهی مهندسان عمران لازم است. آن ها تنها ساختمان ها را نمی سازند. ساخت پل ها و راه ها هم از دیگر کارهایی هستند که با همراهی این افراد صورت می گیرد. کسانی که در این شاخه فعال هستند، افرادی با عایدی بالا در کانادا به حساب می آیند.

پزشک و جراح (Physician & Surgeon)

تغییرات و مسائلی که در بدن شما اتفاق می افتد و اطلاعی ندارید که ماجرا از چه قرار است. در این شرایط پزشکان و جراحان هستند که تشخیص می دهند چه اتفاقی در حال افتادن است. آن ها می توانند تخصص های متفاوتی داشته باشند و همین سبب می گردد که عایدی آن ها با یکدیگر متفاوت باشد؛ اما از جمله مشاغلی است که عایدی آن بالا است. برای اطلاع از تحصیل پزشکی در کانادا این مقاله را بخوانید.

داروساز (Pharmacist)

داروهایی را که پزشکان برای شما تجویز می نمایند، باید از داروسازان بگیرید. علاوه براین، آن ها به شما خواهند گفت که آیا تداخل دارویی وجود دارد یا خیر. همراهی آن ها به پزشکان یاری می نماید تا داروی مناسب را تجویز نمایند. این شغل هم در فهرست شغل های پرعایدی کانادا قرار گرفته است.

فیزیوتراپیست (Physical Therapist)

افرادی که قدرت حرکت ندارند یا گاهی اوقات در برخی از قسمت های بدنشان دچار آسیب می شوند، باید ورزش نمایند. فیزیوتراپیست ها متخصصانی هستند که به این افراد ورزش ها و فعالیت های بدنی مناسب را تجویز می نمایند. این رشته از جمله شاخه های پزشکی است که عایدی آن بالا است.

متخصص تغذیه (Dietitian)

یکی از کارهایی که می توانید با انجام آن به خودتان توجه بیشتری نشان دهید، خوردن غذای سالم است؛ اما سوال پیش می آید که کدام غذاها مناسب تر هستند؟ متخصصان تغذیه افرادی هستند که شما را در این مسیر هدایت می نمایند. این تخصص از جمله شغل های پرعایدی کانادا است.

متخصص سئو (SEO Expert)

یکی از راه های جذب افراد به سمت حرفه و حوزه ای که فعال هستید، سایت است. متخصصان سئو به گروه ها یاری می نمایند تا بتوانند سایت خود را بهینه نمایند. این کار رتبه بهتری به شما در میان رقبا می دهد. آن ها این کار را با شناسایی الگوریتم های برنامه ها و استفاده از آن ها انجام می دهند.

دیجیتال مارکتر (Digital Marketer)

محبوبیت شبکه ها و کانال های اجتماعی دیجیتال هر روز بیشتر از قبل می گردد؛ بنابراین، اگر فردی یا گروهی در پی پیشرفت است، لازم است سرمایه گذاری در این زمینه داشته باشد تا بتواند گوی سبقت را از رقبای خودش بگیرد. بازاریابی دیجیتال از جمله شغل های پرعایدی کانادا است و گروه های زیادی احتیاج به افرادی دارند که در این پوزیشن شغلی قرار بگیرند.

مدیر فروش (Sales Manager)

افرادی که در بخش فروش محصول یا خدمت مشغول به کار هستند، سرپرستانی دارند که به آن ها یاری می نمایند. مدیران فروش کسانی هستند که برنامه فروش و کارهای لازم برای انجام آن را تعیین می نمایند. سپس، این برنامه به کارشناسان فروش داده می گردد تا آن را اجرایی نمایند. فعالیت در این حوزه هم برای افراد، عایدی بالایی را به همراه دارد.

مدیر محصول (Product Manager)

این روزها نام مدیر محصول را بیشتر از گذشته می شنوید و یکی از شغل هایی است که در کانادا هم پرعایدی است. افرادی که در این بخش بازاریابی مشغول هستند، وظیفه دارند که ارزیابی های زیادی از کسب وکار و محصول یا خدمتی که ارائه می نمایند، داشته باشند. همین طور، آن ها باید با خریداران و جامعه هدف خود هم آشنا باشند تا بتوانند کالا یا خدمتی را ارائه نمایند که باعث رشد کسب وکار شوند.

مدیر پروژه فناوری اطلاعات (IT project manager)

اگر شما پروژه های فناوری اطلاعات را برنامه ریزی، سازماندهی و اجرا می کنید، یک شغل پولساز در کانادا خواهید داشت. شما در مراحل مختلف آغاز تا به ثمر رسیدن پروژه حضور دارید. اگر احتیاج به اصلاح است، عنوان و برای گرفتن نتیجه بهتر کوشش می کنید.

تحلیلگر هوش تجاری (Business Intelligence Analyst)

یکی از شغل های پرعایدی کانادا، یاری به کسب وکارها است که سود خود را افزایش دهند و زیانشان را کم نمایند؛ بنابراین، اگر در این حوزه فعال هستید و از دانش کامپیوتری خودتان برای یاری به بیزینس ها استفاده می کنید، در کشور کانادا انتظار داشته باشید که عایدیتان بالا باشد.

توسعه دهنده (Developer)

تفاوتی ندارد که تنها توسعه دهنده وب باشید یا فول استک. در هر صورت در میان شغل های پرعایدی کانادا جایی برای شما و تخصصتان است. برخی از آن ها وظیفه دارند که با کدنویسی، ظاهر سایت مجموعه ها و کسب وکارهای مختلف را زیبا نمایند. توسعه دهندگان بک اند هم با یاری گرفتن از کدهای خود، سایت را بهتر مدیریت می نمایند. اگر شما هم در این حوزه مشغول به فعالیت هستید، در کانادا عایدی بالایی انتظارتان را می کشد.

تحلیلگر و مراقب امنیت (Security Analyst)

داده هایی که سازمان ها و شرکت ها دارند، بسیار باارزش هستند؛ بنابراین، برای این که در معرض آسیب نباشند و امنیت آن ها حفظ گردد، لازم است همواره تحت آنالیز باشند. یکی از پرعایدیترین مشاغل کانادا، مراقب امنیت داده ها، شبکه، سیستم ها و فضای ابری برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز است.

دانشمند داده (Data Scientist)

دانشمند داده وظیفه دارد داده های ساختار یافته یا نیافته را تحلیل و ارزیابی کند؛ بنابراین، فردی که در این حوزه مشغول به فعالیت است از داده های خام به اطلاعات مفیدی می رسد. هدف هم آن است که با استفاده از آن ها برای شرایط تصمیمات درستی گرفته گردد و آینده مسیر تا حدود زیادی روشن گردد. این کار هم از مشاغل پر عایدی کانادا به شمار می رود.

انتشار: 10 اسفند 1401 بروزرسانی: 24 اسفند 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 405

به "بهترین شغل های سال در کانادا" امتیاز دهید

5 کاربر به "بهترین شغل های سال در کانادا" امتیاز داده اند | 4.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین شغل های سال در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید