اقامتگاه حلزونی در مکزیک

اگر به اقامتگاه های عجیب و غریب علاقمند هستید، یکی از جالبترین آنها در مکزیک واقع است.

اقامتگاه حلزونی در مکزیک

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در نگاه اول به نظر می آید که در حال نگاه کردن به تصویری از خانه های داستان های پریان هستیم! اما این خانه متفاوت و ساختار شکن، بنایی واقعی است که با هنرمندی و خلاقیت تمام طراحی و ساخته شده است.

معرفی

در نزدیکی مکزیکو سیتی می توانید معماری عجیب خانه ای را ببینید که از موجودات آبزی الهام گرفته شده است. خانه حلزونی به وسیله خاویر سنوسیان، معمار مکزیکی، طراحی و ساخته شده است. او در طراحی این ساختمان، معماری مدرن را با هنر مفهومی ترکیب نموده است. این خانه در دسته معمار های ارگانیک و طبیعی قرار می گیرد و از دریا الهام گرفته است. در این خانه که ساخت آن در سال 2007 میلادی به انتها رسید، مفهوم زندگی اجتماعی، در اثر نبود بخش بندی ها و تقسیمات معمول فضا در معماری ایجاد شده است که باعث می گردد افرادی که در آن اقامت دارند حس نمایند بخشی از طبیعت هستند.

موقعیت

این خانه برای یک خانواده چهار نفری ساخته شد که در استان Naucalpan de Juarez مکزیک زندگی می نمایند. این خانه کاملا با طبیعت اطرافش یکپارچه شده است. طبیعتی که به وسیله برج های بلند احاطه شده و در سمت غربی آن می توانید نمای زیبای کوه ها را ببینید.

مفهوم

اشکال دایره ای و منحنی های این ساختمان، ساختار داخلی بدن حلزون را نمایش می دهند. انحنای پوسته حلزون از یک اولگاریتم ریاضی پیروی می نماید و می گردد آن را نمونه کامل یک ساختار بی عیب و نقص دانست. این خانه یک برداشت آزاد از فضا است که هدف اصلی آن ساخت فضایی در هماهنگی کامل با طبیعت بوده است.

ساختار

این خانه با میله های فلزی ساخته شده از توری های محافظ لانه مرغ که به صورت فشرده درآمده اند ساخته شده است. این تکنیک باعث می گردد تا ساخت حالت های مارپیچی و انحنای بنا، بدون احتیاج به دیوارهای نگهدارنده و ستون انجام بگردد. داخل این خانه مملو از فضاهای مارپیچی، دایره ای و اتاق های طبیعی است.

فضاها

یکی از نقاط قوت طراحی این ساختمان استفاده از شیشه های رنگی در آن است که از دو نمای داخلی و خارجی بسیار زیبا دیده می گردد. بخش های این خانه شامل چمن مصنوعی، اتاق ها و حمام می گردد. طراحی اتاق ها، راهروها و حمام به گونه ای که باعث می شوند نور خورشید به راحتی در آن ها جریان پیدا کند. راه پله های این ساختمان با حالت مارپیچی، به هال راه دارند. حتی مبلمان این خانه به گونه ای طرحی شده اند تا با فضای منحنی و ساختار شکل آن به خوبی هماهنگ شوند.

مصالح

ماده اصلی به کار رفته در این ساختمان تورهای فلزی اشاره شده است که علاوه بر اینکه از دیوارهای نگهدارنده سبک تر هستند، مزایایی مثل مقاومت در برابر زلزله و ماندگاری بالایی هم دارند.

منبع: theemeraldmagazine.com
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 850

به "اقامتگاه حلزونی در مکزیک" امتیاز دهید

1 کاربر به "اقامتگاه حلزونی در مکزیک" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامتگاه حلزونی در مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید