راه اندازی کسب و کارهای کوچک در کانادا

اگر قصد راه اندازی کسب و کاری کوچک در کانادا دارید این نکات را مرور نمایید.

راه اندازی کسب و کارهای کوچک در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کانادا هم مثل خیلی از کشورهای پشرفته و جهان اولی در جهان، محدودیت ها و مقررات خودش را برای راه اندازی کسب و کارهای مختلف در نظر می گیرد.

جالب است بدانید که روند ثبت یک شرکت یا کسب و کار در کانادا به طور میانه فقط و فقط 5 روز طول خواهد کشید. قبل از اینکه هرگونه تجارت یا کسب و کاری را در کانادا آغاز کنید، بهتر است با 10 حقیقت مهم در خصوص راه اندازی کسب و کارهای کوچک در کانادا را با هم مرور کنیم؛ آماده اید؟

اقامت؛ شرط اول

برای اینکه بتوانید یک شرکت، برند یا کسب و کار کوچک را در کانادا ثبت کنید، ضروری است که شهروند این کشور باشید. بگذارید خیلی ساده تر بگویم؛ امکان ثبت کردن قانونی کسب و کارها به وسیله دانشجویان بورسیه شده یا افرادی که قضیه اقامت شان هنوز معلوم نشده است، وجود ندارد.

شما به عنوان یک مهاجر یا پناهنده، باید روند قانونی اخذ اقامت را طی کنید و بعداً که به عنوان شهروند قانونی کانادا شناخته شدید، برای ثبت کسب و کارتان اقدام کنید. پس پرواضح است که مثلاً شما به عنوان یک گردشگر که فقط یک ویزا در دستان تان دارید، نباید به این قضیه فکر کنید. البته ممکن است که بتوانید با یک یا چند شرکت کانادایی شریک بشوید، اما این اصلاً به معنای اخذ اقامت کانادا نیست.

همه کسب و کارها احتیاج به ثبت شدن ندارند

اگر یک شرکت، برند یا کسب و کار شخصی و مستقل راه انداخته اید، به هیچ عنوان احتیاجی نیست که آن ها را به ثبت برسانید.

این قانون در نقطه به نقطه کانادا وجود دارد و اجرایی می گردد؛ حتی برخی از نقاط کانادا مثل Newfoundland و Labrador در اجرایی کردن چنین قانونی همواره پیشگام بوده اند و کسب و کارهای مستقل کوچک در این مکان ها رونق خاص دارند. پس اگر یک کسب و کار کوچک شخصی، مستقل و جمع وجور راه انداخته اید، اصلاً احتیاجی نیست که دنبال مجوز و ثبت و این جور چیزها بروید.

قضیه رجیسترینگ

رجیستر کردن یا ثبت کردن نام و لوگوی تجاری هیچ ربطی به ثبت قانونی کسب و کار شما ندارد؛ این قضیه، یکی از حقایق خیلی مهم در رابطه با کسب و کارها در کاناداست.

برای مثال فرض کنید که شما یک کسب و کار کوچک با موضوع فروش پوشاک بچگانه در تورنتو راه انداخته اید و نام تجاری خودتان با عنوان Glenn Wears را رجیستر یا ثبت قانونی نموده اید؛ توجه داشته باشید که این ثبت نام تجاری هیچ ربطی به ثبت کسب و کار یا فعالیت کاری شما ندارد و شما باید یک روند قانونی را برای آن طی کنید.

رجیستر کردن نام تجاری، فقط این امکان را به شما می دهد که یک نام اختصاصی برای کسب و کارتان داشته باشید تا هیچ شخص دیگری نتواند از آن نام برای فعالیت تجاری خودش استفاده کند.

سیستم مشارکت یا ادغام

سیستم ادغام شرکت ها یا سیستم مشارکت (Incorporation System) در کانادا با ایالات متحده بسیار فرق دارد. به طور کلی، هیچ شرکتی با مسئولیت محدود (Limited Liability Corporation) در کانادا وجود ندارند. یک شرکت با مسئولیت محدود معمولاً بین یک یا چند نفر اعضای خانواده، دوستان یا آشنایان تشکیل می گردد و قوانین خاص خودش را دارد. البته برخی از شرکت ها مثل شرکت های حسابداری، پزشکی و حقوقی می توانند یک شرکت با مسئولیت محدود ایجاد نمایند، اما چنین امکانی برای بقیه گروه ها فعلاً وجود ندارد.

از طرف دیگر، امکان ادغام یا یکی شدن شرکت ها با هم در سطح استانی یا فدرال وجود دارد و شرکت ها می توانند سهام، مالکیت و شخصیت حقوقی شان را در هم ادغام نمایند.

تامین اقتصادی کسب و کارهای نو

بیشتر قریب به اتفاق کسب و کارهای کوچک در کانادا تحت مالکیت صاحبان خودشان قرار می گیرند. کانادایی هایی که کسب و کاری کوچک را آغاز می نمایند، سرمایه اولیه خودشان را از جیب می گذارند. طبق مطالعات Intuit Canada، بسیاری از کسب و کارها در کانادا با سرمایه ای کمتر از 5000 دلار آغاز به فعالیت نموده اند.

اینجا در کانادا یاری های اقتصادی بسیاری برای کسب و کارهای کوچک وجود دارد؛ یکی از این یاری ها، تامین اقتصادی کسب و کارها به وسیله دولت کاناداست. البته دولت کانادا هیچ وقت پول یا سرمایه را به عنوان وام بلاعوض یا صدقه به کسب و کارها نمی دهد. تجربه نشان داده است که دولت کانادا بیشتر روی تشویق بومیان کارآفرین یا ارائه یاری به نقاط خاص مثل شمال انتاریو تمرکز می نماید.

داستان وام

داستان تامین وام برای کسب و کارهای کوچک یا استارت آپ های کانادایی، همواره جزئی از برنامه های اصلی این کشور است. تعداد بسیار زیادی از منابع اقتصادی برای وام دادن به گروه های استارت آپی وجود دارد؛ این منابع هم از طرف گروه های دولتی است و هم از سمت گروه های خصوصی ارائه می شوند. برخی از این گروه ها که تامین وام کسب و کارهای مختلف را تامین می نمایند، به توسعه جامعه کانادا مربوط می شوند؛ گروه هایی مثل سازمان حمایت از حقوق زنان، یکی از این گروه ها هستند.

دقت کنید که دولت کانادا توجه بسیاری به گروه های اقلیتی جامعه دارد؛ بنابراین همواره یادتان باشد که شما یک پشتوانه قرص و محکم در کانادا دارید که شما را هیچ وقت تنها نمی گذارد.

مالیات و دیگر هیچ!

بحث مالیات کسب و کارهای کوچک، همواره یکی از بحث های داغ محافل مختلف است. نکته جالب داستان مالیات در کانادا برای کسب و کارهای کوچک، امکان پس گرفتن مالیاتی است که پرداخت می نمایند.

طبق قوانین تجارت در کانادا، مالکان کسب و کارهای مختلف می توانند مبالغ مالیات کالا و خدمات (GST) و مالیات فروش هماهنگ (HST) را پس بگریند. البته کسب و کارهای کوچک و مستقلی که کمتر از 30 هزار دلار در سال عایدی دارند، اصلاً احتیاجی نیست که بخواهند برای پرداخت مالیات GST و HST اعلام حضور نمایند.

کسب اعتبارهای علمی و پژوهشی

یکی از حقیقت های جالب در خصوص فعالیت کسب و کارهای کوچک در کانادا، کسب اعتبارهای علمی است. کسب و کارهای کوچک می توانند شرایط دریافت اعتبار علمی یا پژوهشی را به وسیله مالیات پرداختی داشته باشند. این نوع اعتبارات که به وسیله پرداخت مالیات ایجاد می شوند، به SR&ED معروف هستند. برای مشارکت در طرح SR&ED و کسب اعتبارات مالیاتی، اصلاً احتیاجی نیست که شرکتتان را ادغام کنید یا به دانشگاه و موسسه خاصی وابسته باشید.

حذف مالیات

داستان مالیات ممکن است خیلی روی مختان باشد و شما را آنقدر نگران کند که بیخیال آغاز فعالیتتان بشوید. اما نگران نباشید، قوانین تجارت در کانادا همواره به نفع کسب و کارهای کوچک هستند. بسیاری از کسب و کارهای کوچک مثل کسب و کارهای مستقل و خانگی، می توانند هزینه های مالیات بر فعالیت خودشان را میزان بگیرند و طبق قانون، آن ها را به صورت کامل حذف نمایند.

یک طرح تجاری خوب و کارآمد

کسب و کارهای کوچک و مستقل بسیاری در طول سال راه اندازی می شوند و بسیاری از آن ها پس از مدت کوتاهی شکست می خورند. علت اصلی بسیاری از شکست ها که دامن کسب و کارهای کوچک را دودستی می گیرد، نداشتن یک برنامه یا طرح خوب است. پس اگر شما هم می خواهید که یک کسب و کار کوچک را آغاز کنید، یادتان باشد که قبل از هرکاری یک برنامه جامع و کامل داشته باشید. راه اندازی یک کسب و کار یا تجارت آن قدر مهم و هزینه بردار است که باید حتماً و حتماً یک برنامه درست و مفید برای آغاز طراحی کنید.

انتشار: 22 مهر 1401 بروزرسانی: 11 آبان 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1156

به "راه اندازی کسب و کارهای کوچک در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "راه اندازی کسب و کارهای کوچک در کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی کسب و کارهای کوچک در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید