زیباترین شهرهای دیدنی توریستی کانادا

در سرزمینی چنین پهناور و گوناگون مانند کانادا، ساده نیست بتوان بهترین مقصدها و شهرهایش را به یک فهرست چند موردی محدود کرد. با وجود 10 استان و 3 قلمرو که حدود 10 میلیون کیلومتر مربع را پوشش می‌دهند، به معنای واقعی کلمه مقصدها و جاهای دیدنی بی‌شماری برای بازدید در تور کانادا وجود دارند. هر کدام از این شهرها و جاهای دیدنی، جاذبه منحصربه‌فرد خودشان را دارند، طبیعتی زیبا آنها را احاطه کرده و مردمانی مهربان و مهمان‌نواز در آنها زندگی می‌کنند؛ به بیان دیگر راحت می‌توان گفت که هیچ شهر بدی در این سرزمین دوست‌داشتنی وجود ندارد.

زیباترین شهرهای دیدنی توریستی کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در میان این همه شهر عالی، چند تایی هستند که بیشتر از همه خودنمایی می‌کنند. ما به دقت برخی از بهترین شهرهای کانادا را در اینجا فهرست کرده‌ایم و می‌خواهیم آن‌ها را به شما معرفی کنیم. هر کدام از آنها ویژگی خاصی دارند که مشابهش را در هیچ کجای دیگری از این کشور و یا حتی کل جهان پیدا نخواهید کرد. از بزرگترین شهر کانادا تا بزرگترین پارک ملی و یا شهر پایتخت، شما هم در آخر با ما هم‌عقیده خواهید شد که تک تک این شهرها لایق آن هستند که در برنامه سفر شما در تور کانادا جایگاهی ویژه داشته باشند. بی‌صبرانه مشتاقیم تا به شما بگوییم چرا آنها لایق این توجه هستند.

تورنتو در استان اونتاریو

Toronto

پایتخت استان اونتاریو، بزرگترین شهر در کل کانادا و شهری که بیشترین تعداد مسافران تور کانادا را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند؛ این‌ها تنها چند عنوان توصیف‌کننده این شهر فوق‌العاده هستند. گفتنی در مورد تورنتو زیاد است؛ شهری پر جنب و جوش و پر حرارت که منزلگاه بیشتر از 37 میلیون کانادایی است. مکان های دیدنی تورنتو را تقریبا هر کسی که نام کانادا را شنیده باشد می‌شناسد. شما نمی‌توانید نامی از تورنتو ببرید اما به برج نمادین سی ان اشاره نکنید. بسیاری از توریست‌ها مشتاقانه انتظار می‌کشند تا به این شهر سفر کنند و از جاهای دیدنی آن مانند جزیره تورنتو، کاسا لوما و باغ وحش تورنتو دیدن کنند.

تعداد زیادی موزه با شهرت جهانی در این شهر وجود دارند، مانند گالری هنری اونتاریو (AGO) و موزه سلطنتی اونتاریو (ROM). جاذبه های مهمی مانند سالن مشاهیر هاکی و میدان نیتان فیلیپس را از یاد نبرید. بعد از این‌ها نوبت به تیم‌های ورزشی می‌رسد؛ تورنتو میزبان برخی از حرفه‌ای‌ترین تیم‌های ورزشی در کل کشور است. فرقی نمی‌کند چه وقتی از سال به تور کانادا می‌روید؛ به احتمال زیاد یک رقابت از تیم‌های حرفه‌ای در شهر در حال برگزاری است. نیاز نیست یک طرفدار دو آتشه تیم‌های ورزشی باشید تا از یک مسابقه لذت ببرید. از بیسبال گرفته تا هاکی و بسکتبال، هر کسی با هر سلیقه‌ای می‌تواند مسابقه مورد علاقه‌اش را در اینجا پیدا کند.

بیشتر کانادایی‌ها بر سر این موضوع توافق دارند که این جاذبه ها و مکان های دیدنی بسیار مشهور، آن چیزهایی نیستند که باعث شده‌اند یکی از خارق‌العاده‌ترین شهرهای روی زمین به وجود بیاید. افسون اصلی این شهر به لطف وجود محله‌های گوناگون آن است که در بخش‌های مختلف شهر پخش شده‌اند و هر کدام یک قطب فرهنگی کوچک با رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و پارک‌های منحصربه‌فردشان در یک جامعه بزرگ‌تر را پدید آورده‌اند. از ایتالیای کوچک تا محله چینی‌ها و دانفورث (منزلگاه یک جمعیت بزرگ از یونانی‌ها)، شما در تور کانادا در این شهر می‌توانید با رفتن از یک محله به محله دیگر غذاهایی از اقصی نقاط کره خاکی را مزه کنید. وقتی یک غذای عالی نوش جان کردید و حسابی انرژی گرفتید، به بیرون شهر بروید و از جاذبه های طبیعی شگفت‌انگیزی مانند دریاچه اونتاریو و یا های پارک (بزرگترین پارک عمومی شهر) دیدن کنید.

مونترال در استان کبک

montreal

همانند دیگر بخش‌های استان کبک، زبان رسمی مونترال هم فرانسوی است، اما بسیاری از ساکنان این شهر، به خصوص آنهایی که در مجموعه‌های فروشگاهی و خدمات گردشگری کار می‌کنند، به انگلیسی  صحبت می‌کنند. تا دهه 1970 مونترال مرکز اقتصادی کانادا بود؛ این شهر میزبان برخی از مهم‌ترین جاذبه های کشور است، از جمله 50 مکان تاریخی ملی. یکی از محبوب‌ترین جاذبه های مونترال در بین مسافران تور کانادا شهر قدیمی است؛ یکی از محله‌های مرکزی شهر که نزدیک به آب قرار دارد و بیشتر ساختمان‌ها و خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده‌اش که قدمت‌شان به قرن هفدهم بر می‌گردد را هنوز حفظ کرده است. در این بخش شهر شما می‌توانید به خوبی تاثیر ریشه‌های فرانسوی بر مونترال را ببینید.

نیاگارا فالز در استان انتاریو

Niagara Falls

نیاگارا فالز یکی از معروف‌ترین شهرهای کانادا است که در مرز این کشور با امریکا قرار گرفته است. یک شهر دیگر با همین نام در طرف امریکایی قرار دارد که بخشی از ایالت نیویورک است. همان‌طور که از نامش بر می‌آید، نیاگارا فالز به خاطر وجود مجموعه آبشارهای نیاگارا (به خصوص آبشار نعل اسبی) مشهور است. این مقصد محبوب برای زوج‌های جوان برای گذراندن ماه عسل، هر سال میلیون‌ها مسافر تور کانادا از سراسر جهان را به سمت خود جذب می‌کند. در حدود 20 سال پیش یک مجموعه تفریحی بزرگ در این شهر ساخته شد؛ این مجموعه همراهش هتل‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و جاذبه های جوان‌پسند بیشتری را آورد.

شهر نیاگارا فالز دو جاذبه اصلی دارد که تقریبا تمام مسافران تور کانادا به آنها سر می‌زنند: فالزویو در دهانه آبشار نعل اسبی و تپه کلیفتون حدود 2 کیلومتر آن طرف‌تر. این دو محل به وسیله یک پیاده‌راه به هم متصل هستند که در لبه دره نیاگارا امتداد دارد. در مسیرتان در این پیاده‌راه شما می‌توانید تعداد زیادی فروشگاه‌های توریستی، زمین گلف تفریحی، یک خانه جن‌زده، چرخ و فلک و چندین پارک آبی را ببینید. با این که این تفرجگاه و جاذبه‌هایش حال و هوایی پر زرق و برق و توریستی به این بخش از شهر داده‌اند، اما هیچ کدام نمی‌توانند جذابیت طبیعت شگفتی‌آور آبشارها را زیر سایه خود ببرند. مسافران تور کانادا با سواری قایق‌های تفریحی می‌توانند به نزدیکی آبشارها رفته، کمی خیس شوند و البته قدرت شدید آب در حال ریزش از آبشار را از نزدیک لمس کنند. با این که جاذبه اصلی شهر نیاگارا فالز آبشار نیاگارا است، اما در مناطق اطراف هم کلی جاذبه وجود دارد.

ویکتوریا در استان بریتیش کلمبیا

victoria british columbia

ویکتوریا مرکز استان بریتیش کلمبیا است و در جنوبی‌ترین بخش جزیره ونکوور قرار گرفته است. این شهر بندری جذاب و دوست‌داشتنی، دروازه ورودی به تمام جاذبه های شگفت‌آور جزیره ونکوور شامل دهکده‌ها، خلیج‌های کوچک، غارها و مناظر تماشایی اقیانوس آرام است. از همان دهه 1840 که شهر به عنوان یک بندر تجاری شکل گرفت، ونکوور به عنوان یک قطب اقتصادی شناخته می‌شد. مسافران تور کانادا همچنان می‌توانند از دیدن ساختمان‌های متعلق به قرن‌های نوزدهم و بیستم مانند ساختمان پارلمان و هتل فیرمونت امپرس لذت ببرند. هر دوی این ساختمان‌های بی‌نظیر، رو به لنگرگاه داخلی مشهور و نمادین شهر قرار دارند.

ادمونتون در استان آلبرتا

Edmonton

ادمونتون هم در میان کانادایی‌ها و هم در بین مسافران تور کانادا، به شهر فستیوال‌ها معروف است. دو تا از معروف‌ترین فستیوال‌های این شهر، فستیوال موسیقی فولکلور و فستیوال بین‌المللی تئاتر هستند. این شهر همچنین یکی از بزرگترین مال‌های خرید دنیا را در خود جای داده است. مال وست ادمونتون یک ساختمان بسیار بزرگ است که علاوه بر تعداد زیادی فروشگاه، یک هتل، یک ترن هوایی و یک پارک آبی را در خود جای داده است. ادمونتون را همچنین به عنوان دروازه‌ای به سمت بخش شمالی کشور می‌شناسند؛ جایی که دسترسی به پارک ملی جاسپر، کوهستان‌های راکی و همین‌طور قلمروهای شمالی کانادا مانند نوناووت و یوکون آسان است.

کینگستون (1000 جزیره) در استان انتاریو

1000 islands

منطقه هزار جزیره یک بهشت واقعی برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و یک مقصد فوق‌العاده محبوب برای تمامی کسانی است که می‌خواهند یک تجربه خاص در تور کانادا خود داشته باشند. این مجمع‌الجزایر تشکیل شده از حدود 1800 جزیره کوچک، بین مرز کانادا و امریکا (در شمال ایالت نیویورک و در جنوب شرقی استان انتاریو) قرار گرفته است. 1000 جزیره منطقه‌ای با خط ساحلی نامحدود، تاریخی غنی و فرهنگی منحصربه‌فرد است. بیشتر از 150 سال است که گردشگران برای دیدن زیبایی نفس‌گیر این جاذبه طبیعی به اینجا می‌آیند.

آب‌هایی که زمانی قلمرو دزدان دریایی و راهزنان بود، حالا به مکانی برای رفت و آمد قایق‌های تفریحی بدل شده است. قایق‌هایی که گردشگران را به این سو و آن سو می‌برند و به آنها فرصت می‌دهند علاوه بر لذت بردن از طبیعت اطرافشان، با تاریخ شنیدنی این منطقه بیشتر آشنا شوند. فانوس‌های دریایی، قلعه‌های تاریخی، موزه‌های نیروی دریایی، فرصت‌های بی‌نظیر در سطح جهانی برای ماهیگیری و غواصی، تعداد زیادی فروشگاه برای خرید، تجربه غذا خوردن در رستوران‌های روی سطح آب و تفریح‌های مناسب برای بچه‌ها و خانواده‌ها، تنها بخشی از جاذبه های هزار جزیره کانادا هستند؛ جاذبه‌هایی که به گردشگران انگیزه می‌دهند بارها و بارها به این منطقه سفر کنند.

شهر کبک در استان کبک

Quebec City

با حضور ارابه‌های اسبی و صدای سم‌های اسب‌ها که در خیابان‌های سنگ‌فرش شده شهر کبک می‌پیچد، راحت است که زمان و مکان را گم کنید و یک لحظه تصور کنید در زمان به عقب برگشته و در یک شهر قدیمی اروپایی هستید. نشسته بر کرانه‌های رودخانه سینت لارنس، شهر فرانسوی زبان کبک از آن دست مکان‌هایی نیست که بتوانید در تور کانادا خود از کنارش به راحتی عبور کنید. زبان رسمی استان کبک فرانسوی است، با این حال در اینجا در بیشتر مناطق توریستی مردم به انگلیسی با هم صحبت می‌کنند. شهر کبک شهری غنی از فرهنگ و تاریخ است. بیشتر گردشگران اول از همه به دیدن کبک قدیمی می‌روند؛ یک شهر قلعه‌ای که خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده‌اش با بوتیک‌های جذاب، کافه‌های دنج و رستوران‌های بی‌نظیر پر شده‌اند.

قصر فرانتناس یکی از نمادین‌ترین مکان های دیدنی کبک است و مطمئنا ارزش بازدید در تور کانادا را دارد. مسافران خوش‌شانس‌تر همچنین می‌توانند در این قصر به عنوان مهمان اقامت کنند. قلعه کبک هم مقصدی عالی برای گذراندن یک بعدازظهر به‌یادماندنی در شهر است. با گشت‌های پیاده‌روی همراه شوید و در مورد این دژ تاریخی اطلاعاتی ارزشمند کسب کنید. عاشقان هنر و هر آن چه که به هنر مربوط می‌شود، در شهر کبک حس یک کودک در فروشگاه آب‌نبات وشیرینی را خواهند داشت. هر سمت که نگاه کنید زیبایی می‌بینید؛ از جزئیات خیره‌کننده ساختمان‌ها تا موزه‌های استثنائی مانند موزه ملی هنرهای زیبا کبک. در موزه تمدن شما می‌توانید در تاریخ به عقب برگردید و با پیشینه این شهر زیبا بیشتر آشنا شوید.

ونکوور در استان بریتیش کلمبیا

Vancouver

ونکوور به راحتی و بدون نیاز به هیچ تلاشی می‌تواند عنوان زیباترین شهر کانادا را از آن خود کند. با وجود کوهستان‌ها در شمال، اقیانوس آرام در غرب و پارک بسیار بزرگ استنلی درست در مرکز شهر، مناظر طبیعی این شهر در همه حال شما را مبهوت و مسحور خود می‌کنند. چه در حال گشت و گذار در سواحل کیتسیلانو باشید، در حال قدم زدن در مسیرهای پارک پسیفیک اسپریت در کنار مجموعه دانشگاه بریتیش کلمبیا یا دوچرخه‌سواری در امتداد دیوار دریایی در مرکز شهر، در تور کانادا خود در این شهر راه‌های فراوانی برای لذت بردن از طبیعت زیبای ونکوور خواهید داشت. به لطف تابستان‌های آفتابی و گرم و زمستان‌های معتدل و عموما بارانی ونکوور، مسافران تور کانادا به راحتی می‌توانند در تمام طول سال از گشت و گذار در شهر و بازدید از جاهای دیدنی لذت ببرند.

بسیاری از محله‌های ونکوور برای پیاده‌روی و قدم زدن عالی هستند. در کوچه پس کوچه‌ها و گوشه و کنار شهر تعداد بی‌شماری گنجینه پنهان برای کشف شدن چشم‌انتظار مخاطبان هستند. مرکز شهر مکانی عالی برای پیدا کردن یک میز و صندلی در یک کافی‌شاپ دنج است؛ تا دمی بنشینید و از زندگی جاری پیش رویتان لذت ببرید. در محله گاستاون شما به مجموعه‌ای جالب توجه از رستوران‌ها، فروشگاه‌های باحال و به‌روز دسترسی خواهید داشت. جزیره گرنویل بازار معروفی دارد که در آن انواع و اقسام وسایل فروخته می‌شوند. مین‌استریت ونکوور بهشت علاقه‌مندان به خوراکی است؛ جایی که تعداد فراوانی رستوران انواع غذاهای لذیذ را ارائه می‌دهند. سخت است بتوانید تنها در یک بار بازدید تمام جاذبه های این شهر بی‌نظیر را ببینید، بنابراین در تور کانادا خود سفرهای متعددی را به مقصد ونکوور برنامه‌ریزی کنید.

کلگری در استان آلبرتا

Calgary

به غرب وحشی کانادا خوش آمدید. کلگری در استان آلبرتا منزلگاه فستیوال بسیار معروف کلگری استمپید است؛ یک فستیوال یک هفته‌ای شامل رویدادهای مرتبط به گاوچران‌ها، با اجراهای زنده موسیقی، فعالیت‌های تفریحی متعدد و نمایشگاه‌های جالب توجه. هر سال در اوایل ماه جولای بیشتر از یک میلیون نفر از نقاط مختلف کانادا و از دیگر کشورها به این شهر می‌آیند تا میراث کشاورزی و دامپروری کلگری را جشن بگیرند. همین استقبال باعث شده کلگری استمپید به یکی از بزرگترین فستیوال‌های کانادا تبدیل شود. اما کلگری خیلی بیشتر از اسب و کلاه گاوچرانی است. مسافران تور کانادا در این شهر می‌توانند در زمان به عقب برگردند و زندگی مهاجران اولیه را در دهکده تاریخی پارک میراثی تجربه کنند. می‌توانید در رستوران گردان برج کلگری مناظری همه‌جانبه از شهر را ببینید و در پارک جزیره‌ی شاهزاده، طبیعت بکر این بخش کشور را از نزدیک لمس کنید.

کلگری شاید در زمستان‌ها سرد باشد، اما مردمی خونگرم دارد که همیشه با لبخند بر روی لب‌هایشان به شما خوشامد می‌گویند. شاید به این خاطر که این شهر بیشتر از هر جایی دیگری در کانادا آفتاب را به خود می‌بیند. به طور متوسط کلگری 333 روز آفتابی در سال دارد که یعنی 2396 ساعت آفتاب ناب. اگر برنامه دارید در تور کانادا خود از این شهر دیدن کنید، به احتمال خیلی خیلی زیاد با یک آب و هوای عالی در سفر خود مواجه خواهید شد.

اتاوا در استان اونتاریو

Ottawa

اگر شما به تاریخ علاقه دارید اوتاوا باید مقصد بی‌چون و چرایتان در تور کانادا باشد. یک گشت همراه با راهنما در ساختمان پارلمان به شما گوشه‌ای از دولت کانادا را نشان خواهد داد. خود ساختمان هم یک شاهکار معماری و فوق‌العاده خیره‌کننده است. این شهر همچنین منزلگاه برخی از بهترین موزه‌ها و گالری‌های کل کشور است. موزه جنگ کانادا تاریخ نیروی نظامی این کشور را به نمایش می‌گذارد. در اینجا شما می‌توانید رویدادهای بزرگ و درگیری‌هایی را بررسی کنید که کشوری که هم‌اکنون می‌شناسید را شکل داده‌اند. این تنها یک برگ از دفتر فرهنگی این شهر است. مسافران تور کانادا در اتاوا می‌توانند از گالری ملی کانادا، موزه تاریخ، موزه طبیعت و موزه هوانوردی و فضایی و خیلی موزه‌های دیگر دیدن کنند.

غیر از ارائه کلی اطلاعات تاریخی و فرهنگی، اتاوا یک کار دیگر را هم خیلی خوب انجام می‌دهد: برگزاری فستیوال‌های حماسی و بسیار بزرگ. هیچ شهری در این کشور مانند اتاوا روز ملی کانادا (اول جولای) را جشن نمی‌گیرد. هر فوریه فستیوال وینترلود برگزار می‌شود، فستیوالی که در آن رویای عاشقان برف و زمستان به حقیقت می‌پیوند و در آن هر آن چه که مربوط به سرما است جشن گرفته می‌شود. شما هیچ‌گاه نمی‌توانید بگویید زمستان‌های کانادا را تجربه کرده‌اید، اگر یک بار اسکیت روی یخ در کانال ریدئو را تجربه نکنید. فستیوال لاله کانادایی، فستیوال موسیقی جاز و بلوفست را از قلم نیاندازید.

سینت جانز در نیوفاندلند

St. John s

سینت جانز احتمالا یکی از ناشناس‌ترین شهرهای این کشور در این لیست است. با این وجود به شما اطمینان می‌دهیم هیچ شهر دیگری را مانند سینت جانز در تور کانادا خود پیدا نخواهید کرد. از زبان محلی و لهجه متمایز نیوفاندلند تا خانه‌های رنگارنگ و طبیعت زیبا و صخره‌ای خط ساحلیش، بازدید از این شهر دوست‌داشتنی به شما این حس را می‌دهد که گویی به یک کشور دیگر سفر کرده‌اید. به عنوان شرقی‌ترین شهر قاره امریکای شمالی، سینت جانز نقشی مهم در تاریخ این کشور بازی کرده است.

در بازدیدتان از این شهر به تپه سیگنال بروید، جایی که اولین سیگنال بی‌سیم بین اقیانوسی دریافت شد. در موزه بی‌نظیر اتاق‌ها، شما در مورد اهمیت سینت جانز در جنگ‌ها و نبردهای تاریخی کانادا اطلاعاتی جالب توجه به دست خواهید آورد، از زمان‌هایی که نیوفاندلند حتی به طور رسمی بخشی از خاک کانادا نبود. مرکز شهر سینت جانز در سال 1892 بر اثر یک آتش‌سوزی بزرگ از بین رفت، اما امروزه این بخش شهر محلی عالی برای خرید، خوردن یک وعده غذای خوشمزه و پیدا کردن سوغاتی‌های منحصربه‌فرد و خاص است. مسافران تور کانادا همچنین باید زمانی را کنار بگذارند و در بخش ساحلی شهر گشت و گذار کنند. تورهای دیدن وال‌ها درست از بیرون شهر به سمت اقیانوس به راه می‌افتند.

شارلوت تاون در استان جزیره پرنس ادوارد

Charlottetown

اگر برنامه دارید در تور کانادا خود از جزیره پرنس ادوارد دیدن کنید، به احتمال زیاد گشت و گذار خود را از شهر شارلوت تاون (مرکز استان) شروع خواهید کرد. برای به دست آوردن یک تجربه فرهنگی عالی، از مرکز کنفدراسیون هنر دیدن کنید. این مرکز هنری ملی یک بلوک کامل از بلوک‌های مرکز شهر را به خود اختصاص داده و شامل یک تئاتر بزرگ، یک گالری هنری، یک فروشگاه هدیه، یک آمفی‌تئاتر روباز و حتی یک رستوران است. حتما برنامه زمانی مرکز را بررسی کنید تا بتوانید از نمایش‌های تئاتر، اجراهای زنده موسیقی و نمایش‌های موزیکال یا کمدی دیدن کنید. سر زدن به رستوران‌های شهر را فراموش نکنید، جایی که می‌توانید مزه عالی غذاهای محلی را بچشید.

ساسکاتون در استان سسکچوان

Saskatoon

ساسکاتون بزرگترین شهر استان سسکچوان بوده و حال و هوایی هیجان‌انگیز، سرزنده و جوانانه دارد. به همین خاطر است که جای خود را در لیست بهترین شهرهای کانادا باز کرده است. یکی از ویژگی‌های غیر منتظره این شهر که باعث شهرت جهانیش هم شده این است که ساسکاتون بیشترین تعداد رستوران نسبت به جمعیت در تمام کشور را دارد. برای آنهایی که دوست دارد در تور کانادا خود انواع غذاهای خوشمزه و تازه را بچشند، این شهر انتخاب‌های فراوانی پیش رویشان می‌گذارد. و البته که شما نمی‌توانید یک تجربه واقعی از غذاهای این شهر داشته باشید، بدون این که یک تکه از پای توت وحشی ساسکاتون را نچشید.

این شهر همچنین تلاش فراوانی کرده تا یک صحنه هنری و فرهنگی قوی ایجاد کند. اجراهای زنده موسیقی، گالری‌های هنر مدرن و آثار هنری متعدد که در جای جای شهر به نمایش عموم در آمده‌اند تنها بخشی از جذابیت‌هایی هستند که شما در گشت و گذارتان در گوشه و کنار شهر با آنها مواجه خواهید شد. تعدادی زیادی مکان دیدنی در خیابان‌های شهر پیدا می‌شوند اما یکی از اصلی‌ترین و جالب‌توجه‌ترین جاذبه های این شهر در بالای سرتان قرار دارد؛ آسمان ساسکاتون را در هیچ جای دیگری پیدا نمی‌کنید. چه دیدن منظره غروب در افق باشد یا پیدا کردن شکل‌های جالب در میان ابرهای آسمان، خیلی زود متوجه خواهید شد چرا ساسکاتون را سرزمین آسمان زنده می‌نامند.

وایت هورس در استان یوکون

Whitehorse

با داشتن جمعیتی حدودا 25 هزار نفری، وایت هورس بدون شک یکی از کوچک‌ترین شهرها در لیست بهترین شهرهای کانادا است. شاید از نظر ابعاد کوچک باشد اما از نظر افسون و جذابیت چیزی کم از بقیه ندارد. این شهر همچنین مبدایی عالی برای مسافران تور کانادا برای گشت و گذار در مناطق وسیع، زیبا و بکر شمال کشور است. مرکز شهر وایت هورس به راحتی با پای پیاده قابل گشتن است و مطمئنا ارزش دیدن را دارد؛ البته بهترین جاذبه های شهر در بیرون آن قرار دارند. در سفرتان حتما سری به چشمه‌های آب گرم تاکینی و حفاظتگاه حیات وحش یوکون بزنید. هر دوی این‌ها تنها به اندازه یک سواری نیم ساعته از شهر فاصله دارند. اگر آمادگی مواجهه با سرمای زمستانی شمال را دارید، یک تور دیدن شفق قطبی پاداشی بی‌قیمت برای این شجاعت‌تان خواهد بود.

هالیفاکس در استان نوا اسکوشا

Halifax

هالیفاکس را به عنوان شهری می‌شناسند که می‌توان به راحتی و با پای پیاده تمام آن را گشت. همین ویژگی باعث شده گشتن در این شهر فوق‌العاده مفرح باشد و مسافران تور کانادا بتوانند بدون نیاز به یک برنامه گشت رسمی محله‌های مختلف شهر را ببینند. یک نقطه عالی برای شروع، شبه جزیره هالیفاکس است، جایی که می‌توانید در مسیر پر پیچ و تاب 4 کیلومتری کنار دریا قدم بزنید. تابستان‌ها این بخش شهر حسابی سرزنده و فعال می‌شود. حتما از موزه مهاجرت و موزه نیروی دریایی آتلانتیک هم دیدن کنید. مجموعه باغ‌های عمومی هالیفاکس با داشتن 6.5 هکتار وسعت، پناهگاه طبیعی شهر به حساب می‌آید. به اندازه یک پیاده‌روی کوتاه از این پارک، محوطه تاریخی ارگ هالیفاکس قرار دارد. این دژ قرن نوزدهمی، مناظری استثنائی از شهر دارد و به شما این فرصت بی‌نظیر را می‌دهد تا در مورد تاریخ این شهر بیشتر بدانید. بعد از این همه گشت و گذار، وقتی خواستید دوباره انرژی به دست آورید، سری به یکی از رستوران‌های عالی شهر زده و از چشیدن مزه غذاهای تازه دریایی لذت ببرید.

بنف در استان آلبرتا

Banff

در واقع شهر کوچک بنف آن قدر بزرگ نیست که در رده شهرها قرار بگیرد، با این حال بنف آن قدر زیبا است که دلمان نیامد آن را به این لیست اضافه نکنیم. بسیاری از مسافران تور کانادا به این کشور سفر می‌کنند تا عظمت و زیبایی کم‌نظیر کوه‌های راکی را از نزدیک ببینند. شهر بنف می‌تواند بهترین مکان برای این تجربه برای شما باشد؛ شهری که تنها به اندازه یک سواری یک ساعت و نیمه از کلگری فاصله دارد و بدون شک برخی از زیباترین مناظر این کشور را دارد. شهر کوچک بنف در پارک ملی بنف، بزرگترین و محبوب‌ترین پارک ملی کانادا، قرار گرفته است. البته که گشتن در خیابان‌های اندک این شهر کوچک لذت‌بخش است اما تفریح واقعی بیرون از این خیابان‌ها و در طبیعت وحشی پارک قرار گرفته است. از اسکی در پیست‌های محلی تا گشتن در دره جانستون، از کوهنوردی در بلندی‌های منطقه تا اسب‌سواری در مراتع بی‌انتها، بنف یک بهشت واقعی برای عاشقان طبیعت و علاقه‌مندان به ماجراجویی است.

منبع: planetware.com
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 209

به "زیباترین شهرهای دیدنی توریستی کانادا" امتیاز دهید

8 کاربر به "زیباترین شهرهای دیدنی توریستی کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین شهرهای دیدنی توریستی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید