مرزهای کانادا و آمریکا تا یک ماه آینده به روی هم باز خواهد شد

پس از 16 ماه انتظار طولانی و بسته بودن مرز کانادا و آمریکا از مارس 2020 به علت جلوگیری از توسعه همه گیری بیماری کووید-19، بالاخره دولت کانادا بیان کرد شهروندان و دارندگان اقامت دائم آمریکا که کاملا واکسینه شده اند از 9 آگوست و شهروندان بقیه کشورها از 7 سپتامبر اجازه خواهند داشت تا به کانادا سفر نمایند و نیازی هم به قرنطینه ندارند. البته آمریکا این محدودیت‌ها را تا 21 آگوست تمدید نموده است.

مرزهای کانادا و آمریکا تا یک ماه آینده به روی هم باز خواهد شد

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: مقامات می گویند قرنطینه 14 روزه برای مسافران واجد شرایط که در حال حاضر در آمریکا اقامت دارند و دوره کامل واکسن کرونای تایید شده در کانادا را دریافت نموده اند، از 9 آگوست لغو می گردد.

بچه ها زیر 12 سال که اعضای خانواده آنها کاملا واکسینه شده اند و آنها را همراهی می نمایند، هم مشروط بر این که در مکان های عمومی ماسک بزنند و از تجمعات فضای بسته دوری نمایند، معاف خواهند بود.

این خبر را عمر الغبرا وزیر راه و ترابری و مارکو مندیچینو وزیر مهاجرت کانادا در یک کنفرانس خبری آنلاین بیان کردند و اضافه نمودند که همه مسافران همچنان ملزم به ارائه تست منفی کرونا و اثبات واکسیناسیون قبل از ورود به وسیله اپلیکیشن ArriveCAN یا پرتال وب آن هستند اما دیگر نیازی به نتایج تست پس از سفر نیست.

مسئولان آژانس خدمات مرزی کانادا هم پس از ورود، از مسافران به صورت تصادفی تست اجباری مولکولی می گیرند.

از 9 آگوست، فرودگاه های هلیفکس، کبک سیتی، اتاوا، وینیپگ و ادمونتون هم به لیست شهرهای کانادا که پروازهای بین المللی مجاز به فرود در آن هستند اضافه می شوند.

چند روز پس از اینکه دولت کانادا از بازگشایی مرز زمینی خود با آمریکا در تاریخ 9 آگوست بر روی مسافران کاملا واکسینه شده آمریکایی اطلاع داد، آمریکا این محدودیت ها را تا 21 آگوست تمدید کرد.

این درحالی است که قرار بود محدودیت هایی که در حال حاضر فقط به مسافرت های ضروری اجازه می دهد از مرز زمینی کانادا و آمریکا تردد نمایند روز چهارشنبه منقضی شوند.

با این وجود کانادایی هایی که مایل به سفر به آمریکا هستند می توانند به وسیله هوایی این کار را انجام دهند اما باید سه روز قبل از عزیمت آزمایش منفی کووید19 را انجام داده و مدارک اثبات آن را که از مراکز خدمات بهداشتی مجاز تهیه نموده اند ارائه نمایند.

بیل بلر، وزیر ایمنی عمومی کانادا در این رابطه گفت که وزارت امنیت میهن آمریکا به وی پیشنهاد نموده تا محدودیت های ترددی از مرزهای زمینی را تمدید نمایند.

وی اضافه نمود: «با توجه به شیوع و ادامه انتقال کووید19 در آمریکا و در سراسر دنیا، وزیر امنیت داخلی امریکا تشخیص داده که همچنان خطر انتقال و شیوع ویروس کووید19 بین آمریکا و کانادا وجود دارد. بر همین اساس کانادایی هایی که مایل به سفر به آمریکا هستند هنوز می توانند از راه های هوایی این کار را انجام دهند و سه روز قبل از عزیمت هم باید آزمایش منفی ویروس کووید19 یا اثبات ارائه دهنده خدمات بهداشتی مجاز ارائه دهند. پرین بیتی، رئیس و مدیرعامل اتاق بازرگانی کانادا هم در رابطه با این اقدام آمریکا ابراز نارضایتی کرد».

دولت کانادا در بیانیه خود که روز دوشنبه 19 ژوئیه 2021 منتشر کرد اضافه نموده است که مسافران دیگر کشورها هم از روز 7 سپتامبر می توانند وارد کانادا شوند.

دولت کانادا تاکید نموده است که ممنوعیت سفر به کانادا برای کلیه افرادی که به طور کامل در برابر بیماری کووید-19 واکسینه نشده اند همچنان برقرار است.

در حال حاضر واکسن های مورد تایید دولت کانادا چهار نوع واکسن فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون اند جانسون می باشند.

واکسن های دیگر از جمله واکسن های فراوری شده در روسیه و چین به وسیله دولت کانادا به رسمیت شناخته نمی شوند. البته مقامات دولت کانادا اظهار داشته اند که همچنان واکسن های دیگر را مورد آنالیز قرار می دهند و ممکن است تغییراتی در لیست واکسن های مورد تایید کانادا ایجاد گردد.

تمام مسافران ورودی به کانادا بدون توجه به شرایط واکسیناسیون، باید نتیجه منفی تست کرونا در 72 ساعت پیش از ورود به کانادا را همراه داشته باشند.

انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 641

به "مرزهای کانادا و آمریکا تا یک ماه آینده به روی هم باز خواهد شد" امتیاز دهید

3 کاربر به "مرزهای کانادا و آمریکا تا یک ماه آینده به روی هم باز خواهد شد" امتیاز داده اند | 4.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرزهای کانادا و آمریکا تا یک ماه آینده به روی هم باز خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید