آشنایی به مراکز خرید سائو پائولو برزیل

مراکز خرید سائو پائولو حسابی خستگی یک گردش ساحالی را از تنتان بیرون میکنند، در ادامه همراه ما باشید.

آشنایی به مراکز خرید سائو پائولو برزیل

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: اگر سائوپائولو در یک چیز خوب عمل نموده باشد، آن چیز بازارهای قدیمی اش است. هر محله در این کلان شهر دارای حداقل یک بازار خیابانی هفتگی مخصوص به خود است که مردم محلی در آن به خریدوفروش میوه ها، سبزیجات، ماهی تازه و ادویه مشغول هستند. از بازارهای کشاورزان سنتی با محصولات متنوع گرفته تا بازارهای وسایل عتیقه برای خرید یک سوغاتی عالی، سائوپائولو برای هر سلیقه ای یک سورپرایز دارد. این مقاله به جست وجوی برترین بازارهای سائوپائولو می پردازد.

بازار شهرداری

بازار شهرداری سائوپائولو، موسوم به بازار بزرگ، باید در لیست بازدیدهای شما از این شهر قرار بگیرد. این بازار در مرکز قدیمی شهر واقع شده و روزانه جمعیت زیادی را به خود جذب می نماید. در طبقه همکف بازار صدها غرفه مشغول فروش میوه، سبزیجات، ادویه و گوشت هستند، در حالی که یک طبقه بالاتر چندین رستوران دلپذیر به چشم می خورد. کافه هوکا (Hocca) محبوب ترین بخش این بازار است که در آن ساندویچ های مشهور مورتادلا (mortadella) سرو می گردد. ماهی کاد سرخ شده از دیگر خوراکی های محبوب در این کافه است.

بازار شهرداری پینیروس

بازار شهرداریِ پینیِروس (Pinheiros) که در محله ای به همین نام در بخش غربی سائوپائولو واقع شده، گزینه ای ایده آل برای کسانی است که در پی خرید محصولات و مواد غذایی نایاب و عالی از سراسر برزیل می گردند. این بازار از سال 1971 تا به امروز در همین مکان واقع شده است و تنها در چند سال اخیر مورد یک بازسازی گسترده قرار گرفته است. سرآشپزهای مشهوری چون الکس آتالا (Alex Atala)، رودریگو اولیوِیرا (Rodrigo Oliveira) و چکو گونزالس (Checho Gonzales) به این بازار آمده اند و رستوران های خود را دایر نموده اند. رستوران کومدوریا گونزالس (Comedoria Gonzales) که به وسیله چکو گونزالس اداره می گردد، یکی از برترین غذاهای دریایی در سائوپائولو را در این بازار سرو می نماید.

بازار میدان بندیتو کالیستو

کمی آن طرف تر از بازار شهرداری پینیروس، میدان زیبای بِندیتو کالیستو (Benedito Calixto) واقع شده است. شنبه های هر هفته از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر یکی از مسحورنماینده ترین بازارهای هنری و اشیاء عتیقه در سائوپائولو در این میدان برپا می گردد. فروشندگان هر چیزی، از صفحه های قدیمی گرامافون و لباس گرفته تا وسایل آنتیک خانه و اسباب بازی بچه ها، را به فروش می رسانند. موسیقی زنده و غذا بخشی از این بازار هستند و آن را به مکانی دلپذیر برای یک شنبه آفتابی تبدیل می نمایند.

بازار اشیاء عتیقه در زیر موزه هنر سائوپائولو

یکی از محبوب ترین بازارهای سائوپائولو هر یکشنبه در زیر موزه هنر این شهر برپا می گردد. این موزه حیرت انگیز به وسیله معمار برزیلی، لینا بو باردی (Lina Bo Bardi)، از شیشه و بتن ساخته شده و با تیرهای بزرگ در هوا معلق است؛ بنابراین، فضای زیر موزه خالی است و اغلب به محلی برای برپایی رویدادهای فرهنگی تبدیل می گردد. با این حال، این فضای خالی در روزهای یکشنبه به بازار اشیاء عتیقه اختصاص دارد. هر هفته حدود 5000 بازدیدنماینده به این بازار 25 ساله سر می زنند. در غرفه های این بازار همه چیز، از ساعت های قدیمی و زیورآلات گرفته تا آثار هنری و صنایع دستی، یافت می گردد.

بازار لیبرداد

سائوپائولو دارای بزرگ ترین جامعه ژاپنی ها در خارج از این کشور است و در هیچ کجا به مقدار محله مرکزی لیبرداد، ژاپنی دیده نمی گردد. آن ها محله ژاپنی های خود در سائوپائولو را دارند. خیابان های این محله با تابلوهایی به زبان ژاپنی، به طور ویژه در تمام سال حال و هوای شرق آسیا را به خود گرفته اند. با این حال، لیبرداد در آخر هفته ها به گرامی داشت میراث خود به وسیله یک بازار آثار هنری، صنایع دستی و محصولات فرهنگی می پردازد. غرفه ها در این بازار از ساعت 8 صبح تا 7 شبِ روزهای شنبه و یکشنبه مشغول فروش تزئینات سنتی ژاپنی، زیورآلات و لباس هستند. به علاوه، بسیاری از غرفه ها غذاهای خیابانی آسیایی می فروشند.

بازار کانتوتا

در حالی که جامعه بولیویایی های مقیم سائوپائولو یکی از بزرگ ترین گروه از مهاجران این کلان شهر را تشکیل می دهند، اما اغلب اوقات مورد بی توجهی قرار گرفته و فرهنگ آن ها به مقدار ایتالیایی ها و ژاپنی ها مورد استقبال قرار نمی گیرد. در شمال محله کانینده (Canindé)، جایی که بسیاری از خانواده های بولیویایی زندگی می نمایند، هر هفته بازاری در میدان کانتوتا (Kantuta) برپا می گردد که برترین راه برای آشنایی با فرهنگ مردمان بولیوی در سائوپائولو است. این بازار هر یکشنبه از ساعت 11 صبح تا 7 شب برپا شده و میزبان شماری از غرفه های فروش غذاها، تزئینات و پارچه های اصیل کشور بولیوی است. اگر خوش شانس باشید، می توانید در این بازار یک پایکوبی سنتی بولیویایی را نیز دیدن کنید.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1089

به "آشنایی به مراکز خرید سائو پائولو برزیل" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی به مراکز خرید سائو پائولو برزیل" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی به مراکز خرید سائو پائولو برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید