10 تا از بزرگترین مراکز خرید در دنیا

مزیت مراکز خرید بزرگ در این است که میتوانید هر آنچه که نیاز دارید یکجا بخرید. لیست ما از بزرگترین مراکز خرید بر حسب مساحت  ناخالص آنهاست، فضایی که آن ملک برای فعالیت های تجاری مانند خرده فروشی ، ناهار خوری و تفریح در اختیار دارد. رونق ساخت و ساز در آسیا ، جایی که زمین ارزان است و هزینه نیروی کار کم است ، بزرگترین مراکز خرید را در خود جای داده است. فقط دو مرکز خرید در این لیست در خارج از آسیا واقع شده اند.

10 تا از بزرگترین مراکز خرید در دنیا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: مرکز خرید Siam Paragon با مساحت 3.22 میلیون فوت مربع

این مرکز خرید واقع در بانگوگ از بزرگترین مراکز خرید در تایلند است. فقط CentralWorld  که در مجاورت آن است بزرگتر از آن است. این مجموعه شامل طیف گسترده ای از فروشگاه ها و رستوران های خاص و همچنین یک سالن سینما، آکواریوم Siam Ocean World ، گالری هنری تایلندی و سالن کنسرت اپرا است. همچنین دارای یک سالن بزرگ بولینگ و مرکز کارائوک نیز هست.

مرکز خرید Berjaya Times Square (با مساحت 3.44 میلیون فوت مربع)

این مرکز خرید در کوالالامپور واقع شده است و یک برج دو قلو است که شامل یک مرکز خرید و دو هتل 5 ستاره است به علاوه 7.5 میلیون فوت مربع مساحت ساختمان که آن را به پنجاهمین ساختمان بزرگ دنیا بدل کرده است. این مرکز خرید شامل بیش از 1000 مغازه خرده فروشی ، 65 فروشگاه مواد غذایی و چندین جاذبه تفریحی مانند بزرگترین پارک تفریحی سرپوشیده آسیا ، Cosmo’s World و اولین تئاتر IMAX 2D و سه بعدی در مالزی است که در طبقه 10 این مرکز واقع شده است.

مرکز خرید Istanbul Cevahir (با مساحت 3.47 میلیون فوت مربع)

Istanbul Cevahir

این مرکز خرید واقع شده دربخش اروپایی ترکیه در شهر استانبول.در سال 2005 Cevahir Shopping و Entertainment Centre در این مرکز افتتاح شد. این بزرگترین مرکز خرید در اروپا است. در این مرکز مجموعا 343 فروشگاه، 34 فست فود، 14 رستوران گران قیمت درحال سرویس دهی هستند. امکانات دیگر شامل یک استیج بزرگ برای ایونت ها، 12 سینما، سالن بولینگ، و سایر تجهیزات تفریحی و سرگرمی مانند یک ترن هوایی و ... است

مرکز خرید SM Megamall (با مساحت 3.6 میلیون فوت مربع)

مرکز خرید SM Megamall واقع در Metro Manila در سال 1991 افتتاح شد و یکی از بزرگترین مراکز خرید در فیلیپین است. این مرکز روزانه 800 هزار نفر را به خود جذب میکند و حداکثر ظرفیت آن 4 میلیون نفر است . این مرکز دو ساختمان اصلی دارد. در ساختمان A سینماها، زمین بولینگ، فود کورت و زمین بازی کودکان قرار دارد. در ساختمان B هم خرده فروش ها قرار دارند. در پل ارتباطی بین این دو ساختمان چندین غذاخوری واقع شده است.این مرکز در حال حاضر تحت بازسازی و توسعه است. پس از پایان توسعه، میتواند  عنوان بزرگترین مرکز خرید فیلیپین را از آن خود کند.

مرکز خرید West Edmonton (با مساحت 3.77 میلیون فوت مربع)

این مرکز خرید واقع در Edmonton آلبرتای کانادا در سالهای 1981 تا 2004 بزرگترین مرکز خرید محسوب میشد  و در حال حاضر هم بزرگترین مرکز خرید در آمریکا است. علاوه بر 800 فروشگاه و خدمات دیگر، این مرکز دارای برگترین پارک سرپوشیده در جهان، بزرگترین پارک آبی سرپوشیده جهان و قصر یخی است. از سایر امکانات آن میتوان به 18 زمین مینی گلف، یک سال سینما  و بولینگ اشاره کرد

مرکز خرید دوبی مال Dubai Mall (با مساحت 3.77 میلیون فوت مربع)

Dubai Mall

دوبی مال در واقع  بخشی از مجموعه برج خلیفه است، اینجا بزرگترین سازه ی دست انسان است.بر اساس مساحت کل، دوبی مال بزرگترین مرکز خرید جهان است اما اگر محوطه ی قابل استفاده ی آن را در نظر بگیریم، اندازه ی آن برابر با مرکز خرید West Edmonton است. این مرکز خرید دارای بیش از 1200 فروشگاه است شامل بزرگترین فروشگاه کندی و شکلات در جهان،یک پیست یخ ، یک مرکز بازی SEGA (با بازی بولینگ سه بعدی) ، یک هتل 5 ستاره لوکس ، 22 پرده سینما به همراه 120 رستوران و کافه. این مرکز خرید همچنین شامل یکی از بزرگترین آکواریوم های جهان است.

مرکز خرید SM Mall (با مساحت 4.2 میلوین فوت مربع)

این مرکز خرید واقع در Metro Manila در آسیا، فیلیپین، در سال 2006 بازگشایی شد  و متشکل از چهار ساختمان است که توسط مسیرهای پیاده رو به یکدیگر متصل می شوند. این مرکز از یک تراموا 20 نفره استفاده می کند که خریداران را به  اطراف محوطه مرکز خرید می برد. یکی از مهمترین جاذبه های این مرکز خرید یک سالن تئاتر IMAX با یکی از بزرگترین صفحه های سه بعدی جهان است. این مرکز خرید همچنین دارای یک زمین اسکیت روی یخ در ابعاد المپیک است. و کاربرد آن برای اسکیت به شکل تفریحی و رقابتی و هم هاکی روی یخ است

مرکز خرید CentralWorld (با مساحت 4.62 میلیون فوت مربع)

CentralWorld

این مرکز در سال 1990 بازگشایی شده است و بزرگترین مرکز خرید در تایلند است. این مرکز به گفته ی خود یک مرکز خرید در کلاس متوسط است، در مقابل مرکز خرید Siam Paragon که در کلاس بالاتری جای میگیرد. در نوزدهم ماه می سال جاری ، CentralWorld یکی از بسیار مراکز و املاکی بود که توسط معترضین ضد دولت به آتش کشیده شد. آتش به مدت دو روز این مرکز را در گیر کرده بود و فروشگاه بزرگ Zen  در آتش سوخت. پس از ماه ها تعمیرات ، این مجتمع خرید در 28 سپتامبر با 80 درصد فضای  خود برای کسب و کار بازگشایی شد.

مرکز خرید Golden Resources Mall (با مساحت 6.0 میلیون فوت مربع)

این مرکز خرید 1.5 برابر مرکز خرید آمریکا است و در سال 2004 تا 2005 این مرکز که در چین واقع شده است، بزرگترین مرکز خرید جهان محسوب میشد. توسعه دهنده ی این مرکز مدعی است که روزانه 50 هزار خریدار را روانه فروشگاه های خود میکند. در سال 2004 رقم واقعی مراجعه کننده ها بسیار کمتر از این رقم بود و به 20 مشتری در ساعت میرسید. یکی از مشکلات این بود که قیمت اکثر اقلام بسیار فراتر از توانایی خرید اکثر چینی های معمولی بود. مشکل دیگر عدم دسترسی به مرکز خرید Golden Resources برای  مصرف کنندگان خارجی به دلیل قرار گرفتن در خارج از قلب پکن بود.

مرکز خرید New South China Mall (با مساحت 6.4 میلیون فوت مربع)

این مرکز خرید واقع در شهر Dongguan در چین بزرگترین مرکز خرید جهان است.این مرکز تجاری دارای هفت ناحیه مختلف است که برای ساخت آن از شهرهای بین المللی الگوبرداری شده است از جمله بنای Arc de Triomphe و یک کانال دارای گوندولا. همچنین دارای یک ترن هوایی در فضای باز و فضای داخلی است اما این مرکز چیزی که ندارد مشتری است. از زمان افتتاح آن در سال 2005 ، این مرکز از کمبود شدید مشتری رنج می برد. بیشتر فضای خرده فروشی ها خالی مانده است و حتی بیش از 99٪ فروشگاه ها خالی است. تنها مناطق استفاده شده ی این مرکز خرید نزدیک ورودی است که چندین فست فود در آن واقع شده است. این مرکز لقب بزرگترین مرکز خرید ارواح در جهان را به خود اختصاص داده است.

منبع: touropia.com
انتشار: 14 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 394

به "10 تا از بزرگترین مراکز خرید در دنیا" امتیاز دهید

13 کاربر به "10 تا از بزرگترین مراکز خرید در دنیا" امتیاز داده اند | 2.8 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "10 تا از بزرگترین مراکز خرید در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید