اولین فورد موستانگ الان کجاست؟

میدانید چه بر سر اولین موستانگ، ماشین رویایی کمپانی افسانه ای فورد آمد؟

اولین فورد موستانگ الان کجاست؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: 60 سال از فراوری اولین فورد موستانگ می گذرد و از محبوبیت این اسب پونی کاسته نشده است.

فورد موستانگ به این علت یک شبه به خودروی محبوب بازار تبدیل شد که توانست ویژگی های یک خودروی عضلانی با قدرت بالا و استایل زیبا را با ویژگی های خودروی کوپه اروپایی با شاسی سبک تلفیق کند. عرضه آن از همان ابتدا رقابت شدیدی را بین سه خودروساز بزرگ در آمریکا برانگیخت اما همچنان بعد از 6 دهه، به عنوان خودروی با عملکرد (قدرت، سرعت و شتاب) بالا حفظ نموده است. اولین خودروی موستانگ فراوری شده در فورد به یک نمایندگی در کانادا فرستاده شد و کاپیتان تاکر خلبان خطوط هوایی کانادا به این خودرو علاقه نشان داد و آن را در جا خرید.

فورد از همان ابتدا قصد فروش آن را نداشت و آن را فقط برای نمایش به نمایندگی فرستاده بود چون می دانست روزی می رسد که دیگر نمی توان روی آن ارزش گذاشت. از این رو فورد به این خلبان نزدیک شد و تقاضای خرید آن را بیان کرد اما کاپیتان تاکر قدر آن را خوب می دانست.

در زمستان 1965 فورد دوباره تقاضای خود را برای خرید آن بیان کرد و این بار پیشنهادی آمد که آن خلبان کانادایی نتواند آن را رد کند. آنها به وی یک موستانگ مدل 1966 پیشنهاد کردند که همه امکانات روز را روی داشبورد خود داشته باشد، این خودروی سقف تاشوی سیلور فارست فورد موستانگ حتی روی داشبورد خود در سال 1966 تلویزیون داشت، ضمن آنکه این خودرو خودش عنوان یک میلیونیومین موستانگ فراوری شده در فورد را یدک می کشید. به بیان دیگر این خودرو هم پتانسیل آن را داشت که روزگاری نتوان روی آن قیمت گذاشت. بعد از آن اولین فورد موستانگ فراوری شده در جهان به جایگاه اصلی خود یعنی موزه هنری فورد بازگشت. حالا دیگر فورد این را می داند تا روزی که به بقای خود ادامه بدهد، اولین موستانگ فراوری شده آن نیز در موزه خودش باقی خواهد ماند.

انتشار: 16 فروردین 1401 بروزرسانی: 16 فروردین 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 949

به "اولین فورد موستانگ الان کجاست؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "اولین فورد موستانگ الان کجاست؟" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین فورد موستانگ الان کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید