این جاذبه های برزیل را از دست ندهید

برزیل از بهترین کشورهای گردشگری است که میتوانید در لیست سفرهایتان در نظر بگیرید.

این جاذبه های برزیل را از دست ندهید

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: با جذابترین جاذبه های برزیل همراه ما باشید.

سائوپائولو (Sao Paulo)

سائوپائولو بزرگترین شهر آمریکای لاتین، دوازدهمین شهر پرجمعیت دنیا با حدود 19 میلیون نفر میباشد که برزیلی ها، درگویش محلی به آن، سامپا میگویند.

این شهر مدرن و زیبا هرتازه واردی را متحیر میسازد و نه تنها ساخته های تاریخی - طبیعی آن از جاذبه های گردشگری محسوب میگردد، بلکه مردم و فرهنگ پرطراوتش جزء اصلی ترین جاذبه های شهر میباشند، و حتی خیابانها، موزه ها، غذاها نیز میراث هنری غنی و بی انتها را در این شهر گواهی میدهد.

سائوپائولو زادگاه فوتبال برزیل بحساب میاید، همانجایی که چارلزمیلر بریتانیایی، فوتبال را درآنجا به برزیلی ها معرفی کرد.

ورود به شهر ازطریق فرودگاه میباشد که در حدود 40 کیلومتر از مرکزشهر فاصله دارد.

شهر از استادیوم و موزه فوتبال تا کلیسا، خیابان، میدان و کاخ را شامل میگردد.

استادیوم آرنا کورینتیانس (Arena Football Stadium Corinthians)

اولین مراسم برگزار شده جشن 103 سالگی باشگاه آرناکورینتیانس بود و پس از آن استادیوم با اولین بازی جام دنیای(برزیل-کرواسی) رسما افتتاح گشت.

آرنا کورینتیانس را مهندس آنیبال کوتیبو در سال 2011 با یاری 14000 نفر از مردم منطقه و کارگران شروع به بازسازی کرد که خاتمه در سال 2014 با ظرفیتی حدود47,600 نفر و زمین چمن مصنوعی به اتمام رساند.

موزه فوتبال (Soccer Museum)

مجموعه ای غنی از مفاخر فوتبال و تلفیقی از فرهنگ و فوتبال برزیل است.

استادیوم درسال 1940 ساخته و ظرفیتی حدود 37000 نفر داشت که حدود 13 ماه برای ساخت و تبدیل این مکان به موزه فوتبال کنونی کوشش کردند و در نتیجه در سال 2008 موزه افتتاح گشت.

دیدنیهای موزه فوتبال، شامل: پیراهنهای امضاء شده، کفشهایی با ذکر تعداد گلهای زده شده آن بازیکن، توپهایی که در بازیهای جام دنیای بوده و تمام آثار قدیمی فوتبالی بازیکنان معروف از جام دنیای 1970 تا به امروز میباشد.

خیابان پائولیستا (Paulista Street)

در سال 1891 بدست یک مهندس عمران ازاوروگوئه که بشدت عاشق سائوپائولو و فرهنگ برزیلی بود ساخته شد و از سال 1960 بعنوان یکی از پر رونق ترین مراکز کسب و کار اصلی این شهر معرفی گشته است.

خیابان 2,8 کیلومتری که معماری، هنر، فرهنگ و فوتبال برزیل را به نمایش گذاشته است به طوری که همه افراد از پیاده روی در آن لذت میبرند.

مراکز فرهنگی، جامع ترین موزه های هنرهای زیبای آمریکای لاتین، بلندترین ایستگاه رادیویی و تلویزیونی شهر و خانه هایی بسیار لوکس و مدرن با تمام امکانات برای ثروتمندان همگی دراین خیابان قرار دارند.

ساختمان masp یکی از زیباترین بناهای پائولیستا که حدود 35000 اثر هنری، از نقاشان و نویسندگان بزرگی همانند: پیکاسو و رنیو را درخود جای داده همچنین سبک معماری مدرن بنا نیز گردشگران زیادی را جذب نموده است، مرکز خریدی بنام درسال 2015 در 5 طبقه با 160 فروشگاه درکنار maspساخته شد، در این مرکز، سینما، رستورانهای بین المللی و مهمترین مارکهای خرده فروشی وجود دارد.

پائولیستا یکی از بزرگترین نمادهای مالی کشور است که دارای یک خط مترو و مسیرهای اصلی اتوبوس میباشد و از آنجا میتوان براحتی به 4 جهت اصلی شهر رفت و آمد کرد.

کلیسای جامع سائوپائولو (Sao Paulo Cathedral)

ساخت این کلیسا در سال 1913 شروع و در سال 1953 به انتها رسید.

گنبد رنسانسی این کلیسا از سبک فلورانس ایده گرفته است.دخمه ای که، در زیر محراب اصلی قراردارد بسیار بزرگ میباشد. مجسمه های سنگ مرمر به وسیله فرانسیسکو لئوپودو سیلوا، برای به تصویرکشیدن تاریخ شغلی آن موقع بنا گشته شد. کلیسای کاتولیک سائوپائولو، چهارمین کلیسای نئوگوتیک دنیا است، که بعنوان سمبل و نمادی از پیوند عشق و خدا عنوان میگردد.

ظرفیت کلیسا حدود 8000 نفر و بیش از 800 تن سنگ مرمر در ساختمان بنا بکار رفته است.

در سر ستونهای داخلی آن از طرحهایی همانند شاخه قهوه، آناناس و حیوانات بومی نقاشی و حکاکی شده است.

میدان سی (Sea Sqaure)

شروع سازندگی سائوپائولو از میدان سی بوده است که قلب سنتی، تاریخی و در اصل هویت شهر محسوب می گردد.

اطراف بنای اصلی را در سال 2006 با مدیریت مهندس خوزه ادواردو تتازه حیات بخشیدند و منظره فعلی میدان به سبک معاصر طراحی شده است به شکلی که در استخر جلوی بنا، عکس تمامی اجسام (مجسمه های اطراف، پل عابرپیاده) کاملازیبا و منحصرد بفرد به نمایش درآمدند.

کاخ دولت (Government Palace)

کاخ، بدست فرانسیسکو تازه مونتیرو درسال 1954 طراحی شد که از آن پس، مقر رسمی فرمانداران بوده است، در این کاخ خانه هایی قراردارد که بعضی از وزراء خارجه آنجا زندگی میکنند. اینجا مجموعه ای از 3500 اثرهنری مربوط به دولتهای پیشین شامل ظروف چینی، اشیاء نقره زینتی، تصاویر باروک، نقاشیهای زیباو مبلمان میباشد.

کاخ دارای آثار جمع آوری شده ای میباشد که اولین قطعه از این مجموعه در اواخر دهه 60 بدست آمد.

دولت برای نگهداری و حفظ این آثار بسیار می کوشد، ودر این خصوص از هنرمندان و موسسه میراث فرهنگی یاری گرفته است.

آبشار ایگوآسو (Iguazu)

نام ایگوآسو از کلمه دوبخشی گوا به معنای آب -رانی به معنای بزرگ میاید.

آبشار 2,7 کیلومتری (سه برابر آبشار نیاگارا) است.

ایگوآسو در پارک ملی، که سازمان دنیای یونسکو آنرا به ثبت رسانده است و در محل پیوند 3 کشور برزیل، آرژانتین و پاراگوئه قرار گرفته است.

دو سوم این آبشار منحصربفرد در آرژانتین و یک سوم آن در برزیل واقع شده است که بخش برزیلی آن دارای 273 آبشار کوچکتر میباشد.

یکی از بلندترین قسمتهای آبشار 84 متر ارتفاع دارد که به گلوگاه شیطان معروف است.

ریودوژانیرو (Rio de janeiro)

ریودوژانیرو(درزبان اختصاری ریو گفته میگردد) ششمین شهر بزرگ آمریکا و از نظر جمعیت سی و نهمین شهر دنیا میباشد.

استعمارگران درسال 1565 ابتدا شهر را مقر تجارت دزدان دریایی و سپس مرکز کشور اعلام نمودند. ریو پیوند منظره ها بین کوه و دریاست، که درسال 2012 به وسیله یونسکو بعنوان منظر بین کوه و دریا به ثبت رسید.

دومین شهر بزرگ برزیل تکه کوچکی از بهشت روی زمین است که یکی از پربازدیدترین های نیم کره جنوبی بحساب میاید، شهری پر از طبیعت و زندگی، موسیقی و پایکوبی، که ازنظر جذب جهانگرد بالاترین بازده را برای برزیل دارد.

این شهر از کوه کله قند و کورکووادو تا فاولا و باغ گیاهان، سواحل دیدنی و بهشتی برای موج سواران را شامل میگردد.

کوه کله قند (Sugarloaf Mountain)

کوهی 369 متری درکنار اقیانوس اطلس، که به وسیله تله کابین با اتاقکهای شیشه ای و ظرفیت 65 نفر و روزانه به مدت 3 دقیقه، با دید پانوراما از کوهها و منظره ها طبیعی زیبا میگذرد.

تله کابین درسال 1912 ساخته و پس از سالیان متوالی نهایتا درسال 2008 آخرین بازسازی آن صورت گرفت.

کوه کله قند در قرن 16 میلادی در آن موقع که تجارت نیشکر در اوج خود بود، به علت شباهت کوه به شکل مخروطی نیشکر به وسیله پرتغالی ها کوه کله قندی نامیده شد.

این مکان زیبا دارای غرفه سوغات، رستوران، کافه، ساندویچ فروشی و منطقه بازی کودکان میباشد.

فاولا (Favela)

اولین منطقه فقیرنشین برزیل در اواخر قرن 19 بود که بدست سربازان ساخته شد، و پس از لغو قانون برده داری، افرادی که فاقد محل کار و زندگی بودند همچنین روستائیان مهاجر آن را برای سکونت انتخاب کردند.

فاولا منطقه ای ساحلی با دید بسیار وسیع بوده به طوری که دولت برزیل تصمیم به بازسازی و زیبانمودن منطقه نمود تا بتواند از این منطقه جذب گردشگری داشته باشد و ازجمله این امکانات نصب وای فای های پرسرعت و نقاشی روی دیوارها و رنگ کردن خانه ها بوده است.

کورکووادو (Corcovado)

در زبان پرتغالی به معنای گوژپشت است.

کوهی در مرکز ریودوژانیرو با ارتفاع حدود700 متر در جنگل پارک ملی، در کنار اقیانوس اطلس واقع شده است، که درسال2007 جز عجایب هفتگانه تازه به ثبت رسید و گاهی با کوه کله قند اشتباه گرفته میگردد، کورکووادو مجسمه زیبای مسیح را دربلندترین ارتفاع خود جاداده است.

ایده نخست ساخت مجسمه مسیح در سال 1850 به وسیله کشیش ماریاباس به افتخار شاهزاده ایزابلا و بعلت ایجاد مکانی مذهبی جهت عبادت و پرستش مسیح مطرح شد، اما با ساخت آن موافقت نکردند. خاتمه در سال 1926 در بلندترین نقطه بنا گشت تا از فاصله خیلی دور قابل مشاهده باشد. دستان باز او نیز به معنای صلح و پذیرش همگان بوده و امروزه به نمادی از فرهنگ برزیل و ریو شناخته می گردد.

برای رسیدن به مجسمه از جاده های باریک به طول تقریبی 3 کیلومتر و یا از قطارهایی که هر 20 دقیقه یکبار حرکت میکند با ظرفیتی بالغ بر 540 نفر و 20 دقیقه زمان تا مقصد استفاده میگردد، این قطارها هرروزه از ساعت 8:30 صبح تا 18:30 عصر قابل استفاده هستند.

باغ گیاهان (Garden Plants)

باغ گیاه شناسی(یاردیم) در منطقه یاردیم بامساحت 140 هکتار ودر پای کوه کورکووادو میباشد.

شاه جان پرتغالی در سال 1808 جهت معرفی و جمع آوری ادویه جات، ترشیجات، جوزهندی و دارچین و فلفل هندی باغ را افتتاح کرد.

یاردیم، شامل کتابخانه تخصصی گیاه شناسی با بیش از32000 جلد کتاب است که مرکز تحقیقاتی مهمی در توسعه طیف گیاه شناسی محسوب میگردد و حدود 6000 گونه گیاهی ازجمله: درخت نخل، ارکیده، گیاهانی نادر، گیاهان گوشتخوار، میوه های خشک، درآن موجود است. جدای از گونه های گیاهان، 140 گونه پرنده(از جمله:شاهین سفید کلفت و مارجین) در آن یافت می گردد.

و یکی از زیباترین جاذبه های این مکان، مسیر رویال تایمز با 143 درخت غول پیکر میباشد.

ساحل کوپاکابانا(Copacabana)

ساحل زیبای کوپاکابانا با 4 کیلومتر طول، از خیابان ایزابل شروع و دربرج نجات غریق6 (انتهای بخش شرقی ریو) انتها میابد و در هرانتهای آن قلعه ای تاریخی وجود دارد.

ساحل تا اواسط قرن 18 میلادی که بدست دریانوردان کشف شد، ساکوپناپا نام داشت.

این تفرجگاه در سال 1970 بازسازی و سرتاسر آن پراز کافه، کلوپهای شبانه و پلاژهای بزرگ شد و اکنون جمعیتی در حدود 160000 نفر در این ساحل زندگی میکنند.

محبوبیت ساحل بعلت داشتن پلاژهای بزرگ و برگزاری المپیک تابستانی 2016 درآن است. البته نمایش آتش بازی سال نو، در ساحل کوپاکابانا یکی از بی نظیر ترین مراسمهای سال نو محسوب میگردد که بمدت 15 الی 20 دقیقه آتش بازی و کنسرتی در طول شب برگزار میگردد، که یکی از بزرگترین جاذبه های ساحل بحساب میآید.

انتشار: 13 بهمن 1401 بروزرسانی: 19 بهمن 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1225

به "این جاذبه های برزیل را از دست ندهید" امتیاز دهید

1 کاربر به "این جاذبه های برزیل را از دست ندهید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این جاذبه های برزیل را از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید