در زمستان چطور در کانادا لباس بپوشیم

پوشیدن لباس مناسب در کانادا در فصل سرد زمستان بسیار خاص است و باید نکاتی را در نظر داشته باشید که برایتان خواهیم گفت.

در زمستان چطور در کانادا لباس بپوشیم

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: اول با یک خاطره آغاز کنم تا هم بخندیم و هم سر مطلب را باز کنیم، در دوران دانشگاه یک همکلاسی داشتیم که با یک تی شرت و یک گرم کن سر کلاس می آمد وقتی با تعجب از او می پرسیدیم که سردت نیست؟ می گفت نه من زیاد سرمایی نیستم، مبادا اگر سرمایی نیستید به این فکر کنید که در هوای سرد کانادا هم با چنین پوششی بیرون بروید. سرمای کانادا بی رحم است و شوخی سرش نمی گردد

در زمستان های این کشور، ممکن است در بعضی روزها دما بسیار پایین باشد. در صورتی که توصیف فصل زمستان کانادا را شنیده باشید، مطمئناٌ برای شما هم این سوال به وجود خواهد آمد که چه لباس هایی برای پوشیدن در این فصل مناسب هستند؟ در واقع، تمامی افراد می خواهند علاوه بر گرم ماندن در هوای سرد، همچنان جذابیت استابل خود را حفظ نمایند.

البته مطمئناٌ به علت بزرگ بودن کانادا (دومین کشور بزرگ دنیا) و تنوع زیادی که در بخش های مختلف آن وجود دارد، بعضی از منطقه ها دارای هوای بسیار سردتری نسبت به منطقه ها دیگر بوده و مردم بعضی منطقه ها به جای بارش برف، بیشتر بارش باران را تجربه می نمایند. با توجه به چنین تنوعی که در سطح این کشور وجود دارد، لباس پوشیدن در هر منطقه با منطقه ها دیگر تفاوت هایی خواهد داشت، اما در این مطلب می خواهیم به اصول اولیه پوشش در کشور کانادا بپردازیم. قانون کلی که در زمستان های این کشور وجود دارد، این است که شما از ماه اکتبر/نوامبر تا مارس/آوریل به لباس گرم نیاز خواهید داشت.

لباسی که شما انتخاب می کنید بسته به شهر و محل زندگی تان می تواند متفاوت باشد؛ بنابراین همواره بهتر است از پیش بینی های هواشناسی در یک هفته آینده استفاده نموده و بر اساس آن برنامه ریزی کنید، مخصوصا در صورتی که به مکان های دورتر سفر می کنید یا اینکه قصد رفتن به شهرهای توریستی محبوب (مانند ویستلر و بنف) را دارید؛ زیرا خرید یک کت گرم در این شهرها می تواند برایتان بسیار گران تمام گردد.

در این مطلب تمرکز زیادی روی نحوه پوشیدن لباس برای شرکت در فعالیت های زمستانی مختلف شده است، اما حتی در صورتی که سفر شما نسبتا در داخل شهر نیز باشد، باز هم خوب است که بسیاری از این توصیه ها را جدی بگیرید. در ادامه به معرفی این لباس ها خواهیم پرداخت.

ملزومات لباس پوشیدن در کانادا:کت یا کاپشن (یک تا سه عدد)

مهم نیست که در فصل زمستان در کدام قسمت کشور کانادا هستید، زیرا شما به یک کت یا کاپشن با کیفیت، راحت و گرم نیاز دارید. در صورتی که قرار است در هر بازه زمانی فعالیت های مختلفی را در برف انجام دهید (مانند اسکی، اسنوموبیل، اسکیت سواری و حتی ساخت آدم برفی)، به چیزی بیشتر از لباس های بیرونی معمولی خود که برای رفت و آمد در شهر می پوشید، نیاز خواهید داشت. می توان تضمین کرد که برای زندگی کردن در فصل زمستان کشور کانادا، به یک کت یا کاپشن مناسب نیاز خواهید داشت، مگر اینکه قصد داشته باشید که بیشتر وقت خود را در شهرهای ساحل غربی مانند ونکوور بگذرانید.

با توجه به شرایط سرمای شدیدی که در آب و هوای کانادا وجود دارد(گاهی اوقات تا 37- درجه سانتی گراد نیز کاهش دما را تجربه می کنیم) برندها و فروشگاه های مختلفی که در این کشور وجود دارند، لباس های گرم مناسبی برای فصل زمستان به مشتریان خود ارائه می دهند. شما می توانید یک کاپشن گرم برای رفت و آمدهای روزمره خود تهیه نموده و در کنار آن نیز یک پالتوی مناسب برای موقعیت های رسمی تر و مهم تر بخرید.

در صورتی که زمان و حوصله کافی برای انجام خریدهای خود و گشت و گذار در فروشگاه ها را دارید، توصیه می گردد که برای پیدا کردن لباس گرم مناسب، سری به فروشگاه های اجناس قدیمی یا دست دوم بزنید؛ این فروشگاه ها در سراسر کشور کانادا وجود داشته و خرید این اجناس برای محیط زیست نیز عالی است.

اگر در پی لباس گرم مناسب برای فعالیت هایی مانند اسکی یا اسنوبرد هستید، لباس هایی وجود دارند که مخصوص این کار تهیه شده اند و تنها کاری که باید برای تهیه آن ها انجام دهید، پیدا کردن فروشگاه مربوط به تجهیزات اینگونه فعالیت هاست.

در آخر، بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که بسیاری از مردم کانادا از کاپشن های Canada Goose استفاده می نمایند و این برند از محبوبیت زیادی در سراسر کشور کانادا برخوردار است؛ بنابراین هرچند قیمت محصولات این برند بالاست، اما بد نیست هنگام خرید کردن برای زمستان خود، نگاهی به آن ها بیاندازید.

ملزومات لباس پوشیدن در کانادا: پلیور

بی شک شما برای فصل زمستان خود به چند پلیور نیاز خواهید داشت. تهیه پلیور کار آسانی بوده و تقریبا در هر منطقه ای می توان به آن ها دسترسی داشت. از آنجایی که پلیورها را می توانید به راحتی و تقریبا از هر فروشگاهی بخرید، در میان مدل های مختلفی که انتخاب می کنید حتما یک پلیور گرم تر و سنگین تر که ترجیحا جنس پشمی داشته باشد را نیز در نظر بگیرید.

هنگام خرید لباس گرم برای فصل زمستان، برخلاف لباس های مقرون به صرفه قیمت تابستانی، بهتر است مقداری بیشتر هزینه نموده و لباس های با کیفیت تری را بخرید تا از گرم ماندن خود در این فصل سرد مطمئن شوید.

جنس لباسی که انتخاب می کنید، در مقدار گرمای آن تاثیر مستقیم دارد، بنابراین باید در این زمینه دقت زیادی به خرج دهید. یکی از جنس هایی که می توانید در خرید لباس های زمستانی تان در نظر بگیرید، پشم است. توصیه می گردد لباس هایی بخرید که با مقداری پشم ترکیب شده باشند؛ شرکت Kit & Ace دارای گزینه های خوبی در این زمینه است.)

ملزومات لباس پوشیدن در کانادا:شلوار جین و شلوار معمولی

پوشیدن شلوار جین در فصل زمستان، انتخاب بسیار خوبی بوده و علاوه بر اینکه می تواند استایل شما را به خوبی ارتقا دهد، در برابر سرما نیز مقاومت بسیار خوبی دارد. در صورتی که از هواداران جین نیستید و در پی خرید یک شلوار معمولی برای زمستان خود می گشت، سعی کنید جنسی را بخرید که از شما در برابر سرمای هوا و باد محافظت کند؛ پارچه های پشمی تقریبا در بیشتر مواقع برترین انتخاب در این زمینه است. البته اگر قصد انجام فعالیت های جدی زمستانی را دارید، شلوار جین خیلی برای چنین موقعیت هایی مناسب نیست. علاوه بر موارد ذکر شده، در صورتی که شلوار شما به میزان کافی گشاد باشد، می توانید لباس زیر بلند یا جوراب شلواری نیز در زیر آن بپوشید.

در صورتی که قصد ندارید از شلوار بهره ببرید یا می خواهید دامن بپوشید، حتما چند جفت جوراب شلواری گرم و با کیفیت بخرید. این جوراب شلواری ها بسیار گران تر از جوراب شلواری هایی هستند که برای استفاده روزمره می خرید، اما علاوه بر گرم بودن، از دوام بالایی نیز برخوردار هستند.

ملزومات لباس پوشیدن در کانادا: لباس زیر بلند

یکی از برترین چیزهایی که می توانید در خرید لباس زمستانی خود در نظر بگیرید، لباس زیر بلند است. در صورتی که می خواهید مدت زمان طولانی را در سرما و برف سپری کنید، استفاده از جوراب شلواری یا لباس زیر بلند در زیر شلوارتان می تواند در گرم نگه داشتن بدنتان تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. بعلاوه لباس زیرهای بلند کلاسیک (دارای یک شلوار گرم و یک لباس آستین بلند گرم که به نظر می رسد فقط دارای مدل مردانه است) نیز انتخاب بسیار خوبی برای عبور از این فصل سرد خواهد بود.

به یاد داشته باشید که این لباس ها برای خوابیدن نیز بسیار نرم و راحت هستند اما از آنجایی که بیشتر خانه ها و هتل های موجود در کانادا به خوبی عایق بندی شده اند، ممکن است موقع خواب از گرمای زیاد اذیت شوید.

ملزومات لباس پوشیدن در کانادا: شلوار اسکی

اگر قرار است کل فصل زمستان خود را در کشور کانادا بگذرانید و علاقه مند به گذراندن ساعات طولانی در برف و سرما هستید، شلوار اسکی یکی از مهم ترین الزاماتی است که باید در فهرست خرید لباس های زمستانی شما باشد. نکته خوبی که در خصوص این شلوارها وجود دارد این است که از عمر طولانی برخوردارند و معمولا تا چندین سال و حتی به صورت مادام العمر می توانید از آن ها بهره ببرید؛ بنابراین سعی کنید که یک شلوار اسکی ضد آب با جنس خوب که از عایق بندی با کیفیت برخوردار است را بخرید. قیمت خرید یک شلوار اسکی گرم معمولی از صد دلار آغاز می گردد.

تاپ حرارتی

اگر می خواهید مدت طولانی را در فصل زمستان در بیرون از خانه خود بگذرانید، برترین کاری که می توانید برای گرم ماندن خود انجام دهید، پوشیدن لباس ها به صورت چند لایه است. در واقع می توان گفت کلید گرم ماندن در زمستان، چند لایه پوشیدن لباس هاست.

ممکن است در طول انجام فعالیت هایی مانند اسکی یا سورتمه سواری، به علت فعالیت بدنی شدید مقداری گرمتان گردد (این اتفاق خواهد افتاد!) که در این صورت می توانید یکی از لایه های لباس خود را درآورید. به نظر می رسد که همه با این موافق هستند که بهتر است یکی از لباس های خود را در بیاوری تا اینکه آرزو کنی کاش لباس بیشتری می پوشیدی!

یکی از کارهای مفیدی که برای چند لایه پوشیدن لباس ها می توانید انجام دهید این است که در فصل زمستان زیر پلیور خود همواره یک تاپ حرارتی بپوشید.

البته برای این کار می توانید از تی شرت های آستین بلند هم بهره ببرید، اما تاپ های حرارتی مخصوص این کار و برای این شرایط ساخته شده اند و به همین علت قطعا بازدهی بهتری در این زمینه خواهند داشت.

نکته دیگری که در این سبک پوشش وجود دارد این است که دیگر نگران شستشو لباس های سنگین تر (و البته گران قیمت تر) خود نخواهید بود زیرا نهایتا یک یا دو ژاکت دیگر شما علاوه بر تاپ حرارتی تان نیاز به شستشو خواهند داشت.

کلاه توک

هنگامی که می خواهید در فصل زمستان وارد کشور کانادا شوید، بدون هیچ شکی به یک کلاه توک (toque) نیاز خواهید داشت. کلاه توک به کلاه های پشمی گفته می گردد که برای هوای سرد بسیار مناسب است. در کشور کانادا، دسترسی به این کلاه ها بسیار ساده است و شما می توانید در بیشتر فروشگاه های لباس چندین مدل از آن را پیدا کنید. برای انتخاب یک کلاه توک مناسب، بهتر است کلاهی را انتخاب کنید که گوش های شما را به طور کامل بپوشاند و از نفوذ باد نیز جلوگیری کند.

شال گردن

بازهم در انتخاب شال گردن، به سراغ مواردی بروید که از پشم یا جنس هایی ساخته شده اند که شما را گرم نگه می دارند. انتخاب میزان شال گردن بستگی به سلیقه فرد دارد؛ بعضی از افراد دوست دارند تا شال گردن های بلند داشته باشند و آن ها را چندین دور، دور گردن خود بپیچند.

در صورتی که قصد دارید تا مدت زمان زیادی را در هوای سرد بگذرانید، توصیه می گردد که یک دستمال سر و گردن پشمی نیز در زیر شال گردن خود بپوشید. همانطور که قبلا نیز به این نکته اشاره نمودیم، هنگامی که بحث پوشش در زمستان کشور کانادا به میان می آید، پوشیدن چند لایه و انتخاب هر یک از لایه ها بسیار کلیدی و مهم است.

دستکش

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از مردم ممکن است در سفر خود به کانادا در فصل زمستان مرتکب شوند، استفاده از دستکش هایی است که انگشت های مجزا دارند (gloves). برای گرم ماندن دست ها در فصل سرد زمستان، توصیه می گردد که از دستکش هایی بهره ببرید که انگشت های جداگانه نداشته و تمامی انگشت های شما در کنار هم وارد دستکش می شوند(mittens). البته این نوع دستکش ها ممکن است مقداری بچگانه به نظر برسند، اما هنگامی که تمامی انگشتان دست شما در کنار یکدیگر قرار دارند، می توانند بهتر حرکت نموده و یکدیگر را گرم نمایند، در صورتی که اگر به صورت جداگانه پوشانده شده باشند دیگر چنین امکانی وجود نخواهد داشت. بسیاری از مردم منیتوبا، از دستکش هایی با نام Raber Garbage Mitts استفاده می نمایند. این دستکش ها که به وسیله شرکت Raber فراوری می شوند، برای فصل زمستان بسیار مناسب بوده و دست های شما را به خوبی گرم نگه می دارند.

جوراب

یکی دیگر از مواردی که برای دوام آوردن در زمستان های سرد کانادا باید در فهرست خریدتان اضافه گردد، جوراب است. سعی کنید مقداری بیشتر هزینه نموده و جوراب هایی ضخیم و با جنس خوب بخرید که مخصوص هوای سرد طراحی شده باشند. در صورت نیاز می توانید برای بیشتر گرم شدن، دو لایه جوراب بپوشید. نکته ای که بسیار اهمیت دارد این است که پس از پوشیدن جوراب و چکمه های زمستانی خود، مطمئن شوید که می توانید انگشتان پای خود را تکان دهید، این کار از انگشتان پای شما در برابر سرمازدگی جلوگیری می نماید.

چکمه های زمستانی

یکی از کارهای دشواری که در روند انجام خریدهای زمستانی وجود دارد، خرید یک جفت چکمه زمستانی شیک است. بسیاری از مردم کانادا از چکمه های Sorels استفاده می نمایند. برترین نکته ای که می توان در زمینه خرید چکمه برای زمستان توصیه کرد، این است که پیش از پوشیدن چکمه در فضای بیرون، آن را در خانه یا مغازه مورد نظر به خوبی تست کنید.

چکمه های زمستانی شما باید گرم و نرم باشد، اما نه خیلی زیاد. بهتر است گزینه هایی را انتخاب کنید که دارای آستری از جنس خز مصنوعی یا پشم گوسفند بوده و بعلاوه به شدت توصیه می گردد که چکمه هایی را بخرید که ضد آب باشند.

یکی دیگر از مواردی که در خرید چکمه های زمستانی خود باید به آن دقت داشته باشید، این است که کف چکمه شما از قابلیت کشش و انقباض کافی برخوردار باشد، زیرا در شرایط برفی قطعا یخبندان هم وجود خواهد داشت.

حال که بحث یخ و یخبندان به میان آمد، در صورتی که در فصل زمستان پیاده روی زیادی دارید، پیشنهاد می گردد یک جفت میخچه یا زنجیر کفش (کفی فلزی که برای افزایش اصطکاک و جلوگیری از سر خوردن به کفش متصل می گردد) نیز برای خود تهیه کنید.

در صورتی که بیشتر در فضاهای شهری حضور دارید، می توانید مدل ها و سبک های بهتری از چکمه های زمستانی را برای زمستان خود در نظر بگیرید؛ به عنوان مثال، چکمه های سوارکاری زنانه می تواند انتخاب خوبی در این زمینه باشد، اما پوشیدن یک جفت جوراب گرم در زیر آن ها را فراموش نکنید. اگر قصد پوشیدن چکمه چرمی را دارید، حتما پیش از قرار دادن آن در معرض برف و سرما از اسپری محافظت نماینده مخصوص چرم بهره ببرید.

جواهرات و آرایش

در حالت کلی، شما می توانید از همان آرایش و جواهراتی که در خانه خود استفاده می کنید، در محیط بیرون هم بهره ببرید، اما در صورتی که قصد انجام فعالیت ها و ورزش های زمستانی در بیرون از خانه را دارید، توصیه می گردد که جواهرات گران قیمت خود را در گاوصندوق خانه تان گذاشته و آن ها را همراه خود به بیرون از خانه نیاورید، زیرا اگر یکی از گوشواره ها یا انگشترهای شما در میان برف ها بیافتد، احتمالا دیگر آن را پیدا نخواهید کرد.

در خصوص نحوه آرایش در فصل زمستان نکته خاصی وجود ندارد و شما می توانید روتین آرایشی خود را مثل همواره انجام دهید. البته در این فصل احتمالا پوست شما بسیار خشک خواهد شد، مخصوصا در مکان هایی مانند منیتوبا که هوای آن ها به طور طبیعی خشک تر از سایر منطقه ها است. توصیه می گردد که در فصل زمستان، از کرم های مرطوب نماینده مناسب برای پیشگیری از خشکی پوست، از محافظ های لب برای جلوگیری از ترک خوردن لب و در صورتی که پاهایتان خشک شده و ترک می خورد، از یک ماسک مناسب برای جلوگیری از ایجاد ترک های پا بهره ببرید.

بسیاری از افراد ممکن است به این نکته دقت ننمایند، اما در فصل زمستان نیز باید پیش از بیرون رفتن از خانه، از کرم ضد آفتاب بهره ببرید. دانه های برف، نور خورشید را منعکس می نمایند و پوست شما با قرار گرفتن در معرض آن دچار آفتاب سوختگی می گردد؛ این مسئله نه تنها ظاهر بدی به پوست شما خواهد داد بلکه آسیب های دیگری را نیز به آن وارد می نماید. حتماً آن مستندها را دیده اید که اسکیموها پوست آفتاب سوخته ای داشتند. اصلاً نمی توانید با آن شوخی کنید اول صحبت ها گفتم.

در نهایت، شاید با خود فکر کنید که چنین فهرستی برای سفر به قطب شمال و یا چنین منطقه های مناسب بوده و برای گذراندن یک فصل زمستان، بیش از حد ضروری است(در صورتی که قصد سفر به این گونه منطقه ها بسیار سرد یا بیرون ماندن از خانه در شب های سرد کانادا را دارید، قطعا به تجهیزات و پوشش های خاصی نیاز داشته و این فهرست مناسب شما نخواهد بود.) اما در حقیقت، این فهرست برای راحتی هرچه بیشتر در فصل سرد زمستان کشور کانادا و آمادگی برای شرکت کردن در انواع فعالیت های زمستانی طراحی شده و همواره باید به یاد داشته باشید که آمادگی بیش از حد بسیار بهتر از عدم آمادگی کافی است.

نکته دیگری که بد نیست در انتهای این مطلب به آن اشاره نمود این است که در انتخاب لباس های زمستانی خود، خیلی نگران جنبه مد و زیبایی نبوده و بدانید که سایر افراد نیز گرم ترین لباس های خود را برای بیرون آمدن از خانه انتخاب خواهند کرد (نه زیباترین آن ها را!)؛ بنابراین سعی کنید در این زمینه بیشتر تمرکز خود را روی گرم ماندن و راحتی خود قرار دهید.

انتشار: 24 آبان 1401 بروزرسانی: 26 آذر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1162

به "در زمستان چطور در کانادا لباس بپوشیم" امتیاز دهید

1 کاربر به "در زمستان چطور در کانادا لباس بپوشیم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در زمستان چطور در کانادا لباس بپوشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید