جاذبه های جزیره ونکوور در کانادا

جزیره ونکوور در غرب کانادا، گنجینه ای از زیبایی های طبیعی و جاذبه های گردشگری منحصر به فرد است. این جزیره با جنگل های انبوه، سواحل بکر و چشم اندازهای خیره کننده، محلی ایده آل برای علاقه مندان به طبیعت گردی و کشف دنیای بی نظیر محسوب می شود. از شهرهای دیدنی و پر جاذبه آن گرفته تا مناظر وحشی و دست نخورده، هر گردشگری را مسحور خود خواهد کرد.

جاذبه های جزیره ونکوور در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ویکتوریا را تماشا کنید

ویکتوریا به نوعی دروازه اصلی ورود به شهر ونکوور محسوب می گردد و بیشتر بازدیدنمایندگان سفر خود را از این نقطه شروع می نمایند. بیشتر فعالیت ها در این بندرگاه داخلی متمرکز شده اند و جاذبه های گردشگری بسیاری دارد. یکی از هتل های معروف ویکتوریا Fairmont Empress است که چشم اندازی زیبا دارد و در طول سال ها میزبان افراد سلطنتی بوده است.

High tea at the empress نیز جایی است که افراد می توانند از خود پذیرایی نمایند، چای بنوشند و از ساندویچ ها و دسرهای مختلف لذت ببرند. ویکتوریا با وجود اینکه شهر کوچکی است، اما رستوران ها و فروشگاه های متعددی دارد و گردشگران می توانند در این شهر به پیاده روی و بازدید از فضاهای مختلف بپردازند.

جنگل های قدیمی در جزیره ونکوور

به راستی جنگل های قدیمی جزیره ونکوور گنجینه ای ملی هستند و بازدید از آن ها برای افرادی که شیفته طبیعت اند، واجب است. درختان بزرگی که قدمتی 800 ساله دارند، در این جنگل دیده می شوند. برترین مکان ها برای تماشا این درخت های غول پیکر منطقه ای به نام کتدرال گرو است. کتدرال گرو جنگلی قدیمی در جنوب غربی جزیره ونکوور است که برترین مکان برای بازدید از صنوبرهای دلگلاس غول پیکر محسوب می گردد.

جالب است بدانید بعضی از این درختان 600 تا 800 سال عمر دارند و ارتفاعشان به بیش از 75 متر می رسد. قطر تنه این درختان نیز بسیار زیاد است و گاهی تا 9 متر نیز رشد نموده اند. یکی دیگر از منطقه ها عالی برای تماشا درختان غول پیکر جنگل های بارانی حاشیه اقیانوس آرام است. این جنگل ها به علت بارش باران پوشش گیاهی متراکم تری دارند و پیاده روی در آن بسیار لذت بخش است.

به توفینو سر بزنید

توفینو شهری کوچک است که جواهر سواحل غربی ونکوور محسوب می گردد. این دهکده کوچک با جنگل های قدیمی احاطه شده و ماهیگیری در سواحل آن صورت می گیرد؛ با این حال به ندرت شلوغ می گردد. توفینو یکی از مقاصد محبوب در سفر به کانادا برای موج سواری است؛ البته بسیاری از گردشگران از نوامبر تا فوریه برای تماشا امواج بزرگ طوفانی به این شهر می آیند. کمپ های کوهنوردی بسیاری در اطراف توفینو برپا می گردد که سبب بازدید گردشگران از منطقه سروهای باستانی است. فروشگاه های موج سواری، رستوران ها و هتل های جالبی در توفینو برای میزبانی شما مناسب هستند.

مسیرهای پیادهروی در جزیره ونکوور

به راستی که ونکوور جزیره ای رؤیایی برای کوهنوردان است. این جزیره مسیرهایی عالی و دورافتاده برای پیاده روی دارد. بعلاوه چشم انداز ها بی نظیر و فرصتی عالی یرای تماشا حیات وحش نصیب گردشگران می گردد. مسیر ساحل غربی یکی از معروف ترین مسیرها برای پیاده روی است.

این ساحل در بندر رنفرو واقع شده است و مسیری 47 کیلومتری را شامل می گردد. در اطراف توفینو مسیرهای بیشتری یافت می گردد و شما می توانید از چشم اندازهای مرتفع، آبشارها و پایه های قطار قدیمی تماشا کنید. به طورکلی پیاده روی در جزیره ونکوور، صرف راه رفتن و سرگرمی در مسیرهای جنگلی و ساحلی می گردد.

کلیکوات ساوند (Clayoquot Sound)

کلیکوات ساوند منطقه ای دورافتاده در ساحل غربی جزیره ونکوور محسوب می گردد. این منطقه شامل جزیره های کوچک بی شمار است و یکی از آخرین منطقه ها بازمانده از جنگل های بارانی معتدل محسوب می گردد. کلیکوات ساوند به عنوان یک ذخیره گاه زیست کره در یونسکو ثبت شده است؛ چراکه 45 گونه حیات وحش در معرض انقراض در این منطقه زندگی می نمایند. بازدیدنمایندگان می توانند با یک هواپیمای شناور، قایق یا کایاک به این منطقه بروند و از طریق تورهای حیات وحش حیواناتی همانند خرس سیاه و... را ببینند.

تماشای نهنگ ها را از دست ندهید

یکی از برترین کارهایی که می توانید در جزیره ونکوور انجام دهید، تور تماشای نهنگ هاست. معمولاً تورها گردشگران را برای تماشا نهنگ ها، شیرهای دریایی، گراز دریایی و دیگر موجودات در آب، به دریای سالیش در اطراف ونکوور می برند. تماشا این موجودات باهوش بسیار سرگرم نماینده و ارزشمند است.

در لانگ بیچ قدم بزنید

لانگ بیچ ساحلی به طول 16 کیلومتر است که اندازه وسیعی از شن و ماسه نرم را در بر می گیرد. این ساحل مکانی محبوب برای مردم است تا پیاده روی آرامی داشته باشند و شنا نمایند. موج سواری و تماشای غروب آفتاب بسیار آرامش بخش خواهد بود. در فصل های پاییز و زمستان تماشای طوفان ها با امواج بزرگ یکی از سرگرمی های مردم است و البته سوژه ای مناسب برای عکاسان تا خشونت امواج را ثبت نمایند.

باغ های بوچارت را بگردید

یکی از معروف ترین مکان های جزیره ونکوور، باغ بوچارت است. ساخت این باغ های افسانه ای را اولین بار جنی بوچارت در سال 1904 شروع کرد و تا یک قرن طول کشید. بوچارت محیطی طبیعی با گل ها، درختان و مسیرهایی آرام برای استراحت و گذراندن وقت است. نورپردازی خلاقانه این باغ ها زیبایی شب را دوچندان می نماید و آتش بازی به همراه موسیقی هر شنبه شب برپاست. از نظر گیاه شناسی، این باغ به صورت فصلی متغیر است و بازدید از بوچارت مخصوصاً در بهار و پاییز بسیار توصیه می گردد.

از بازار کومبز (Coombs) تماشا کنید

این بازار قدیمی مورد علاقه بسیاری از گردشگران است. علاوه بر فروشگاه های متعدد، رستوران ها، غرفه های بستنی، بازار سبزی ها و... در این مکان وجود دارند. یکی از دلایل محبوب مردم برای بازید از این بازار، بزهایی هستند که روی سقف این بازار زندگی می نمایند. سقف این بازار از علف و گیاهان است و این بزها از همان سبزی ها تغذیه می نمایند. اغلب بازدیدنمایندگان با روی باز از این بزها استقبال می نمایند و عکس های متعددی با آن ها می گیرند.

پیست اسکی کوهستان واشنگتن

محبوب ترین پیست اسکی خانوادگی در جزیره ونکوور، کوه واشنگتن است که در تمام طول سال فعالیت ثابت دارد. این توقفگاه از سطح زمین 500 متر ارتفاع دارد و فرصتی مناسب برای اسکی کراس کانتری، کفش بازی برفی، تیوبینگ و سورتمه است.

در جزیره ونکوور به کمپینگ بروید

جزیره ونکوور با داشتن چنین طبیعت بکری، گردشگران را به سوی کمپینگ سوق می دهد. می توانید به همراه تورهای مختلف در طبیعت چادری برپا کنید و وقت خود را بین کاج های بلند و جنگل های زیبا بگذرانید. صبحی آرام با چشم انداز ای از دریا و هوای تازه برترین حسی است که تجربه خواهید کرد.

نقاشی دیواری های شماینس (Chemainus)

شماینس شهری در شمال ویکتوریا، به علت نقاشی دیواری های بسیار بزرگش مشهور است. این نقاشی ها که در سراسر شهر هستند تاریخ شهر را نشان می دهند و از طریق هنرمندان مشهور نقاشی شده اند.

موزه سلطنتی بریتیش کلمبیا

اگر جز تابستان به جزیره ونکوور سفر کردید و گرفتار روزهای بارانی شدید، توصیه می کنیم از موزه سلطنتی بریتیش کلمبیا تماشا کنید و با تاریخ طبیعی و بشر آشنا شوید.

سخن آخر:

جزیره ونکوور با همه زیبایی ها و جاذبه های خیره کننده اش، یکی از برترین مقاصد گردشگری در کانادا و حتی جهان محسوب می شود. این جزیره با طبیعت بکر و دست نخورده، فرصت های متنوع تفریحی و گردشگری، و جاذبه های تاریخی و فرهنگی اش، می تواند برای هر مسافری، تجربه ای به یادماندنی رقم بزند. بنابراین اگر به دنبال سفری هیجان انگیز، آرامش بخش و پر از خاطرات شیرین هستید، جزیره ونکوور می تواند انتخاب ایده آلی باشد.

جزیره ونکوور با تنوع گسترده جاذبه های خود، تجربه ای فراموش نشدنی برای هر مسافر عرضه می کند. چه طالب استراحت در کنار ساحل باشید، چه عاشق کوهنوردی و ماجراجویی در طبیعت و یا علاقه مند به کشف فرهنگ و تاریخ، این جزیره همه آنچه را که یک سفر هیجان انگیز نیاز دارد، در خود جای داده است. پس کوله بار سفر را ببندید و آماده شوید تا این گوشه زیبا از دنیا را کشف کنید.

انتشار: 6 فروردین 1403 بروزرسانی: 16 فروردین 1403 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1310

به "جاذبه های جزیره ونکوور در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های جزیره ونکوور در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید