کانادا با شکست دادن جامائیکا بعد از 36 سال به جام جهانی فوتبال صعود کرد

تیم ملی فوتبال کانادا بعد از 36 سال جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد. تیم ملی فوتبال کانادا با پیروزی مقابل جامائیکا به عنوان صدرنشین منطقه کونکاکاف، راهی جام جهانی قطر شد.

کانادا با شکست دادن جامائیکا بعد از 36 سال به جام جهانی فوتبال صعود کرد

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: تیم ملی فوتبال کانادا بامداد امروز روز دوشنبه برای دومین بار به جام جهانی راه یافت و جامائیکا را 4-0 شکست داد و بلیت خود را به قطر رزرو کرد و به 36 سال ناکامی در راه رسیدن به این رقابت ها انتها داد.

کانادا در حضور 30 هزار تماشاگر خودی توانست با شکست دادن جامائیکا به این انتظار انتها دهد و سهمیه حضور در جام جهانی را به دست بیاورد. کانادا برای اولین بار از سال 1986 در جام جهانی حضور خواهد داشت. در اولین حضور کانادا در هر سه بازی بازنده شد و پیروز به زدن گل نشد.

لارین، بیوکانن، هویلت و ماریاپا (گل به خودی) گلزنان کانادا بودند.

کانادا هفته گذشته در حالی که مکزیک و امریکا به تساوی رضایت دادند، شانس قطعی کردن صعودش را داشت اما با یک گل مغلوب کاستاریکای رده چهارمی شد. این تیم امشب از ساعت 00:30 در بی‌ام‌او فیلد میزبان جاماییکا بود. شاگردان هردمن در روزی که با یک مساوی هم به هدفشان می رسیدند در میان استقبال بی نظیر هوادارانشان وارد ورزشگاه شدند و خیلی زود موفق شدند گل اول را به ثمر برسانند؛ این گل را لارین در دقیقه 13 وارد دروازه حریف کرد. بازی در نیمه اول می رفت با همین نتیجه به پایان برسد که بوچامان در دقیقه 44 اختلاف را به دو گل رساند تا میزبان با خیالی راحت راهی رختکن شده و برای نیمه دوم آماده شود.

جاماییکا قدرت و انگیزه ای برای جبران در نیمه دوم نداشت و کانادا هم به هدف خود رسیده بود. این تیم در جو زیبای ورزشگاه بی‌ام‌او و در حالی که هوادارانش غرق در شادی صعود بودند در دقیقه 82 توسط هویلت گل سوم را هم به ثمر رساند. دو دقیقه به پایان مسابقه ماریاپا به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا کانادا به گل چهارم رسیده و با بردی قاطعانه، شب تاریخی خود را جشن بگیرد.

به این ترتیب تیم ملی کانادا با 8 برد، 4 مساوی، یک باخت و 28 امتیاز از 13 بازی به عنوان صدرنشین کونکاکاف جواز حضور در جام جهانی 2022 قطر را به دست آورد. این تیم در آخرین بازی خود روز یازدهم فروردین به مصاف پاناما خواهد رفت؛ تیمی که برای رتبه چهارم با کاستاریکا در رقابت است و از ساعت 2 بامداد در دیداری حساس مقابل امریکا به میدان رفته است.

سه تیم برتر جدول رده بندی به طور خودکار به جام جهانی راه خواهد یافت و تیم چهارم در پلی آف بین قاره ای برای یک سهمیه دیگر به مصاف تیم برتر قاره اقیانوسیه می رود.

انتشار: 8 فروردین 1401 بروزرسانی: 8 فروردین 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 941

به "کانادا با شکست دادن جامائیکا بعد از 36 سال به جام جهانی فوتبال صعود کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "کانادا با شکست دادن جامائیکا بعد از 36 سال به جام جهانی فوتبال صعود کرد" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا با شکست دادن جامائیکا بعد از 36 سال به جام جهانی فوتبال صعود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید