بهترین رستوران های شهر نیویورک

در چه جاهایی از شهر نیویورک میتوان غذا خورد: 10 رستوران که باید حتما از آنها دیدن  کنید. با وجود 24000 غذاخوری عالی در نیویورک ، لیستی که بهترین ها را توصیه کند قطعا شامل آنهایی خواهند بود که مختص شهر نیویورک بوده و به نوعی بعید به نظر میرسد در هر شهر دیگری بتوان انها را پیدا کرد. رستوران های نیویورک از لحاظ اندازه ، سبک و قیمت و سبک انواع مختلفی دارند.

بهترین رستوران های شهر نیویورک

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: این شهر دارای تعدادی محله چینی و ایتالیای کوچک، و محله هایی پر از رستوران های یونانی، آلبانیایی، هندی، کره ای، ژاپنی و، تایلندی است و بنابراین در مورد اینکه بهترین پیتزا، سوشی، رامن و پاسترامی را .چه کسی سرو می کند در میان اهالی نیویورک بحث های بی پایانی وجود دارد.

حال مناظر شهری ای با چشم اندازهای آسمان خراش، پارک مرکزی، پل بروکلین و محله های عجیب قدیمی و جدید را که اضافه کنید خواهید دید که انتخاب سختر هم میشود. به یاد داشته باشید، این نیویورک بود که به آمریکا نان شیرین، نگیماکی، تخم مرغ بندیکت، لابستر نیوبرگ، خرچنگ کازینو، سوپ ویشی، ژیروس، کنیش، ماکارونی، پاستا، ساندویچ روبن، تخم مرغ خامه ای، کلوچه انگلیسی، شیرینی شکلاتی، کاستارد یخی، تافی ترکی، بلادی مری، منهتن، گیبسون و موارد دیگر را ارائه داد.

خب از کجا شروع کنیم؟ برخی از رستوران های منحصر به فرد در شهر نیویورک وجود دارد که من نمی خواهم آنها را از دست بدهید - مخصوصاً اگر برای اقامت هتلی را در نزدیکی یکی از این رستورانها رزرو کرده باشید یا با یک تور تاریخی در ان اطراف گشت بزنید.

Le Bernardin (خیابان 51 51 غربی | 212-554-1515)

معمولاً انتخاب بهترین رستوران در شهرهایی مانند نیویورک کار ساده ای نیست، اما اگر بخواهیم از امتیازات برخی رستورانها - از جمله چهار ستاره تایمز و سه ستاره میشلن - که بیش از 30 سال به Le Bernardin اعطا شده، استفاده کنیم میتوانیم به راحتی این رستوران را به عنوان یک رستوران منحصربفرد انتخاب نماییم.

در ابتدا رستوران Le Bernardin در پاریس راه اندازی شد، اما وقتی مگوی لوکوز و برادرش، سرآشپز فقید گیلبرت لو کوز، در سال 1986 به نیویورک امدند، این رستوران را با تمام ظرافت های فرانسوی خود در نیویورک راه اندازی نمودند. این رستوران یکی از زیباترین ناهار خوری های شهر نیویورک است که مگوی سعی نموده طراوت و شادابی پاریس را در ان حفظ کند، و اریک ریپرت، سرآشپز همکارش، نیز سعی کرده همان غذاهای دریایی بی عیب و نقص Le Bernardin پاریس را در این رستوران سرو نماید . ظرفها کاملا پر هستند، اما هرگز زیاده روی نمیشود.

در لیست نوشیدنی Aldo Sohm میتوانید انواع نوشیدنی های معروف را بیابید. قیمت ناهار 90 دلار است - که در پاریس دوبرابر این هزینه را باید بپردازید - و هزینه شام نیز 160 دلار میباشد . علاوهبراین طیف شگفت انگیزی از انواع غذاها، مانند غذای دریایی carpaccio  (که توسط گیلبرت در هنگام افتتاح رستوران سرو شد) تا خرچنگ خشک همراه با نانهای برشته فوی گراس و مورل در این رستوران سرو میشود. از نان رول گرفته تا شکلات های آخر عصر همه چیز بسیار خوشمزه و دلنشین است.

یک منوی جداگانه نیز وجود دارد که Soigné نامیده میشود. اگر میهمان هتل میکل آنژ، یا هتل کنراد نیویورک هستید یا میخواهید از شر سرو صدای جنون امیز منهتن خلاص شوید - رزرو یک میز در Le Bernardin را باید در لیست کارهای خود قرار دهید.

Le Bernardin

21 Club (خیابان 52 غربی 52 | 212-582-7200)

هیچ رستورانی سابقه مهیجی مانند 21 Club ( که معمولاً "اعداد" می نامند) ندارد، چرا که سابقه این رستوران به دوران Prohibition era بازمیگردد، و پس از ان نیز این رستوران پس از جنگ، سرچشمه امیدی برای همه از همفری بوگارت و اورسون ولز گرفته تا مرلین مونرو و لورن باکال، و حتی رئیس جمهور ان زمان آیزنهاور بود. فیلم هایی مانند بوی شیرین موفقیت و وال استریت در کلاب 21 فیلمبرداری شده اند تا نشان دهند که شخصیت ها در نیویورک چه قدرتی دارند. از اتاق غذاخوری اصلی این رستوران که در ان اسباب بازیها و راکت تنیس جان مک انرو اویخته شده تا بار باستانی آن گرفته، میتوان گفت که کلاب 21 مجموعه ای باشکوه از آثار هنری گرافیکی را به گرد هم جمع نموده و یک طاق نوشیدنی مخفی نیز در پشت درب بتونی شش تنی نیز باعث شده که، 21 حتی داستانها و روایاتی بیشتر از شب های عربی داشته باشد.

پذیرایی از تازه واردان در هیچ کجای دیگری بهتر از این رستوران نیست و، غذاهای آمریکایی  (از جمله همبرگر "21 " معروف) و لیست بطری های نوشیدنی که به دوران نیکسون برمی گردند بر اهمیت و جذابیت این رستوران افزوده اند (بطری های او هنوز در انبار پایین رستوران نگهداری میشوند.)

شما تنها زمانی کلاب 21 را خواهید شناخت که از ان دیدن کنید. این ساختمان با دوازده مجسمه سوارکار که در امتداد تراس و درهای آهنی براق ان قرار گرفتند بسیار زیبا و پرابهت جلوه میکند.

Il Gattopardo (13-15 West 54th Street | 212-246-0412)

گفته می شود که نیویورک نسبت به فلورانس ایتالیا دارای تعداد بیشتری رستوران ایتالیایی است و علاوه بر این، رستورانهای ایتالیایی محلی ان نیز بیشتر هستند. . Il Gattorpardo (Leopard) یک رستوران سه طبقه شیک است که در دارالمساکین سابق Beaux Arts Nelson Rockefeller  ساخته شده و صاحب آن، Gianfranco Sorrentino متولد سیسیل و همسرش پائولا، به همراه سرآشپز Vito Gnazzo متولد ناپل ترکیبی از بهترین غذاها را در این رستوران ارائه می دهند .منوی انها شامل  Crudo branzino، تیمبالوی قارچ وحشی و سیب زمینی و همچنین پاستاهای لذیذی اعم از انواع ماکارونی ها با سس ژنوو، لازانیا دی کارنو و کوفته های کوچک، ریکوتا و مازارلای دودی است.

اتاق غذاخوری اصلی دارای تزئئینات اندکی است، اما نور مناسب ان، محیط گرم ی را فراهم نموده درواقع در دیزاین این رستوران اصلا زیاده روی نشده. افراد مشهوری مانند پل مک کارتنی و راد استوارت می دانند که هیچ طرفداری در این رستوران مزاحمشان نخواهد شد. بیش از 250 نوشیدنی در لیست نوشیدنی های محلی این رستوران وجود دارد. رستوران های ایتالیایی با این سبک حتی در نیویورک و فلورانس نیز نادر هستند.

Il Gattopardo

گریل و بار خانه پرتر (10 Columbus Circle | 212-823-9500)

در نیویورک تعداد زیادی خانه استیک محلی فوق العاده وجود دارد، از پیتر لوگر افسانه ای در بروکلین گرفته تا Palm and Smith & Wollensky . همه این رستورانها برای رقابت در چنین بازار پرتنشی، بهترین USDA Prime را به مشتریان خود عرضه میکنند. اما فقط Porter House دارای مناظر دیدنی و جذابی از پارک کلومبوس و پارک مرکزی است. Porter House که در مرکز تایم وارنر واقع شده، یک خانه استیک منحصربفرد و جذاب است که در آن به زنان نیز به اندازه مردان توجه میشود، و شریک مدیر آشپز مایکل لوموناکو همیشه آنجا ست تا اطمینان حاصل کند تمام غذا ها کاملا پخته شده اند (طبق نظر مشتری) اگر قصد اقامت در هتل مجلل Mandarin Oriental را دارید، می توانید از نمایشهای مرکز لینکلن دیدن کنید یا اگر قصد قدم زدن در منطقه Central Park West را دارید، حتماً یک میز در این خانه استیک رزرو کنید. بار نیز از ساعت 5:30 بعدازظهر باز است. میتوانید در بار، نوشیدنی های منحصربفرد و ناهار اقتصادیتری را صرف نمایید. هنگام شام، اتاق بزرگ با دیزاین چرمی اش هم زیبا است و هم بهترین چشم انداز را در اختیارتان قرار میدهد.

بهتر است غذای خود را با یک تکه خرچنگ سرخ شده یا استخوان مغز تفت داده شده شروع کنید، سپس غذای مخصوص پورتر هوس، یا دنده فوق العاده ان را امتحان کنید. آنها گوشت چرب گاو را نیز سرو می کنند، اما وقتی USDA Prime  در منو موجود است چه کسی به این گزینه احتیاج دارد.

Katz’s Delicatessen (خیابان 205 شرقی هیوستون | 212-254-2246)

متاسفانه، بیشتر رستورانهای قدیمی یهودی در نیویورک دیگر تغییر کرده اند یا در کل از بین رفته اند، اما کتز، همیشه بهترین ها را داشته و مطمئناً یکی از قدیمیترین رستورانهای یهودی است که در سال 1888، در هوستون افتتاح شد. این هتل هم درمیان گردشگران بین المللی و هم مردم به خاطر  طعم گوشت گاو نمک زده و پاسترامی خود،که در 30 روز به عمل می ایند و با دست به راحتی تکه تکه میشوند معروف است.

بسیاری از صحنه های به یادماندنی فیلم ها، از جمله صحنه های خنده دار فیلم "وقتی هری با سالی ملاقات کرد، Meg Ryan fakes an orgasm و پاسخ یک زن به پیشخدمت،" من آنچه را که او دارد خواهم داشت را میتوانید در این رستوران مشاهده کنید. " همچنین علامت نئون کلاسیک جنگ جهانی دوم تحت عنوان، "برای پسر خود در ارتش سلامی بفرستید نیز در این رستوران قابل مشاهده است.

کتز همیشه شلوغ است و یک قاعده در این رستوران وجود دارد: شما به پیشخدمت سفارش می دهید، او از شما می پرسد که آیا گوشت تان چرب باشد یا نه و سپس تیکت شما را مهر میکند، شما برای گرفتن سیب زمینی و نوشیدنی، مهر های بیشتری دریافت می کنید، سپس می نشینید، غذا میخورید و هنگام خروج به صندوقدار پول غذا را پرداخت می کنید. البته ان هم فقط به صورت نقدی (انها در پشت صندوق یک دستگاه خودپرداز دارند). ساندویچ ها بسیار بزرگ هستند و مطمئنا شما بخشی از ساندویچتان را به خانه خواهید برد. نوشیدنی ای که در این رستوران سرو میشود نوشابه دکتر Brown's Cel-Ray’s Sod است که طعم بی نظیری دارد.

Katz&rsquos Delicatessen

The Modern (9 خیابان 53 53 | 212-333-1220)

هیچ شهری در دنیا چیزی همانند موزه هنر مدرن را با ان باغ مجسمه خیره کننده اش که در پشت یک دیوار شیشه ای قرار دارد به خود ندیده. بنابراین هر رستورانی که در این م وسسه هیجان انگیز وجود داشته باشد بی شک به مکانی ایدهال برای غذاخوردن تبدیل خواهد کرد. رستوران Modern هم در زیر نور خورشید و هم در زیر نور ستارگان و باغ به یک فضای عالی برای صرف غذا تبدیل شده. این رستوران توسط Bentel & Bentel (همان معماران  Le Bernardin) طراحی شده است.

غذا توسط سرآشپز آبرام بیسل، در اتاق ناهار خوری اصلی ای که سبکی نوآورانه و معاصر دارد سرو میشود، ارائه خدمات در این رستوران کاملا بی نقص است. شام در شش منو و با قیمت 188 دلار سرو میشود و یک جفت نوشیدنی 168 دلار اضافی نیز در منو وجود دارد.

در مجاورت Modern بار معمولی تری قرار دارد که برای ناهار یا قبل و بعد از بازدید از موزه میتوانید از ان استفاده کنید. مدیر نوشیدنی کورتنی ویلند یکی از مشهورترین افراد این تجارت است و لذا لیستی از بهترین نوشیدنیها را در اختیارتان قرار خواهد داد. اگر در The Modern غذا بخورید، می دانید در یکی از جاهایی غذا خورده اید که باعث شده نیویورک  به پایتخت فرهنگی جهان تبدیل شود.

منبع: forbes.com
انتشار: 12 آذر 1402 بروزرسانی: 21 آذر 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 417

به "بهترین رستوران های شهر نیویورک" امتیاز دهید

5 کاربر به "بهترین رستوران های شهر نیویورک" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین رستوران های شهر نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید