پیگیری جواب ویزای کانادا و نحوه برخورد با ریجکتی از سفارت کانادا

اینکه چطور برای دریافت پاسخ ویزای کانادا از سفارت اقدام کنیم یا اینکه در صورتی که ریجکت شدیم باید چکار کنیم و یا اینکه اصلن چرا ریجک شدیم سوالاتی است که در ادامه پاسخ خواهیم داد.

پیگیری جواب ویزای کانادا و نحوه برخورد با ریجکتی از سفارت کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: بعد از مراجعه به سفارتخانه و انگشت نگاری و ارسال مدارک برای اخذ ویزا، نوبت به صبر کردن برای دریافت جواب خواهد بود. اما برای بسیاری از درخواست کنندگان سوال این است که جواب ویزای کانادا آنها چه قدر طول می کشد و چگونه می توانند آن را پیگیری کنند.

عموما فرایند بررسی مدارک ویزای کانادا شما بلافاصله پس از انگشت نگاری و بیومتریک شروع می‌شود. مدت زمان جواب ویزای توریستی کانادا 36 روز کاری، مدت زمان جواب ویزای تحصیلی کانادا 40 روز کاری و مدت زمان جواب ویزای کاری کانادا 10 هفته کاری است. برای ویزای تحصیلی، اگر به صورت دستی اقدام کنید، 112 روز به طول خواهد انجامید. این زمان درست بعد از انگشت نگاری محاسبه می شود. توجه کنید که این زمان اعلام شده، در حالت عادی است و ممکن است زودتر و یا دیرتر از این مدت هم به درخواست اخذ ویزای شما جواب داده شود.

درخواست کنندگان باید توجه کنند که هر اتفاقی مرتبط به پرونده شما برای اخذ ویزا، توسط سفارت کانادا و از طریق ایمیل و اکانت کاربریتان به شما اطلاع داده می شود. یعنی اگر درخواست شما رد شود (ریجکت) و یا ویزا برای شما صادر شود، از طریق ایمیل و یا حساب کاربری در سایت اداره مهاجرت به شما اطلاع رسانی می‌شود. شما همچنین می‌توانید با مراجعه به وبسایت VFSGlobal پیگیر جواب ویزای کانادا خود باشید. برای این کار باید کشور مبدا را کشوری که در آن انگشت نگاری انجام داده اید و کشور مقصد خود را کانادا انتخاب کنید. وارد قسمت Track Your Application شوید و با وارد کردن اطلاعات درخواستی، پیگیری جواب ویزای کانادا خود را انجام دهید (البته به این نکته توجه کنید که فعلا پیگیری ویزای کانادا از طریق سایت VFSGlobal میسر نیست).

پیگیری جواب روش ثبت نام آنلاین ویزای کانادا

در روش ثبت نام آنلاین ویزای کانادا هر متقاضی به حساب کاربری خود در سایت رسمی سفارت کانادا مراجعه نموده و پس از درج شماره پیگیری و تاریخ تولد (میلادی) می تواند در جریان آخرین آپدیت پرونده خود قرار بگیرد. طبعا پیگیری درخواست ویزای کانادا از طریق مراجعه به حساب کاربری بسیار ساده تر است و احتمال با خبر نشدن از آپدیت های پرونده به حداقل کاهش می یابد.

پیگیری جواب در روش مراجعه حضوری

در روش مراجعه حضوری اما پیگیری جواب ویزا کانادا در این روش کمی دشوارتر بوده و عموما مسائلی را برای متقاضیان ایجاد می نماید. هماهنگونه که اشاره شد در این روش ایمیلی که متقاضی در هنگام مراجعه به دفاتر بیومتریک و پر کردن فرم های مربوط درج می نماید، پل ارتباطی وی با سفارت خواهد بود. در بسیاری از مواقع متقاضیان دیر متوجه ایمیل ارسالی از سوی سفارت می شوند و یا پیغام ارسالی به فولدر Spam رفته و درخواست کننده ویزا کانادا اصلا متوجه ایمیل نمی گردد. از آنجایی که برای مثال متقاضی تنها 30 روز از زمان صدور نامه انگشت نگاری فرصت دارد به یکی از دفاتر انگشت نگاری سفارت کانادا مراجعه کند، عدم اطلاع به موقع می تواند مسائل بسیاری را موجب گردد.

از سوی دیگر بعضا مشاهده گردیده است مدارک ارائه گردیده به دفاتر انگشت نگاری سفارت کانادا در زمان پر کردن فرم ها و یا پس از آن به هر دلیلی مفقود می شوند! حال آنکه در روش ثبت نام آنلاین مدارک در فرم مربوطه آپلود گردیده و امکان مفقود شدن وجود ندارد.

ریجکت شدن ویزای کانادا

رد شدن درخواست ویزای کانادا یا اصطلاحا ریجکت ویزا، کابوس هر مسافر، دانشجو و یا بیزینس منی خواهد بود که برای آینده برنامه ها ریخته و رویاپردازی ها نموده است. مشکل زمانی ناراحت کننده تر می گردد که متقاضی برای ثبت درخواست و طی کردن مراحل آن چه از نظر مالی و چه از نظر زمان و انرژی هزینه های بسیاری متقبل گردیده باشد.

بطور کلی چند عامل کلیشه ای همواره در رد شدن درخواست ویزا کانادا نقش دارند. عواملی که در واقع موجب تردید افسر مهاجرت در خصوص انگیزه متقاضی از سفر به کانادا و یا بازگشت وی پس از سرانجام مهلت ویزا می شوند. مهمترین این عوامل عبارتند از:

  • تردید آفیسر سفارت درخصوص بازگشت متقاضی به کشور مبدا پس از سرانجام مهلت ویزا
  • تردید درباره انگیزه و دلایل سفر به کانادا
  • ضعیف بودن سابقه سفرهای خارجی متقاضی (به ویژه سفر به کشورهای حوزه شنگن)
  • کافی نبودن مدارک مالی و دارایی های متقاضی در کشور مبدا
  • پیوند های خانوادگی ضعیف متقاضی در کشور مبدا

تردید در هر یک از این موارد در کنار عواملی همچون و ضعیف اقامت در کشور مبدا، طول مدت اقامت در کانادا، وضعیت شغلی متقاضی در کشور محل اقامت و هرگونه سوء پیشینه در کانادا همگی از عواملی هستند که به راحتی موجب ریجکت ویزا کانادا خواهند شد. در ادامه و در نگاهی دقیقتر به آنالیز دلایل رد شدن ویزای توریستی کانادا و همچنین ریجکت ویزای تحصیلی کانادا خواهیم پرداخت.

نحوه اعتراض به رد ویزای کانادا

اتفاقی که نباید، اتفاق افتاده است. چه باید کرد؟ روزنه امیدوار کننده اما در این بین این است که، در بسیاری از مواردی که درخواست ویزای کانادا برای بار اول رد گردیده باشد، امیدواری بسیاری وجود خواهد داشت تا با ارسال نامه ای رسمی و فنی نسبت به بازنگری مجدد پرونده و در نهایت پذیرش درخواست ویزای کانادا موافقت گردد. البته این اعتراض هم از منظر فرم و هم از نظر محتوا ضوابطی دارد که می بایست به دقت رعایت شوند، در غیر این صورت سفارت کانادا به اعتراض رسیدگی نخواهد کرد.

نخستین گام در اعتراض به ریجکت ویزا کانادا، آنالیز دلیل و یا دلایل رد شدن درخواست است. این عوامل در قالب نامه ای رسمی موسوم به نامه ریجکتی به اطلاع متقاضی می رسد. پس از مطالعه نامه ریجکتی ویزای کانادا و آنالیز دلایل آن در شرایطی دلایل عنوان گردیده در این نامه با مدارک متقاضی مغایرت داشته باشد، می توان به رد شدن ویزا کانادا اعتراض کرد.

برای مثال اگر متقاضی چندین سفر به کشورهای حوزه شنگن داشته است و از تمکن مالی قابل قبول و دارایی های مناسبی در ایران نیز برخوردار بوده اما در نامه ریجکتی وی به سابقه ناکافی سفر و شرایط مالی بعنوان دلایل رد ردخواست ویزا کانادا اشاره گردیده باشد، می توان نامه ای به ادرس ایمیل سفارت کانادا ارسال گردد و با شرح دقیق دلایل ریجکت ویزا کانادا، بدون احتیاج یه الصاق (اتچ کردن) مدارکی جدید، به شرح سابقه سفر خود و یا مدارک مالی ارائه گردیده، اشاره گردد.

برای دیافت خدمات ویزای توریستی کانادا با ما در تماس باشید.

انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 13

به "پیگیری جواب ویزای کانادا و نحوه برخورد با ریجکتی از سفارت کانادا" امتیاز دهید

18 کاربر به "پیگیری جواب ویزای کانادا و نحوه برخورد با ریجکتی از سفارت کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری جواب ویزای کانادا و نحوه برخورد با ریجکتی از سفارت کانادا"

6 دیدگاه

احسان 4 اردیبهشت 1401

سلام ، من مرداد ماه سال 1400 درخواست ویزای توریستی دادم ، انگشت نگاری هم رفتم ارمنستان، همه چی اوکیه و مدارک سابمیت شده و پرونده رو توی پروفایلم چک میکنم الان اردیبهشت 1401 هست و هنوز هیچ جوابی برای من نیومده! چطوری و از کجا میتونم پیگیری کنم و اینکه چقدر باید صبر کنم تا جواب بدن؟
ممنون میشم اگر اطلاعاتی یا کمکی میشه کرد به من بگین

پاسخ به احسان

بهنام 26 دی 1400

با درود و وقت‌بخیر
من در زمستان 2018 به واسطه شخصی اقدام به اخذ ویزای توریستی کانادا کردم که در نهایت ریجکت شدم و در حال حاضر تنها UCI و Application No. و Application Decision Letter خودم دارم.
میتونم خواهش کنم که راهنمایی بکنید از چه سایتی و چگونه بازیابی پروفایل کنم ؟
سپاسگزارم

پاسخ به بهنام

مهدی 27 فروردین 1399

سلام.با ی شرکت قرار داد بستم برای ویزای کانادا اما بعد از گذشت 15 ماه میگه هنوز سفارت جواب نداده و هیچ شماره پیگیری یا اکانت هم بهم نمیده که بخوام چک کنم.خواستم ببینم از چه طریقی خودم میتونم چک کنم که ایا ریجکت شدم یا نه.فقط نامه بایومتریک دستمه. مرسی از اطلاعات مفیدتون.

پاسخ به مهدی

سارا 6 دی 1399

شرایط ما هم همین هست الان 11 ماه هست که جوابی نگرفتیم البته ما خودمون اقدام کردیم
اگر راهکاری داشتین به ما هم بگید

پاسخ به سارا

alireza zReparvsr 27 فروردین 1399

az sefarat baraye man ye code ba pish zaminehe S omde kci midone baraye chi hast?

پاسخ به alireza zReparvsr

لیلا محمدی 27 فروردین 1399

سلام من یه سال ونیم ازطریق اژانسی تو تهران اقدام به ویزای توریستی کاندا کردم که متاسفانه آژانس برای من مدارک جعلی گذاشته بود ومن ریجکت پنج ساله شدم الان می‌خوام ازطریق ازدواج اقدام آیا میتونم یا اصلا نمیشه

پاسخ به لیلا محمدی
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید