با ویزای توریستی کانادا به کجاها میتوانم سفر کنم؟

ویزای کانادا بسیار معتبر است و با آن میتوانید به کشورهای بسیاری سفر داشته باشید.

با ویزای توریستی کانادا به کجاها میتوانم سفر کنم؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کانادا از مدرن ترین و پیشرفته ترین کشورهای جهان است. طبیعت فوق العاده زیبا، برترین شهرها برای زندگی با سطح فرهنگی بالا، دانشگاه های معتبر، شرایط عالی شغلی و صدها ویژگی مثبت دیگر، کیفیت زندگی در کانادا را به بالاتر از حد استاندارد رسانده اند. این دلایل کافی است تا کانادا در میان سایر کشورهای جهان جز امن ترین و مناسبترین کشور برای سفر، تحصیل و یا سرمایه گذاری شناخته گردد. البته ورود به این کشور چه برای گردش چه برای سرمایه گذاری و یا شرکت در نمایشگاه های کانادا احتیاج به دریافت ویزای کانادا دارد.

ویزای کانادا از معتبرترین ویزاهای جهان است و دارندگان آن نه تنها به کشور کانادا بلکه می توانند به بیش از 20 کشور دیگر نیز سفر نمایند، البته تعداد کشورها و شرایط ورود به آن ها برای کشورهای مختلف فرق دارد. در ادامه نحوه دریافت ویزا کانادا و شرایط ورود به سایر کشورها را با داشتن ویزا کانادا برای ایرانیان مورد آنالیز قرار می دهیم.

با ویزای کانادا به کدام کشورها می توان سفر کرد؟

ویزا کانادا معمولا به صورت 5 ساله و مولتی صادر می گردد، البته مدت اعتبار ویزا کانادا بسته به مدت اعتبار پاسپورت متقاضی است و اگر اعتبار پاسپورت کمتر از 5 سال باشد، ویزا به همان نسبت صادر می گردد. در هر صورت دارنده ویزای کانادا تا زمان انتها اعتبار آن می تواند در دفعات نامحدود به هر نقطه از کانادا سفر کند و در هر بار سفر، به مدت6 ماه در این کشور اقامت داشته باشد.

علاوه بر این معتبر بودن ویزا کانادا در سطح جهانی باعث شده تا دارندگان آن علاوه بر کانادا بتوانند به 11 کشور دیگر نیز سفر نمایند. این کشورها عبارتند از: مکزیک، کاستاریکا، پاناما، کوبا، مقدونیه، قطر، عمان، دومنیکن، آنتیگوا و باربودا، گرجستان و انگلستان. در ادامه شرایط ورود به هر کدام از این کشورها را آنالیز می کنیم:

  • مکزیک:

مکزیک از کشورهای امریکای شمالی است و مرکز آن شهر مکزیکو سیتی می باشد. با ویزا کانادا می توانید به مکزیک سفر نموده و تا 180 روز در این کشور اقامت داشته باشید. ورود به مکزیک با ویزا کانادا، فقط به وسیله خاک کانادا امکان پذیر است و نمی توانید مستقیم از ایران به مکزیک سفر کنید.

  • کاستاریکا:

کاستاریکا کشوری در امریکای مرکزی است و مرکز آن سن خوزه می باشد. با ویزا کانادا به مدت 30 روز می توانید در این کشور اقامت داشته باشید.

  • پاناما: پاناما با مرکزی به همین نام در امریکای مرکزی قرار گرفته است. اقامت در این کشور با ویزا کانادا 30 روزه است.
  • جمهوری دومنیکن:

این کشور جز کشورهای امریکای جنوبی است و مرکزش سانتو دومینگو نام دارد. ویزا کانادا مجوز اقامت 30 روزه در جمهوری دومنیکن را به شما خواهد داد.

  • کوبا: کوبا جزیره ای زیبا در آمریکای جنوبی و در نزدیکی دریای کارائیب است. با ویزا کانادا 30 روز می توان در این جزیره زیبا اقامت داشت.
  • آنتیگوا و باربودا:

آنتیگوا و باربودا دو جزیره زیبا در نزدیکی دریای کارائیب هستند. زبان رسمی آنها انگلیسی است. اقامت در این دوجزیره با ویزای کانادا 30 روزه است.

  • انگلستان:

با داشتن ویزای کانادا می توانید به مدت 24 ساعت و به صورت ترانزیت فرودگاهی در خاک انگلستان حضور داشته باشید.

  • مقدونیه:

مقدونیه کشوری در جنوب شرقی اروپا و در همسایگی یونان است. این کشور عضو سازمان تجارت جهانی بوده و با ویزا کانادا می توان 15 روز در آن اقامت داشت.

  • قطر:

ایرانی ها با داشتن ویزای کانادا می توانند 30 روز در قطر اقامت داشته باشند.

  • عمان:

ایرانی های برای سفر به عمان احتیاجی به دریافت ویزا ندارند و ویزای این کشور به صورت ویزای فرودگاهی صادر می گردد. اما در صورت داشتن ویزا کانادا می توانید 30 روز در خاک این کشور اقامت کنید.

  • گرجستان:

ویزا کانادا امکان اقامت 90 روزه در کشور گرجستان را فراهم خواهد نمود.

سخن آخر

لیست کشورهایی که با ویزای کانادایی می توان به آنها سفر کرد شامل انگلیس، جمهوری مقدونیه شمالی، گرجستان، عمان، قطر، اردن، ارمنستان، فیلیپین، سنگاپور، کره جنوبی، تایوان، مکزیک، کاستاریکا، ال سالوادور، گواتمالا، هندوراس، نیکاراگوئه، پاناما، کارائیب، آنگولا، آنتیگوآ و باربودا، آروبا، باهاماس، کوبا، جمهوری دومینیکن، هائیتی، جامائیکا، شیلی و پرو هستند. برای این سفرها شما باید ویزای کار، ویزای تحصیلی و یا اقامت دائم کانادا را داشته باشید.

برای سفر به مکزیک با ویزای کانادا محدودیتی برای ملیت افراد وجود ندارد. با همه ویزاهای معتبر کانادا می توان به این کشور سفر کرد. ورود هم به مدت 180 روز مجاز است. ورود به انگلستان با ویزای کانادا محدودیتی برای ملیت ها ندارد اما 24 ساعت اعتبار دارد و شما باید در حال رفتن به کانادا و یا برگشتن از کانادا باشید. در واقع شما از ویزا معاف نیستید ولی می توانید از فرودگاه هیترو لندن درخواست ورود 24 ساعته کنید.

توجه کنید همه این کشورها برای ورود همه ملیت ها مجاز نیستند. از لیست بالا کشورهای مکزیک، جمهوری دومینکن، جزایر تورکس و کایکوس، گرجستان، جمهوری مقدونیه شمالی، انگلیس، کاستاریکا، پاناما، آنگولا، آنتیگوآ و باربودا، برمودا، جزایر ویرجین بریتانیا، کوبا و قطر محدودیتی برای ملیت ها در نظر نگرفته اند.

شهروندان برخی کشورها برای سفر به کانادا نیازی به ویزا ندارند. مسافران کشورهای لیست زیر برای سفر به کانادا به مجوز سفر الکترونیکی (eTA) نیاز دارند: آندورا، استرالیا، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، جمهوری کره، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، مکزیک، موناکو، هلند، نیوزلند، نروژ، اتریش، باهاما، باربادوس، بلژیک، برونئی دارالسلام، بلغارستان، شیلی، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، پاپوا گینه نو، لهستان، کشور پرتغال، رومانی (دارندگان گذرنامه الکترونیکی)، ساموآ، سان مارینو، سنگاپور، اسلواکی، اسلوونی، جزایر سلیمان، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ایالات متحده آمریکا.

انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1003

به "با ویزای توریستی کانادا به کجاها میتوانم سفر کنم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "با ویزای توریستی کانادا به کجاها میتوانم سفر کنم؟" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ویزای توریستی کانادا به کجاها میتوانم سفر کنم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید