بهترین پارک های ملی کانادا

پارک های ملی کانادا بدون شک و با فاصله فراوانی از دیگر رقبا، برترین و محبوب‌ترین مقصد برای عاشقان طبیعت و علاقه‌مندان به فعالیت‌های بیرونی و در محیط‌های طبیعی است. این سرزمین به مسافران تور کانادا گستره متنوعی از پارک‌های ملی را ارائه می‌دهد که عملا در بحث وسعت، زیبایی و تنوع زیستی‌شان، نه اگر بی‌رقیب در جهان، اما کم رقیب هستند.

بهترین پارک های ملی کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در تور کانادا خود چه به دنبال دیدن قله‌های سربه‌فلک کشیده و پر برف باشید یا جنگل‌های سرسبز و متراکم، دریاچه‌های درخشان و با رنگ‌های رویایی و یا مناظر ساحلی شگفت‌انگیز، آن‌ها را می‌توانید در پارک‌های ملی این سرزمین پیدا کنید. شما شانس این را خواهید داشت که از بودن در یک طبیعت دست‌نخورده و بکر، دیدن حیات‌وحش مسحورکننده و تماشایی و فرصت‌های بی‌پایان برای ماجراجویی و فعالیت‌های هیجان‌انگیز در فضای بیرونی لذت ببرید. و شاید جذاب‌تر از همه این‌ها، این که شما این مکان‌ها را می‌توانید به دور از شلوغی معمول مکان‌های مشابه مانند پارک‌های ملی آمریکا تجربه کنید.

از شرق تا غرب کانادا، در ادامه می‌خواهیم برخی از بهترین پارک‌های ملی این کشور را به شما معرفی کنیم.

پارک ملی پسیفیک ریم (استان بریتیش کلمبیا)

پارک ملی پسیفیک ریم (Pacific Rim National Park Reserve) در امتداد غربی جزیره ونکوور قرار گرفته و از 3 بخش مختلف تشکیل شده است: لانگ بیچ، جزیره‌های گروه شکسته و مسیر ساحل غربی. پارک ملی پسیفیک ریم طبیعت بکر، خشن و جذاب کانادا را به بهترین وجه ممکن به نمایش می‌گذارد. این پارک جنگل‌های سرسبز بارانی، صخره‌های ساحلی خیره‌کننده و سواحلی طولانی با شن‌های نرم و طلایی دارد.

مسافران تور کانادا در لانگ بیچ می‌توانند به معنای واقعی کلمه دل به دریا بزنند و در یکی از بهترین سواحل کشور موج‌سواری کنند. در جایی دیگر از پارک همزمان با کوهنوردی در مسیرهای ساحلی، می‌توانید مهاجرت نهنگ‌های گوژپشت را در اقیانوس ببینید. یا در بخش شگفت‌انگیز بارکلی ساوند، کایاک سوار شده و در آب‌های فوق‌العاده شفاف از کنار تعداد بی‌شماری جزیره‌های بزرگ و کوچک و خلیج‌های خلوت عبور کنید.  مسیر ساحل غربیهم که مخصوص پیاده‌روی است. در این مسیر مسافران تور کانادا ارزان قیمت می‌توانند در حالی که منظره رو به اقیانوس را پیش‌روی خود دارند، از کیلومتر‌ها پیاده‌روی و تنفس هوای تازه لذت ببرند.

کل پارک پسیفیک ریم یک بهشت واقعی برای علاقه‌مندان به پیاده‌روی و طبیعت‌گردی است. این پارک با کیلومترها سواحل شنی، جنگل‌های قدیمی و سرسبز و منظره‌های نفس‌گیر ساحلی پر شده است. توصیه می‌کنیم در تور کانادا خود حتما در مسیر حماسی 75 کیلومتری ساحل غربی پیاده‌روی کنید؛ مطمئن باشید ارزشش را خواهد داشت.

پارک ملی بنف (استان آلبرتا)

پارک ملی بنف (Banff National Park) در قلب کوه‌های راکی و در حدود 150 کیلومتری غرب شهر کلگری قرار گرفته است. پارک ملی بنف عنوان قدیمی‌ترین پارک ملی کانادا را از آن خود دارد و یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی نه تنها کانادا، بلکه کل قاره امریکای شمالی به حساب می‌آید. این پارک زیبایی طبیعت را در جذاب‌ترین و تماشایی‌ترین حالت ممکن به مسافران تور کانادا ارائه می‌دهد؛ از قله‌های پوشیده شده با برف تا جنگل‌های درختان سوزنی‌برگ متراکم و مراتع کوهستانی و دریاچه‌های بکر و زیبا، این پارک در هر گوشه‌ای می‌تواند شما را غافل‌گیر و مسحور خودش کند. طبیعتی که این منطقه را به یکی از زیباترین جاذبه ‎های طبیعی دنیا بدل کرده است. پارک ملی بنف پارکی است با 6641 کیلومتر مربع وسعت و طبیعتی به راستی بی‌نقص که همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است. بنف قدیمی‌ترین پارک ملی کانادا است و در غرب کالگری قرار گرفته است. درختان سرسبز و قله‌های پر از برف، بنف را همچون یک تابلوی نقاشی زیبا کرده اند؛ اما بدون تردید نقطه عطف این تابلوی طبیعی وجود دریاچه لوئیس است.

هر سال میلیون‌ها نفر شامل مسافران تور کانادا از سراسر جهان به پارک ملی بنف می‌آیند تا مناظر شگفت‌انگیز کوهستانی این پارک را ببینند و خود را با فرصت‌های بی‌پایان فعالیت‌های بیرونی مانند کوهنوردی، دوچرخه‌سواری، کانوسواری و یا چادر زدن در دل طبیعت سرگرم کنند. از گستره متنوعی از دریاچه‌ها و یخچال‌های طبیعی دیدن کنید که هر کدامشان از دیگری تماشایی‌تر و جذاب‌تر هستند. به سراغ شهر کوچک بنف بروید و از حال و هوای سرزنده آن در کنار هتل‌های لوکس و با استاندارهای بالای جهانی، فروشگاه‌ها و رستوران‌های متنوع لذت ببرید.

دریاچه لوئیس یک مقصد بی چون و چرا برای مسافران تور کانادا در پارک ملی بنف است؛ دریاچه‌ای که در تمام دنیا برای موقعیت جغرافیایی باشکوهش، آب‌های فیروزه‌ای مسحورکننده‌اش و قله‌های سر به فلک کشیده در پیرامونش مشهور است.

دریاچه‌ی لوئیس آب‌های کریستالی دارد که تمام زیبایی‌های اطرافش را در خود منعکس می‌کند. در پارک ملی بنف با احترام به طبیعت اقامتگاه‌هایی بسیار لوکس ساخته شده اند که به مسافران تور لوکس کانادا این امکان را می‌دهند تا چند روزی را به دور از هیاهوی دنیای مدرن مهمان طبیعت باشند. پیاده‌روی در جنگل، دیدن غارهای طبیعی، آبتنی در چشمه‌های آب کرم، تله کابین‌سواری بر فراز کوه های راکی، اسکی، قایق‌سواری بر روی رودخانه لوئیس، زمین بازی گلف و تماشای حیات وحش از جاذبه‌ها و تفریحات پارک ملی بنف برای مسافران تور کانادا ارزان قیمت هستند.

پارک ملی یوهو (استان بریتیش کلمبیا)

پارک ملی یوهو (Yoho National Park) دامنه غربی کوهستان‌های راکی را در بر گرفته است. این پارک برخی از جذاب‌ترین مناظر طبیعی قاره آمریکای شمالی را دارد و بهشتی بی‌مانند برای عاشقان طبیعت‌گردی است. مسافران تور کانادا در این پارک می‌توانند تاثیر اعجاب‌انگیز آب و یخ بر طبیعت را ببینند، جایی که صخره‌های عمودی بر اثر سایش دائمی آنها شکل گرفته‌اند.

کمی بیشتر بگردید و قله‌های سر به فلک کشیده، دریاچه‌هایی با رنگ‌های خیره‌کننده و آبشارهای خروشان را ببینید. در جای دیگری از پارک، مسافران تور کانادا می‌توانند در یک تور همراه با راهنما شرکت کنند و در مورد تاریخ طبیعی و زمین‌شناسی پارک ملی یوهو اطلاعاتی جذاب به دست آورند و از فسیل‌های برخی از ابتدایی‌ترین اشکال زندگی بر روی این کره خاکی دیدن کنند.

برای دیدن زیباترین مناطق یوهو در تور کانادا ارزان قیمت خود پیشنهاد می‌کنیم ابتدا از آبشار معروف تاکاکا (یکی از بلندترین آبشارهای کانادا) دیدن کنید، از محل آبشار مسیر 20 کیلومتری خط یخی را دنبال کنید تا به شگفت‌انگیزترین مناظر کوهستانی یخچال‌های طبیعی پارک ملی یوهو برسید.  و از دیدن کوه‌های یخچالی و حیواناتی مانند گوزن دم سیاه، گرگ و خرس گریزلی لذت ببرید.

پارک ملی یوهو یکی از بکرترین و آرامش‌بخش‌ترین پارک‌های ملی کانادا است. این پارک با وسعت 1313 کیلومتر مربع در جنوب شرقی استان بریتیش کلمبیا قرار گرفته و با کلگری تنها 2 ساعت فاصله دارد. پارک ملی یوهو مکانی خارق‌العاده برای دوستداران طبیعت است. قله‌های بلند، آبشارها و دریاچه‌های کوچک پارک ملی یوهو را تشکیل داده‌اند. 

پارک ملی جاسپر (استان آلبرتا)

پارک ملی جاسپر در دامنه‌های شرقی کوهستان‌های راکی و در غرب استان آلبرتا قرار گرفته است. با وجود قله‌های تیز و برف گرفته، زمین‌های یخی، یخچال‌های غول‌آسا و دریاچه‌هایی با رنگ‌های مسحورکننده و مراتع کوهستانی پر از گل و زیبایی، پارک ملی جاسپر یک تجربه فراموش‌نشدنی از گشت و گذار در تور کانادا برای شما کنار گذاشته است. مناظری که باید آنها را از نزدیک ببینید تا باورشان کنید.

مسافران تور کانادا در این پارک می‌توانند از طریق شبکه‌ای به هم پیوسته از مسیرهای متعدد برای کوهنوردی و دوچرخه‌سواری، طبیعت پارک را به راحتی تجربه کنند و زمانی را به دیدن زندگی جانداران خارق‌العاده پارک مانند خرس‌ها، گوزن‌های شمالی و گوزن‌های کانادایی در محیط طبیعی زندگیشان اختصاص دهند.

شهر آرام و دلپذیر جاسپر با انواع و اقسام امکانات شهری پر شده است؛ این شهر همچنین مبدایی عالی برای دیدن بخش‌های مختلف پارک و انجام فعالیت‌های مهیج فضای بیرون است. از مهم‌ترین جاذبه‌های پارک می‌توان به زمین‌های یخی کلمبیا اشاره کرد که یک شگفتی بی‌مانند جهانی است و فرصت دیدنش را نباید به هیچ عنوان در تور کانادا از دست بدهید.

شب که شد پارک ملی جاسپر یکی دیگر از جذابیت‌های بی‌مانند خود را برای مسافران تور کانادا رو می‌کند. این پارک به عنوان یک حفاظتگاه آسمان تاریک شناخته می‌شود و یکی از بهترین نقاط روی کره زمین است که شما در آن می‌توانید آسمان شب را با تمام درخشش و زیباییش ببینید. بهترین زمان برای دیدن آسمان شب، ماه اکتبر و زمان برگزاری فستیوال آسمان تاریک است؛ زمانی که علاقه‌مندان به آسمان برای یک آخر هفته و برای جشن، اجراهای زنده موسیقی و نمایشگاه‌های مرتبط با تماشای ستارگان در این محل جمع می‌شوند.

جاسپر از زیباترین پارک‌های ملی کانادا است که بعد از پارک ملی بنف در جایگاه دوم قرار گرفته است. یخچال‌های طبیعی، دریاچه‌های کریستالی، آبشارها و گل‌های رنگارنگ پارک ملی جاسپر را به منطقه ای افسانه‌ای تیدبل کرده‌اند. این پارک 11000 کیلومتر مربع وسعت دارد و با جاذبه‌های خارق‌العاده‌اش هر سال میزبان بیش از ده‌ها میلیون مسافر تورهای ارزان قیمت کانادا از سراسر دنیا می‌باشد.

اگر ورزش‌های هیجانی را دوست دارید، اسب‌سواری و دوچرخه‌سواری در دشت‌های وسیع جاسپر را در تور ارزان کانادا خود تجربه کنید. اگر به دنبال آرامش هستید تماشای حیوانات در طبیعت مانند سنجاب، گوزن و گوسفند بزرگ شاخ، و همچنین آبشارها، گل‌های وحشی و ماهیگیری گزینه‌های مناسبی برای استراحت هستند. پارک ملی جاسپر غیر از روزهای زیبا شب‌های رویایی هم دارد. آسمان جاسپر یکی از بهترین نقاط روی زمین برای دیدن ستاره‌های درخشان در فاصله‌ای نزدیک است و همین موضع باعث شده تا پارک ملی جاسپر علاوه بر گردشگران میزبان ستاره‌شناس‌هایی باشد که برای دیدن ستاره‌ها به این مکان می‌آیند.

پارک ملی هزار جزیره (استان انتاریو)

این مجموعه جزیره‌های خوش‌منظره در امتداد رودخانه سنت لارنس و از کینگستون تا بروکویل پخش شده‌اند. پارک ملی هزار جزیره کانادا یکی از کوچک‌ترین پارک‌های ملی این کشور است و از حدود 20 جزیر گرانیتی و صدها جزیره کوچک تشکیل شده است. این پارک منزلگاه طبیعتی شگفت‌انگیز شامل ترکیبی از تالاب‌ها، جنگل‌های درختان مخروطی و آبراه‌های جذاب است؛ و البته به علاوه یکی از غنی‌ترین جمعیت‌های حیات‌وحش در کل کانادا. مسافران تور کانادا در پارک هزار جزیره می‌توانند یک کایاک سوار شده و خلیج‌های خلوت و دورافتاده و سواحل صخره‌ای را بگردند و از گونه‌های لاکپشت‌ها و پرنده‌های نادر دیدن کنند.

منطقه مالوری‌تاون لندینگ، قطب اصلی پارک ملی هزار جزیره برای فعالیت‌های مختلف تفریحی است؛ شامل مراکز سرگرمی، آکواریوم، محوطه‌های پیک‌نیک و چادر زدن، زمین بازی بچه‌ها، سینما، نمایشگاه‌های مسافرتی و خیلی چیزهای دیگر که قرار است به شما کمک کنند خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از بازدیدتان از پارک ملی هزار جزیره در تور کانادا داشته باشد.

 پارک ملی گروس مورن (استان نیوفاندلند)

پارک ملی گروس مورتن (Gros Morne National Park) در ساحل غربی نیوفاندلند قرار گرفته است م دومین پارک ملی بزرگ در منطقه کانادای آتلانتیک است. این پارک ملی، با گستره بی‌انتهایی از شگفتی‌های طبیعی پر شده است؛ از کوهستان‌های گرانیتی مرتفع گرفته تا آبدره‌های عمیق و تعداد زیادی جنگل، ساحل، آبشار و جاذبه‌های ساحلی. گل سر سبد این مناظر تماشایی و فراموش‌نشدنی دهکده‌های ساحلی کوچک و زیبایی هستند که این سو و آن سو دیده می‌شوند. همین ویژگی‌ها هستند که باعث شده‌اند پارک ملی گروس مورن در میراث جهانی یونسکو ثبت شود.

قدمت طبیعت باستانی پارک به هزاران سال قبل بر می‌گردد، در نتیجه این پارک مکانی پر اهمیت از نظر زمین‌شناسی است. این پارک یک نمونه قابل رویت از حرکت صفحه‌های زمین و تمام آن یادگارهای باقی مانده از این دوره از تاریخ شگفت‌انگیز زمین است. وقتی حسابی اطلاعات جذاب در مورد زمین‌شناسی به دست آوردید، نوبت به تفریح و ساحل‌گردی، قایق‌سواری و کایاک سواری در امتداد خط ساحلی صخره‌ای و تماشایی پارک می‌رسد. یکی دیگر از کارهای جذاب برای انجام دادن در این پارک کوهنوردی و دیدن حیات وحش خارق‌العاده این بخش از کانادا است.

پارک ملی ناهانی (Nahanni National Park )

ناهانی یکی دیگر از پارک‌های ملی کانادا است که دسترسی به آن از طریق هواپیما امکان‌پذیر است. ناهانی منظره‌هایی زیبا و فضایی باز برای انجام انواع فعالیت‌های ورزشی دارد. وجود رودخانه ناهانی در قسمت جنوبی به گردشگران تور ارزان قیمت کانادا این امکان را می‌دهد تا بتوانند با قایق یا کایاک طول  رودخانه را سواری کرده و خود را به آبشار ویرجینیا برسانند. بازدید از چشمه‌های آب گرم گوگردی و شکاف قاره‌ای کوه‌ها به وسیله هواپیما از دیگر تفریحات هیجان‌انگیز پارک ملی ناهانی هستند.

منبع: canadiansky.co.uk
انتشار: 18 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 296

به "بهترین پارک های ملی کانادا" امتیاز دهید

5 کاربر به "بهترین پارک های ملی کانادا" امتیاز داده اند | 4.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین پارک های ملی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید