برترین جاذبه ها و تجربه های جزیره ونکوور

جزیره ونکوور در ساحل غربی کانادا واقع شده و بزرگترین جزیره ساحل پاسیفیک در امریکای شمالی به شمار می­آید. جنگل­های قدیمی، خط ساحلی زیبا و ساحل­های این محل، فرصتی برای بازدیدکنندگان فراهم کرده اند تا تجربه ­های بی­شماری کسب کنند؛ از جمله این تجربه ­ها می­توان به گردش و کمپینگ، موج سواری و تماشای نهنگ­ها اشاره کرد. مرکز بریتیش کلمبیا یعنی ویکتوریا دارای جاذبه ­های فرهنگی جذاب و فروشگاه ­ها و غذاخوری­های متعدد است و در شب­ها نیز لطف خاص خود را دارد.

برترین جاذبه ها و تجربه های جزیره ونکوور

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: شهرک­های کوچکی که در جزیره ونکوور پراکنده هستند، جاذبه ­های عالی برای گردشگران هستند و می­توانید در آنها زندگی آرام­تر را ببینید و لژهای جنگل بارانی را تماشا کنید. در این محل می­توانید آرامش بگیرید و از طبیعت لذت ببرید.

اقلیم ساحلی معتدل ناحیه، هرسال بازدیدکنندگان را به این منطقه می­کشاند. جمعیت طی تابستان بیشتر است اما معمولاً در زمستان نمی­توان از ساحل شمالی به موج سواری پرداخت. در عوض، اسکی­بازان به سمت شیب­های داخل جزیره می­روند. این منظره شامل کوهستان­، دریاچه، جنگل بارانی و خط ساحلی زیبایی است که در جای جای آن شهرک­ها و روستاهای کوچک ساخته شده اند.

اکثر بازدیدکنندگان برای گردش در جزیره ونکوور از ویکتوریا شروع می­کنند که انتهای امن جزیره است. معمولاً گردشگران از ونکوور یا سیاتل با مسیرهای هوایی یا دریایی به جزیره می­روند. قایق­های تفریحی هم مدام بین ونکوور و نانایمو در رفت و آمد هستند.

در بخش غربی جزیره ونکوور، شهرک­هایی از جمله توفیتو و پورت رنفرو وجود دارند. به علاوه خط ساحلی غربی معروف هم در همین ناحیه قرار دارد. در سمت شرقی جزیره و مشرف به دریای سالیش، شهرهای لیدی اسمیت، نانایمو، پارکسویل، ساحل کوالیکام، کورتنی و کاموکس واقع شده اند.

ویکتوریا

اگر تنگه خوان دی فوکا تا کوهستان­های المپیک پنینسولا در واشنگتن را در نظر بگیریم، مرکز بریتیش کلمبیا را می­توان یکی از زیباترین شهرهای کانادا دانست. اکثر فعالیت در بندر داخلی زیبای این محل متمرکز است. بسیاری از جاذبه ­های توریستی هم در همین مکان قرار دارند.

ساختمان تاریخی فیرمونت امپرس، یکی از بناهای مشهور ویکتوریاست که مشرف بر بندر داخلی ساخته شده است. این هتل در سال 1908 ساخته شده و طی دهه ­های متمادی مهمانان سلطنتی زیادی به خود دیده است. های تی در هتل امپرس یکی از محبوب­ترین تجربه ­هایی است که حتما باید در ویکتوریا کسب کنید. بازدیدکنندگان به این محل می­آیند تا در اتاقی قدیمی و دنج پر از اسباب عتیقه، از صرف چای، ساندویچ، کلوچه و دسرهای خوشمزه لذت ببرند.

از جمله جاذبه ­های اصلی ویکتوریا می­توان موزه سلطنتی BC را نام برد که در آن تاریخ طبیعی و انسانی بریتیش کلمبیا همراه ساختمان­های پارلمان به نمایش گذاشته شده اند. ویکتوریا شهر کوچکی است و مرکز متراکمی دارد، بنابراین خیلی راحت می­توان از شهر بازدید کرد. به علاوه رستوران­های فراوانی در اینجا وجود دارند که از درجه ­های اعلا تا معمولی متفاوت هستند.

اگر می­خواهید چند روز در ویکتوریا بمانید و از بخش­های مختلف شامل پارک­ها و فعالیت­های فضای باز هم دیدن کنید، مسیرهای گردشی زیبایی در اطراف شهر و نواحی نزدیک وجود دارند که می­توانید به آنها سر بزنید.

باغچه ­های بوچارت

Butchart Gardens

باغچه ­های بوچارت یکی از اصلی­ترین جاذبه ­های جزیره ونکوور هستند؛ به خصوص برای کسانی که به باغبانی علاقه دارند. این باغچه ­های معروف در یک معدن قدیمی بیرون ویکتوریا واقع شده اند و سالانه فرصتی برای گردشگران فراهم می­آورند تا از مناظر طبیعی و آرامش بخش دیدن کنند و از گل­ها، درختان و مسیرها لذت ببرند و آرامش پیدا کنند.

این محل در سال 1904 توسط جنی بوچارت بناگذاری شده و ساخت کامل آن بیش از یک قرن طول کشیده است. عصرهنگام باغچه ­ها با نورپردازی خلاقانه روشن می­شوند و شنبه شب­ها می­توانید آتش بازی هماهنگ با موسیقی را تماشا کنید. در ماه ­های جولای و اگوست، هر روز عصر موسیقی زنده در باغچه بوچارت اجرا می­شود.

نمای گیاهان بسته به فصل تغییر می­کند. بین بهار و پاییز، این باغچه ­ها در زیباترین حالت خود قرار دارند. در کریسمس باغچه ­ها با نورهای کریسمسی و وسایل زینتی تزئین می­شوند و فعالیت­های مختلفی از جمله اسکیت روی یخ در رینگ فضای باز، ارائه می­گردند.

توفینو

شهر کوچک توفینو، جواهر ساحل غربی جزیره ونکوور است. این روستای کوچک مشرف به کلاکوت ساوند است و اطراف آن را جنگل­های قدیمی و سواحل بی­انتها زینت داده اند. توفینو یکی از جاذبه ­های محبوب توریستی جزیره کاناداست اما به ندرت شلوغ به نظر می­آید. توفینو برای امکانات موج سواری فوق العاده­اش هم در کانادا معروف است و مردم هرسال برای موج سواری به این ناحیه می­آیند.

اگر علاقه­ای به موج سواری ندارید، می­توانید از نوامبر تا فبریه برای تماشای طوفان­ها به این ناحیه بیایید. طی این مدت، موج­های بزرگی از سمت اقیانوس آرام به ساحل می­آیند. این جاذبه هم یکی دیگر از دلایلی است که بازدیدکنندگان را در خارج از فصل به توفینو می­کشاند.

درست بیرون شهر، پارک ملی پاسیفیک ریم واقع شده است که منطقه طبیعی فوق العاده­ای بوده و بهترین مناطق گردشی و کمپینگ توفینو را دربر می­گیرد. در این ناحیه درختان سرو قدیمی وجود دارند که برخی از آنها پیرترین درختان کانادا به شمار می­آیند. در این پارک ملی می­توانید لانگ بیچ مشهور توفینو را ببینید که به طول 16 کیلومتر در امتداد ساحل قرار دارد.

توفینو تقریباً چهل و دو کیلومتر دورتر از شمال شهر کوچک اوکلولت واقع شده و یکی از قدیمی­ترین مناطق مسکونی ساحل غربی است که فضای بسیار صمیمانه­ای دارد. توفینو مکان بسیار محبوبی است اما همچنان کوچک باقی مانده. در شهر می­توانید فروشگاه ­های موج سواری، فروشگاه ­های توریستی، رستوران­ها و هتل­های فراوانی پیدا کنید. در نزدیکی شهر لژ­های زیبا و پاتوق­های فراوان وجود دارند که از آنها می­توان نماهای زیبای اقیانوس را تماشا کرد.

پارک ملی پاسیفیک ریم و لانگ بیچ

پارک ملی پاسیفیک ریم، نوار ساحلی بلندی بین توفینو و اوکلولت را دربر می­گیرد. جنگل بارانی سروهای قدیمی و خط ساحلی و اراضی سنگلاخ مرتفع، زیبایی بکر و وحشی جزیره ونکوور را به نمایش گذاشته اند.

در همه جای پارک ملی پاسیفیک ریم می­توانید ساحل­های طولانی شنی را ببینید. لانگ بیچ 16 کیلومتری، خط ساحلی شنی بزرگی است که مردم برای پیاده روی، گردش، موج سواری روی موج­های بزرگ یا لذت بردن از غروب آفتاب به آنجا می­آیند. گاهی در اطراف ساحل (به خصوص طی بهار و پاییز) می­توان نهنگ­ها را هم در اقیانوس دید.

تماشای طوفان به یکی از فعالیت­های محبوب پاییز و زمستان تبدیل شده است. عکاس­ها و بازدیدکنندگان به پارک می­آیند تا به تماشای موج­های عظیمی بنشینند که به ساحل برخورد می­کنند. توده ­های بزرگ چوب شناور، نشان می­دهند موج­های اقیانوسی تا چه حد سهمگین هستند.

تور تماشای نهنگ­‌ها

Whale Watching Tours

تور تماشای نهنگ­ها، یکی از بهترین چیزهایی است که حتما باید در جزیره ونکوور تجربه کنید. محبوب­ترین مکان­ها برای این تور، نانایمو و توفینو هستند.

در نانایمو، بازدیدکنندگان با قایق به دریای سالیش بین جزیره ونکوور و زمین اصلی بریتیش کلمبیا می­روند. اکثر گونه ­هایی که در این مکان مشاهده می­شوند شامل نهنگ گوژپشت، نهنگ قاتل، شیرهای دریایی، خوک دریایی و دیگر جانوران آبزی هستند. راهنماهای تور از تماشای نهنگ­های قاتل ساکن بخش جنوبی جلوگیری می­کنند چون این جانوران در خطر انقراض هستند. برای گردش تور از قایق­های بزرگ زودیاک یا قایق­های بزرگ نیمه سرپوشیده تور استفاده می­شود.

در توفینو می­توانید نهنگ­های قاتل و گوژپشت را ببینید اما نهنگ خاکستری گونه­ اصلی این محل است و بین ماه ­های مارس تا نوامبر به فراوانی مشاهده می­شود. بسته به نوع تور و راهنمای آن، نوع قایق می­تواند از قایق گردشی سرپوشیده تا قایق بوستون ویلر یا زودیاک متغیر باشد.

منبع: planetware.com
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 494

به "برترین جاذبه ها و تجربه های جزیره ونکوور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاذبه ها و تجربه های جزیره ونکوور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید