چیزهای باحالی که در مورد کانادا نمیدانستید!

میخواهیم برایتان از چیزهای باحالی که در مودر کانادا نمیدانستید بگوییم، پس در ادامه همراه ما باشید.

چیزهای باحالی که در مورد کانادا نمیدانستید!

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کانادا کشوری بسیار پهناور است که سرزمین های زیادی را در مرزهای خود جا داده است زمین هایی که به خاطر سرمای فوق العاده زیاد بخش هایی از آن خالی از سکنه هستند. علاوه بر آن کانادا کشوری مهاجر پذیر است و اقوام و فرهنگ های مختلف آن جا کنار یکدیگر زندگی می نمایند. کنار هم نهاده شدن تمامی این عوامل باعث شده که حقایق جالب درباره کانادا وجود داشته باشد که احتمالا درباره آن ها چیزی نشنیده اید.

بابانوئل اهل کانادا است

وزیر مهاجرت کانادا در سال 2012 اظهار داشت که بابا نوئل در واقع یک شهروند کانادایی بوده است. او بعلاوه ادامه داد که به همین علت است که لباس های بابانوئل قرمز و سفید (رنگ پرچم کانادا) است. برای ارسال نامه به سانتا، بچه ها می توانند از این آدرس استفاده نمایند: بابا نوئل، قطب شمال، H0H 0H0، کانادا. شما می توانید به هر زبانی به قطب شمال نامه بنویسید و از بابانوئل نامه دریافت نمایید. هر سال یک میلیون نامه به آدرس خود بابا نوئل ارسال می گردد.

منیتوبا قلمرو مارها

گرچه بیشتر مردم معتقدند که استرالیا مرکز مارهای جهان است، در واقع منیتوبا بزرگترین تجمع مارها در جهان را داراست. در ماه مه، حدود 70،000 مار از خواب زمستانی در استان پریری بیرون می آیند. بیشتری ترین و پرتعدادترین نژاد مار red-sided garter snake است.

مرکز خرس های قطبی

چرچیل در شمال منیتوبا مرکز خرس های قطبی جهان است. تقریبا 15،500 قلاده از 25000 تا خرس قطبی جهان در چرچیل زندگی می نمایند، زیرا دسترسی آسانی به خلیج هودسون یخ زده که محل زندگی زمستانی آن ها است دارد. این جا تنها مکان در جهان است که دارای زندان خرس های قطبی می باشد، گاهی اوقات جمعیت خرس های قطبی از ساکنان هم بیشتر می گردد. تعداد ساکنان کمی که در آن زندگی می نمایند در ماشین ها و خانه های خود را باز می نمایند تا در صورتی که بازدید نماینده ای با خرس قطبی روبرو شد و در خطر نهاده شد بتواند به سرعت به جایی امن پناه ببرد.

مواد غذایی

71٪ از شیره افرای جهان، در کانادا فراوری می گردد که احتمالا از شنیدنش تعجب نکردید اما آنچه جالب است این است که بر طبق گزارش Pure Canada Maple 91 درصد از فراوری شیره افرا در کبک انجام می گردد. بعلاوه 80 درصد صادرات عدس سبز جهانی را تشکیل می دهد که 95 درصد آن در ساسکاچوان فراوری می گردد.

کبک شهر اولین ها

یکی دیگر از حقایق جالب درباره کانادا شهر کبک است. شهری که در سال 1695 میلادی ساخته شد و اطراف آن به طول 4.6 کیلومتر دیوار و قلعه احداث شده است. بعلاوه کبک اولین شهر در آمریکای شمالی بود که به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

آمادگی کانادایی ها برای استقبال از آدم فضایی ها

کانادا اولین کشور در جهان است که باند فرود مخصوص UFO ها ایجاد نموده است. این باند در سنت پل، آلبرتا واقع شده است و در سال 1967 افتتاح شد. حتی وزیر دفاع ملی کانادا، پل هللیر، در آنجا حضور پیدا کرد. این پلت فرم بیش از 130 تن وزن دارد و ساختار بتن در واقع دارای یک کپسول زمان است که در سال 2067 افتتاح خواهد شد.

پارک های ملی بزرگ تر از یک کشور

پارک ملی وود بوفالو واقع شمال شرقی آلبرتا و منطقه ها جنوبی شمال غربی، بزرگ ترین پارک ملی کشور به وسعت 44،807 کیلومتر مربع (17،300 مایل مربع) و دومین پارک ملی بزرگ جهان است. برای ایجاد یک خانه برای گاومیش کوهان دار امریکایی ساخته شده است و بزرگتر از کشورهای دانمارک، سوئیس و هلند است.

عذرخواهی

کانادایی ها به ادبشان معروفیت دارند. اما آنها از کلمه sorry یا همان معذرت می خواهم بیش از حد استفاده می نمایند که در سال 2009 قانون استفاده از عذرخواهی را در دادگاه ممنوع اظهار داشت. بنابراین می توان گفت امروز در کانادا استفاده از این کلمه بیشتر نشان ابراز همدردی است تا نمایانگر کاری اشتباه که از انجام دادن آن پشیمان شده اید.

خالی از سکنه

یکی از حقایق جالب درباره کانادا که شاید درباره آن بدانید این است که حدود 90 درصد از سرزمین های آن ها خالی از سکنه است. برای مقایسه می توان گفت که کشور کانادا کمی بزرگ تر از آمریکا است اما جمعیت آن تنها 11% آمریکا می باشد. از آن جمعیت، 90٪ کانادایی ها در 500 کیلومتری (311 مایل) مرز ایالات متحده زندگی می نمایند. بعلاوه دارای بزرگ ترین جزیره های غیرممکن برای زندگی کردن به نام های جزیره دون در خلیج بافین و Nunavut می باشد.

طولانی ترین مرز غیر نظامی در جهان

طولانی ترین مرز غیر نظامی در جهان بین کانادا و ایالات متحده است. این مسافت طی 8،891 کیلومتر (5،525 مایل) امتداد یافته و مرز بین آلاسکا و کانادا تنها 2475 کیلومتر (1،538 مایل) است. مرز بین Stanstead در کبک و Derby Line، ورمونت منحصر به فرد است، زیرا کتابخانه محلی در دو کشور ساخته شده و به هر دو جوامع خدمت می نماید.

طولانی ترین خط ساحلی

کانادا بعلاوه دارای بزرگ ترین خط ساحلی در جهان است. این طول 202،080 کیلومتر (125،567 مایل) است. کشور دارای بزرگترین منطقه آبی در جهان است. اگر بدون هیچ وقفه ای برای خوابیدن، غذا خوردن یا استراخت کردن تصمیم بگیرید دور کانادا قدم بزنید به حدود 4.5 سال زمان احتیاج خواهید داشت.

مبدا نامگذاری کانادا

آیا تا به حال برایتان سوال شده که چرا چنین نامی را برای آن انتخاب نموده اند؟ نام کانادا از واژه کاناتا (Kanata) می آید که در زبان بومیان سرخ پوست کانادا معروف به اقوام نخست به معنی دهکده یا سرزمین است. در سال 1535 میلادی، ساکنین این منطقه که اکنون با نام شهر کبک شناخته می گردد، از این کلمه استفاده کردند تا نشانی این محل را به ژاک کارتیر که مقصدش به سمت دهکده استاداکونا بود، بدهند. سپس کارتیر از کلمه کانادا برای اشاره به کل منطقه اطراف استفاده کرد، و در سال 1547، کانادا بر روی نقشه ظاهر شد به زمین های سمت شمال رودخانه سنت لارنس گفته شد.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 11 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 804

به "چیزهای باحالی که در مورد کانادا نمیدانستید!" امتیاز دهید

1 کاربر به "چیزهای باحالی که در مورد کانادا نمیدانستید!" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیزهای باحالی که در مورد کانادا نمیدانستید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید