سفر به کانادا در زمان همه گیری ویروس کرونا (کارگران خارجی)

در بخش قبلی در مورد شرایط جدید سفر به کانادا در دوران همه‌گیری ویروس کرونا برای دارندگان ویزای بازدیدکننده صحبت کردیم؛ این که کسانی که ویزا دارند یا می‌خواهند ویزای توریستی کانادا را دریافت کنند، باید چه کارهایی انجام دهند. در ادامه شرایط دارندگان ویزای کاری کانادا یا آنهایی که می‌خواهند این ویزا را اخذ کنند را بازگو می‌کنیم.

سفر به کانادا در زمان همه گیری ویروس کرونا (کارگران خارجی)

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: همان‌طور که اشاره کردیم، محدودیت‌های سفر (travel restrictions) مانع ورود بسیاری از افراد به کانادا شده و این موضوع بر زندگی بسیاری از افراد تاثیرگذار بوده است. توجه کنید که این محدودیت‌ها وضع شده‌اند تا از سفرهای غیرضروری به کانادا جلوگیری شود. شرایط تمدید اجازه کار و ویزای کاری کسانی که هم‌اکنون در داخل کانادا هستند متفاوت است؛ در ادامه شرایط کسانی را بررسی می‌کنیم که در حال حاضر بیرون از کانادا هستند و می‌خواهند به واسطه ویزای کاری کانادا به این کشور سفر کنند.

محدودیت‌های مسافرتی و معافیت‌ها برای کارگران موقت

به عنوان یک کارگر موقت، شما از محدودیت‌های مسافرتی معاف هستید، اگر برای یک هدف ضروری و غیر اختیاری به کانادا می‌آیید. آن دسته از افرادی که می‌توانند بدون داشتن اجازه کار در کانادا کار کنند هم ممکن است در مورد محدودیت‌های مسافرتی معافیت داشته باشند.

اصطلاح ضروری به سفری اشاره دارد که برای دلایل غیر اختیاری و غیر انتخابی انجام می‌شود. دستورات اضطراری عنوان شده در قانون قرنطینه، به افراد مختلف اجازه سفر به کانادا برای دلایل انتخابی و اختیاری را نمی‌دهد؛ از جمله این سفرها می‌توان به سفرهای توریستی، تفریحی و سیاحتی اشاره کرد.

به عنوان شخصی که در کانادا کار می‌کند، سفر شما ضروری تلقی می‌شود، اگر شما در هر کدام از این موقعیت‌ها قرار داشته باشید:

  • شما یک اجازه کار دارای اعتبار دارید و به طور معمول در کانادا زندگی می‌کنید (این مورد شامل کسانی که در حال حاضر از کار اخراج شده‌اند هم می‌شود).
  • شما کارگری هستید که تمامی این شرایط را دارید:
    • معرفی‌نامه برای اخذ اجازه کار دارید (اجازه کار باز یا برای یک عنوان شغلی مشخص).
    • یک پیشنهاد کار معتبر دارید.
    • شما می‌توانید بعد از ورود به کانادا کار کنید و دوره 14 روزه قرنطینه خود را کامل کنید (مگر در حالتی که مستثنی باشید).

سفر شما غیر ضروری و اختیاری تلقی می‌شود اگر شما در هر کدام از این موقعیت‌ها قرار داشته باشید:

  • شما یک معرفی‌نامه برای اخذ اجازه کار برای یک موقعیت شغلی مشخص دارید، اما کارفرمای شما در حال حاضر به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا تجارتش را متوقف کرده است.
  • شما معرفی‌نامه برای اخذ اجازه کار باز (open work permit) دارید، اما قرارداد کار با جایی ندارید و برنامه دارید بعد از آمدن به کانادا به دنبال یک شغل برای خودتان بگردید.

کار در کانادا بدون اجازه کار

تنها افرادی که در فهرست زیر قرار دارند می‌توانند بدون اخذ اجازه کار در کانادا کار کنند و از محدودیت‌های مسافرتی معاف هستند:

  • ارائه‌کنندگان خدمات موقعیت‌های اضطراری؛ افرادی که در موقعیت‌های اضطراری کمک‌کننده خواهند بود. این افراد در کانادا خواهند بود تا بدون معطلی از جان و مال شهروندان محافظت کنند.
  • دانشجویان در حال تحصیل در رشته‌های مراقبت درمانی؛ به عنوان دانشجوی پزشکی شما کارآموزی بالینی انجام خواهید داد. هدف اصلی کار شما آموزش خواهد بود. شما یک تاییدیه کتبی از طرف هیئت مدیره خواهید داشت که کار شما را تنظیم می‌کند. دوره کارآموزی شما کمتر از 4 ماه خواهد بود. اگر دوره کارآموزی شما بیشتر از 4 ماه باشد یا دیگر شرایط عنوان شده در بالا را نداشته باشید، به اجازه کار نیاز خواهید داشت.
  • هر کسی که هدفش از حضور در کانادا ارائه سلول، خون، فرآورده‌های خونی، بافت انسانی و اعضای بدن است، چیزهایی که برای بیماران حاضر در کانادا نیاز هستند.
  • هر کسی که هدفش از حضور در کانادا تحویل، نگهداری و تعمیر تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی است.

توجه داشته باشید که حتی اگر می‌توانید بدون اجازه کار در این کشور کار کنید، شما همچنان به ویزای کانادا (ویزای بازدیدکننده) نیاز دارید. شرایط ارائه درخواست برای گرفتن ویزای بازدیدکننده به طور موقت تغییر کرده است؛ این تغییرات انجام شده تا از بررسی سریع‌تر درخواست‌های دارای اولویت بالا اطمینان حاصل شود.

وقتی آماده سفر به کانادا شدید، باید به خدمه پرواز نشان دهید که از محدودیت‌های مسافرتی معاف هستید. برای این کار در هنگام سوار شدن به هواپیما، مدارک زیر را به خدمه پرواز نشان دهید:

  • پاسپورت یا مدارک سفر
  • مدرکی که نشان می‌دهد شما از محدودیت‌های مسافرتی مستثنی هستید، مدارکی مانند:
    • دعوت‌نامه از یک سازمان دولتی یا غیر دولتی مرتبط (برای ارائه‌کنندگان خدمات اضطراری)
    • دعوت‌نامه از یک موسسه آموزشی مرتبط (برای دانشجویان پزشکی)

اگر هنوز برای اخذ ویزای کاری کانادا اقدامی نکرده‌اید

اگر برای گرفتن اجازه کار و ویزای کار کانادا تا این لحظه کاری نکرده‌اید، باید به چند نکته توجه کنید. به خاطر تاثیرات همه‌گیری ویروس کرونا، بررسی درخواست‌های ویزای کانادا به صورت معمول انجام نمی‌شود و سفارت این کشور زمان دقیقی را برای بررسی پرونده ارائه نمی‌دهد. دولت این کشور برای برخی از درخواست‌ها شامل درخواست‌های کانادایی‌هایی که سعی دارند به کانادا برگردند و افراد آسیب‌پذیر اولویت بالاتری در نظر گرفته است.

این اولویت بررسی پرونده‌ی درخواست ویزای کانادا همچنین شامل افرادی می‌شود که در خدمات و شغل‌های ضروری مرتبط با صنعت کشاورزی، تولید غذا و خدمات مراقبت درمانی فعال هستند.

برای این که بررسی درخواست‌های کسانی که از محدودیت‌های مسافرتی معاف هستند ادامه داشته باشد، نحوه ارائه درخواست برای ویزای بازدیدکننده، ویزای کاری و ویزای تحصیلی کانادا موقتا تغییر کرده است. اگر بیرون از کانادا هستید، باید درخواست برای اخذ اجازه کار را به صورت آنلاین ارائه دهید.

همه‌گیری جهانی ویروس کرونا و بسته شدن دفاتر VAC و سفارت‌ها بر روند تکمیل پرونده درخواست ویزای کانادا و کارهایی مانند ارائه اطلاعات بیومتریک و انگشت‌نگاری هم تاثیر گذاشته است. قبل از ارائه درخواست ویزا در مورد این تاثیرات اطلاعات کسب کنید.

منبع: canada.ca
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 288

به "سفر به کانادا در زمان همه گیری ویروس کرونا (کارگران خارجی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کانادا در زمان همه گیری ویروس کرونا (کارگران خارجی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید