کلیسای نوتردام مونترال (کانادا) - مجری سفرهای گردشگری

کلیسای نوتردام مونترال (کانادا)

کلیسای نوتردام مونترال (Notre-Dame Basilica of Montreal) قدیمی‌ترین کلیسای کاتولیک شهر است و البته محل برگزاری مراسم ازدواج قهرمان شهر و خواننده بسیار معروف یعنی سلین دیون. سبک احیای گوتیک به کار رفته در ساخت این کلیسا، باعث شده باسیلیکای نوتردام به یکی از پر زرق و برق‌ترین و جذاب‌ترین کلیساهای کانادا تبدیل شود. پنجره‌های شیشه‌ای، کنده‌کاری‌های پر جزئیات چوبی، نقاشی‌های دیواری عظیم، مجسمه‌ها و یک ارگ بادی 7000 تایی همگی می‌توانند برای ساعت‌ها شما را متعجب و شگفت‌زده کنند.

کلیسای نوتردام مونترال (کانادا)

کلیسای نوتردام یکی از مشهورترین و اصلی‌ترین جاذبه های مونترال است. مسافران تور کانادا می‌توانند با استفاده از اتوبوس‌های تورهای مخصوص گردشگری و همچنین تورهای پیاده‌روی مونترال از این کلیسا دیدن کنند. در محل کلیسا می‌توانید با تورهای دارای راهنما به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی همراه شوید و از داخل کلیسا دیدن کنید. هزینه این تورها در بلیت ورودی کلیسا لحاظ شده‌اند.

تورهای همراه با راهنما 20 یا 60 دقیقه زمان می‌برند؛ تور طولانی مدت‌تر شامل بازدید از بخش‌هایی است که به طور معمول از دسترس و دید بازدیدکنندگان خارج است. این قسمت‌ها شامل بالکن طبقه دوم و بخش‌هایی از سردابه کلیسا می‌شوند. برخی از تورها به شما اجازه می‌دهند به ارگ باید کازاوان هم نزدیک شوید.

مسافران تور کانادا همچنین می‌توانند به طور شخصی و به دلخواه خودشان از داخل کلیسای نوتردام مونترال دیدن کنند. بعد از این که مبلغ ورودی را پرداخت کردید، یکی از بروشورهای جلوی در را بردارید و با راهنمای موجود در آن از این کلیسای بسیار زیبا دیدن کنید.

اگر به معماری و تاریخ علاقه دارید، بازدید از کلیسای نوتردام مونترال از بایدهای تور کانادا شما خواهد بود.  برای ورود به این مکان مذهبی باید لباس‌های مناسب به تن داشته باشید. امکان بازدید از کلیسا با ویلچر هم امکان‌پذیر است.

کلیسای نوتردام مونترال در خیابان نوتردام غربی و رو به میدان پلیس دی آرمس و در منطقه مونترال قدیمی قرار گرفته است. مسافران تور کانادا می‌توانند با استفاده از خط نارنجی مترو و ایستگاه پلیس دی آرمس خود را به این محل برسانند.

باسیلیکای نوتردام مونترال در تمام طول سال به روی عموم باز است، البته به جز در زمان‌هایی که محوطه اصلی کلیسا میزبان مراسم مختلف مانند ازدواج و ترحیم است. برای این که در تور کانادا فرصت این را داشته باشید که از این مکان فوق‌العاده تماشایی دیدن کنید، بهتر است از قبل برنامه کلیسا را بررسی کرده و مطمئن شوید که در زمان حضورتان در شهر، کلیسا برای بازدید عمومی باز است.

کلیسای قلب مقدس یکی از تماشایی‌ترین و زیباترین بخش‌های کلیسای نوتردام مونترال است. این کلیسای کوچک در پشت محراب اصلی باسیلیکا قرار دارد. این کلیسای قدیمی و کوچک در یک آتش‌سوزی در سال 1978 از بین رفت؛ کلیسایی که در حال حاضر می‌بینید به روش‌های سنتی بازسازی شده و یک قطعه محراب (altarpiece) بسیار بزرگ با 32 پنل برنزی را در خود جای داده است. این اثر هنری تماشایی توسط مجسمه‌ساز معروف کبکی، چارلز دائودلین ساخته شده است.

دقت کنید کلیسای کوچک قلب مقدس در طول دعای نیم‌روزی و روزهای شنبه برای مراسم ازدواج بسته است. برای این که در تور کانادا خود شانس دیدن این بخش بسیار زیبا از کلیسای نوتردام را داشته باشید، سعی کنید بازدید خود را برای صبح‌های زود یا اواخر غروب در روزهای میانی هفته برنامه‌ریزی کنید.

منبع: viator.com
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 39

به "کلیسای نوتردام مونترال (کانادا)" امتیاز دهید

7 کاربر به "کلیسای نوتردام مونترال (کانادا)" امتیاز داده اند | 4.6 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای نوتردام مونترال (کانادا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید