جواب ویزای کانادا چقدر زمان میبرد؟

یکی از سوالاتی که ممکن است بعد از آمادگی مدارک ویزا داشته باشید، این است که جواب ویزای کانادا کی می اید؟

جواب ویزای کانادا چقدر زمان میبرد؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: جواب ویزای کانادا چند روز بعد از انگشت نگاری معین می گردد؟

مدت جواب ویزای کانادا رابطه مستقیم با کامل بودن مدارک دارد. معمولاً درصورتی که مدارک ارائه شده به سفارت کامل و دقیق باشد جواب ویزا نیز زودتر اعلام می گردد. بنا به اعلام رسمی سفارت کانادا، بعد از انجام نتیجه طی یک هفته الی دو ماه اعلام می گردد؛ اما این فرایند قطعی نیست و طبق تجربیات کارشناسان در بعضی از موارد نتیجه ظرف مدت یک هفته اعلام شده و در مواردی نیز 2 ماه یا حتی بیشتر به طول انجامیده است. طی این مدت متقاضی می تواند فرایند ویزای خود را به وسیله سایت سفارت و با استفاده از Tracking Numbr) Tracking Numbr شماره ای است که بعد از انگشت نگاری بر روی قبض دریافتی از سفارت نوشته شده است) پیگیری کند.

اگر بخواهیم صادقانه به این سؤال پاسخ دهیم باید بگوییم که کامل بودن مدارک نقشی اساسی در مدت زمان صدور ویزای کانادا دارد و کارشناسان bestcanadatours تمام کوشش خود را به کار گرفته و با تکیه بر مهارت و تجربه مراحل درخواست ویزای کانادا را به طور دقیق انجام می دهند اما در نهایت این افسر سفارت است که در خصوص صدور ویزای کانادا و مدت زمان آن تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

در صورت مثبت بودن جواب ویزای کانادا، چه مدت برای پیکاپ پاسپورت کانادا زمان داریم؟

پس از انگشت نگاری، سفارت کانادا مدارک را به طور دقیق آنالیز نموده و جواب ویزای کانادا را طی زمان اعلام شده (بازه زمانی یک هفته الی دو ماه) اطلاع می دهد. همانطور که می دانید انگشت نگاری در کشور ثالث انجام می گردد، حال سؤال اینجاست که بعد از صدور ویزای کانادا چه اقداماتی باید انجام دهیم؟ بعد از اخذ ویزای کانادا متقاضی 30 روز کاری فرصت دارد پاسپورت خود را جهت ثبت مهر ویزا به سفارت کانادا تحویل دهد. به این کار اصطلاحاً پیکاپ پاسپورت گفته می گردد. 

در صورت ردشدن ویزای کانادا چند وقت بعد برای درخواست مجدد اقدام کنیم؟

دلایل مختلف دارد که در جواب ویزا نوشته خواهد شد. اگر چنانچه جواب ویزای شما منفی بود و یا به اصطلاح ریجکت شده بودید، نگران نباشید چرا که سفارت کانادا برای درخواست مجدد محدودیتی قائل نشده است. شما بایستی علت ریجکتی را به طور دقیق مطالعه نموده و پس از رفع کردن آن مجدداً جهت دریافت ویزای کانادا اقدام کنید و نکته مثبت دیگر اینکه در صورت اقدام مجدد دیگری نیازی به انگشت نگاری ندارید و فقط کافیست مدارک را اصلاح نموده و مجدداً ارسال کنید.

دقت داشته باشید هنگام درخواست مجدد تمامی نواقص را رفع کنید چرا که در غیر اینصورت با پاسخی مشابه قبل روبرو خواهید شد.

آیا رد شدن ویزای کانادا در پفراینده ثبت شده و در اقدام مجدد تأثیر دارد؟

پاسخ این سؤال منفی است و رد شدن ویزای کانادا سو سابقه محسوب نمی گردد. با هر بار فرستادن مدارک، افسر سفارت آن ها را آنالیز نموده و نتیجه نهایی را اعلام می نماید؛ بنابراین نگران نباشید شما بعد از هر ریجکتی می توانید نواقص را رفع نموده و مجدداً درخواست ویزای کانادا را ارسال کنید. همانطور که در بالا ذکر شد در صورتی که یک بار انگشت نگاری را انجام داده باشید تا 10 سال آینده نیازی به انجام انگشت نگاری نخواهید داشت.

چه اقداماتی در تسریع جواب ویزای کانادا مؤثر هستند؟

درست است که تصمیم گیری نهایی در خصوص صدور ویزای کانادا و مدت زمان آن به عهده افسر سفارت است اما می توان اقداماتی را جهت تسریع زمان ویزای کانادا انجام داد. از عوامل تأثیرگذار در این زمینه ارائه مدارک کامل و دقیق است. مدارک شغلی، حساب بانکی معتبر، جهت ارائه به سفارت و … همه و همه می توانند در فرایند مدت صدور ویزا تأثیر مثبت و یا منفی داشته باشند.

از دیگر عوامل تأثیرگذار همراه داشتن می باشد. داشتن دعوت نامه از طرف دوست، آشنا، خویشاوند و یا شرکت های معتبر تأثیری مثبت در فرایند دریافت ویزای کانادا خواهد داشت. اگر خودتان امکان ارائه دعوت نامه را ندارید کارشناسان ویزا در آژانس bestcanadatours در این زمینه به شما یاری نموده و به وسیله شرکت های معتبر کانادایی اقدام به دریافت دعوت نامه خواهند کرد.

در صورت دیر آماده شدن جواب ویزای کانادا چه اقداماتی باید انجام داد؟

طبق اعلام سفارت کانادا جواب ویزا بعد از انگشت نگاری حداقل یک هفته و حداکثر دو ماه اعلام می گردد؛ اما اگر بعد از 2 ماه همچنان جوابی از طرف سفارت دریافت نکردیم چه کاری باید انجام دهیم؟ در اینصورت متقاضی بایستی با ایمیل شخصی به سفارت ایمیل زده و علت تأخیر در جواب ویزا را سؤال کند. سفارت نیز موظف است پاسخ ایمیل را داده و شرایط درخواست ویزا را معین کند.

انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1002

به "جواب ویزای کانادا چقدر زمان میبرد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "جواب ویزای کانادا چقدر زمان میبرد؟" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جواب ویزای کانادا چقدر زمان میبرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید