راهنمای گرفتن وقت بیومتریک (انگشت نگاری و تصویربرداری) کانادا در ترکیه

یکی از مراحل اخذ ویزای کانادا، داشتن مدارک بیومتریک که شامل انگشت نگاری و تصویربرداری در سفارت کانادا میباشد، است، در ادامه از فرایند دریافت وقت و مدارک در سفارت کانادا در کشور ترکیه برایتان خواهیم گفت.

راهنمای گرفتن وقت بیومتریک (انگشت نگاری و تصویربرداری) کانادا در ترکیه

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: اطلاعات بیومتریک برای اخذ ویزای کانادا شامل عکس دیجیتال از صورت و انگشت نگاری دیجیتال هر 10 انگشت دست می شود. اطلاعات بیومتریک در سیستم اداره مهاجرت کانادا ثبت شده و هر وقت شخص قصد سفر یا مهاجرت به این کشور را داشته باشد، افسر مرزی چهره او را با عکس ثبت شده در سیستم بیومتریک مقایسه کرده تا مطمئن شود متقاضی اخذ ویزا و کسی که در مرز حضور دارد یک نفر هستند.

متقاضیان اخذ ویزای کانادا باید در یکی از شعبات مراکز پردازش ویزا یا Visa Application Centre که به اختصار VAC خوانده می شوند، اطلاعات بیومتریک خود را ارائه دهد. برای یافتن نزدیک ترین مرکز ثبت اطلاعات بیومتریک می توانید به وبسایت اداره مهاجرت کانادا رجوع کنید. برای ایرانیان در حال حاضر نزدیک ترین مراکز در شهرهای آنکارا، تفلیس، دوبی، استانبول، ابوظبی و ایروان قرار دارند. خیلی از این مراکز به شما اجازه می دهند قبل از مراجعه برای انگشت نگاری و ارائه اطلاعات بیومتریک خود وقت بگیرید. به این شکل وقتی که به مرکز مراجعه می کنید کمتر معطل خواهید شد. توجه داشته باشید که شما می توانید در هر مرکزی ثبت بیومتریک و انگشت نگاری را انجام دهید.

به طور پیش فرض اطلاعات بیومتریک و انگشت نگاری که برای اخذ ویزای کانادا ارائه می دهید، به مدت 10 سال اعتبار دارد. برای این که متوجه شوید که آیا اطلاعات بیومتریک شما که قبلا ارائه داده اید هنوز معتبر است یا خیر، می توانید به وبسایت اداره مهاجرت مراجعه کنید. فقط دقت کنید که برای این کار باید شماره UCI را از اداره مهاجرت کانادا بگیرید.

بعد از ارائه اطلاعات بیومتریک و انگشت نگاری، مرکز VAC اطلاعات را در سیستم اداره مهاجرت ثبت می کند. اگر برای اخذ ویزای کانادا این کار را انجام دهید، معمولا یک یا دو روز قبل از بررسی پرونده، نامه ای از طرف دفتر ویزا دریافت می کنید که اعتبار بیومتریک را نشان می دهد. در مورد مهاجرت به کانادا معمولا هیچ نوع مکاتبه ای در خصوص بیومتریک انجام نمی شود، چرا که بیومتریک مهاجرت فقط برای آن پرونده خاص اعتبار دارد.

چرا باید وقت انگشت نگاری کانادا در ترکیه گرفته شود؟

یکی از مراحل صدور ویزای کانادا برای متقاضیان سفر به این کشور پس از ثبت درخواست، وقت سفارت برای تحویل مدارک و برگزاری مصاحبه و بعلاوه فرآیند انگشت نگاری است که باید به صورت حضوری در سفارت کانادا انجام گردد.

اما با توجه به مسائل سیاسی که بین ایران و کانادا پیش آمد، از سال 1391 روابط کنسولی این دو کشور قطع شد و سفارت کانادا در تهران بسته شد؛ به همین علت برای شهروندان ایرانی که قصد سفر به کانادا داشته باشند امکان آنالیز پرونده های مهاجرتی و اخذ ویزای کانادا در داخل ایران مقدور نیست.

به همین علت شهروندان ایرانی که قصد اخذ ویزای کانادا برای سفر به این کشور داشته باشند ناگزیر به سفر به یکی از کشورهای ارمنستان، ترکیه و امارات هستند تا بتوانند از خدمات کنسولی سفارت کانادا در این کشورها استفاده نمایند؛ گفتنی است که فرد متقاضی دریافت ویزای کانادا قبل از مراجعه حضوری به سفارت یا دفاتر وک (VAC) ابتدا باید به صورت آنلاین درخواست خود را برای ویزای کانادا ثبت نموده و سپس برای تکمیل فرآیند صدور ویزا به دفاتر وک مراجعه کند.

مراحل تکمیلی فرآیند صدور ویزای کانادا که به صورت حضوری در دفاتر وک انجام می گردد شامل انگشت نگاری و تصویربرداری است که نوبت دهی آن به صورت آنلاین است؛ در واقع پرونده صدور ویزای کانادا برای فرد متقاضی زمان به جریان می افتد که فرد در دفاتر وک کانادا حضور پیدا نموده و مرحله بایومترک سفارت کانادا را انجام دهد.

نحوه گرفتن وقت انگشت نگاری کانادا

همان طور که گفته شد مهم ترین و اصلی ترین بخش در پرونده اخذ ویزای کانادا، حضور فیزیکی در دفاتر وک یا سفارت کانادا و انجام مراحل انگشت نگاری و تصویربرداری است تا پرونده متقاضی به جریان بیافتد؛ در صورتی که این مرحله انجام نگردد، هر چقدر هم که مدارک فرد کامل و معتبر باشد صدور ویزا برای وی صورت نمی گیرد.

برای گرفتن وقت سفارت کانادا یا دفاتر وک به منظور انجام مراحل بایومتریک، ابتدا فرد متقاضی باید به سامانه رسمی سفارت کانادا مراجعه نموده و با ایجاد یک حساب کاربری نو در سایت نسبت به تکمیل فرم درخواست صدور ویزا به صورت آنلاین اقدام کند.

پس از ثبت درخواست صدور ویزا به صورت آنلاین، در مرحله بعدی فرد باید کشوری را به اسم مقصد برای مراجعه به سفارت یا دفاتر وک کانادا انتخاب کند.

برای متقاضیانی که از ایران اقدام به دریافت ویزای کانادا می نمایند، نزدیک ترین دفاتر وک در شهرهای ایروان در کشور ارمنستان، استانبول در کشور ترکیه، آنکارا در کشور ترکیه و ابوظبی در کشور امارات واقع شده است.

دلایل گرفتن وقت انگشت نگاری کانادا در ترکیه برای شهروندان ایرانی:

  • در کشور ترکیه دو دفتر وک کانادا وجود دارد که در شهرهای استانبول و آنکارا واقع شده اند که در نتیجه شانس فرد را باری دریافت وقت افزایش می دهد.
  • برای سفر به کشور ترکیه احتیاجی به اخذ ویزا نیست و تعداد پروازهای بین ایران و ترکیه بیشتر از سایر کشورها است.
  • سفر به کشور ترکیه مالی تر و ارزان تر از سفر به سایر کشور ها است.
  • در کشور ترکیه امکان پیکاپ ویزای کانادا وجود دارد.

حال پس از اینکه فرد متقاضی کشوری را به اسم مقصد خود برای مراجعه به سفارت یا دفاتر وک کانادا انتخاب کرد، می تواند نسبت به معین روز و زمان نوبت مراجعه حضوری اقدام کند.

در این روزها که ویروس کرونا در دنیا شیوع پیدا نموده است ممکن است محدودیت هایی برای نوبت دهی وجود داشته باشد به همین علت بهتر است فرد متقاضی قبل از اقدام، از منابع رسمی اطلاعات کافی در این زمینه کسب نماید.

در چه شهرهایی می توان وقت انگشت نگاری کانادا گرفت؟

قوانین گرفتن وقت سفارت کانادا در همه شهرهای آنکارا، استانبول و ابوظبی یکسان بوده و بر اساس قوانین رسمی است که دولت کانادا وضع نموده است؛ اما مراجعه و انتخاب هریک از این شهرها برای شهروندان ایرانی به منظور مراجعه به سفارت و دفاتر وک کانادا، معایب و مزایایی دارد.

انتخاب آنکارا به اسم مقصد این امکان را در اختیار فرد قرار می دهد که بتواند از امتیاز پیکاپ بهره مند گردد؛ در حالی که این امکان در صورت انتخاب استانبول به اسم مقصد وجود ندارد اما در عوض با توجه به وجود چندین پرواز روزانه به مقصد استانبول از ایران شهروندان ایرانی می توانند با هزینه کمتر و راحت تر به این شهر پرواز نمایند.

در خصوص شهر ابوظبی هم امکان پیکاپ ویزا در صورت انتخاب آن به اسم مقصد وجود دارد اما هزینه های اقامت در این شهر نسبت به آنکارا و استانبول بالاتر است.

نحوه گرفتن وقت انگشت نگاری کانادا در استانبول

برای گرفتن وقت انگشت نگاری کانادا در ترکیه و شهر استانبول، در قدم اول فرد متقاضی باید با مراجعه به سایت کنسولی کانادا در ترکیه اقدام به دریافت نوبت کند؛ نکته مهم در خصوص گرفتن وقت سفارت این است که سفارت های کانادا در هر کشوری سایت کنسولی جداگانه و مخصوص به آن کشور را دارد که برای دفاتر وک موجود در آن کشور نوبت دهی می کند.

فرد متقاضی، پس از اطمینان از اینکه به سایت کنسولی کانادا در ترکیه مراجعه نموده است باید مراحل زیر را برای دریاقت نوبت طی کند:

مرحله اول: ایجاد حساب کاربری در سایت دریافت وقت سفارت کانادا

فرد متقاضی پس از ورود به سایت کنسولی کانادا در کشور ترکیه باید نسبت به ایجاد یک حساب کاربری در سایت مورد نظر اقدام کند؛ نکته مهم در خصوص ایجاد حساب کاربری این است که حتما از نام و نام خانوادگی حقیقی فرد متقاضی استفاده گردد و یک آدرس ایمیل معتبر ارائه گردد.

مرحله دوم: معین کردن دفتر وک و علت دریافت وقت سفارت کانادا

پس از اینکه فرد متقاضی حساب کاربری خود در سایت کنسولگری کانادا در ترکیه را ایجاد کرد، پس از انتخاب گزینه دریافت نوبت در سایت با یک صفحه نو روبرو می گردد که سه قسمت دارد.

در قسمت اول فرد باید دفتر وک کانادا که برای دریافت نوبت در ترکیه مدنظر اوست انتخاب کند؛ فرد می تواند از میان دفتر وک کانادا در استانبول یا آنکارا یک گزینه را انتخاب کند.

در قسمت دوم فرد باید تعداد افرادی که متقاضی دریافت ویزا هستند را انتخاب کند؛ در قسمت سوم علت ارائه درخواست برای وقت سفارت کانادا باید قید گردد، که در اینجا اگر هدف از گرفتن نوبت مراجعه برای انگشت نگاری کانادا در ترکیه است، باید گزینه ثبت اطلاعات بیومتریک انتخاب گردد.

مرحله سوم: ورود اطلاعات شخصی و اطلاعات تماس

پس از انتخاب دفتر وک در شهر مقصد در مرحله دوم، در این مرحله فرمی به نمایش در می آید که فرد متقاضی باید اطلاعات فردی و اطلاعات تماس خود را در آن درج کند؛ در ورود اطلاعات در این فرم باید نهایت دقت و وسواس را به خرج داد زیرا نامه نهایی باری وقت سفارت بر اساس اطلاعاتی که در این فرم درج شده، صادر می گردد.

اطلاعات تماسی که فرد در این فرم درج نموده است، به خصوص آدرس ایمیل، از اهمیت زیادی برخوردار است چون تمام مکاتبات سفارت کانادا با فرد متقاضی به وسیله ایمیل انجام می گردد.

مرحله چهارم: معین وقت سفارت کانادا در استانبول

پس از تکمیل فرم اطلاعات به وسیله شخص متقاضی و ثبت آن، صفحه ای در پیش روی فرد باز می گردد که یک تقویم زمانی در آن وجود دارد؛ در این تقویم وقت های خالی که برای سفارت یا دفتر وک کانادا در شهر استانبول در ترکیه وجود دارد به نمایش درآمده است.

با انتخاب یک از روزهایی که وقت خالی در آن وجود دارد از روی تقویم، در مرحله بعد، فرد متقاضی باید ساعت دیدار و مراجعه خود به دفتر وک را هم انتخاب کند؛ پس از انتخاب تاریخ و ساعت مراجعه به سفارت یا دفتر وک کانادا و تأیید آن، صفحه پایانی به نمایش در می آید که نشان دهنده نهایی شدن و ثبت درخواست فرد متقاضی است.

نکته مهم در خصوص مرحله آخر این است که صفحه به نمایش درآمده نهایی نامه وقت سفارت کانادا است؛ به همین علت فرد متقاضی باید این صفحه را چاپ نموده و در هنگام مراجعه به سفارت یا دفاتر وک در کانادا در تاریخ مقرر به همراه داشته باشد.

تمامی مراحل دریافت نوبت سفارت یا دفتر وک کانادا در شهر انکارا در تکیه مشابه تعیین نوبت در استانبول است با این تفاوت که در مرحله اول که باید متقاضی دفتر وک مورد نظر خود را در یکی از شهرهای ترکیه انتخاب کند، آنکارا را به اسم شهر مقصد انتخاب نموده و بقیه مراحل را مشابه با استانبول ادامه می دهد.

چه کسانی لازم نیست برای ویزای کانادا انگشت نگاری نمایند؟

نکته مهمی که در خصوص درخواست ویزای کانادا وجود دارد این است که تمامی متقاضیان احتیاجی به مراجعه برای انگشت نگاری به سفارت کانادا یا دفاتر وک ندارند؛ شرایط این افراد به توضیح ذیل است:

  • افراد زیر 14 سال سن و افرادی که بالای 80 سال سن داشته باشند.
  • افرادی که دارای ویزای مهاجرتی هستند.
  • کسانی که از قبل مقیم کشور کانادا بوده اند.
  • کارمندان، افراد دولتی یا دیپلمات ها

مدت زمان فرآیند صدور ویزای کانادا

پس از ثبت درخواست فرد متقاضی اخذ ویزای کانادا و مراجعه حضوری به سفارت یا دفاتر وک کانادا، پرونده ویزای متقاضی به جریان افتاده و بنا به تصمیم سفارت حداقل 2 هفته و حداکثر 18 هفته پس از انجام انگشت نگاری جواب نهایی اعلام می گردد؛ نکته قابل ذکر در اینجا این است که این زمان ممکن است بنا به موقعیت کمتر یا بیشتر گردد.

مرحله بعدی پس از اعلام نتیجه درخواست ویزا پیکاپ پاسپورت فرد است که در واقع آخرین مرحله از فرآیند صدور ویزای کانادا است؛ فرآیند ویزادهی و صدور پاسپورت معمولا بین 2 تا 3 هفته به طول می انجامد.

جهت دریافت خدمات ویزای کانادا همراه ما باشید.

انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 763

به "راهنمای گرفتن وقت بیومتریک (انگشت نگاری و تصویربرداری) کانادا در ترکیه" امتیاز دهید

5 کاربر به "راهنمای گرفتن وقت بیومتریک (انگشت نگاری و تصویربرداری) کانادا در ترکیه" امتیاز داده اند | 4.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای گرفتن وقت بیومتریک (انگشت نگاری و تصویربرداری) کانادا در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید