کدام شهرهای کانادا بیشترین دانشجو را جذب میکنند

کانادا به عنوان یکی از مقاصد برتر تحصیلی برای دانشجویان بین المللی شناخته شده است. این متن به بررسی سه شهر برتر کانادا برای دانشجویان می پردازد - مونترال، ونکوور و تورنتو - و علت این محبوبیت را توضیح می دهد.

کدام شهرهای کانادا بیشترین دانشجو را جذب میکنند

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: شهر مونترال که دارای بیش از 30 دانشگاه و کالج می باشد در سال 2017 از طرف رتبه دهی QS به عنوان برترین شهر دنیا برای دانشجویان شناخته شده است. دو شهر محبوب دیگر کانادا برای دانشجویان بین المللی، ونکوور و تورنتو می باشند، ونکوور رتبه 10 و تورنتو همراه با هنگ کونگ رتبه 11 را کسب نموده اند. رتبه دهی بر اساس عوامل متفاوتی انجام می گردد که شامل نظرسنجی از دانشجویان، کیفیت دانشگاه و تسهیلات، فرصتهای شغلی، هزینه زندگی و سطح تحمل و صداقت مردم کشور می باشد. اگرچه شهرهای کانادا نسبت به استرالیا رتبه بالاتری دارند اما استرالیا تنها کشور دیگری در دنیا با سه شهر در بین 20 شهر برتر می باشد.

شهر مونترال که دارای بیش از 30 دانشگاه و کالج می باشد در سال 2017 از طرف رتبه دهی QS به عنوان برترین شهر دنیا برای دانشجویان شناخته شده است. دو شهر محبوب دیگر کانادا برای دانشجویان بین المللی، ونکوور و تورنتو می باشند، ونکوور رتبه 10 و تورنتو همراه با هنگ کونگ رتبه 11 را کسب نموده اند.

رتبه دهی بر اساس عوامل متفاوتی انجام می گردد که شامل نظرسنجی از دانشجویان، کیفیت دانشگاه و تسهیلات، فرصتهای شغلی، هزینه زندگی و سطح تحمل و صداقت مردم کشور می باشد. اگرچه شهرهای کانادا نسبت به استرالیا رتبه بالاتری دارند اما استرالیا تنها کشور دیگری در دنیا با سه شهر در بین 20 شهر برتر می باشد. عملکرد قوی و منحصر به فرد کانادا در رنبه بندی نشاندهنده علت شناخت دنیای آن به عنوان مقصد برتر دانشجویان بین المللی می باشد. در یک زمان بیش از 350000 دانشجوی بین المللی در حال تحصیل در کانادا بوده که جذب موسسات شناخته شده، هزینه های تحصیل و زندگی نسبتا کم و مردم پذیرا و صادق آن شده اند.

دانشجویان بین المللی و افراد فارغ التحصیل مشغول به کار در کانادا می توانند به مرکز مطالعات ویزای کانادا بپیوندند تا به انواع منابع و وسایل برای یاری در زمینه تحصیل، کار و اقامت دائم در کانادا دسترسی داشته باشند. بعلاوه اعضا می توانند در مسابقه یاری هزینه تحصیلی ویزای کانادا شرکت نموده و شانس برنده شدن 2500 دلار را امتحان نمایند.

در چند سال اخیر کانادا عملکرد خود را در مقیاس رتبه دهی به میزان قابل توجهی بهبود داده است. در سال 2016 مونترال رتبه 7 را کسب کرد درحالیکه تورنتو و ونکوور رتبه 13 را کسب نمودند. هر سه شهز از سال 2015 در بین 20 شهر برتر قرار داشته اند.

سوزان فورتیه، مدیر و معاون رئیس دانشگاه مک گیل درباره دستاوردهای مونترال عنوان نموده است: این رتبه بندی نشاندهنده آن است که دانشجویان و محیط کاری دنیای ما تا حد بسیار بالایی برای دانشگاههای مونترال ارزش قائل هستند. بعلاوه این رتبه بندی اعتباری برای روحیه پذیرا و خلاقیت سرشار از هیجان مردم شهر می باشد. مونترال مکان باهم بودن چیزهای مختلف است: زبانها و فرهنگهای متفاوت، تجارت و هنر، تاریخ ژرف و آینده رویایی. زادگاه ما شهری ویژه است و دانشجویان تمایل به زندگی و تحصیل در اینجا دارند.

مونترال برترین شهر دانشجویی نام گرفت

قبلا برترین مکان در دنیا به مدت چهار سال در پاریس قرار داشت و اکنون یک شهر فرانسوی زبان دیگر عنوان برترین شهر را دارد. اغلب اوقات دانشجویان بین المللی جذب شهرهایی می شوند که دارای تنوع زبانی بوده تا در عین حال فرصت یادگیری زبانی دیگر به آنها داده گردد. دوزبانه بودن شهر مونترال عامل مهمی در جذب دانشجویان بین المللی بوده و این عامل تنها به آنهایی که به تحصیل زبان می پردازند محدود نمی گردد. خیلی از دانشجویان بین المللی عنوان نموده اند که به هم آمیختن زبان و فرهنگ فرانسوی و انگلیسی موجب زیبایی این شهر شده است. اغلب اوقات شهر مونترال با وجود جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی در طول سال، موسیقی زنده، تئاتر و انواع غذاها، به عنوان یک زمین بازی توصیف می گردد.

اما شهر مونترال با وجود فرصتهای فراوان استراحت و لذت از رویدادهای فرهنگی به آموزش اهمیت زیادی می دهد. جمعیت دانشجویی مونترال با وجود 11 دانشگاه و کالج های فراوان دیگر قابل ملاحظه می باشد.این شهر دارای دو دانشگاه برتر انگلیسی زبان، دانشگاه مک گیل و دانشگاه کنکوردیا و دانشگاههای فرانسوی زبان مانند دانشگاه مونترال، دانشگاه کبک مونترال و تعدادی موسسات خاص شامل École Polytechnique (دانشکده / مدرسه مهندسی وابسته به دانشگاه مونترال) و مونترال HEC (مدرسه کسب و کار وابسته به دانشگاه مونترال) می باشد.

ونکوور در جدول رتبه بندی صعود کرد

ونکوور دربرگیرنده خط ساحلی غربی کانادا و دارای موسسات برتر شامل دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه سیمون فراسر، کالج کلمبیا، موسسه تکنولوژی کلمبیا بریتیش (BCIT) و موارد بیشتر می باشد. این مکان بیشتر به علت مدارس زبان و برنامه آمادگی آکادمیک مورد توجه دانشجویان بین المللی می باشد. بریتیش کلمبیا سیستم انتقال انعطاف پذیر و به خوبی پیشرفته ای دارد، بنابراین دانشجویان می توانند قبل از انتقال به دانشگاهی بزرگتر برای یک برنامه تحصیلی پیشرفته، در کالج های کوچکتر آغاز به تحصیل نمایند. خیلی از دانشجویان بین المللی متوجه می شوند که این سیستم در اقامت آنها در کانادا و ذخیره پول مفید بوده و به آنها در روند انطباق با فرهنگ و کشور تازه یاری می نماید.

ونکوور دارای آب و هوای ملایم ساحلی می باشد و با وجود منظره ها خیره نماینده و یک رستوران پر رونق، زندگی سرشار از فعالیتی را در طول سال ایجاد می نماید. بعلاوه این شهر یکی از متنوع ترین شهرهای کانادا بوده و ارتباط هوایی خوبی را با سایر شهرهای دنیا ایجاد می نماید.

تورنتو به عنوان یک شهر دانشجویی عالی به راه خود ادامه می دهد

بدون شک بزرگترین شهر کانادا یکی از مقاصد آموزشی مطلوب در این کشور می باشد. دانشگاههای تورنتو در دنیا شناخته شده هستند و فرصتهای استخدامی فراوان بعد از فارغ التحصیلی از این دانشگاهها وجود دارد. دانشگاه تورنتو، دانشگاه یورک، دانشگاه رایرسون و بعضی از برترین کالج های انجمنی استان دانشجویان را از سرتاسر دنیا به خود جذب می نمایند. تورنتو به عنوان متنوع ترین شهر کانادا شناخته شده است. بیشتر از نیمی از افراد مقیم تورنتو خارج از کانادا متولد شده اند و این ویژگی باعث می گردد تا هزاران دانشجوی بین المللی در حال تحصیل در این مکان احساسی همانند کشور خود داشته باشند.

در اواخر دهه 1960 استان آنتاریو به وسیله تاسیس تعدادی کالج فنی و مشاغل حرفه ای اقدام به ایجاد اصلاحات اساسی در تحصیلات دانشگاهی کرد. این کالج ها کیفیت و طیف آموزشی را ارائه می دهند که در خیلی از موارد به میزان مدرک دانشگاهی مورد توجه می باشد. از بین این کالج ها تورنتو دارای سنکا، جورج براون، هامبر و سنتنیال می باشد. اغلب اوقات دانشجویان بین المللی که در پی آموزش عملی با فرصتهای شغلی و امکان پیشرفت در طول برنامه تحصیلی کوتاهتر یک یا دو سال می باشند کالج آنتاریو را مد نظر خواهند داشت.

علاوه بر این اخیرا آنتاریو گزارشی از دو دسته مهاجرتی از فارغ التحصیلان بین المللی اعلام نموده است. دسته فارغ التحصیلان بین المللی کارشناسی ارشد و دسته فارغ التحصیلان دکترای بین المللی از برنامه داوطلب مهاجرتی آنتاریو (OINP) که برای افراد متقاضی واجد شرایط که در آنتاریو تحصیل نموده اند مسیری را به سوی اقامت دائم در کانادا ارائه می دهد.

10 نکته تکمیلی

  1. در سال 2017، مونترال به عنوان برترین شهر دنیا برای دانشجویان شناخته شد توسط رتبه بندی QS.
  2. ونکوور و تورنتو نیز در رتبه های 10 و 11 قرار دارند در میان 20 شهر برتر دنیا برای دانشجویان.
  3. معیارهای رتبه بندی شامل نظرسنجی از دانشجویان، کیفیت دانشگاه ها و تسهیلات، فرصت های شغلی، هزینه زندگی و سطح پذیرش و صداقت مردم است.
  4. با وجود اینکه کانادا رتبه بالاتری نسبت به استرالیا دارد، استرالیا تنها کشور دیگری است که سه شهر در بین 20 شهر برتر دارد.
  5. در حال حاضر بیش از 350,000 دانشجوی بین المللی در کانادا مشغول به تحصیل هستند.
  6. مونترال دارای بیش از 30 دانشگاه و کالج است و سه دانشگاه برتر انگلیسی زبان و فرانسوی زبان را در خود جای داده است.
  7. ونکوور به دلیل مدارس زبان و برنامه های آمادگی آکادمیک محبوب است و سیستم انتقال انعطاف پذیر دارد.
  8. تورنتو بزرگترین شهر کانادا است و دانشگاه های آن به طور جهانی شناخته شده هستند و فرصت های شغلی فراوانی پس از فارغ التحصیلی ارائه می دهند.
  9. کالج های فنی و حرفه ای در استان انتاریو نیز به دانشجویان بین المللی که به دنبال آموزش عملی و فرصت های شغلی هستند، جذاب هستند.
  10. برنامه مهاجرتی داوطلبانه انتاریو (OINP) به فارغ التحصیلان بین المللی کارشناسی ارشد و دکترا مسیری را به سوی اقامت دائم در کانادا ارائه می دهد.

سخن پایانی

کانادا با شهرهای دانشجویی برتر خود همچون مونترال، ونکوور و تورنتو، یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در سراسر جهان است. ترکیب عوامل متعدد از جمله کیفیت آموزشی، فرصت های شغلی، هزینه زندگی مناسب و فرهنگ پذیرا، باعث شده است تا کانادا به مقصدی ایده آل برای تحصیل و اقامت دائم تبدیل شود.

انتشار: 25 فروردین 1403 بروزرسانی: 26 فروردین 1403 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1340

به "کدام شهرهای کانادا بیشترین دانشجو را جذب میکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام شهرهای کانادا بیشترین دانشجو را جذب میکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید