تجربه اولین زمستان در کانادا برای تازه واردان

برای تازه واردان تجربه اولین زمستان در کانادا کمی عجیب خواهد بود مخصوصا اگر از کشورهای گرم به کانادا مهاجرت کرده باشند.

تجربه اولین زمستان در کانادا برای تازه واردان

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ما ایرانی ها در فضای گرم و بیابانی زاده و بزرگ شده ایم پس جای تعجب ندارد که وقتی حرف از رفتن به درون سردترین کشور جهان می آید، استرس بگیریم. تا اینجای حرفم را اگر موافقید اضافه کنم که از کشور کانادا، اغلب با نام شمال سفید بزرگ یاد می شود و علت این نام هم، زمستان های سرد و برفی آن است.

لطفا صبر کنید باید چیزهای دیگری هم اضافه کنم از قبیل اینکه در فصل زمستان، دمای هوا در بعضی از شهرهای کانادا حتی ممکن است به 30- یا 40- درجه سانتی گراد هم برسد. اما نباید اجازه دهید که چنین چیزی شما را بترساند؛ به یاد داشته باشید که زندگی، حتی در چنین آب و هوای سردی نیز در جریان است. نکته کلیدی که در این زمینه وجود دارد این است که خود را به خوبی برای زمستان آماده نموده و فعالیت های مختلف زمستانی را بپذیرید؛ با انجام این کار می توانید برترین استفاده را از آب و هوای سرد برده و به برترین شکل از این فصل عبور کنید.

در این مقاله به شما نکات مهم و آموزشی را خواهیم گفت که به وسیله آن ها بتوانید خودتان، خانه تان و ماشینتان را برای نخستین تجربه فصل زمستان در کانادا آماده کنید. بنابراین در صورتی که شما هم قرار است برای نخستین بار در این فصل سرد قرار بگیرید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با الفاظ زمستانی کشور کانادا

با آغاز فصل زمستان در این کشور، شما به طور متعددی الفاظی مانند سرمایش باد (wind chill)، یخ زدگی (frostbite)، سرمازدگی خفیف یا سرماگزیدگی (frostnip) یا هیپوترمی (hypothermia) را خواهید شنید. یکی از ابتدایی ترین مراحل برای آماده شدن برای فصل زمستان، آشنایی با همین مفاهیم زمستانی و اقدامات پیشگیرانه برای محافظت از خود در برابر آن هاست. در ادامه مطلب به معرفی این اصطلاحات خواهیم پرداخت.

فصل زمستان در کانادا شامل چه ماه هایی می شود؟

به طور کلی، ماه های دسامبر، ژانویه و فوریه، ماه های زمستانی هستند، اگرچه آب و هوای زمستانی می تواند از ماه نوامبر آغاز شده و تا اواخر مارس یا اوایل آوریل نیز ادامه پیدا نموده و در مجموع نزدیک به پنج تا شش ماه هوای سرد را ایجاد کند.

زمستان های کانادا تا چه میزان سرد است؟

زمستان های کانادا می تواند بسیار سرد باشد. دمای هوا در طول فصل زمستان در این کشور معمولا حدود صفر درجه سانتی گراد یا زیر آن بوده و در بازه 5- تا 15- درجه سانتی گراد قرار می گیرد. دمای هوا در این کشور به ندرت به 20- یا 30- می رسد، اما چنین چیزی امکان پذیر است. در ماه های نوامبر و دسامبر، بارش برف سنگین امری رایج است.

با استفاده از یک برنامه هواشناسی، شرایط آب و هوا را در کانادا زیر نظر بگیرید

آب و هوا کانادا می تواند غیر قابل پیش بینی باشد و گاهی اوقات حتی در طول روز نیز نوسان دارد. با توجه به این موضوع، حتما یک برنامه هواشناسی روی گوشی هوشمندتان نصب نموده و پیش بینی های روزانه آب و هوا را به وسیله آن چک کنید تا در هر روز بدانید با چه هوایی قرار است روبرو شوید؛ بعلاوه برنامه روزانه و لباس های خود را بر اساس این پیش بینی ها تنظیم کنید.

برنامه WeatherCAN، مربوط به پیش بینی آب و هوای کانادا بوده که آخرین اطلاعات پیش بینی آب و هوایی را مستقیما از منبع رسمی آب و هوای کانادا به شما ارائه می دهد. این برنامه به صورت رایگان برای سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است.

در نظر گرفتن فاکتور سرمایش باد

هنگامی که می خواهید دمای واقعی را میزان بگیرید، سرمایش باد یک فاکتور بسیار مهم در این زمینه است. سرمایش باد، چیزی است که باعث می شود شما دمای پایین تری را نسبت به دمایی که در برنامه هواشناسی می بینید احساس کنید. به عنوان مثال، برنامه پیش بینی آب و هوا ممکن است به شما دمای هوا را 20- درجه سانتی گراد نشان داده و بعلاوه بخشی به نام دمای احساسی را 30- درجه سانتی گراد نمایش بدهد. به یاد داشته باشید که قرار گرفتن پوست در معرض سرمایش باد شدید می تواند باعث سرمازدگی شود.

سرمازدگی چیست؟

سرمازدگی، زمانی اتفاق می افتد که پوست شما در مدت زمان طولانی در معرض سرمای شدید قرار گرفته و یخ بزند. تنها سی ثانیه قرار گرفتن در معرض هوای سرد کافیست تا شما را به سرمازدگی مبتلا کند. بیشتر قسمت هایی که در اثر سرمازدگی آسیب می بینند شامل دست ها، پاها، بینی، گوش ها و صورت می شوند.

سرمایش شدید باد، خیس بودن لباس و ارتفاع زیاد از جمله عوامل دیگر موثر در سرمازدگی هستند. مناطقی که دچار سرمازدگی می شوند به رنگ خاکستری یا سفید کم رنگ در آمده و بافت مومی پیدا می نمایند؛ بعلاوه ممکن است در این نقاط بی حسی، درد موضعی، تورم و تاول نیز به وجود آید.

ناحیه آسیب دیده در اثر سرمازدگی را نباید به هیچ عنوان مالش یا ماساژ داده و یا آن را در معرض حرارت مستقیم قرار داد. برای بهبود این شرایط، می توانید از حرارت بدن خود استفاده نموده و یا یک چیز گرم را روی آن فشار دهید. در صورت امکان، تا زمانی که شرایط گرم نگه داشتن ناحیه مورد نظر را ندارید، از گرم کردن پوست خود اجتناب کنید.

سرمازدگی یک معضل جدی است که نه تنها پوست را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه می تواند به بافت های زیر پوست از جمله ماهیچه و استخوان ها نیز آسیب وارد کند.

سرمازدگی در موارد حاد خود می تواند باعث قطع شدن عضو شود؛ بنابراین در صورت ابتلا باید در اسرع وقت در پی مراقبت های پزشکی و درمان آن باشید. برای پیشگیری از این معضل، هنگام قرار گرفتن در هوای سرد از دستکش، لباس گرم و کفش مناسب استفاده نموده و مطمئن شوید که هیچ قسمتی از پوست بدن شما در معرض سرمای شدید نباشد. بعلاوه می توانید برای محافظت از بینی و گونه های خود در برابر سرما، روی آن قسمت مقداری وازلین بمالید.

حالت خفیف تر سرمازدگی، سرماگزیدگی (Frostnip) نام دارد. این حالت در هنگام استفاده از اسکی یا اسنوبرد رایج بوده و معمولا گونه ها و نوک بینی را تحت تاثیر قرار می دهد. مشخصه این عارضه، پوست نرم مایل به زرد یا سفید و احساس سوزن سوزن شدن یا سوزش در ناحیه آسیب دیده است. به طور کلی می توانید برای تسکین فوری سرماگزیدگی، از گرمای دست خود بهره ببرید، هرچند باید دقت داشته باشید که ناحیه مورد نظر را مالش ندهید زیرا این کار باعث تحریک پوست و ایجاد جوش خواهد شد.

هیپوترمی چیست؟

هیپوترمی زمانی اتفاق می افتد که دمای مرکزی بدن شما به زیر 35 درجه سانتی گراد برسد؛ به همین علت، پوشیدن لباس گرم و زیاد در هنگام بیرون رفتن از خانه در هوای سرد امر بسیار مهمی است. لرز، لکنت زبان، رفتارهای عجیب، گیجی، سرگردانی، گرفتگی عضلات، سردی و رنگ پریدگی پوست از جمله علائم هیپوترمی هستند. برترین راه درمان این عارضه، گرم کردن بدن در اسرع وقت است.

چگونه خود را برای فصل زمستان در کانادا آماده کنیم؟

کانادا کشور پهناوری بوده و شرایط آب و هوایی آن از قسمت ساحل غربی تا ساحل شرقی فرق دارد. زمستان های منطقه ساحل غربی، نسبت به ساحل شرقی معتدل تر بوده و با بارش بیشتری همراه است. هر چه بیشتر به سمت شمال این کشور بروید، شرایط آب و هوایی نیز به قطب شمال نزدیک تر می شود. با این حال، باید بدانید در صورتی که لباس ها، خانه و ماشین خود را برای فصل زمستان آماده نموده باشید، هیچ گونه مسئله ای برایتان در این فصل به وجود نخواهد آمد.

انتخاب لباس زمستانی مناسب در کانادا

حتی روزهای آفتابی در اواسط فصل زمستان کانادا می توانند بسیار سرد باشند. بنابراین پیش از ورود به این فصل باید از داشتن لباس و تجهیزات گرم مناسب مطمئن شوید. در صورتی که در حال آماده شدن برای نخستین تجربه زمستانی خود در این کشور هستید، بهتر است هنگام خرید لباس های گرمتان، تحقیقات بیشتری انجام داده و در این زمینه از افراد با تجربه مشورت بگیرید.

چگونه خانه خود را برای فصل زمستان کانادا آماده کنیم؟

زمستان در کشور کانادا می تواند فصلی بی رحم و خشن باشد. بسیاری از مردم زمان زیادی را در خانه می گذرانند. انجام آنالیز در بخش های مختلف خانه پیش از فصل زمستان و آماده کردن آن برای این فصل، می تواند گرما و امنیت خانه شما را در طول این مدت تضمین کند. در ادامه به ده نکته برای آماده سازی خانه پیش از فرارسیدن زمستان اشاره خواهیم کرد:

  1. سیستم گرمایش داخل خانه می تواند باعث خشک شدن هوا شود که گاهی اوقات این مسئله باعث خونریزی های جزئی از بینی می شود. استفاده از یک رطوبت ساز هوا می تواند از این مسئله جلوگیری کند.
  2. در و پنجره های خانه را آنالیز کنید که ترک یا شکاف نداشته باشند و در صورت وجود این موارد، آن ها را رفع نموده یا در و پنجره مورد نظر را تعویض کنید.
  3. پیش از رسیدن دمای هوا به زیر صفر درجه سانتی گراد، تمامی شلنگ ها، سیستم های آبپاش، درپوش های لوله و شیر و ناودان ها را خالی کنید.
  4. در صورتی که خانه شما دارای اتاق زیر شیروانی است، از عایق بندی آن مطمئن شوید؛ این کار برای نگه داشتن گرما در خانه بسیار مفید است.
  5. روی وسایل موجود در پاسیو یا باغچه خانه تان را پوشانده یا اینکه آن ها را در انباری قرار دهید.
  6. گاهی اوقات ممکن است برق منطقه شما به علت خسارات ناشی از طوفان قطع شود. جهت آماده بودن برای چنین شرایطی، یک چراغ قوه یا لامپ (که قابلیت شارژ شدن داشته باشد یا با باتری کار کند) به همراه چندین باتری اضافه و تعداد زیادی شمع در خانه خود داشته باشید.
  7. هرگونه شاخه درخت بزرگی که ممکن است با سقوط خود به خانه شما آسیب وارد کند را کوتاه کنید.
  8. دودکش خانه را آنالیز نموده، کوره یا شومینه خود را تمیز کنید و از سالم بودن عملکرد آن ها مطمئن شوید. این کار نه تنها برای عملکرد بهینه این وسایل لازم است، بلکه از نشتی گاز کربن مونوکسید و سایر مسائل نیز جلوگیری می نماید.
  9. فیلترهای هوا را به طور مرتب تعویض نموده و دریچه ها و مجاری را تمیز کنید. هنگامی آنالیز دریچه ها و مجاری خروج آلاینده، دریچه های خشک کن خانه را نیز به طور کامل آنالیز نموده و تمامی پرزهای انباشته شده در آن را تمیز کنید، زیرا انباشته شدن آن ها می تواند باعث افزایش خطر ایجاد آتش سوزی شود.
  10. شما به عنوان صاحب خانه، در برابر سلامت و امنیت ملک و نواحی اطراف آن از جمله پله ها، راهروها و مسیرهای ماشین رو مسئول هستید و باید این قسمت ها را برای افرادی که از آن ها استفاده می نمایند ایمن نگه دارید. از یک پارو و نمک جاده، برای پاکسازی برف روی جاده ها، گذرگاه ها و مسیرهای پیاده روی استفاده نموده تا از لغزش و لیز خوردن افراد و ماشین ها جلوگیری کنید.

چگونه ماشین خود را برای زمستان کانادا آماده کنیم؟

زمستان های کانادا می تواند برای خودروی شما نیز خطراتی داشته باشد، اما چند کار ساده وجود دارد که با انجام آن ها می توانید از سلامت و امنیت ماشین خود در هوای برفی مطمئن شوید. در ادامه به چند مورد از این کارها اشاره خواهیم کرد.

نکته مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که در فصل زمستان باید به محلی که ماشین خود را پارک می کنید نیز توجه ویژه ای داشته باشید. پارک کردن ماشین در فضاهای سرپوشیده و دارای پناه مانند گاراژ یا پارکینگ های زیرزمینی انتخاب بسیار بهتری است، اما در صورتی که قصد پارک کردن ماشین خود در فضای باز را دارید، باید پیش از آن سرویس ها و کارهای مربوط به نگهداری ماشین در فصل زمستان (مانند آنالیز ضد یخ و…) را انجام داده باشید.

  1. استفاده از تایرهای زمستانی

تایرهای زمستانی به طور خاص برای مقاومت در برابر شرایط سخت زمستان طراحی شده اند. این تایرها دارای قدرت انقباض بیشتری بوده و ترمز گرفتن و فرمان پذیری ماشین شما را در این فصل بهبود می بخشند. تایرهای زمستانی، بیشترین تاثیر و بازدهی خود را در دمای پایین تر از 7 درجه سانتی گراد نشان می دهند.

در بعضی از استان های کانادا مانند انتاریو، در صورت استفاده از تایرهای زمستانی و انجام اقدامات پیشگیرانه بیشتر، ادارات بیمه نرخ بیمه بهتری را برای خودروی شما در نظر خواهند گرفت. توجه داشته باشید که اگرچه نصب تایرهای زمستانی از نظر قانونی لزومی ندارد، اما توصیه می شود که به منظر ایمنی بیشتر این کار را انجام دهید.

  • آنالیز موارد اساسی از جمله باتری، باد لاستیک ها، روغن، تیغه های برف پاک کن، مایع شوینده و مایع خنک نماینده موتور
  • باتری: در صورتی که باتری ماشین شما قدیمی بوده و عمر مفید خود را گذرانده باشد، ممکن است در هوای سرد از کار بیافتد؛ بنابراین بهتر است در زمان مناسب، سلامت آن را آنالیز کنید. باتری های ماشین، معمولا پس از چهارسال استفاده یا استفاده مکرر در هوای گرم احتیاج به آنالیز دارند.
  • باد لاستیک ها: با کاهش دما، باید فشار باد لاستیک های ماشین را آنالیز کنید. کم شدن فشار باد لاستیک ها در هوای سرد، امری رایج است زیرا نوسان دما می تواند باعث انبساط و انقباض هوای داخل لاستیک شود. توصیه می شود که فشار باد لاستیک های ماشین خود را به صورت ماهانه چک نموده و در صورت احتیاج آن را تنظیم کنید.
  • روغن: روغن های مخصوصی برای استفاده در فصل زمستان وجود دارند که دارای ویسکوزیته کمتری بوده (رقیق تر هستند) و از موتور خودروی شما بهتر محافظت می نمایند.
  • تیغه های برف پاک کن: تیغه های برف پاک کن با گذشت زمان کارایی خود را از دست می دهند و از این رو احتیاج به آنالیز دارند. بعلاوه تیغه های برف پاک کنی در بازار وجود دارند که مخصوص استفاده در فصل زمستان طراحی شده اند که می توانید از آن ها نیز بهره ببرید.
  • مایع شوینده: در فصل زمستان، از مایع شوینده مخصوص هوای سرد بهره ببرید. استفاده از آب به عنوان شوینده در این فصل کار اشتباهی است زیرا ممکن است یخ بزند.
  • مایع خنک نماینده موتور: آنالیز سطح مایع خنک نماینده موتور ماشین خود را نباید فراموش کنید؛ بعلاوه از صحیح بودن نسبت ضد یخ به آب آن نیز اطمینان حاصل نمایید.

نکته 1: هنگام روشن کردن خودرو در هوای سرد، به جای استفاده از برف پاک کن شیشه جلو، از مواد یخ پاک کن یا یخ زدا، برای از بین بردن یخ روی شیشه جلوی ماشین بهره ببرید.

نکته2: هنگامی که ماشین خود را در فضای باز پارک می کنید، برف پاک کن های آن را از شیشه جدا کنید تا از یخ زدن و چسبیدن آن ها به شیشه جلوگیری شود.

  • از کارکرد سیستم گرمایش و بخاری بلوک ماشین مطمئن شوید

پیش از فرارسیدن فصل زمستان، از عملکرد صحیح سیستم گرمایشی ماشینتان مطمئن شوید؛ این سیستم نه تنها باعث گرم شدن سرنشینان می شود، بلکه از بخار گرفتن و یخ زدن شیشه ها نیز جلوگیری می نماید. در صورتی که در فصل زمستان ماشین خود را در فضاهای باز پارک می کنید، باید موتور ماشین را چند دقیقه گرم کنید تا از عملکرد و راه اندازی صحیح آن مطمئن شوید. بعلاوه پیش از سرد شدن هوا، عملکرد بخاری بلوک موتور ماشین خود را نیز آنالیز کنید. تایمر بخاری بلوک می تواند به صرفه جویی در مصرف برق نیز یاری کند.

  • نصب کفپوش ماشین

کفپوش های لاستیکی می توانند برفی که به داخل ماشین راه پیدا می نماید را در خود نگه دارند (که با استفاده از این ویژگی می توانید به راحتی برف های داخل ماشین خود را خالی کنید) و هنگام آب شدن برف از مه آلود شدن شیشه ها جلوگیری نمایند. علاوه بر این موارد، این کفپوش ها به راحتی تمیز می شوند و نگهداری آن ها نیز آسان است. از قرار دادن لایه های کفپوش بر روی یکدیگر خودداری کنید، زیرا این کار ممکن است باعث گیر کردن پدال گاز یا ترمز شده و موقعیت استاندارد پای راننده را برهم می زند.

  • یک کیت اضطراری زمستان تهیه کنید

شرایط رانندگی در زمستان های کانادا می تواند بسیار بد شود. داشتن یک کیت برای مواقع اضطراری می تواند در صورت گیر افتادن، خراب شدن ماشین یا وقوع تصادف، به شما در خلاص شدن از شرایط به وجود آمده بسیار یاری کند. توصیه می شود که برای دریافت خدمات امداد جاده ای ثبت نام کنید؛ این خدمات به وسیله فروشندگان خودرو، ادارات بیمه و بعضی از سازمان های امداد جاده ای ارائه می شود که شما می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

مواردی که می تواند در کیت اضطراری زمستان شما باشد عبارت اند از:

  • جعبه یاری های اولیه
  • یخ زدا، برای باز کردن قفل ها و درهای یخ زده
  • چراغ قوه
  • آب و غذاهای فاسد نشدنی
  • یک بیل کوچک
  • یک جعبه ابزار کوچک و یک جک ماشین
  • ماسه و نمک جاده
  • علائم هشدار بازتابنده نور
  • یخ تراش
  • برس برف
  • باتری، مایع شوینده شیشه جلو و برف پاک کن
  • کابل های جامپر (باتری به باتری) یا ژنراتورهای کوچک شارژ سرخود
  • دو عدد طناب

در صورتی که شما نیز از افراد تازه وارد به کانادا هستید، ممکن است در روبرو با نخستین زمستان خود در این کشور دلهره و ترس های زیادی داشته باشید، اما با داشتن اطلاعات مناسب، آماده سازی و تجهیزات زمستانی، می توانید خود را به خوبی با این شرایط تطبیق داده و تجربه لذت بخشی را از این فصل سرد داشته باشید.

انتشار: 18 آذر 1401 بروزرسانی: 18 مهر 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1198

به "تجربه اولین زمستان در کانادا برای تازه واردان" امتیاز دهید

3 کاربر به "تجربه اولین زمستان در کانادا برای تازه واردان" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه اولین زمستان در کانادا برای تازه واردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید