آشنایی با بزرگترین فرودگاه های جهان

شاید دیدن همه لیست بزرگترین فرودگاه های جهان مشکل باشد اما آنهایی که در لیست اوردیم معروفترین آنهاست.

آشنایی با بزرگترین فرودگاه های جهان

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: تمام مواردی که مربوط به هواپیما و سفرهای هوایی است روزانه درحال پیشرفتهای چشمگیر و قابل توجهی در سراسر جهان می باشد. چرا که این صنعت جدا از این که یکی از پول سازترین صنایع در جهان میباشد گره مستقیم با ارتباطات خورده است و قسمت اعظمی از موفقیت تمامی کشوهای بزرگ و مطرح جهان با ارتباطات جهانی به دست آمده است.

فرودگاه هم بخشی از صنعت هواپیمایی است که در واقع بدون وجود آن این صنعت کاملاً لنگ میماند.

امروزه فرودگاههای بینظیری در کشورهای مختلف جهان طراحی و ساخته شده است که تماشا هر کدام از آنها ممکن است شما را شگفت زده کند. هر کدام از فرودگاههای مطرح جهان به خاطر یکی از ویژگیهایشان است که مشهور شده اند.

فرودگاه آتلانتا

این فرودگاه در استان جورجیای آمریکا در 11 کیلومتری شهر آتلانتا قرار گرفته است. و بهعنوان یکی از پر رفت و آمدترین و بعلاوه بزرگترین فرودگاه های جهان به شمار میرود.

جالب است بدانید روزانه حدود 260 هزار نفر در این فرودگاه جابه جا می شوند که بیشتر این تعداد مربوط به پروازهای داخلی میباشد.

بعلاوه شرکتهای هواپیمایی زیادی چه در زمینه مسافربری و چه در زمینه باربری با این فرودگاه کار می نمایند. باید گفت فرودگاه آتلانتا بزرگترین مرکز ارتباطی در آمریکای شمالی به شمار میرود.

فروش بلیط هواپیما پروازهایی که در این فرودگاه به زمین می نشینند، مزیت بزرگی برای ایرلاین ها محسوب می گردد.

فرودگاه بین المللی دبی

مساحتی بالغ بر 2٬900 هکتار در شهرک الفرهود یکی از بزرگترین و البته پر رفت و آمدترین فرودگاههای جهان به شمار میرود.

این فرودگاه 3 ترمینال دارد که مجموعا 75 میلیون مسافر در آنها جا می شوند.

جالب است بدانید ترمینال شماره 3 این فرودگاه دومین سازه بزرگ در جهان از نظر مساحت به شماره میرود. در هر هفته بیش از 8هزار پرواز به 270 مقصد در جهان از این فرودگاه انجام می گردد.

مسافران ایرانی با خرید بلیط هواپیما دبی از هر کدام از ایرلاین های موجود، در این فرودگاه از هواپیما پیاده خواهند شد.

فرودگاه بین المللی شیکاگو

این فرودگاه بین المللی در استان الینوی در 27 کیلومتری استان شیکاگو قرار گرفته است. فرودگاه شیکاگو را پر رفت و آمدترین فرودگاه جهان از لحاظ تعداد پروازها میدانند. این فرودگاه بعلاوه دومین مرکز بزرگ هواپیمایی در آمریکا میباشد.

در سال 2017 این فرودگاه به عنوان چهارمین فرودگاه بزرگ در جهان شناخته شد. جالب است بدانید این فرودگاه یکی از برترین و با کیفیت ترین و بعلاوه محبوب ترین فرودگاه های ایالات متحده آمریکا میباشد و خدمات عالی و بی نقصی را به مسافران خود ارائه میدهد.

فرودگاه بین المللی توکیو

فرودگاه بینالمللی توکیو که آن را با عنوان فرودگاه هاندا نیز میشناسند؛ از فرودگاه های اصلی در توکیو و ژاپن است.

این فرودگاه در سال 2016 توانست 75 میلیون مسافر را جابه جا کند و به همین علت لقب سومین فرودگاه شلوغ در آسیا را به خود اختصاص داد. در جهان نیز این فرودگاه رتبه چهارم و پنجم از نظر پر رفت و آمد بودن را به خود اختصاص داده است.

فرودگاه بینالمللی هاندا 3 ترمینال دارد که ترمینال اول آن به عنوان بزرگترین پایانه به حساب میآید و داخل آن امکاناتی همانند مغازه، رستوران، کافه و... وجود دارد.

فرودگاه بین المللی پکن

پکن نیز دارای یکی از بزرگترین فرودگاه های جهان می باشد. در واقع این فرودگاه یکی از بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه های آسیا و جهان می باشد که فقط حدود 95 میلیون نفر در سال در نقطه دوم این فرودگاه جابه جا می شوند.

بیشترین پیشرفت های فرودگاه بین المللی پکن مربوط به دهه اخیر بوده و اقتصاددانان معتقدند این فرودگاه در آینده نزدیک به پیشرفت های بسیاری دست پیدا خواهد نمود.

جالب است بدانید فرودگاه بین المللی پکن قطب اصلی شرکت هواپیمایی ایر چاینا می باشد.

فرودگاه بین المللی لس آنجلس

فرودگاه بین المللی لس آنجلس یکی دیگر از فرودگاه های بزرگ جهان است که باز هم از ایالات متحده آمریکا می باشد.

این فرودگاه از نظر شلوغ ترین فرودگاه های جهان رتبه پنجم را دارد و دومین فرودگاه بزرگ در ایالات متحده آمریکا بهحساب می آید.

یکی از ویژگی های این فرودگاه وجود یک ترمینال اختصاصی برای سلبریتیها و افراد مشهور که در لس انجلس و هالیوود زندگی می نمایند، می باشد تا بتوانند بدون مزاحم و پاپاراتزیها از فرودگاه استفاده نمایند.

این ترمینال خصوصی اشتراکی است و افراد مشهور برای اشتراک این ترمینال سالانه 7هزار و 500 دلار می پردازند.

انتشار: 12 بهمن 1401 بروزرسانی: 19 بهمن 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1224

به "آشنایی با بزرگترین فرودگاه های جهان" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با بزرگترین فرودگاه های جهان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بزرگترین فرودگاه های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید