محله های معروف اتاوا

اتاوا شهر زیبایی است و هر چقدر به مرکز شهر نزدیک میشویم این زیبایی در محله های آن گسترش میابد، در ادامه با ما همراه باشید.

محله های معروف اتاوا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: اتاوا مرکز زیبای کانادا و چهارمین شهر پرجمعیت این کشور سردسیر است، اگر قصد اقامت در این شهر را دارید به شما در این مقاله خواهیم آموخت که چگونه محله ها را انتخاب نموده و قیمت املاک هر محله به صورت میانه در اتاوا چقدر است. علاوه بر منطقه ها درون شهری، نگاهی هم به منطقه ها خارج شهری و حتی روستایی قابل سکونت در اتاوا خواهیم انداخت.

بیکن هیل نورث (Beacon Hill North)

این محله نزدیک ترین محله به مرکز شهر و 8 یا 9 کیلومتری شمال شرقی تپه مجلس (Parliament Hill) است. در این منطقه در حدود 10 هزار نفر سکونت دارند. مردمان ساکن در این محله تحصیل نموده بوده و کمی بیش تر عایدی میانه اتاوا عایدی دارند.

علاوه بر نزدیکی به مرکز شهر، ویژگی دیگری که آن را شاخص می نماید وجود یکی از برترین دبیرستان های دولتی یا دبیرستان Colonel By در این منطقه است. این مدرسه به وسیله انستیتو فراسر (Fraser Institute) به علت نتایج آکادمیک درخشان و به دست آوردن نتایج بهتر از نتایج مورد انتظار به عنوان برترین مدرسه اتاوا شناخته می گردد. در سال 2019 این مدرسه به عنوان ششمین مدرسه برتر به وسیله این انستیتو شناخته شد.

علاوه بر این با پرداخت شهریه 325 دلاری دانش آموزان فرصت تحصیل در International Baccalaureate را خواهند داشت.

هر دانش آموز برای تحصیل در این مدرسه باید آدرس محل سکونت خود را ارائه دهد تا آنالیز گردد که آیا محل سکونت او در محدوده واقع شده است یا نه. و به علت نتایج درخشان این مدرسه از لحاظ تحصیلی محدود سکونت قابل ثبت نام بسیار کوچک است.

آمار جرم و جنایت این روزها در اتاوا خصوصا در نزدیکی مرکز شهر در حال افزایش است. اما به نسبت سایر محلات آمار جرم در بیکن هیل نورث کم تر از سایر منطقه ها است

مقر اصلی کنسول پژوهش ملی کانادا و کوی بزرگ پژوهش علمی در این منطقه واقع شده است. در محله بیکن نورث هیل تعداد زیادی مغازه یا رستوران دیده نمی گردد. رانندگی کردن با اتومبیل شخصی از این محله تا مرکز شهر در ساعات پر رفت و آمد 20 دقیقه و با اتوبوس 35 دقیقه خواهد بود.

برای یک خانه میانه انتظار می رود که چیزی در حدود 550 تا 700 هزار دلار و برای یک خانه 4 اتاق خوابی چیزی در حدود 700 تا 950 هزار دلار کانادا هزینه گردد.

نپیین (Nepean)

این محله منطقه بزرگی در غرب اتاوا است. بعضی از منطقه ها این محله شهری، حاشیه شهری و حتی روستایی هستند.

کلمه نیپیبن چند معنی تاریخی در اتاوا دارد. دو دبیرستان برتر یعنی مدرسه سر رابرت بردن (Sir Robert Borden) در 12 کیلومتری مرکز شهر و دبیرستان مریوال (Merivale) در 19 کیلومتری مرکز شهر در این محله قرار دارند.

دبیرستان سر رابرت بردن در قسمت غربی مدرسه مریوال در قسمت شرقی محله واقع شده است. گفته می گردد که محله های غربی بسیار ثروتمند مند تر از محله های شرقی هستند.

این محله به فرودگاه نزدیک بوده و کالج الگوکوین (Algonquin College)، پارک سنتروپوینت (Centrepointe Park) و پارک بن فرانکلین (Ben Franklin Park) در آن واقع شده اند. بعلاوه این محله در مجاورت کمربند سبز شهر قرار داشته و به علت داشتن امکانات دوچرخه سواری، اسکی و پیاده روی افراد در آن بسیار فعال خواهند بود.

رانندگی از مرکز شهر در ساعت پر رفت آمد 30 دقیقه و با اتوبوس 35 تا 40 دقیقه طول خواهد کشید. انتظار می رود که برای یک خانه میانه چیزی در حدود 550 هزار دلار و برای یک واحد آپارتمان 280 هزار دلار هزینه لازم باشد

وست بورو (Westboro)

منطقه وست بورو به نسبت سایر منطقه ها به مرکز شهر نزدیک تر بوده و در میان نسل جوان برای زندگی پرطرفدارتر است.

این منطقه یک منطقه رو به رشد است و مردم ساکن در آن بیشتر از اینکه به منطقه ها حاشیه ای همانند بارهاون (Barrhaven) یا کاناتا (Kanata) علاقه داشته باشند، خواهان استفاده از فضاها و امکانات شهری هستند. علاوه بر آپارتمان ها تعداد زیادی خانه های ویلایی حیاط دار در خیابان های سرسبز این منطقه وجود دارند.

در این منطقه دبیرستان نیپین (Nepean High School) وجود دارد که به وسیله انستیتو فراسر رتبه بالایی به خود اختصاص می دهد. این دبیرستان در 6 کیلومتری جنوب غربی تپه مجلس قرار داشته و تا مرکز شهر با اتومبیل شخصی 13 دقیقه فاصله دارد.

در این منطقه آمار جرم و جنایت کمی بیش تر از میانه اتاوا بوده ولی با این همه این اندازه چندان زیاد و قابل توجه نیست.

این محله یک ساحل در کنار رودخانه و مرکز سرگرمیی رفاهی دورکورت (Dovercourt Recreation Centre) دارد. این مرکز رفاهی با داشتن استخر، سونا، استخر کودکان، استودیو ایروبیک و پایکوبی، کافی نت، زمین تنیس و زمین بازی مکان خوبی برای سرگرمی خانواده هاست.

در ساعات پر رفت و آمد رانندگی از این منطقه تا مرکز شهر با اتومبیل شخصی 20 دقیقه و با اتوبوس 30 دقیقه زمان می برد. برای داشتن یک خانه میانه یک میلیون دلار و یک آپارتمان میانه 400 هزار دلار باید هزینه کرد.

مرکز شهر - بایوارد مارکت - سندی هیل - ادینبورگ تازه (Centretown - Byward Market - Sandy Hill - New Edinburgh)

اگر مایل باشید در مرکز شهر زندگی کنید، انستیتوی Lisgar Collegiate کم تر از یک کیلومتر از تپه مجلس فاصله دارد. انستیتو Lisgar Collegiate به وسیله انستیتوی فراسر رتبه بندی بالایی دارد.

با وجود بالا بودن آمار جرم و جنایت در این منطقه به نسبت سایر منطقه ها، این منطقه هنوز تا حد قابل قبولی امن و خوشایند است. یکی از برترین محله ها برای سکونت، زندگی شبانه و وجود رستورانهای متنوع این محله است.

در محله سندی هیل دانشگاه اتاوا واقع شده است. در این محله 120 هزار نفر سکونت دارند و همه تحصیل نموده هستند

از نظر مالی این محله بسیار متنوع است و از قشر افراد ثروتمند، کارکنان دانشگاه، دانشجویان و افراد بی خانمان در این محله زندگی می نمایند.

بایوارد مارکت یکی از بزرگترین مراکز گردشگری شهر است. این منطقه شلوغ و در عین حال پویا بودن و رستوران های بزرگ، کافه ها، بارها، کلاب ها و بازارهای بزرگ و بعلاوه منطقه های که شاید در اتاوا کمتر دیده گردد مانند پناهگاه افراد بی خانمان و معتادین به الکل در این محله واقع شده است.

این محله چندان برای سکونت خانواده مناسب نیست و برای افراد مجرد جوان و یا زوجین جوان مناسب است. محله ادینبورگ تازه ساکت تر و ثروتمند نشین تر بوده و به نسبت سایر منطقه ها این بخش به مرکز شهر دورتر است. ولی با این همه امکان دسترسی این منطقه به زندگی شبانه بخش بایوارد مارکت آسان تر است.

  • بایوارد مارکت - بالای 700 هزار دلار برای یک واحد آپارتمان اختصاصی و 400 هزار دلار برای یک آپارتمان میانه
  • سندی هیل و مرکز شهر - 450 هزار دلار برای یک آپارتمان میانه و 750 هزار دلار برای خانه های خانوادگی کیفیت خوب
  • ادینبورگ تازه - بین 900 هزار تا 1 میلیون برای خانه های میانه و تقریبا 650 هزار دلار برای آپارتمان میانه.

گلب (Glebe) - دریاچه دوز (Dows Lake)

این منطقه قابل دسترس ترین منطقه به مرکز شهر بوده و درست در جنوب ناحیه مرکزی شهر واقع شده است. به علت دوری نسبی نسبت به مرکز شهر آمار جرم و جنایت بسیار کم تر از منطقه ها مرکزی همانند بای وای مارکت (Byward Market) و سندی هیل است.

این محله بخش ثروتمند اتاوا محسوب می گردد. افراد ساکن در این منطقه تحصیل نموده بوده و خانه های بزرگ گران قیمت بوده و به همین علت یک جامعه قدرتمند را تشکیل می دهند

در ساعات پر رفت و آمد رانندگی به مرکز شهر در حدود 10 دقیقه و با اتوبوس 15 دقیقه زمان خواهد برد. بین 9 هزار تا یک میلیون و سیصد هزار دلار هزینه یک خانه میانه معمولی و 6 هزار دلار برای یک واحد آپارتمان است.

انتشار: 22 آبان 1401 بروزرسانی: 23 آذر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1170

به "محله های معروف اتاوا" امتیاز دهید

3 کاربر به "محله های معروف اتاوا" امتیاز داده اند | 4.7 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "محله های معروف اتاوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید