پیکاپ ویزای کانادا چگونه است؟ و کدام کشورها برای پیکاپ بهتر است؟

خبر خوشی برایتان خواهد بود زمانی که بفهمید ویزای کانادا را دریافت کرده‌اید. مرحله بعدی ارسال پاسپورت به سفارت این کشور است تا برچسب ویزا بر روی پاسپورت‌تان چسبانده شده و شما بتوانید باقی کارهای سفر را انجام داده و به این کشور سفر کنید.

پیکاپ ویزای کانادا چگونه است؟ و کدام کشورها برای پیکاپ بهتر است؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در ادامه با پیکاپ ویزای کانادا آشنا خواهیم شد.

پیکاپ ویزای کانادا چیست؟

همانطور که می دانید کشور کانادا در ایران سفارت ندارد و افرادی که برای سفر را انتخاب می نمایند یا می خواهند به قصد ملاقات با اقوام و … به این کشور سفر نمایند بایستی مرحله انگشت نگاری را به وسیله یک کشور ثالث مانند ترکیه (استانبول - آنکارا)، امارات متحده (دبی - ابوظبی) یا ارمنستان (ایروان) انجام دهند. پس از انجام انگشت نگاری، جواب ویزا به طور میانه بعد از یک هفته تا 2 ماه به وسیله ایمیل اعلام می گردد. (البته ممکن است فرایند جواب ویزا بیشتر از دو ماه هم به طول بینجامد). در صورت مثبت بودن جواب، متقاضی بایستی مجددا پاسپورت را برای دریافت مهر ویزای کانادا به سفارت کانادا تحویل دهد. یکی از خدمات آژانس های هواپیمایی طی کردن این فرایند است. در واقع دیگر احتیاجی نیست متقاضی مجددا برای ممهور کردن پاسپورت به کشور ثالث سفر کند. آژانس های هواپیمایی پاسپورت مسافر را از ایشان دریافت نموده و به سفارت تحویل داده و پس از دریافت ویزا، آن را به متقاضی تحویل می دهند. این فرایند اصطلاحا پیکاپ ویزای کانادا نام دارد.

پیکاپ ویزا در حقیقت یعنی ارسال پاسپورت به سفارتخانه و الصاق برچسب ویزا به روی پاسپورت. در بسیاری از سفارتخانه‌ها، پاسپورت در سفارتخانه می‌ماند و شما برای دریافت پاسپورت خود باید حضورا به سفارت مراجعه کنید. در سفارت کانادا شرایط متفاوت از بسیاری از دیگر سفارتخانه ها است. در مورد ویزای کانادا اول به شما اعلام می‌شود که آیا ویزا دریافت کرده اید و یا نه. بعد برای پیکاپ پاسپورت اقدام می‌کنید. در دیگر سفارت‌خانه‌ها اما، شما ابتدا برای دریافت پاسپورت خود مراجعه می‌کنید، بعد متوجه می‌شوید ویزا دریافت کرده اید و یا نه.

سفارت کانادا برخلاف تمامی سفارتخانه‌های دنیا، قبل از پیکاپ به شما اعلام می‌کند که آیا ویزا دریافت کرده اید و یا نه. پس از ارسال مدارک به سفارت کانادا، پرداخت هزینه درخواست ویزا و انجام بیومتریک و انگشت نگاری، در صورتی که ویزا برای شما صادر شده باشد، یک نامه برای شما صادر می‌شود. پیکاپ ویزای کانادا را می‌توانید از طریق تمامی دفاتر VAC انجام دهید، اما معمولا پیکاپ ویزای کانادا برای ایرانی ها از شهرهای آنکارا و استانبول انجام می‌شود. تعداد پروازهای ایرانی به این دو شهر و همچنین نرخ لیر ترکیه که تفاوت چندانی با ریال ایران ندارد، دلایل این انتخاب هستند.

تا قبل از این، شما برای پیکاپ ویزای کانادا باید به نماینده آژانس مسافرتی و یا کارگزار دست‌نوشته‌ای در خصوص انجام موارد مربوط به پیکاپ ویزا ارائه می‌دادید. اما در حال حاضر نیازی به انجام این کار نیست. شما فقط باید پاسپورت، برگه درخواست پاسپورت (پاس ریکوئست) و برگه انگشت نگاری خود را به آژانس مسافرتی و کارگزار پیکاپ پاسپورت ارائه دهید. شما تا 30 روز فرصت دارید تا برای پیکاپ ویزای کانادا خود اقدام کنید. در صورتی که در این بازه 30 روزه برای پیکاپ اقدام نکنید، ویزای شما باطل می شود.

با توجه به این که عده زیادی از متقاضیان با دریافت برگه تایید دریافت ویزا و اطمینان از این که ویزا برای آن‌ها صادر شده، به دنبال خرید بلیت هواپیما و رزرو هتل هستند، پس زمان بازگشت پاسپورت‌شان برایشان اهمیت بالایی خواهد داشت. پس از تحویل پاسپورت برای پیکاپ ویزا، یک شماره پیگیری دریافت می کنید. با وارد شدن به سایت VFSGlobal می‌توانید مراحل پیکاپ خود را پیگیری کنید.

مراحل درخواست پیکاپ ویزا

تمام مراحل پیکاپ ویزا کانادا برعهده آژانس هواپیمایی است که به عنوان کارگزار پاسپورت شما را تحویل می گیرد. در واقع شخص متقاضی پاسپورت را همراه با نامه یا ایمیل سفارت به آژانس تحویل داده و از این به بعد برعهده آژانس است که پاسپورت متقاضی را جهت ممهور شدن به مهر ویزا به سفارت کانادا تحویل داده و سپس در زمان مقرر مجددا به متقاضی بازگرداند. فرایند پیکاپ پاسپورت با توجه به کشور مقصد و تعداد پروزها در هفته فرق دارد اما در شرایطی که همه چیز به صورت نرمال پیش برود، این فرایند یک تا 2 هفته کاری طول می کشد. (در برخی از مواقع ممکن است سفارت به دلایلی تحویل پاسپورت ها را به تعویق بیاندازد)

مدارک لازم جهت پیکاپ پاسپورت

مدارک لازم جهت پیکاپ ویزاهای غیرمهاجرتی

  • پرینت ایمیل سفارت
  • رسید انگشت نگاری
  • وکالت نامه (این وکالت نامه از طرف شما به آژانس کارگزار جهت دریافت پاسپورت از سفارت داده می گردد.)
  • پاسپورت امضا شده متقاضی

مدارک لازم جهت پیکاپ ویزاهای مهاجرتی

  • پرینت ایمیل سفارت
  • پر کردن کامل صفح آخر ایمیل که مشخصات شخصی متقاضی را شامل می گردد.
  • وکالت نامه (این وکالت نامه از طرف شما به آژانس کارگزار جهت دریافت پاسپورت از سفارت داده می گردد.)
  • پاسپورت امضا شده متقاضی
  • دو قطعه عکس 5*7 که یکی از آن ها بایستی مهر محل عکاسی را داشته باشد.

پیکاپ ویزا کانادا از استانبول

بسیاری از ایرانی ها به دو علت احتیاج نداشتن به ویزا و کوتاهی طول پرواز استانبول را برای انجام انگشت نگاری ویزای کانادا انتخاب می نمایند. در واقع سفر به این شهر زیبا هم فال است و هم دیدن، شما می توانید در طول اقامتتان از جاذبه های شهر بازدید نموده و در زمان مشخص شده نیز ابرای انجام انگشت نگاری به دفتر نمایندگی سفارت در استانبول یا همان VAC بروید. پیکاپ ویزای کانادا هم به علت زیاد بودن تعداد پروازها از تهران به استانبول به وسیله دفتر VAC قابل انجام است. برای این کار پاسپورت ها در اولین فرصت با پرواز به استانبول فرستاده می شوند و به طول معمول پس از گذشت 2 الی 3 هفته کاری مجدد با یک پرواز برگشت به تهران برگردانده می شوند.

پیکاپ ویزا کانادا از آنکارا

آنکارا نیز از شهرهای پرطرفدار جهت انگشت نگاری و پیکاپ پاسپورت است. فرایند این کار در آنکارا مانند استانبول است با این تفاوت که دفتر VAC در کانادا محدودیت های استانبول، دبی و ابوظبی را ندارد. به این معنا که شما در هر کشوری که انگشت نگاری را انجام داده باشید، می توانید پیکاپ پاسپورت را به وسیله دفتر کانادا انجام دهید. در واقع این دفتر به عنوان دفتر مرکزی عمل نموده و تمامی پاسپورت ها برای مهر ویزا ابتدا به این دفتر فرستاده می شوند.

پیکاپ ویزا کانادا از دبی

نمایندگی دفتر سفارت کانادا یا همان VAC در شهر دبی هم فعال است. از آنجایی که پروازهای تهران به دبی به صورت روزانه و با ایرلاین ها مختلف انجام می گردد. پاسپورت ها تقریبا هر روز جهت دریافت مهر سفارت به دبی فرستاده می شوند. فرایند پیکاپ پاسپورت در دبی هم مانند استانبول و آنکارا 2 الی 3 هفته کاری به طول می انجامد.

پیکاپ ویزا کانادا از ابوظبی

بسیاری متقاضیان شهر ابوظبی در امارات را به جای دبی برای انگشت نگاری انتخاب می نمایند. فرایند پیکاپ پاسپورت در ابوظبی مشابه آنکارا، استانبول و دبی می باشد. پیکاپ پاسپورت در ابوظبی فرایند ای 2 الی 3 هفته ای دارد.

انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 23

به "پیکاپ ویزای کانادا چگونه است؟ و کدام کشورها برای پیکاپ بهتر است؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "پیکاپ ویزای کانادا چگونه است؟ و کدام کشورها برای پیکاپ بهتر است؟" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکاپ ویزای کانادا چگونه است؟ و کدام کشورها برای پیکاپ بهتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید