سفر به کانادا در زمان همه گیری ویروس کرونا (بازدیدکنندگان)

با همه‌گیری ویروس کرونا سفرهای بین کشورها فوق‌العاده محدود و در مورد بسیاری از کشورها و مسیرهای مسافرتی به طور کامل تعطیل شد. دولت کانادا در وبسایت رسمی خود در مورد شرایط سفر بازدیدکنندگان (کسانی که به قصد بازدید از اعضای خانواده یا سفر تفریحی به کانادا می‌آیند) توضیحاتی داده که در ادامه آنها را بازگو می‌کنیم.

سفر به کانادا در زمان همه گیری ویروس کرونا (بازدیدکنندگان)

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: محدودیت‌های مسافرتی بر بسیاری از افرادی که نمی‌توانند به کانادا سفر کنند تاثیر گذاشته است. این محدودیت‌ها باعث شده‌اند بیشتر سفرهای غیر ضروری به کانادا متوقف شوند.

به خاطر تاثیرات ویروس کرونا، بررسی درخواست‌های ویزای کانادا به صورت معمول انجام نمی‌شود و سفارت این کشور نمی‌تواند زمان دقیقی را در مورد بررسی تقاضاها اعلام کند. با هدف این که بررسی درخواست‌های افرادی که واجد شرایط سفر به کانادا هستند با اولویت بالاتری انجام شود، نحوه ارائه درخواست ویزای کانادا به صورت موقت تغییر کرده است.

توجه کنید حتی اگر در حال حاضر شما یک ویزای بازدیدکننده معتبر (مانند ویزای توریستی کانادا) دارید، ممکن است نتوانید در این زمان به این کشور سفر کنید و تضمینی برای اعطای اجازه ورود شما به کشور وجود ندارد. بررسی تقاضاها ادامه دارد، در نتیجه وقتی محدودیت‌ها برداشته شدند، شما می‌توانید آماده سفر شوید.

چه کسانی واجد شرایط سفر به کانادا هستند؟

شهروندان کشورهای خارجی می‌توانند به کانادا سفر کنند، تنها در صورتی که واجد شرایط باشند. محدودیت‌ها و شرایط بسته به این که شما از چه مبدایی قصد ورود به کانادا را دارید متفاوت خواهند بود.

اگر واجد شرایط سفر به کانادا باشید، شما باید یک برنامه قرنطینه ارائه دهید؛ برنامه‌ای که نشان دهد شما چگونه قرار است به مدت 14 روز قرنطینه باشید، زمانی که وارد خاک کانادا شدید. این برنامه می‌بایست شامل این جزئیات باشد:

  • شما چگونه به مقصد خود می‌رسید.
  • چگونه مایحتاج و خواروبار مصرف روزانه خود را تامین می‌کنید.
  • چگونه به خدمات ضروری و مراقبت‌های درمانی دسترسی خواهید داشت.

توجه کنید که داشتن برنامه قرنطینه الزامی است.

اعضای درجه اول خانواده یک شهروند کانادایی یا دارنده اقامت دائم کانادا

در مورد واجد شرایط بودن اعضای درجه اول خانواده کسی که شهروند کانادایی است یا اقامت دائم این کشور را دارد، شما باید مدارک لازم برای اثبات این شرایط را ارائه دهید:

  • شما یکی از اعضای درجه اول خانواده شخصی هستید که یا شهروند کانادا است یا اقامت دائم این کشور را دارد.
  • شما حداقل به مدت 15 روز در کانادا خواهید ماند.

اگر مدت اقامت شما در کانادا کمتر از 15 روز است، باید همان شرایطی را داشته باشید که دیگر شهروندان کشورهای خارجی می‌بایست داشته باشند.

دیگر شهروندان کشورهای خارجی

برای آن که شما واجد شرایط سفر به کانادا باشید باید این دو شرط را داشته باشید:

  • شما باید برای یک هدف ضروری (غیر اختیاری) سفر کنید.
  • از محدودیت‌های مسافرتی معافیت داشته باشید یا مستقیما از خاک امریکا وارد کانادا شوید.

اگر واجد شرایط سفر به کانادا بودید باید چه کاری انجام دهید؟

اگر در این زمان شما واجد شرایط سفر به کانادا هستید، نیاز است این مطلب را به سفارت این کشور اعلام کنید تا پرونده شما در اولویت بالاتری برای بررسی قرار بگیرد. آن چه که نیاز است انجام دهید به این بستگی دارد که آیا تا همین حالا تقاضای ویزای خود را ارائه داده‌اید یا نه.

اگر تقاضای خود برای اخذ ویزای کانادا را قبلا ارائه داده‌اید، باید یک ایمیل به آدرس زیر ارسال کنید تا پرونده شما در اولویت بالاتر قرار گیرد.

IRCC.COVID-TravelExemptions-Exemptionsdevoyage-COVID.IRCC@cic.gc.ca

اگر تا حالا درخواست گرفتن ویزای کانادا را ارائه نداده‌اید، باید طبق دستورالعمل‌های جدید برای اخذ ویزا اقدام کنید.

اگر هم اکنون واجد شرایط سفر به کانادا نیستید چطور؟

حتی اگر در حال حاضر واجد شرایط سفر به کانادا نیستید، می‌توانید برای دریافت ویزای کانادا از جمله ویزای توریستی کانادا درخواست ارائه دهید. اگر با درخواست شما موافقت شد و ویزا برایتان صادر شد، باید تا زمان برداشته شدن محدودیت‌های مسافرتی صبر کنید.

منبع: canada.ca
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 287

به "سفر به کانادا در زمان همه گیری ویروس کرونا (بازدیدکنندگان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کانادا در زمان همه گیری ویروس کرونا (بازدیدکنندگان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید