آشنایی با استان بریتیش کلمبیا در تور کانادا

اگر در برنامه سفر شما شهرهای ونکوور و ویکتوریا پیش بینی شده است، شما به غربیترین استان کانادا سفر خواهید کرد، استان بریتیش کلمبیا کانادا از طبیعتی شگفت انگیز برخوردار است و زیبایی هایی مسحورکننده انتظار شما را خواهد کشید.

آشنایی با استان بریتیش کلمبیا در تور کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: چرا به استان بریتیش کلمبیا برویم

اگر قصد بازدید از غربی ترین استان کانادا را دارید بهتر است که یک لیست طولانی و بلند بالا از شگفتی های گسترده این استان تهیه نمایید. مطمئن هستیم که در هر لحظه از سفرتان تکرار واژه های واو یا شگفت انگیز و تماشایی ادامه پیدا خواهد نمود. با قرار دریافت در این طبیعت بی نظیر و وجود کوه های عظیم و قدرتمند، جنگل های عمیق و سواحل رویایی، ضربان قلب شما را تا حد ممکن پایین می آورد تا به آرامش خاصی دست پیدا کنید و حس شاعرانه ای را تجربه نمایید.

با این حال بریتیش کلمبیا، خیلی بیشتر از این طبیعت منحصر به فرد است و به شهر فرنگ نیز مشهور است. از شهر عظیم و بین المللی ونکوور که ترکیب غذا و فرهنگ های آسیایی و ملیت های مختلف است تا شهرهای متوسط آن مانند ویکتوریا و کلونا (Kelowna) شاهد صحنه های پر جنب و جوش مردم خواهید بود. همچنین خوشامدگویی مردم به گردشگران، یکی از خصلت های جوامع کوچکتر مانند کامبرلند (Cumberland) تا ریور پاول (Powell River) و اسپرینگ سالت (Salt Spring) است که قلب های تپنده بریتیش کلمبیا به شمار می رود. به هر کجای این استان سر بزنید همواره اهالی منطقه، شما را در محوطه خارج از خانه شان صدا می کنند، فقط یک مورد را از قلم نیاندازید و آن این است که هرگز دوربین خود را به سمت آن ها نگیرید. بریتیش کلمبیا استانی بینظیر برای افزایش تجارب زندگی میباشد و برای شما یک سفر مادام العمر را به همراه خواهد داشت. با بودن در این منطقه می توانید از اسکی کردن، کایاک سواری و پیاده روی لذت ببرید.

جغرافیا و طبیعت استان بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا، غربی ترین استان کانادا است که مابین کوه های راکی و خطوط ساحلی اقیانوس آرام قرار گرفته و با جمعیتی حدود 4.817 میلیون نفر، سومین استان پرجمعیت کانادا می باشد. بیشتر قسمت شمالی این استان پوشیده از کوه ها می باشد که سکونت در آن را غیر ممکن ساخته و این منطقه را به منطقه ای دست نخورده و بکر تبدیل نموده است، البته بخش شرقی کوه های راکی از این قضیه مستثنی است، این مکان جایی که سرزمین رودخانه صلح خوانده می گردد و بخش هایی از چمن زارهای کانادایی بریتیش کلمبیا را در بر گرفته که شهر داوسون کریک در مرکز آن قرار گرفته است. بریتیش کلمبیا، بخشی از شمال غربی اقیانوس آرام و حیات وحش کاسکادیا را به خود اختصاص داده است و در راستای ایالات متحده آمریکا با آلاسکا، آیداهو، مونتانا (بخش غربی)، اورگان و واشینگتن هم مرز می باشد.

از طبیعت و حیات وحش آن می توان به پارک ملی Glacier با مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری گروهی و همین طور اردوگاه ها و پیست اسکی Whistler Blackcomb اشاره نمود. پیست اسکی بلک کمب ویستلر، در سال 2010 میزبان المپیک زمستانی بوده است. شهر ویستلر که به وسیله عظیمراه Sea-to-Sky به ونکوور متصل می گردد، شهری شناخته شده برای صنعت فیلم سازی در جنوب بریتیش کلمبیا است که هم مرز با ایالات متحده است.

تاریخچه استان بریتیش کلمبیا

این استان یکی از غنی ترین تاریخچه بومیان کانادا را در بردارد. این استان در اوخر دهه 1700 توسط کاپیتان جیمز کوک و ناخدا جیمز ونکوور کشف شد. قلعه کوچک ویکتوریا که در سال 1843 بنا شد، اولین سکونت گاه بریتانیایی در بریتیش کلمبیا بود که باعث ایجاد شهر ویکتوریا شد که در ابتدا مرکز مستعمره جدا شده جزیره ونکوور بود. متعاقبا، این سرزمین به عنوان مستعمره بریتیش کلمبیا (یک مستعمره تاجی در آمریکای شمالی بریتانیایی بود، 1858- 1866) توسط ریچارد کلمنت و مهندسین سلطنتی بخش کلمبیا، ایجاد شد و از نظر فیزیکی نصف اندازه امروزی استان بریتیش کلمبیا بود. پورت مودی رئیس کمیسیونر زمین ها و کارهای مستعمره و اولین معاون فرمانداری بریتیش کلمبیا بود. او به صورت اختصاصی توسط دفتر استعمار در لندن انتخاب شد و به بریتیش کلمبیا داخل امپراطوری بریتانیا بارویی در دورترین نقطه غرب جهت کشف دومین انگلستان در سواحل اقیانوس آرام منتقل شد. مودی این مکان را انتخاب کرد و پایتخت اصلی بریتیش کلمبیا را نیو وستمینستر انتخاب نمود و جاده کاریبو و پارک استنلی را تأسیس نمود و اولین نسخه نشان ملی بریتیش کلمبیا را طراحی نمود. که بعد از او، نام پورت مودی را بر روی آن گذاشتند.

در سال 1866، جزیره ونکوور بخشی از مستعمره بریتیش کلمبیا شد و شهر ویکتوریا به عنوان پایتخت متحد این سرزمین های مستعمره انتخاب شد. در سال 1871، بریتیش کلمبیا به عنوان ششمین استان به کنفدراسیون کانادا پیوست. شعار لاتین آن شکوه و جلال بدون خواری است. پایتخت بریتیش کلمبیا همان ویکتوریا باقی ماند و این شهر به عنوان پانزدهمین منطقه شهری عظیم در کانادا می باشد. اسم این شهر از ملکه ویکتوریا الهام گرفته شده است کسی که در طول مدت سلطنتش دستور ایجاد مستعمرات اصلی را داد.

ونکوور، عظیمترین شهر این ایالت و سومین شهر عظیم کانادا، عظیمترین شهر در غرب کانادا و دومین شهر عظیم در شمال غربی اقیانوس آرام می باشد. این استان در حال حاضر توسط حزب دموکراتیک جدید بریتیش کلمبیا که عضو حزب سبز بریتیش کلمبیا در یک حکومت اقلیتی است یعنی جان هورگان اداره می گردد کسی که در 29 ژوئن 2017 در طی یک حرکت ناعادلانه به عنوان نخست وزیری برگزیده شد.

بریتیش کلمبیا از دارایی ها و املاک بریتانیایی است که در سال 1871 توسط آن ها نامگذاری شد. ملل اولیه آن یعنی ساکنین اصلی این سرزمین، تاریخچه حداقل ده هزار ساله را در منطقه دارند. قابل ذکر است که در نتیجه اخیر دادگاه عالی کانادا، ملل Tsilhqotin که ساکنین بومی این استان هستند اجازه دادن عنوان بومی خود بر روی بخشی از قلمروهای بومیشان به آن ها داده شد.

آب و هوای استان بریتیش کلمبیا کانادا

ساحل جنوبی بریتیش کلمبیا، آب و هوای اقیانوسی بارانی و معتدل دارد و بخش های جنوبی تر آن دارای تابستان های گرم و مدیترانه ای می باشد که تحت تأثیر جریانات شمالی اقیانوس آرام که منشأ جریانات کروشیو است قرار گرفته است. آب و هوای داخلی این استان به دلیل وجود مسدود کننده طیفی از کوه ها به صورت نیمه خشک است و سالانه بعضی از مکان های خاص آن کمتر از 250 میلی متر بارش دارد. متوسط دما در مناطق پرجمعیت استان 12 درجه سانتی گراد می باشد که به عنوان معتدل ترین نقطه کانادا شناخته می گردد.

فرهنگ و مردم استان بریتیش کلمبیا

از نظر مذهب، بیشتر مردم این استان یا کاتولیک هستند یا پروتست یا این که اصلا هیچ دینی ندارند. از نظر زبان نیز بیشتر مردم به زبان انگلیسی صحبت می کنند اما به دلیل وجود ملیت های آسیایی در این منطقه زبان چینی نیز بسیار رایج می باشد.

مهاجرت نقش اصلی در شکل گیری این استان و توسعه اش داشته است به دو روش مقامات این استان مهاجرین را جذب می کنند یکی به وسیله حرفه خاص و دیگری به وسیله سرمایه گذاری و بیزینس می باشد. این استان مرکز زندگی بسیاری از مهاجرین ایرانی می باشد، آن ها در ونکوور عظیم مخصوصا ونکوور شمالی و غربی زندگی می کنند و همچنین بعضی از مقامات دولتی این استان ایرانی هستند.

گردشگری استان بریتیش کلمبیا

با افزایش صنعت گردشگری، مشارکت و همکاری در زمینه های مختلف تفریحی در این استان نیز افزایش یافت و در دهه های اخیر تعداد اقامتگاه ها، کلبه ها، اتاق های تخت و صبحانه (Bed&Breakfast)، متل ها، هتل ها و کمپ های ماهیگیری و پارک کمپینگ ها افزایش یافت.

در جهت کوشش به ارتقاء اکوتوریسم در منطقه، تعدادی از کشاورزان این ایالت، تور کار در مزرعه که ترکیبی از صنعت گردشگری و کشاورزی است را به وسیله برنامه WWOOF کانادا به گردشگران پیشنهاد می کنند.

با توجه به وجود طیف گسترده ای از کوه ها و سواحل، دریاچه ها، رودخانه ها و جنگل ها در این استان می توانید از فعالیت هایی مانند پیاده روی، کمپینگ، صخره نوردی، کوهنوردی، شکار و ماهیگیری لذت ببرید.

انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 171

به "آشنایی با استان بریتیش کلمبیا در تور کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با استان بریتیش کلمبیا در تور کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با استان بریتیش کلمبیا در تور کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید