با کوسه های نهنگی شنا کنید تا بهترین تجربه فوران آدرنالین را داشته باشید!

وقت شیرجه زدن در دریای یخی کورتس که رسید، فرصتی نماند که از سر رسیدن بزرگترین ماهی اقیانوس خبردار شویم. من به دنبال او رفتم و با وجود اینکه آدرنالین در رگ­هایم می­جوشید به آرامی تمام از کنار قایق داخل آب رفتم. ماه فوریه بود و من به لا پاز در باجا کالیفرنیا سور رفته بودم تا با کوسه­ های نهنگی شنا کنم (همان کوسه­ هایی که می­توانند تا 40 فوت هم رشد کنند). این کوسه­ ها در آب­های کم عمق شبه جزیره ال موگوته به دنبال غذا می­گردند. هر سال کوسه­ ها به این ناحیه می­آیند تا از دسته­ های پلانکتون، تخم ماهی­ها و اجزای شناور اقیانوسی دیگر که همراه بادهای قوی از شمال آمده اند، تغذیه کنند. با توجه به اینکه چنین منابع غذایی در اختیار دارند احتمالش خیلی کم است که به انسان­ها حمله کنند. اخلاق این کوسه­ ها مانند نهنگ­هاست، یعنی علاقه­ای به خوردن انسان ندارند!).

با کوسه های نهنگی شنا کنید تا بهترین تجربه فوران آدرنالین را داشته باشید!

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: وقتی یک کوسه نهنگی جوان با 20 فوت طول به قایق نزدیک شد و توانستم آن را ببینم، فهمیدم که باید با تمام قدرت پیش بروم تا بتوانم همراه او حرکت کنم. تماشای کوسه­ ها از روی قایق یک چیز است، اما اینکه احساس کنید در قلمرو موجودی هستید که مثل یک سفینه فضایی در آب شناور است و مثل یکی از جانوران قدرتمند ژوراسیک که آهسته دمش را تکان می­دهد و به پیش می­رود، چیز دیگری است.

مدتی سر بزرگ کوسه (که به عرض کیبورد یک پیانو بود و لکه­ های سفید روی سرش شبیه صور افلاکی بودند) در نزدیکی من بود. به سرعت از من جلو افتاد. من از لوله اکسیژنم نفس می­کشیدم و دست از تلاش برداشتم. کوسه بزرگ از کنار من رد شد. یک لحظه حس کردم روی نقاله­ هایی هستیم که در خلاف جهت همدیگر در فضای حرکت می­کنیم؛ بدن کوسه در آب­های باز دریا شناور بود و درست مثل راه شیری دریایی می­ماند.

پس از یک نگاه دیگر، با خستگی خودم را از نردبان قایق بالا کشیدم. به موقع رسیدم و کاپیتان موتور قایق را روشن کرد تا به موقعیت اول برگردیم و دوباره کار را از سر بگیریم.

شنا کردن با این غول­های مهربان تجربه نشاط بخش و به همان اندازه غیرعادی است. مکان­های مختلفی وجود دارند که می­توانید برای کسب این تجربه جالب به آنها سر بزنید. چندتا از بهترین مکان­های دنیا (از مکزیک گرفته تا استرالیا) را برای شما فهرست کرده ایم که در آنها می­توانید با کوسه­ های سفید شنا کنید.

لا پاز، باجا کالیفرنیا سور، مکزیک

در ساحل لاپاز دریای کورتس، بهترین فصل برای شنا با کوسه­ های نهنگی از اکتبر تا آخر آپریل است. اینجا تورهای بازدید از کوسه­ های نهنگی، از نظر حفاظتی اخلاقی­ترین تورهای دنیا هستند. فعالیت بازدید به شدت تحت نظارت مسئولان محیط زیست مکزیک قرار دارد و هر روز تنها 14 قایق اجازه دارند تور برگزار کنند. در ابتدای فصل، دمای آب به بیشترین حد خود می­رسد. طی زمستان دمای آب خیلی پایین می­آید اما دقیقاً همین موقع، بیشترین پلانکتون­ها در محیط وجود دارند و تعداد خیلی زیادی کوسه برای تغذیه به محل می­آیند.

اپراتورها: تورهای بازدید از کوسه­ های سفید در سراسر گردشگاه مالیکان موجود هستند. RED Travel Mexico (یک تور 3 تا 5 ساعته با قیمت 500 دلار با ظرفیت 4 نفر) و کورتز کلاب (کف قیمت از 110 دلار، تور چهار ساعته) ، دو اپراتور قدیمی و بسیار مشهور شیرجه زنی لا پاز و تور بازدید از کوسه­ ها هستند که می­توانید به آنها مراجعه کنید.

ایلا مویرس، مکزیک

همزمان با اتمام فصل بازدید از کوسه­ های نهنگی در لا پاز، حدود اواسط ماه می در سمت دیگر مکزیک یعنی سواحل ایلا مویرس فصل بازدید از این  کوسه­ ها تازه شروع می­شود. طی ماه سپتامبر می­توانید اینجا کوسه­ های بزرگ را ببینید. بهترین فصل شنا با دسته­ های بزرگ کوسه، جولای تا آگوست است. در این زمان دمای آب­های خلیج مکزیک به بیشترین حد می­رسد و کوسه­ ها برای تغذیه از پلانکتون­ها به نزدیک سطح آب می­آیند.

اپراتورها: غواص­های مکزیکو (شروع قیمت از 150 دلار) در طی فصل بازدید از کوسه­ های نهنگی در ایلا مویرس به طور منظم تور برگزار می­کنند.

گلادن اسپیت، بلیز

اگر می­خواهید کوسه­ های نهنگی را ببینید، طی ماه­ های مارس تا ژوئن به گلادن اسپیت و منطقه دریایی محافظت شده سیلک کیز بروید. در این فصل، حدود ماه کامل، کوسه­ ها نزدیک خشکی می­آیند تا از تخم ماهی­های مختلف (از جمله ماهی اسنپر و موتون) تغذیه کنند.

اپراتورها: پاتوق پلاسنشیا در فصل مهاجرت کوسه­ ها، توری ارائه می­دهد که شامل اقامتگاه، وعده­ های غذایی و امکانات شیرجه از ارتفاع یا شنا با کوسه­ ها می­شود. کف قیمت به ازای هر نفر (برای پنج شب) 1798 دلار است.

صخره نینگالو، استرالیا

یکی از مراسم­های سالانه تکثیر مرجان­ها، زمان تغذیه کوسه­ های سفید است. در این زمان تعداد زیادی کوسه به نینگالو می­آیند که یک ساحل پارک آبی در غرب استرالیا، نزدیک اگزموت (فاصله هوایی حدود 2 ساعت از پرت) است و در لیست میراث جهانی هم ثبت شده. اواخر مارس تا اواخر جولای بهترین زمان برای شنا با کوسه­ هاست اما معمولاً تورها طی سپتامبر برگزار می­شوند چون کوسه­ ها عادت دارند مدتی در این ناحیه بمانند.

اپراتور: پارک شنا با کوسه­ ها در نینگالو به پهپاد موقعیت یابی مجهز است که مکان کوسه­ های نهنگی را پید ا می­کند. این پارک یک گارانتی شنا با کوسه­ ها ارائه می­دهد تا اگر در تلاش اول موفق نشدید، بتوانید فردا برگردید و دوباره امتحان کنید. نرخ قیمت از 430 دلار شروع می­شود.

ساحل توفو، موزامبیک

در افریقا، بیشترین تعداد کوسه­ ها در ساحل توفو در موزامبیک مشاهده می­شوند. کوسه­ های فراوانی در این محل زندگی می­کنند، به همین دلیل می­توان در طی سال با آنها شنا کرد. از اکتبر تا مارس پلانکتون­ها فراوان می­شوند و تعداد زیادی کوسه نهنگی را به این سمت می­کشانند. معمولاً می­توان این کوسه­ ها را دید که در عمق آب شنا می­کنند.

اپراتورها: Liquid Dive Adventures یک گردش دوساعته برای شنا با کوسه­ های نهنگی ترتیب داده است. به علاوه احتمال دارد سفره ماهی­های عظیم و دلفین­ها را هم ببینید. قیمت این تور از 60 دلار شروع می­شود.

پارک ملی آبی خلیج سندراواسی، اندونزی

خلیج سندراواسی تنها از طریق قایق­ شیرجه زنی در دسترس است (قایق­های کوچک برای سفرهای چند روزه مناسب غواص­ها، بدون امکانات گردشی عصرانه) و محل بی­نظیری برای شیرجه زنی می­باشد. در استان پاپوای اندونزی، کوسه­ های نهنگی زیر پلتفرم­های ماهیگیری که محلی­ها ساخته اند جمع می­شوند تا از باقیمانده مواد غذایی تغذیه کنند.

اپراتورها: امکانات سیاحتی زیادی در این محل وجود دارند که طی سفر به مثلث مرجانی می­توان از آن بازدید کرد. به علاوه بازدیدکنندگان می­توانند به راجا آمپات که یکی از معروف­ترین مکان­ها برای شیرجه زنی است، بازدید کنند. می­توانید به قایق­های لوکس فنیسی که توسط غواص­های راهنما هدایت می­شوند هم سری بزنید. قیمت از 775 دلار به ازای هر شب برای یک کابین شروع می­شود.

منبع: thrillist.com
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 558

به "با کوسه های نهنگی شنا کنید تا بهترین تجربه فوران آدرنالین را داشته باشید!" امتیاز دهید

2 کاربر به "با کوسه های نهنگی شنا کنید تا بهترین تجربه فوران آدرنالین را داشته باشید!" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با کوسه های نهنگی شنا کنید تا بهترین تجربه فوران آدرنالین را داشته باشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید