سوپر ویزا کانادا چیست؟

سوپر ویزا کانادا به والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها اجازه می‌دهد تا برای ملاقات فرزندان خود که شهروند کانادا هستند یا اقامت دائم این کشور را دارند، به کانادا سفر کنند. این افراد می‌توانند به عنوان بازدیدکننده و حداکثر تا 2 سال بدون وقفه بعد از اولین ورودشان و بدون نیاز به تمدید اجازه ورود، در این کشور بمانند.

سوپر ویزا کانادا چیست؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: سوپر ویزای کانادا برای 10 سال اعتبار دارد (البته بسته به مدت اعتبار پاسپورت افراد این مدت می‌تواند متغیر باشد)؛ در نتیجه دارندگان این نوع از ویزای کانادا می‌توانند در دوره اعتبار ویزایشان به تعداد دفعات دلخواه به کانادا سفر کنند. این ویزا این شانس را به والدین و بزرگترهای خانواده می‌دهد تا بتوانند عزیزان‌شان که در کانادا ساکن هستند را به راحتی ملاقات کنند. البته دقت کنید که با داشتن این ویزا این افراد اجازه کار کردن نخواهند داشت.

چه کسی می‌تواند برای اخذ سوپر ویزای کانادا درخواست بدهد؟

والدین یا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های شهروندان کانادایی و دارندگان اقامت دائم کانادا ممکن است واجد شرایط درخواست سوپر ویزای کانادا باشند. متقاضیان این نوع ویزای کانادا نباید با توجه به شرایط سلامتی یا امنیتی برای ورود به کانادا غیر قابل پذیرش باشند. در ضمن ممکن است نیاز باشد تا متقاضیان شرایط مشخصی را که توسط اداره مهاجرت این کشور اعلام شده‌اند را داشته باشند.

مهم است یادآور شویم که هیچ یک از دیگر اعضای خانواده و افراد وابسته نمی‌توانند برای این نوع ویزا درخواست ارائه دهند. تنها والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با همسران قانونی خود می‌توانند در تقاضای اخذ سوپر ویزای کانادا نامبرده شوند.

مزیت سوپر ویزای کانادا چیست؟

سوپر ویزا کانادا یک گزینه عالی برای والدین و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌هایی است که در کشورهایی زندگی می‌کنند که برای ورود به کانادا به اخذ ویزای اقامت موقت (Temporary Resident Visa) نیاز دارند. با دریافت سوپر ویزای کانادا این افراد قادر خواهند بود تا آزادانه بین کانادا و کشور خودشان در سفر باشند، بدون این که هر بار نگران دردسرها و مراحل مختلف درخواست دوباره ویزای اقامت موقت باشند.

مراحل اخذ سوپر ویزا کانادا

مراحل اخذ سوپر ویزا کانادا مشابه اخذ ویزای اقامت موقت کانادا است. البته مدارک اضافی برای دریافت این ویزا نیاز است؛ مدارکی که تضمین می‌کنند والدین یا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در مدت اقامت‌شان در کانادا به خوبی پشتیبانی خواهند شد. این نیازمندی‌ها این‌ها هستند:

  • دعوت‌نامه از طرف فرزند یا نوه‌ای که در کانادا اقامت دارد.
  • مدارکی که ثابت می‌کنند فرزند یا نوه متقاضی اخذ سوپر ویزای کانادا حداقل درآمد را به توجه به جدول زیر دارد.
  • مدارک اثبات رابطه والدینی با فرزند یا نوه‌ای که در کانادا زندگی می‌کند، مانند گواهی تولدی که نام والدین در آن عنوان شده است.
  • اثبات پوشش بیمه درمانی، حداقل برای یک سال از یک شرکت بیمه‌ای در کانادا.

تعداد اعضای خانواده

حداقل درآمد مورد نیاز

1 نفر (فرزند یا نوه شما)

24949 دلار

2 نفر

31061 دلار

3 نفر

38185 دلار

4 نفر

46362 دلار

5 نفر

52583 دلار

6 نفر

59304 دلار

7 نفر

66027 دلار

بیشتر از 7 نفر، به ازای هر نفر این مبلغ اضافه شود

6723 دلار

درخواست اخذ سوپر ویزا کانادا در دفاتر مسئول رسیدگی به تقاضاهای شهروندان کشورهای خارجی بررسی می‌شود. بسته به کشور مبداتان ممکن است به مدارک دیگری هم نیاز داشته باشید. یک تقاضای درخواست سوپر ویزای کانادا کامل شناخته می‌شود، اگر شرایط مشخصی را داشته باشد.

در بررسی تقاضای ویزای کانادا برای والدین، هدف از سفر و ملاقات فرزندان در نظر گرفته می‌شود، به علاوه این که آیا والدین یا پدربزرگ‌ها مادربزرگ‌ها ریشه‌های کافی در کشور خودشان دارند، برای این که بعد از پایان اعتبار ویزایشان به کشور خودشان برگردند یا خیر. این ریشه‌ها می‌توانند با ارتباط خانوادگی، دارایی‌های مالی و چیزهای دیگری از قبیل شغل نشان داده شوند.

بیشتر بدانیم:

سوپر ویزا برای والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ‌های شهروندان کانادا در نظر گرفته شده است. در تعاریف، شهروندان کانادایی مهاجرانی هستند که اقامت دائم کانادا و کارت PR داشته باشند و شهروند این کشور به حساب بیایند. در این حالت والدین آنها می‌توانند از قانون سوپر ویزا کانادا برای ورود به این کشور استفاده کنند.

برای صدور ویزای کانادا در این حالت، متقاضی باید گذرنامه معتبر داشته باشد و همچنین ثابت کند که امکانات مالی کافی را دارد و می‌تواند از عهده هزینه‌های خود در مدت اقامتش در کانادا برآید. فرد دعوت‌کننده هم باید امکانات مالی مناسب برای میزبانی را طبق جدول حداقل درآمد داشته باشد.  متقاضی دریافت سوپر ویزای کانادا، باید توسط یک شرکت بیمه کانادایی برای مدت حداقل 1 سال بیمه شود. بیمه او باید حداقل مبلغ 100 هزار دلار را پوشش دهد.

در قانون، مدت اعتبار سوپر ویزا کانادا 10 سال معین شده است، اما در نهایت با توجه به اعتبار گذرنامه صادر می‌شود. برای مثال در مورد پاسپورت‌های ایرانی که پنج سال اعتبار دارند، مدت اعتبار سوپر ویزای کانادا نیز حداکثر 5 سال خواهد بود. در مورد کشورهای دیگر این زمان متفاوت است. در هر صورت، مانند دیگر ویزاها، یک ماه قبل از پایان اعتبار گذرنامه، اعتبار این ویزا هم تمام خواهد شد.

توصیه می کنیم قبل از اقدام برای دریافت سوپر ویزای کانادا، اعتبار گذرنامه خود را تمدید کنید. سوپر ویزا کانادا به دو صورت چند بار ورود (مولتی) و تک ورودی صادر می‌شود. با دریافت ویزای چند بار ورود، متقاضی می‌تواند چند بار به کانادا سفر کند و در هر بار تا مدت 2 سال در این کشور اقامت داشته باشد. این یکی از مزیت های سوپر ویزا نسبت به ویزای توریستی مولتی است، چرا که در ویزای توریستی متقاضی تنها به مدت 6 ماه اجازه ماندن در خاک کانادا را دارد.

برای درخواست این ویزا راه های مختلفی وجود دارند. در روش اول، می‌توانید مدارک خود را، به صورت الکترونیکی برای افسر ویزای کانادا ارسال کنید. پس از پرداخت هزینه انگشت نگاری و بررسی مدارک، باید به یکی از دفاتر VAC برای انجام انگشت نگاری و بیومتریک مراجعه کنید. جواب سوپر ویزای کانادا شما در بازه زمانی بین 2 هفته تا 3 ماه اعلام خواهد شد که در صورت تایید ویزا، باید پاسپورت خود را برای دریافت ویزا، به سفارتخانه ارسال کنید. در روش دوم دریافت سوپر ویزا کانادا، باید به سفارت مراجعه کنید یا از طریق موسسه‌ها و دفاتر حقوقی مهاجرتی اقدام کنید. از آنجایی که سفارت کانادا در ایران تعطیل شده، برای درخواست ویزا می بایست به کشورهای همسایه مانند ترکیه مراجعه کنید.

سوپر ویزا کانادا نوعی ویزای توریستی کانادا است و به کسانی تعلق می گیرد که فرزند یا نوه شان اقامت این کشور را داشته باشند یا شهروند کانادا محسوب شوند. در واقع در ویزای نوع عادی کانادا هر شخص می تواند به مدت 6 ماه در یکی از شهرهای این کشور اقامت داشته باشد اما سوپر ویزا به والدین این امکان را می دهد تا بتوانند به مدت 2 سال در کانادا اقامت داشته باشند. دریافت این ویزا هم مانند سایر ویزاهای کانادا شرایط ویژه خود را دارد که در پاراگراف بعدی درباره آن شرح خواهیم داد.

شرایط لازم برای والدین به عنوان متقاضی ویزا

  • داشتن پاسپورت معتبر با حداقل 3 سال اعتبار.
  • ارائه مدارک اقتصادی معتبر جهت اثبات عایدی کافی و اینکه متقاضی می تواند از پس هزینه های خود در مدت اقامت در کانادا برآید.
  • متقاضی بایستی حداقل به مدت یک سال تحت پوشش یکی از شرکت های بیمه معتبر داخلی کانادا با پوشش 100 هزار دلاری قرار بگیرد.
  • داشتن دعوتنامه رسمی از فرزند یا نوه ای که شهروند کانادا محسوب شود.
  • متقاضی نباید از طرف کشور خود ممنو ع الخروج باشد و بعلاوه هیچ مسئله ای برای ورود به خاک کشور کانادا نداشته باشد.
  • متقاضی بایستی تمام تست های پزشکی را که به تایید پزشک مورد اعتماد سفارت کانادا در ایران رسیده را انجام داده باشد.

شرایط لازم برای فرزندان یا نوه به عنوان اشخاص میزبان یا دعوت نماینده

  • داشتن اقامت کانادا و کارت PR
  • ارائه برگه ارزیابی اقتصادیاتی (T1 و T4) برای امسال
  • گواهی اشتغال شخص دعوت نماینده شامل مقدار حقوق و تاریخ استخدام
  • ارائه بیمه اشتغال
  • ارئه صورت حساب بانکی
  • ارائه فیش حقوقی (با حداقل عایدی سالانه معادل 24000 دلار)

شرایط دعوت نامه سوپر ویزای کانادا

دعوت نامه یکی از مدارک مهمی است که برای دریافت سوپر ویزا کانادا بایستی به سفارت ارائه شود. در واقع دعوت نامه اسامی افراد خانواده، شرایط اقامتی شغلی و اقتصادی شخص دعوت نماینده را برای سفارت معین می نماید. به همین علت باید کامل و دقیق باشد. هر دعوت نامه بایستی موارد زیر را شامل شود:

  • اسناد شرایط اقامت شخص دعوت نماینده
  • ارائه فیش حقوقی و مدارک اقتصادی که بتواند اشخاص دعوت شده را در طول اقامتشان پوشش دهد.
  • لیست افرادی که در منزل شخص دعوت نماینده اقامت دارند.

مدت اعتبار سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا معمولا به صورت چند بار ورود صادر شده و از زمان صدور 10 سال اعتبار دارد. دارنده این ویزا می تواند در هر بار ورود به کانادا به مدت 2 سال در این کشور اقامت داشته باشد. اما از آنجایی که پاسپورت های ایرانی 5 سال اعتبار دارند در صورتی که تازه تمدید شده باشند، اعتبار ویزا هم 5 ساله خواهد بود. در مجموع مدت زمان اعتبار ویزا به تاریخ انقضای پاسپورت بستگی دارد. پس قبل از اقدام برای دریافت ویزای کانادا حتما پاسپورت خود را تمدید کنید.

بعلاوه در صورت اتمام اعتبار ویزا می توانید برای تمدید آن اقدام کنید. برای این کار دیگر احتیاجی به انگشت نگاری مجدد ندارید.

مراحل دریافت سوپر ویزا کانادا

مراحل دریافت سوپر ویزا کانادا به صورت الکترونیکی انجام می شود. برای این کار بایستی تمام مدارک را با کیفیت بالا اسکن نموده و به آدرس ایمیل سفارت ارسال کنید. سپس مبالغ مربوطه را به صورت اینترنتی پرداخت نموده و وقت انگشت نگاری را به وسیله یکی از کشورهای نزدیک به ایران که سفارت کانادا در آن ها نمایندگی رسمی دارد مانند ترکیه، دبی و ارمنستان دریافت کنید. در پایان نیز در روز و ساعت معین شده از طرف سفارت و با همراه داشتن برگه بایومتریک (وقت انگشت نگاری) در دفتر نمایندگی سفارت حضور پیدا کنید.

پس از انگشت نگاری سفارت مدارک شما را آنالیز نموده و به طور معمول حداقل 2 هفته و حداکثر تا 3 ماه بعد جواب ویزا آماده می شود.

برای دریافت سوپر ویزای کانادا به چه مدارکی احتیاج داریم؟

علاوه بر مدارکی که در پاراگراف چه کسانی می توانند برای دریافت سوپر ویزای کانادا اقدام نمایند ذکر شد. سایر مدارک مانند ویزای عادی کانادا است و موارد زیر را شامل می شود:

  • اسکن پاسپورت نو وپاسپورت های قدیمی شخص متقاضی
  • اسکن تمامی صفحات شناسنامه (به صورت ترجمه به زبان انگلیسی)
  • فرم تکمیل شده ویزا
  • تکمیل فرم های خانوادگی
  • دو قطعه عکس رنگی 4.5 * 3.5 با زمینه سفید
  • اسکن نسخه ترجمه شده مدارک شغلی
  • اسکن نسخه ترجمه شده اسناد ملکی
  • اسکن نامه تمکن اقتصادی و گردش حساب سه ماهه اخیر که به مهر و امضای بانک رسیده باشد
  • دعوت نامه رسمی از طرف فرزندان
  • مدارک اقتصادی و اقامتی مربوط به شخص دعوت نماینده
  • بیمه معتبر کانادا برای شخص متقاضی

چند نکته مهم

  • مدارک اقتصادی که ارائه می دهید بایستی با فیش حقوقی و مقدار عایدی مطابقت داشته باشد.
  • مدارکی که ارائه می دهید باید افسر سفارت را قانع کند که شخص متقاضی قصد اقامت دائم در کانادا را ندارد و در زمان معین شده به کشور خود بازمی شود.
  • مدارک را به صورت کامل و بدون نقص ارسال کنید. چرا که هرگونه نقص و یا مغایرت در مدارک باعث رد شدن جواب ویزا می شود.
  • داشتن دعوت نامه و اقامت فرزندان، تضمینی برای دریافت صد در صدی ویزای کانادا نیست و در نهایت این افسر سفارت است که درباره صدور نهایی ویزا تصمیم می گیرد.
  • در صورتی که یک بار برای دریافت سوپر ویزای کانادا اقدام کردید و درخواست شما رد شد. می توانید پس از برطرف نواقص پرونده مجددا برای دریافت ویزا اقدام کنید. د صورت اقدام مجدد دیگر احتیاجی به انگشت نگاری ندارید.
منبع: canadavisa.com
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 297

به "سوپر ویزا کانادا چیست؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "سوپر ویزا کانادا چیست؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوپر ویزا کانادا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید