چطور در کانادا بیمه عمر دریافت کنیم

چطور در کانادا بیمه عمر دریافت کنیم

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: شاید برایتان روی داده باشد که عکس یک لباس را که قصد خرید آن را دارید به یکی از دوستان و آشنایان تان ارسال کرده و نظرش را خواسته اید تا در انتخاب بهتر شما کمک کند. دریافت نظرات مختلف می تواند به بهبود تجربه خرید شما کمک کند. این گزینه در مورد رنگ و سبک لباس ها مفید است اما آیا در مورد سایز لباس هم از دیگران مشورت می گیرید؟ احتمالاً این طور نیست.

این مسئله ای است که باید هنگام عقد قرارداد با یک شرکت بیمه عمر نیز به آن توجه کنید. شنیدن نظرات افرادی که تجربه داشتن یک بیمه نامه موفق را داشته اند می تواند بسیار کارآمد باشد اما همواره کافی نیست. چون ممکن است نیازهایتان با هم متفاوت باشد و شاید بهتر باشد به مثال قبل برگردیم؛ به هر حال هر کسی سایز خاص خودش را دارد.

پیدا کردن آنالیز های موردی بیمه های عمر اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل ما اطلاعات چندین شرکت مختلف بیمه عمر را برایتان فراهم کردیم تا بتوانید موردی مناسب نیازهایتان پیدا کنید.

ما بعلاوه پیشنهاداتی را برای گروه های مختلف مردم فراهم نموده ایم که در پایین می توانید مشاهده کنید:

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر برای هر فردی است که همسر، شریک زندگی یا فرزندی دارد که از نظر مالی به آنها وابسته است. شما می توانید به صورت جداگانه بیمه عمر را تهیه کنید و یا اینکه از طرح های مخصوص بیمه عمر که برای زوجین در نظر گرفته شده استفاده کنید. همه چیز به این بستگی دارد که نیازهای شما شامل چه مواردی می شوند. اگر که درآمد شما به اندازه ای است که می توانید از پس هزینه های زندگی تان (هزینه هایی مثل خرید مواد غذایی، پرداخت بدهی ها و بیمه بازنشستگی و غیره) به راحتی بر بیایید، پس به احتمال زیاد شما به بیمه عمر نیاز دارید.

به طور خلاصه، بیمه عمر یک قرارداد با شرکت بیمه است. شما ماهانه هزینه ای پرداخت می کنید و در ازای آن، شرکت بیمه شما تعهد می نماید در صورت وقوع مرگ در طول دوره فعال بودن بیمه نامه، مبلغی را به خانواده شما پرداخت کند.

برای تماشا نمونه هایی از حق بیمه ماهانه و چگونگی تغییر آنها بر اساس بیمه خود می توانید جدول زیر را آنالیز کنید:

مقایسه قیمت های بیمه عمر

در جدول زیر هزینه ماهانه حق بیمه بر اساس شرایط بیمه نامه ای به ارزش 250 هزار دلار در طی قرارداد 20 ساله، مقایسه و آنالیز شده است، گفتنی است که قیمت های این جدول بر اساس یک مرد غیر سیگاری و 30 ساله، تنظیم شده است

نام شرکت بیمهحق بیمه ماهیانه - دلار کانادا
Wawanesa Life18.23
Empire Life18.68
RBC19.62
Canada Life19.80
Industrial Alliance19.80
Manulife20.16
Canada Protection Plan20.28
Sun Life20.28

نحوه کارکرد بیمه عمر در کانادا چگونه است؟

ساختار بیمه عمر بسیار ساده است، شما هر ماه حق بیمه ای را به شرکت بیمه تا سرانجام مدت قراردادی که با آن شرکت بسته اید پرداخت می کنید. اگر هنگام فعال بودن بیمه نامه مشتری از دنیا برود (در حالی که قسط های بیمه را کامل پرداخت نموده است)، شرکت بیمه متعهد می گردد تا مبلغی را بدون کسر مالیات به بازماندگان شخص بپردازد. این مبلغ به آنها یاری می نماید که ماهانه هزینه های زندگی خود را تأمین نمایند، حتی اگر حقوق شما به آنها پرداخت نگردد آنها می توانند از پول بیمه برای گذراندن زندگی خود استفاده نمایند.

انواع بیمه های عمر موجود

قبل از اینکه وارد بحث انتخاب برترین بیمه های عمر در کانادا وارد شویم بهتر است با انواع بیمه های عمر آشنا شویم. دو نمونه از بیمه های عمر بیمه های مدت دار و دائمی هستند که در پایین به آنها اشاره می کنیم:

بیمه های عمر مدت دار

این نوع بیمه نامه ها تنها در صورتی که مشتری در زمان قرارداد از دنیا برود مبلغی را به بازماندگان پرداخت می نماید. مدت زمان قرارداد این بیمه نامه ها از 10 تا 30 سال متغیرند. این نوع بیمه برای کسانی مناسب است که خانه ای از خود ندارند، سال های حساسی را سپری می نمایند و فرزندانی در خانه دارند که باید تحت هر شرایطی از آنها مراقبت نمایند.

بیشتر مردم شرکت بیمه ای را انتخاب می نمایند که بالاترین مبلغ را بعد از بروز حادثه به آنها پرداخت کند. در ادامه مبالغ پرداختی برای قرارداد یک خانم سالم که یک بیمه نامه 500 هزار دلاری 20 ساله را درخواست نموده است مشاهده می کنیم:

نام شرکت بیمه30 ساله - حق بیمه ماهانه40 ساله - حق بیمه ماهانه
Wawanesa Life22.5032.49
Empire Life22.5035.10
MBO22.9536.90
RBC23.3134.83
Canada Life23.8537.80
Industrial Alliance23.8537.80
Manulife24.8637.78
Sun Life26.1040.50

به این نکته توجه داشته باشید که قیمت های آنلاین به شما یاری می نمایند تا اطلاعات اولیه را در خصوص اینکه حق بیمه ماهیانه ای که باید با قوانین استاندارد بپردازید به دست بیاورید. هنگامی که درخواست خود را برای شرکت بیمه ارسال می کنید هزینه های واقعی برای شما و شرایطی که برای بیمه مدنظر دارید معین می شوند. آنها شرایط سلامتی شما را مورد آنالیز قرار می دهند، حساب های مالی تان را چک می نمایند و بعلاوه اطلاعاتی درباره سبک زندگی شما جمع آوری می نمایند و در نهایت مبلغ حق بیمه شما را معین می نمایند. البته جای نگرانی نیست چرا که در 90 درصد موارد حق بیمه های اعلام شده تفاوت چندانی با نرخ های تعریف شده استاندارد ندارند.

بیمه عمر دائمی

بیمه عمر دائمی بدون توجه به زمان فوت بیمه شده به ذی نفعانی که در بیمه نامه به آنها اشاره شده است مبلغی را می پردازد. بیمه های عمر دائمی در چند فرم مختلف ارائه می شوند، بیمه برای کل عمر، بیمه عمر جامع و بیمه نامه های دارای شرایط قابل تغییر.

بیمه های عمر دائمی بسیار گران تر از بیمه های عمر مدت دار هستند چرا که علاوه بر پوشش های بیمه ای به نوعی کار یک حساب سرمایه گذاری را هم برای فرد انجام می دهند. مبالغی که شما پرداخت می کنید برای شکل گیری نقدینگی در طول عمرتان استفاده می گردد. البته باید با دقت بیشتری این روش را انتخاب کنید چرا که سرمایه گذاری که صورت می دهید بدون هزینه نیست و طبق تجربه معین شده است که این روش، هم گران تر از سایر روش های بیمه عمر است و هم از انعطاف کمتری برای انجام سرمایه گذاری برخوردار است.

بیمه های عمر دائمی پیچیدگی های بیشتری نسبت به بیمه های مدت دار دارند. قبل از اینکه بخواهید این نوع بیمه نامه را انتخاب کنید حتماً مطمئن شوید که تمامی موارد ذکر شده در بیمه نامه را خوب متوجه شده و از همه جزئیات آگاهی پیدا نموده اید. برای مثال از شرایطی که در خصوص سرمایه اندوخته شما اعمال می گردد حتماً آگاه شوید. در هر بیمه نامه سود خاصی برای سرمایه اندوخته در نظر گرفته می گردد و این نرخ در شرکت های مختلف فرق دارد. پس تمامی موارد بیمه نامه های شرکت های مختلف را باید خوب با هم مقایسه کنید.

پنج شرکت برتر بیمه عمر در کانادا

حتماً تا کنون متوجه شده اید که دریافت یک بیمه نامه عمر کار ساده ای است اما پیچیدگی کار آنجا است که باید بین حق بیمه های مختلف و بعلاوه خدماتی که از شرکت های مختلف می توانید دریافت کنید برترین گزینه ممکن را برای خودتان انتخاب کنید. برای همین در ادامه کمی کار را برایتان ساده تر می کنیم و پنج شرکت برتر بیمه عمر در کانادا و خدماتی که ارائه می دهند را برایتان می آوریم.

برای دسته بندی برترین شرکت های بیمه عمر در کانادا نکات کلیدی مختلفی را مورد توجه قرار دادیم که از جمله آنها می توان به قیمت تمام شده نهایی برای بیمه شونده، زمان انتظار برای تأیید بیمه نامه، قابلیت پرداخت آنلاین حق بیمه و انعطاف پذیری در برنامه های ارائه شده اشاره نمود.

در سال 2021 و تا به اینجا برترین شرکت های بیمه عمر در کانادا عبارت اند از: Manulife Financial، Wawanesa Life، BMO Insurance، Canada Protection Plan و Industrial Alliance. بعلاوه در این آنالیز معین شده است که کدام شرکت ها می توانند در سرمایه گذاری بهتر به شما یاری نمایند و کدام شرکت ها پوشش های بیشتری برای مسائل و بیماری ها ارائه می دهند. با ما همراه باشید.

انتخاب اول - Manulife Financial

برترین شرکت بیمه برای زوج ها

Manulife با بیش از 30 میلیون مشتری در سراسر دنیا یکی از بزرگ ترین شرکت های بیمه در کانادا است. این شرکت بعلاوه یکی از قدیمی ترین شرکت های بیمه است و در سال 1887 تأسیس شده است. Manulife طیف گسترده ای از خدمات حوزه بیمه عمر و خدمات بهداشت و درمان و بعلاوه برنامه های بیمه عمر گروهی را ارائه می دهد. بسیاری از مشتریان به وسیله پوشش بیمه سلامت حین کار این برند را تشخیص می دهند!

بیمه نامه خانواده متعلق به کمپانی Manulife دارای شرایطی است که هم شما و هم شریک زندگی تان را تحت پوشش قرار می دهد. در عمل این بیمه نامه دارای دو دسته شرایط فرق دارد (دو پوشش فوت در بیمه نامه وجود دارد) اما اگر که این شرایط را با هم ادغام کنید شرکت برایتان تخفیفی هم در نظر می گیرد.

نکته دیگر این است برای زوج ها یک تخفیف دیگر هم در نظر گرفته اند. این تخفیف چیزی حدود 3 تا 5 دلار از مبلغ پرداختی در حق بیمه ماهانه افراد را کم می نماید. چون که شرکت فقط هزینه ثبت و تأیید یک بیمه نامه را در بیمه نامه های ترکیبی دریافت می نماید. کمپانی Manulife بعلاوه 3 درصد به اندازه سرمایه اندوخته شما در سرانجام مدت قراردادتان اضافه می نماید. این تنها شرکت بیمه ای است که در گزینه هایش امکان دریافت این 3 درصد اضافه وجود دارد.

مهم ترین نکاتی که باید در زمان انتخاب Manulife به آن توجه کنید:

قیمت پایین: می توان گفت که برترین و ارزان ترین گزینه ممکن برای زوج ها، اگر که بخواهند با هم بیمه عمر دریافت نمایند، را این شرکت ارائه می دهد.

سرعت بالای تأیید بیمه نامه: سرعت تأیید بیمه نامه ها در این کمپانی از میانگین شرکت های دیگر بیشتر است. در سال 2017 این کمپانی یک برنامه پذیره نویسی تسریع شده را برای خدمات بیمه عمر دائمی و مدت دار خود اجرایی کرد. در 75 درصد موارد بیمه شدگان بدون نیاز به انجام تست های پزشکی (تست خون و یا ادرار) تأییدیه بیمه نامه عمر خود را دریافت می نمایند.

دسترسی سریع به سیاست نامه به وسیله پست: در سریع ترین زمان ممکن متن بیمه نامه عمر شما به صندوق پست شما ارسال خواهد شد.

انتخاب دوم - کمپانی Wawanesa Life Insurance

برترین پوشش بیمه انفرادی

Wawanesa یکی از قدیمی ترین کمپانی های بیمه در کانادا است که در سال 1896 در واوانسا، مانیتوبا تأسیس شد. دفتر مرکزی آن اکنون در مانیتوبا قرار گرفته است. با این حال، مجوزهای صادر شده این شرکت در تمام استان های کانادا مورد پذیرش است. این کمپانی به وسیله سایت A.M Best که یک سایت در خصوص رتبه بندی و امتیاز دهی به کمپانی های فعال در صنعت بیمه است هم ارزیابی شده است. هر دو شرکت Wawanesa Life و شرکت مادر آن Wawanesa Mutual Insurance در رده A (عالی) قرار گرفته اند.

بیمه نامه های کمپانی Wawanesa گستره بسیار وسیعی از انتخاب ها را در مقابل هر کسی که بخواهد خود را بیمه کند قرار می دهد. برنامه های آنها بازه های زمانی 10، 15، 20، 25 و 30 ساله را در بر می گیرد. آنها بعلاوه قیمت های بسیار خوبی را هم به مشتری پیشنهاد می دهند و بیشتر مشتریان Wawanesa را بعد از مقایسه های زیاد ارزان ترین کمپانی بیمه معرفی نموده اند که می تواند به نیازهای آنها به خوبی پاسخ دهد.

مهم ترین نکاتی که باید در زمان انتخاب Wawanesa به آن توجه کنید:

قیمت پایین: خدمات بیمه عمر ارائه شده به وسیله Wawanesa از قیمت بسیار خوبی برای تمامی گروه های سنی برخوردار است.

انعطاف پذیری بسیار بالا: معمولاً در دیگر شرکت های بیمه تنها 2 یا 3 انتخاب در خصوص مدت زمان قرارداد بیمه وجود دارد اما در Wawanesa می توانید بین بازه های زمانی 10، 15، 20، 25 و 30 ساله بازه زمانی که مناسب نیازهای شما است را انتخاب کنید.

اعمال راحت سیاست پلکانی: شاید در فکر این هستید که یک سیاست پلکانی را در خصوص بیمه نامه های خود اعمال کنید و از پوشش های مختلفی در بازه های زمانی متفاوت بهره مند شوید. با بازه های زمانی زیادی که Wawanesa برای مدت بیمه نامه در اختیار شما قرار می دهد شما به راحتی می توانید این کار را انجام بدهید.

انتخاب سوم - کمپانی بیمه BMO

برترین راه برای بیمه شدن به وسیله یک بانک

شرکت بیمه BMO بخشی از کمپانی بزرگ BMO Financial Group است که یکی از بزرگ ترین بانک های کانادا محسوب می گردد. این بانک قدمت بسیار زیادی دارد و در سال 1817 تأسیس شده است. سایت A.M Best به این کمپانی امتیاز A را اختصاص داده که BMO را به یکی از برترین گزینه های موجود در بین شرکت های بیمه تبدیل می نماید.

نمایی از دفتر مرکزی بانک مونترال در تورنتو

قیمت های رقابتی مجذوب کننده و بعلاوه گزینه های متعددی که برای انتخاب در اختیار بیمه شونده قرار می گیرد، BMO را به برترین گزینه موجود برای کسانی که می خواهند به وسیله یک کمپانی صاحب بانک بیمه شوند تبدیل می نماید. قیمت مسئله بسیار مهمی در انتخاب یک بیمه نامه است و BMO قیمت های رقابتی بسیار خوبی را در بین کمپانی های موجود ارائه می دهد. البته کمپانی BMO در مسئله تأیید بیمه نامه ها زیاد عملکرد خوبی ندارد. به طور میانگین بیمه نامه های مشتریان در بازه زمانی بین 4 تا 6 هفته مورد تأیید قرار می گیرند که همین مسئله باعث می گردد افراد زیادی کمپانی های دیگری را برای عقد قرارداد بیمه عمر خود انتخاب نمایند.

مهم ترین نکاتی که باید در زمان انتخاب BMO به آن توجه کنید:

قیمت پایین: BMO قیمت های رقابتی بسیار خوبی را در بین کمپانی های موجود ارائه می دهد.

مدت زمان طولانی انتظار برای تأیید شدن بیمه نامه: BMO سیاست های سخت گیرانه ای در خصوص تست های پزشکی دارد و برای مشتریانی که در پی خرید غیر حضوری هستند خرید بیمه مدت زمان نسبتاً زیادی طول خواهد کشید.

عدم تحویل الکترونیکی مدارک: یکی از دلایلی که دریافت بیمه از این کمپانی مدت زمان زیادی طول می کشد این است که BMO باید بیمه نامه را پرینت بگیرد و به صورت کاغذی آن را برای شما ارسال کند.

انتخاب چهارم - Canada Protection Plan

برترین انتخاب برای افرادی که بیماری های متعددی دارند

کمپانی Canada Protection Plan برترین شرکتی است که خدمات بیمه ای را بدون انجام تست های پزشکی ارائه می دهد. بیمه شوندگان نیاز نیست مدت زمان زیادی را برای دریافت نتیجه تست های پزشکی خود منتظر بمانند و این نکته بسیار خوبی است که باید حتماً به آن توجه گردد.

خرید بیمه نامه عمر می تواند برای کسی که اخیراً مبتلا به یک بیماری شدید مانند حمله قلبی، سرطان یا سکته مغزی شده است، ترسناک باشد. از نظر بیشتر کمپانی ها بیمه کردن چنین افرادی ریسک بسیار زیادی دارد. این کمپانی خدمات بیمه عمر را بدون انجام تست های پزشکی (حتی در بعضی موارد بدون نیاز دادن به سؤالات پزشکی) ارائه می دهد. این نوع بیمه ها از بیمه های رایج و معمولی قیمت بیشتری دارند و معمولاً در بخش پوشش های بیمه ای از شما تقاضا می گردد تا تمامی پوشش های موجود را انتخاب کنید. اگر که دریافت بیمه نامه از روش های رایج و معمول برای شما ممکن نیست می توانید از کمپانی Canada Protection Plan بهره ببرید تا هم پوشش های بیمه ای خوبی را دریافت کنید و هم مبلغی را برای خانواده تان در صورت فوت باقی بگذارید.

مهم ترین نکاتی که باید در زمان انتخاب Canada Protection Plan به آن توجه کنید:

این نوع بیمه برای همه نیست: Canada Protection Plan گزینه های زیادی را برای افراد مسن که تا کنون به هر علت نتوانسته اند بیمه عمر تهیه نمایند قرار می دهد. اگر که شما جوان و سالم هستید به احتمال زیاد این کمپانی برای شما مناسب نیست.

عدم نیاز به انجام تست پزشکی: Canada Protection Plan برای عقد قرارداد بیمه به هیچ گونه تأییدیه، نسخه پزشک و یا تست های پزشکی نیاز ندارد.

سرعت تأیید بیمه نامه بسیار بالا: با توجه به اینکه مدارک و تست های پزشکی از فرایند دریافت بیمه Canada Protection Plan حذف شده است این کمپانی به سرعت بیمه نامه ها را تأیید و ارسال می نماید. در اغلب موارد بیمه نامه ها در ظرف 48 ساعت تأیید می شوند.

انتخاب پنجم - Industrial Alliance

برترین گزینه برای سیگاری ها

کمپانی iA در سال 1892 تأسیس شد و اکنون یکی از بزرگ ترین شرکت های مدیریت سرمایه در کانادا است که در ایالات متحده آمریکا هم شعبه دارد.

اگر که در پی بیمه نامه ای مخصوص افراد سیگاری می شد این کمپانی برترین گزینه برای شما است. در بین کمپانی های بیمه موجود iA قیمت های بسیار مناسبی را برای افراد سیگاری معین نموده است. اگر که سیگار می کشید و تنباکو یا حتی وِیپ مصرف می کنید باید مبلغ بیشتری برای بیمه عمر بپردازید. چون همان طور که می دانید مصرف این مواد باعث می گردد درصد ابتلای شما به بیماری های مختلف افزایش پیدا کند و در نتیجه کمپانی های بیمه شما را جزو افراد پر ریسک برای بیمه شدن قرار بدهند. قیمت ها در این حالت 2 تا 3 برابر ممکن است بیشتر از بیمه نامه های افراد عادی باشد. اما iA برترین قیمت ممکن را برای سیگاری ها در اختیار قرار می دهد.

مهم ترین نکاتی که باید در زمان انتخاب Industrial Alliance به آن توجه کنید:

قیمت معمولی: در بیشتر موارد کمپانی iA قیمت هایی را مانند میانگین قیمت های موجود ارائه می دهد. هرچند برای بعضی از گروه های خاص ممکن است این قیمت بیشتر هم بگردد (افراد سیگاری، افراد زیر 40 سال و خانم ها).

انعطاف پذیری بسیار زیاد: در بین کمپانی های بیمه موجود Industrial Alliance تنها کمپانی است که این امکان را در اختیار مشتری قرار می دهد تا مدت زمان قرارداد خود را در هر بازه ای بین 10 تا 40 سال انتخاب کند.

چه اندازه از پوشش های بیمه ای واقعاً برای شما نیاز است؟

اکنون که با انواع کمپانی های بیمه و قراردادهای مختلف آشنا شده اید نیاز است که بدانید چه اندازهی از پوشش های بیمه ای را شخصاً نیاز دارید. بیمه نامه عمر شما درست مانند خودتان از نظر موارد تحت پوشش منحصر به فرد است. برای اینکه بدانید چه نوع بیمه نامه ای برای شما مناسب است موارد مختلفی را باید در نظر بگیرید. شرایط مالی، ساختار خانوادگی و سبک زندگی از مهم ترین نکاتی است که هنگام خرید بیمه عمر باید به آنها توجه کنید. حتی دو خانواده با ویژگی های یکسان هم ممکن است شرایط متفاوتی را برای عقد قرارداد بیمه خود انتخاب نمایند.

برای خرید بیمه نامه حتماً از مشاوره های خصوصی بهره ببرید و تمامی نیازهای خودتان و بعلاوه انتظاراتی که از یک بیمه عمر دارید را مطرح کنید تا در نهایت بتوانید برترین گزینه ممکن را برای خود و خانواده تان پیدا کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

انتشار: 11 خرداد 1402 بروزرسانی: 11 خرداد 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1247

به "چطور در کانادا بیمه عمر دریافت کنیم" امتیاز دهید

1 کاربر به "چطور در کانادا بیمه عمر دریافت کنیم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در کانادا بیمه عمر دریافت کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید