روز 11 دسامبر شروع واکسیناسیون کرونا

مدیریت پروژه فراوری واکسن کرونا دولت آمریکا می گوید نخستین آمریکایی ها می توانند از 11 دسامبر (21 آذر سال جاری)، واکسن کرونا دریافت نمایند.

روز 11 دسامبر شروع واکسیناسیون کرونا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: به گزارش خبرگزاری رویترز، منصف سلاوی روز یکشنبه دوم آذرماه گفت 24 ساعت پس از دریافت واکسن از آزمایشگاه، دوزهای واکسن در ایالت ها توزیع خواهد شد و به شهفرایندان متقاضی اطلاع داده می گردد که برای دریافت آن به کجا مراجعه نمایند.

این گزارش می گوید قرار است کارشناسان اداره غذا و داروی آمریکا روز 10 دسامبر برای اعطای مجوز به واکسن های تولیدی شرکت های فایزر و «بیو نتک» برای استفاده اورژانسی تصمیم بگیرند.

بر اساس گزارش ها و اطلاعاتی که شرکت های یاد شده منتشر نموده اند، هر فرد احتیاج به تزریق دو دوز از این واکسن در فاصله سه هفته دارد و این واکسن ها حدود 95 درصد موثر تشخیص داده شده و عوارض جانبی نیز ندارند. شرکت فایزر پیش بینی نموده است که تا خاتمه سال برای 25 میلیون نفر واکسن تحویل دهد.

آقای سلاوی گفته است هر یک از ایالت های آمریکا به نسبت جمعیت خود واکسن دریافت خواهند کرد و اولویت نخست با کادرهای درمان که در خط اول مبارزه با کرونا هستند و همچنین افراد مسن خواهد بود که ریسک مرگ آنها بیشتر از جوانان است.

بر اساس مطالعات صورت گرفته، برای رسیدن به ایمنی گله ای از ویروس کرونا، باید 70 درصد جمعیت کشورها به این ویروس مبتلا شده باشند، اما چنین سناریویی نیز با توجه به آمارهای بالای مرگ ومیر، فاجعه بار خواهد بود.

رویترز می نویسد با توجه به جمعیت 330 میلیون نفری آمریکا توزیع واکسن در میان مردم نیز چالش های خود را خواهد داشت.

تا به امروز ابتلای 12.5 میلیون نفر به کرونا در آمریکا ثبت شده و حدود 262 هزار نفر نیز در این کشور قربانی شده اند.

ران کلین، رئیس آینده کاخ سفید در دولت جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا، گفته است برای جلوگیری از تاخیر در توزیع واکسن، باید فرایند گردش آزاد اطلاعات میان کارشناسان تیم دونالد ترامپ و جو بایدن فورا شروع گردد.

در صورتی که پیروزی آقای بایدن به تایید نهایی برسد، باید 20 ژانویه کار خود را در کاخ سفید شروع کند.

آقای بایدن هفته گذشته هشدار داده بود که اگر همکاری میان تیم های ترامپ و او به تاخیر بیفتد، انسان های بیشتری قربانی ویروس کرونا خواهند شد، اما آقای سلاوی گفته است تا به امروز با تیم آقای بایدن گفت وگویی نداشته است.

ترامپ تا به امروز بدون ارائه هیچ شواهدی بر پیروزی خود در انتخابات و وجود تقلب اصرار دارد. این در حالی است که طی هفته های گذشته موارد ابتلا در آمریکا اوج گرفته و شمار مرگ ومیر نیز چهار رقمی شده است.

کارشناسان هشدار داده اند با فرایند کنونی، شمار مرگ ومیر روزانه در آمریکا تا چند هفته دیگر از مرز دو هزار نفر خواهد گذشت.

در بهار امسال شمار تلفات روزانه آمریکا برای مدتی از مرز دو هزار نفر گذشته بود و برای اولین بار در روز پنج شنبه هفته گذشته دوباره این رقم برای یک روز از دو هزار نفر گذشت.

انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 344

به "روز 11 دسامبر شروع واکسیناسیون کرونا" امتیاز دهید

1 کاربر به "روز 11 دسامبر شروع واکسیناسیون کرونا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز 11 دسامبر شروع واکسیناسیون کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید