20 شهر برتر جهان برای زندگی، از زبان مهاجران

بهترین شهرهای جهان برای زندگی کدامند؟ انجمن InterNations (بزرگترین انجمن جهانی برای افرادی که در خارج از کشور زندگی و کار می کنند) به تازگی رتبه‌بندی سالانه شهرهای محبوب مهاجران را منتشر کرده است، گزارشی در مورد بهترین مکان‌ها برای زندگی در جهان.

20 شهر برتر جهان برای زندگی، از زبان مهاجران

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: این لیست 49 شهر را بر اساس احساس مهاجران در مورد زندگی و کار در خارج از کشور رتبه بندی کرده است. برای تهیه این لیست، InterNations بیش از 12000 مهاجر را در سراسر جهان مورد بررسی قرار داده که نماینده 177 ملیت و ساکن 181 کشور یا قلمرو هستند. این گزارش عوامل مختلفی از جمله کیفیت زندگی، سهولت استقرار، امور مالی شخصی و موارد دیگر را در نظر گرفته است.

بهترین شهر جهان برای زندگی

امسال، مالاگا، اسپانیا در رتبه اول قرار گرفته و در این لیست بهترین شهر جهان برای زندگی و کار می‌باشد. مالاگا یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است که در اندلس در کاستا دل سول ("ساحل خورشید") واقع شده است. این شهر مدیترانه ای به تاریخ غنی، هنر و فرهنگ (پیکاسو در اینجا متولد شد)، آب و هوای مطبوع و غذای عالی شهرت دارد.

مالاگا نه تنها در صدر لیست قرار گرفت، بلکه در زمینه مهمان‌نوازی و صمیمیت در میان مردم محلی و آب و هوا نیز رتبه اول را کسب کرد. همچنین در زیرمجموعه‌های کار و اوقات فراغت و تعادل کار و زندگی مقام اول را به دست آورد. مهاجران همچنین از امنیت مالاگا، حمل و نقل عمومی مقرون به صرفه، ورزش ها و تفریحات متعدد و زندگی اجتماعی خوب تعریف کردند. اما مالاگا یک نکته منفی بزرگ دارد: مالاگا در بازار کار محلی در رتبه 41 قرار گرفت.

در واقع، اسپانیا امسال برنده بزرگی بود، زیرا در مجموع پنج شهرش در بین 20 شهر برتر قرار داشت. دو شهر اسپانیایی دیگر در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند: آلیکانته و والنسیا (که در لیست سال گذشته در رتبه اول قرار داشت). به گفته اینترنیشنز، مالاگا، آلیکانته و والنسیا چندین ویژگی مشترک دارند، از جمله سهولت استقرار، کیفیت بالای زندگی و اقتصاد فردی. 

مادرید به دلیل زندگی دیجیتالی قوی، اقتصاد فردی خوب و کیفیت زندگی بالا در رتبه ششم قرار گرفت. بارسلونا نیز در رتبه 13 قرار گرفت.

عملکرد ایالات متحده چگونه بود

امسال، مهاجران در ایالات متحده چندان خوشحال نبودند. سال گذشته، میامی و شهر نیویورک در لیست 20 شهر برتر قرار داشتند. امسال، هیچ شهر آمریکایی در لیست 20 شهر برتر وجود نداشت. شهر نیویورک از رتبه شانزدهم سال گذشته به رتبه سی و نهم سقوط کرد. به دلیل تعداد پاسخ ها، میامی امسال در لیست قرار نگرفت.

به گفته InterNations، نیویورک سیتی در رنکینگ سقوط کرد زیرا مهاجران با جنبه های زیادی از زندگی در آنجا به خصوص هزینه بالای زندگی دست و پنجه نرم می کنند. InterNations در بیانیه ای گفت: "و در حالی که بازار کار رونق دارد، تعادل کار و زندگی دچار مشکل هستند." ""کیفیت زندگی نیز چیز زیادی برای خواستن باقی نمی گذارد، اما گزینه های اوقات فراغت عالی حداقل فرصت های زیادی را برای بیرون رفتن و گشت و گذار فراهم می کند".

اما همه چیز بد نبود: مهاجران نیویورک سیتی را در ششمین رتبه گزینه های اوقات فراغت و دومین رتبه تنوع آشپزی و گزینه های غذاخوری قرار دادند.

پایین ترین رتبه کشورهای جهان

در انتهای لیست کلی میلان، ایتالیا در رتبه 49 قرار گرفت. رم، ایتالیا در رتبه 48 قرار گرفت و پس از آن ونکوور، کانادا در رتبه 47 قرار گرفت.

InterNations در بیانیه ای گفت: "مهاجران در دو شهر ایتالیایی مشکلات مشابهی دارند." "آنها در چهار مورد از پنج شاخص نظرسنجی رتبه های پایین 10 را کسب کردند. مهاجران به خصوص از کیفیت پایین زندگی و شرایط کاری ضعیف ناامید شده اند. از سوی دیگر، نارضایتی مهاجرین در ونکوور از اقتصاد فردی میباشد."

20 شهر برتر جهان برای زندگی

  1. مالاگا، اسپانیا
  2. آلیکانته، اسپانیا
  3. والنسیا، اسپانیا
  4. راس الخیمه، امارات متحده عربی
  5. ابوظبی، امارات متحده عربی
  6. مادرید، اسپانیا
  7. مکزیکوسیتی، مکزیک
  8. کوالالامپور، مالزی
  9. بانکوک، تایلند
  10. مسقط، عمان
  11. دبی، امارات متحده عربی
  12. لیسبون، پرتغال
  13. بارسلونا، اسپانیا
  14. آمستردام، هلند
  15. نایروبی، کنیا
  16. زوریخ، سوئیس
  17. آتن، یونان
  18. استکهلم، سوئد
  19. لوکزامبورگ سیتی، لوکزامبورگ
  20. لاهه، هلند

10 شهر کم‌رتبه جهان برای زندگی در سال 2023

  1. میلان، ایتالیا (در رتبه 49 از 49 کشور )
  2. رم، ایتالیا (در رتبه 48 )
  3. ونکوور، کانادا (در رتبه 47 )
  4. هامبورگ، آلمان (در رتبه 46 )
  5. برلین، آلمان (در رتبه 45 )
  6. دوبلین، ایرلند (در رتبه 44 )
  7. استانبول، ترکیه (در رتبه 43 )
  8. لندن، بریتانیا (در رتبه 42 )
  9. پاریس، فرانسه (در رتبه 41 )
  10. سئول، کره جنوبی (در رتبه 40 )
منبع: forbes.com
انتشار: 1 آذر 1402 بروزرسانی: 12 آذر 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1292

به "20 شهر برتر جهان برای زندگی، از زبان مهاجران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 شهر برتر جهان برای زندگی، از زبان مهاجران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید