دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا

بسیاری از افراد در سراسر دنیا برای گرفتن ویزای کانادا تلاش می کنند. آنها باید شرایط مشخصی را داشته باشند تا بتوانند این ویزا را دریافت کنند؛ چه ویزای تحصیلی باشد، چه ویزای توریستی یا کاری. در شرایط مشخصی دولت این کشور درخواست آنها را رد کرده و در اصطلاح ویزای آنها را ریجکت می کند.

دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در جاهای گوناگون معمولا 15 تا 30 مورد را به عنوان دلایل ریجکت ویزای کانادا نام می برند. این دلایل اغلب در کشورهای پیشرفته تشابهاتی دارند. کافی است به دلایل ریجکت ویزای انگلیس برای مثال نگاهی بیندازید تا به این تشابهات پی ببرید. در اینجا برخی از دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا را در یک تقسیم‌‌بندی مختصر و مفید ارائه می دهیم:

باید مشخص کنید که چرا قصد سفر دارید؟ آیا این تنها یک سفر توریستی است و یا قصد مهاجرت دارید؟ این مهاجرت برای چیست؟ می‌خواهید در یکی از دانشگاه‌های کانادا تحصیل کنید و یا از سوی یک شرکت رسمی دعوت به کار شده‌اید؟ شاید هم قصد خوداشتغالی دارید. هر چه هست، می‌بایست هدف سفر خود را برای افسر سفارت روشن کنید. اگر این یک سفر کوتاه کاری است، تاریخ رفت و برگشت خود را معلوم کنید. ثابت کنید که در کشور محل اقامت خود یعنی ایران، وابستگی‌های شغلی و یا خانوادگی دارید که هر زمان آغوش‌شان برای بازگشت شما باز است.

اگر مدارک شما به اندازه کافی قانع‌کننده نباشند، احتمال ریجکت شدن ویزای کانادا شما بالاتر می‌رود. اگر اهداف‌تان از سفر به کانادا گنگ و مبهم باشد، شما شانس زیادی برای دریافت ویزای کانادا نخواهید داشت و افسر اداره مهارجرت هم جز ریجکت کردن ویزای کانادا شما چاره‌ای نمی‌بیند.

مدارک باید اثبات کنند شما در کشور محل اقامت خود کسب و کاری دارید. می‌بایست مطمئن شوید که همه مدارک مورد نیاز سفارت را جمع آوری کرده‌اید. ارائه مدارک به صورت کامل شرط موافقت با درخواست ویزای کانادا شما است. اگر مدارک‌تان به اندازه کافی گویا نیست، روند دریافت ویزا با مشکل جدی مواجه و فرار از خطر ریجکت شدن ویزا غیرممکن می‌شود.

1-سوابق سفر

سابقه سفر و داشتن ویزای کشورهای مختلف نقش بسیار مثبتی در اخذ ویزای کانادا دارد. بنابراین اگر می خواهید برای ویزای کانادا اقدام کنید بهتر است سابقه سفر خود را بالا ببرید. برای این کار می توانید از سفر به کشورهای نزدیک مانند ترکیه و دبی آغاز کنید و به مرور زمان برای گرفتن ویزای شینگن نیز اقدام کنید.

البته نداشتن سابقه سفر به معنای رد شدن ویزای کانادا نیست. اما برای سفارت کانادا مهم است که شما به کدام کشورها سفر کرده اید، بنابراین داشتن سابقه سفر شانس دریافت ویزای کانادا را بالا می برد.

2-وابستگی خانوادگی در کشور محل اقامت

داشتن وابستگی خانوادگی در کشور محل اقامت تأثیر بسیار مهمی در رد یا گرفتن ویزای کانادا دارد. به عنوان مثال در صورتی که یک خانواده باهم برای اخذ ویزای کانادا اقدام نمایند، احتمال رد شدن ویزای آن ها بالا می رود، چرا که با این کار فاکتور وابستگی در محل اقامت را از بین می برند. اما چنانچه می خواهید خانوادگی برای ویزا اقدام کنید، بهتر است سوابق سفرتان را، مخصوصاً در کشورهای حوزه شینگن بالا ببرید، چرا که با این کار نشان می دهید که شما در سفرهای خانوادگی قبلی، رفته و برگشته اید و سفر شما به کانادا نیز صرفاً گردشگری بوده و قصد اقامت دائم در کانادا را ندارید. و بعلاوه ارائه مدارک شغلی قوی در کشور محل اقامت نیز شانس دریافت ویزای خانوادگی کانادا را بالاتر می برد.

3-مدت اقامت در کانادا

ارائه برنامه سفر به سفارت کانادا بسیار مهم است. تاریخ دقیق سفر، محل اقامت و تاریخ رفت و برگشت معین، شانس دریافت ویزای کانادا را بسیار بالا می برد. درست است که بیشتر ویزاهای کانادا به صورت چندبار ورود و 5 ساله صادر می گردد اما چنانچه برای گرفتن ویزای گردشگری اقدام می کنید، بهتر است برنامه سفرتان بیشتر از یک ماه نباشد، چرا که سفرهای گردشگری معمولاً بیشتر از یک ماه طول نمی کشد. دقت کنید که تاریخ پرواز و رزرو هتل باهم همخوانی داشته باشند.

4-هدف سفر به کانادا

مدارک ارائه شده به سفارت کانادا باید کامل باشد، چنانچه این مدارک نتواند افسر را قانع کند که شما صرفاً به عنوان گردشگر به کانادا سفر می کنید، احتمال رد شدن ویزا را بالا می برد. یکی از دلایلی که احتمال دریافت ویزای کانادا را بالا می برد داشتن دعوت نامه از شخصی است که دارای اقامت کانادا است. این دعوت نامه باید به تائید پلیس و یا شهرداری کانادا رسیده باشد.

5-اقامت در کشور محل زندگی

با پاسپورت هر کشوری که برای دریافت ویزای کانادا اقدام می کنید، باید اقامتتان در آن کشور نیز تائید گردد. به عنوان مثال اگر با پاسپورت ایرانی اقدام کنید ولی مدارک اقامت در یک کشور دیگر را ارائه دهید، به احتمال زیاد درخواست ویزای شما رد خواهد شد.

6-شرایط شغلی در کشور محل اقامت

مدارک شغلی ارائه شده به سفارت باید واضح و کامل باشد. یعنی نوع شغل و میزان عایدی ذکر شده با هم مطابقت داشته و بتواند افسر سفارت را قانع کند. چنانچه در مدارک شغلی که ارائه داده اید کار و سمت دقیقتان معین نباشد و سفارت را دچار ابهام کند، به احتمال زیاد درخواست ویزای شما رد خواهد شد.

7-نداشتن پول کافی برای سفر

یکی از مدارک ارائه شده برای دریافت ویزای کانادا، پرینت حساب بانکی و داشتن تمکن اقتصادی است. مانده حسابتان باید به میزان ای باشد که ثابت کند، شما از پس مخارج خود در سفر به کانادا بر می آیید.

8-ارائه تمامی مدارک به طور کامل

از دلایل اصلی رد شدن ویزای کانادا، ارائه مدارک ناقص است. پس قبل از نهایی کردن درخواست، تمامی مدارک خواسته شده از جمله، مدارک اقتصادی، شغلی و اطلاعات فردی را با دقت تهیه کرده و به طور کامل و صحیح به سفارت ارائه کنید.

9-معین بودن شرایط اقتصادی

ناهماهنگی در مدارک شغلی ارائه شده با پرینت حساب بانکی از دلایل رد شدن ویزای کانادا است. به عنوان مثال چنانچه عایدی ماهانه خود را 8 میلیون تومان اعلام کرده اید، اما گردش حساب بانکی که ارائه داده اید بیشتر است و یا عایدی اضافه ای از جای دیگر مثلاً اجاره خانه دارید، حتماً مدارک مربوط به آن را نیز ارائه دهید تا افسر سفارت هنگام چک کردن مدارک دچار ابهام نگردد. دقت داشته باشید که پرینت حساب بانکی ارائه شده مربوط به 6 ماهه اخیر باشد.

10-قانع نشدن افسر سفارت

عدم صداقت در جواب دادن به سؤال ها از دلایل مهم رد شدن ویزای کانادا است. سعی کنید تمام سؤال ها را با دقت و صداقت جواب دهید، چرا که هرگونه مغایرتی که باعث شک افسر سفارت گردد به ضرر شما خواهد بود. بعلاوه دقت داشته باشید که مدارک ارائه شده ثابت کند که شما بعد از اتمام تاریخ سفر به ایران برمی شد و قصد اقامت دائم در کشور کانادا را نخواهید داشت. چنانچه مدارک ارائه شده نتواند برگشت شما را تضمین کند درخواست ویزای شما رد خواهد شد.

11-داشتن سو سابقه در سفرهای قبلی به کانادا

چنانچه در سفرهای قبلی خود در کانادا، کاری خلاف قانون انجام داده باشید که به عنوان سو پیشینه در کشور کانادا به ثبت رسیده باشد، درخواست ویزای کانادای شما از طرف سفارت خواهد شد.

12-کافی نبودن میزان عایدی دعوت نماینده

داشتن دعوت نامه شانس دریافت ویزای کانادا را بسیار افزایش می دهد اما به همان میزان نیز می تواند به ضرر متقاضی باشد. میزبان هنگام فرستادن دعوت نامه باید مدارک شغلی را که شامل نوع شغل، میزان عایدی و برگه تسویه حساب اقتصادی می گردد ارائه دهد. این مدارک توانایی میزبان را برای حمایت اقتصادی میهمان در مدت اقامت در کانادا ثابت می نماید.

13-نقض حقوق بشر

  1. در صورتی که متقاضی در هر کجای جهان اقدامی انجام داده باشد که نقض حقوق بشر محسوب گردد، درخواست ویزای کانادا او از جانب سفارت پذیرفته نخواهد شد. این اقدامات شامل موارد زیر می گردد:
  2. مشارکت در اقدام جاسوسی.
  3. مشارکت در اعمال خشونت آمیزی که جان افرادی را به خطر انداخته باشد.
  4. مشارکت در جرائم سازمان یافته.
  5. نقض حقوق بین المللی براساس قوانین سازمان بین المللی.
  6. مشارکت در نسل کشی
  7. داشتن بیماری که سلامت جامعه را به خطر بیندازد.

و تمامی کارهایی که انجام دادن آن ها طبق قوانین بین المللی جرم محسوب می گردد.

14-همکاری نکردن با سفارت جهت ارائه مدارک بیشتر

در بعضی از موارد، علاوه بر مدارک خواسته شده، سفارت کانادا مدارک بیشتری را از متقاضی درخواست می نماید، چنانچه فرد متقاضی از ارائه مدارک خودداری کند، درخواست ویزای کانادای او رد خواهد شد.

15-سفر به کانادا برای کسب وکار خلاف قانون

در صورت ارائه ندادن برنامه سفر دقیق به سفارت کانادا، این ابهام برای افسر سفارت پیش می آید که شما برای انجام دادن کسب وکار خلاف قصد سفر به کانادا را دارید و درخواست ویزای کانادا شما را رد خواهد نمود.

اقدامات لازم برای رفع ریجکتی ویزای کانادا

رد شدن درخواست ویزای کانادا شما از طرف سفارت امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است. اما اصلاً نگران نباشید چرا که بیشتر درخواست هایی که بار اول از طرف سفارت رد می شوند، با اقدام مجدد پیروز به دریافت ویزای کانادا شده اند.

رد شدن درخواست ویزای کانادا، طبق ایمیلی به متقاضی اطلاع داده می گردد، در این ایمیل دلایل کلی رد درخواست شرح داده شده است، بنابراین باید علت قانع نشدن افسر سفارت را فهمید و در قدم بعدی تمام نواقص را رفع کرده و مجدداً برای دریافت ویزای کانادا اقدام کنید.

به علت حساسیت بالا، در این مرحله بهتر است قبل از هر اقدامی با کارشناسان مجرب در این زمینه مشورت کنید. و دقت داشته باشد که برای گرفتن نتیجه مثبت حتماً رفع نقص مدارک را انجام داده و سپس اقدام کنید. اگر چنانچه مجدداً با همان مدارک قبلی برای دریافت ویزای کانادا اقدام کنید، نتیجه مثبتی دریافت نخواهید کرد.

اگر طی 10 سال گذشته برای دریافت ویزای کانادا اقدام کرده و انگشت نگاری را نیز انجام داده اید، برای رفع ریجکتی دیگر احتیاج به انجام انگشت نگاری ندارید و فقط کافی است نقص مدارک را کامل کرده و آن را مجدداً برای سفارت ارسال کنید.

چه زمانی برای اقدام مجدد ویزای کانادا مناسب است؟

یکی از سؤالات مهمی که بعد ریجکت شدن ویزای کانادا، برای متقاضی پیش می آید، زمان مناسب برای اقدام مجدد ویزا است. در واقع قانون معینی برای این کار وجود ندارد. شما می توانید بعد رفع نواقص هر زمانی که بخواهید برای ارسال مجدد مدارک اقدام کنید. به این نکته دقت کنید که زمان اقدام برای رفع ریجکتی مهم نیست، بلکه کامل کردن مدارک و رفع موارد ریجکتی دارای اهمیت زیادی می باشد.

نکته مهم اینکه شما برای اقدام مجدد دیگر به انگشت نگاری احتیاجی ندارید و ارسال مدارک به همراه پرداخت وجه واریزی سفارت کافی است.

اگر طی 10 سال گذشته برای دریافت ویزای کانادا اقدام کرده و انگشت نگاری را نیز انجام داده اید، برای رفع ریجکتی دیگر احتیاج به انجام انگشت نگاری ندارید و فقط کافی است نقص مدارک را کامل کرده و آن را مجدداً برای سفارت ارسال کنید.

نحوه اعتراض به جواب ویزای کانادا

اگر مدارک ارائه شده شما به سفارت کامل بوده و دلایل رد ویزا از طرف سفارت برایتان قانع نماینده نیست. می توانید به وسیله ایمیل به سفارت نامه زده و به جواب ویزای خود اعتراض کنید.

انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 49

به "دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید