تاریخچه پیاده روی مشاهیر هالیوود آمریکا - مجری سفرهای گردشگری

تاریخچه پیاده روی مشاهیر هالیوود آمریکا

ستاره­ های پیاده­ روی مشاهیر هالیوود، از محبوبیت جهانی برخوردارند. این ستاره ­ها در هر دو سمت بلوار هالیوود و خیابان و این قرار دارند.

تاریخچه پیاده روی مشاهیر هالیوود آمریکا

پیاده روی مشاهیر هالیوود، یکی از نمادهای هالیوودی است که در سراسر دنیا آن را می­شناسند. سالانه حدود 24 مراسم در این پیاده رو برگزار می­شوند که اخبار آنها در سراسر جهان منتشر می­گردد؛ توجه دائمی عموم نسبت به پیاده روی مشاهیر سبب شده تا این محل به یکی از برترین جاذبه­ های توریستی تبدیل گردد. پیاده روی مشاهیر هالیوود، بدون شک یکی از موفق­ترین ایده ­های تجاری بوده که تاکنون ایجاد شده است. متاسفانه هنوز اطلاعات نادرست زیادی درباره تاریخچه پیاده رو وجود دارد. برای تصحیح این اطلاعات و بیان حقایق، خلاصه ­ای از تاریخ این محل ارائه شده است.

کسی که ایده ساخت پیاده روی مشاهیر به ذهنش رسید، ای. ام. استوارت نام داشت که در سال 1953 به عنوان رئیس داوطلب گروه بازرگانی هالیوود خدمت می­کرد. طبق یکی از رسانه های گروه، او در همان سال ایده پیاده رو را با هدف «حفظ افتخار انجمنی که نام آن، به معنی شکوه و اشتیاق چهار گوشه جهان است» ارائه داد. برای شروع اجرای ایده، کمیته­ای برقرار نمود. شرکت معماری پریرا و لاکمن نیز برای ایجاد پیشنهادهای خاص، استخدام شد. مشخص نیست ایده اصلی دقیقاً از کجا آمده است؛ با این حال، روی سقف ناهارخوری هتل هالیوود ستاره­ هایی حک شده اند که نام مشاهیر را بر خود دارند. احتمالاً منشاء ایده حک ستاره بر روی پیاده­ رو، از همینجا آمده است.

در سال 1955 اولین پایه ­های فکری این پیشنهاد مورد توافق قرار گرفتند و در همان سال، گروه بازرگانان هالیوود تصمیم گرفت امضاهای لازم را حفظ کند تا بعداً جهت اقدام برای تشکیل یک حوزه ارزیابی، آنها را به شهر ارائه دهد. برنامه ­ها در ژانویه سال 1956 شفاف سازی شده و در کنسول شهر لس آنجلس ثبت گردیدند. کنسول از ایده استقبال نمود و انجمن امور عمومی را تأسیس کرد تا موارد اختصاصی مهندسی آماده شوند و حوزه ارزیابی لازم برای پرداخت هزینه بهسازی، ایجاد گردد.

با پیشرفت برنامه ­ها، مفاهیم مختلفی مورد بررسی قرار گرفتند. در فوریه سال 1956، از طرح پیشنهادی یک ستاره رونمایی شد. در این ستاره یک تصویر کاریکاتوری از فرد مشهور مورد نظر حک شده بود و سنگفرش اطراف آن در پیاده رو، به صورت آبی و قهوه­ای طراحی گردیده بود. بعداً اظهار شد که ایجاد کاریکاتور، زیادی دشوار است و رنگ­های پیاده رو به مشکی و مرجانی تغییر داده شدند. طبق گفته ­ها، تاجر هالیوودی به نام سی. ای. توبرمن ایده سنگفرش آبی و قهوه­ای پیاده رو را رد نمود چون این ترکیب رنگ، با ساختمان جدیدی که او در بلوار هالیوود بنا می­کرد همخوانی نداشت.

به این ترتیب گروه بازرگانان، انجمن بهسازی هالیوود را تأسیس نمود تا جهت پیگیری ایده ارائه شده با شهر کار کنند. فردی به نام هری شوگرمن به ریاست این انجمن انتخاب شد. شوگرمن تاجر برجسته ­ای بود که خانواده او در حوزه نمایش فیلم کار می­کردند و صاحب یکی از قدیمی­ترین تئاترهای کالیفرنیا بودند. او تا زمان اتمام پروژه، بر انجام آن نظارت داشت.

walk of fame

هنگامی که شهر مشغول ساخت حوزه ارزیابی بود، انجمن بهسازی بین ماه می سال 1956 و پاییز 1957، اولین مشاهیری که قرار بود نام آنها در پیاده رو درج شود را انتخاب کرد. چهار کمیته تشکیل شدند که نماینده چهار جنبه مختلف هنر و سرگرمی (شامل تصاویر متحرک، تلویزیون، ضبط و رادیو) باشند. در این کمیته­ ها، برخی از نامدارترین افراد مشغول در صنعت سرگرمی شرکت داشتند. از جمله اعضای کمیته منتخب تصویر متحرک می­توان سسیل بی. دی­میل، ساموئل گولدوین، جسی لاسکی، والت دیزنی، هال روچ، مک سنت و والتر لانتز را نام برد. پس از شروع کار، پیشنهادات فراوانی به دفترهای گروه ارائه شد. تعداد پیشنهادات ثبت شده به 150 عدد در هفته نیز می­رسید.

در همین حال، برنامه تشکیل حوزه ارزیابی در شهر نهایی سازی می­شد. هزینه ساخت پیاده رو، شامل نورپردازی خیابان جدید و کاشت درخت، حدود 25/1 میلیون دلار تخمین زده شد. هر یک از صاحبان املاک مجاور پیاده رو، 85 دلار برای برنامه پرداختند و به این ترتیب برنامه انجام شد.

در تاریخ 15 آگوست 1958، گروه بازرگانان و شهر از هشت ستاره در بلوار هالیوود، خیابان هایلند رونمایی کردند تا مردم به هیجان بیایند و مشخص شود که پیاده رو به چه شکل خواهد بود. این هشت ستاره به مشاهیری شامل اولیو بوردن، رونالد کولمن، لوی فازندا، پرستون فاستر، برت لنکستر، ادوارد سجویک، ارنست تورنس و جوآنا وودوارد اختصاص داده شده بودند. انتظار می­رفت که ساخت و ساز پیاده رو، طی زمان کوتاهی شروع شود.

در 8 فبریه 1960، کار ساخت و ساز پیاده رو به طور جدی شروع شد. اولین ستاره ­ای که باید در پیاده رو جدید حک می­شد، متعلق به استنلی کرامر بود. این ستاره در تاریخ 28 مارس 1960 نزدیک بخشی بین هالیوود و گاور قرار گرفت. در پاییز همان سال، کار آنقدر پیشرفت کرده بود که تصمیم گرفته شد پیاده رو در تاریخ 23 نوامبر 1960، همزمان با پیاده روی کریسمس هالیوود، وقف شود. ای. ام استوارت به عنوان صاحب ایده اصلی، به سمت رئیس کمیته تکمیلی منصوب شد. او برای اعلام تکمیل پروژه، مراسم را برنامه ریزی کرد. کار در بهار سال 1961 تکمیل شد و در نهایت انجمن امور عمومی، پیاده رو را با 1558 ستاره اولیه پذیرفت.

کمی پس از تکمیل طرح، اعلام شد که برای ادامه هدف اصلی برنامه و افزودن نام­های بیشتر در ستاره­های خالی، باید مکانیسم مناسبی تدارک دیده شود. در 18 می 1962، طرحی ارائه شد که به سبب آن، گروه بازرگانان هالیوود می­بایست شهر را از همه جوانب مربوط به افزایش نام­های دیگر، بهسازی می­نمود. این طرح در کنسول لس آنجلس تأیید شد. گروه برای پیشرفت، بایستی سه امر را انجام می­داد: 1) ایجاد مجموعه قوانینی جهت تعیین قابلیت­های اشخاص و تشخیص صلاحیت آنها برای افزایش نام به پیاده روی مشاهیر؛ 2) ارائه فرایندی جهت پردازش کاندیدها؛ و 3) ایجاد برنامه­ محاسبه هزینه افزایش نام­های مورد تأیید. انجام این امور سال­ها زمان برد و بالاخره در 11 دسامبر 1968، ستاره دیگری به مجموعه افزوده شد. بازیگر و کمدینی به نام دنی توماس، برنامه رونمایی از ستاره متعلق به تهیه کننده و مجری استودیو، ریچارد دی. زانوک را به عهده گرفت. مراسم رونمایی در مقابل تئاتر چینی بسیار معروف گراومن انجام شد. از این زمان به بعد، مراسم­های مربوط به ستاره­ها تقریباً منظم برگزار می­شدند. در سال 1972، یک ستاره در پیاده روی مشاهیر به چارلی چاپلین تعلق گرفت. در 21 می 1975، کارول برنت افتخارهای خود را در حالی دریافت کرد که 99 ستاره جدید به پیاده روی اصلی اضافه شده بودند.

در سال 1978، انجمن میراث فرهنگی شهر لس آنجلس، پیاده روی مشاهیر هالیوود را در رتبه 194 لیست «یادبودهای فرهنگی-تاریخی لس آنجلس» قید نمود. در سال 1980، گروه یک ستاره را نیز به جانی گرنت بازیگر اختصاص داد. جانی اشتیاق زیادی به دریافت این افتخار نشان داد و خود نیز در اجرای یک مراسم بسیار به یاد ماندنی شرکت کرد. گروه آنقدر تحت تأثیر کار گرنت قرار گرفته بود که به او پیشنهاد داد سمت ریاست کمیته پیاده روی مشاهیر را بپذیرد؛ و البته گرنت این سمت را پذیرفت. نام جانی گرنت از آن زمان تا هنگام مرگش در سال 2008، با نام پیاده روی مشاهیر عجین گردید. رهبری قدرتمند او سبب شد تا پیاده رو به یک نماد بین المللی تبدیل شود. تحت رهبری او، کمیته پنجمی برای «تئاتر زنده» نیز در سال 1984 تأسیس گردید تا افرادی که در انواع اجراهای زنده مهارت داشتند نیز شانس دریافت ستاره را داشته باشند.

او مشکل کمبود جا برای افزودن ستاره را نیز حل کرد. هنگام طراحی اولیه پیاده رو، برای 2518 ستاره فضا درنظر گرفته شده بود. در دهه 90 میلادی، به سختی می­شد در محبوب­ترین نقاط فضای خالی پیدا کرد. جانی برای حل این مشکل، برنامه ساخت دومین ردیف ستاره روی پیاده رو را تأیید نمود. به این ترتیب، ستاره­های جدید به طور متناوب بین ستاره­ های قبلی قرار می­گرفتند.

در اول فوریه سال 1994 (مصادف با سالروز تولد هالیوود) یک بلوک دیگر از سمت غرب به پیاده روی مشاهیر اضافه شد. این بلوک از سیکامور به سمت لابری در بلوار هالیوود قرار داشت و بخشی از پروژه بهسازی بصری آژانس بازسازی انجمن لس آنجلس به شمار می­رفت. سی ستاره به بلوک اضافه شدند تا سریعاً جلب توجه کنند. در همین زمان، سوفیا لورن دوهزارمین ستاره پیاده روی مشاهیر هالیوود را دریافت کرد.

امروزه گروه بازرگانان هالیوود همچنان مشغول افزودن ستاره ­های جدید به پیاده روی مشاهیر است. این پیاده رو، نماد شهر لس آنجلس به شمار می­رود. به طور متوسط در هر ماه دو ستاره به پیاده رو افزوده می­شوند. هدف از ساخت این پیاده رو، ادای احترام به همه افرادی است که سخت کار کردند تا مفهوم کار را ایجاد نمایند و این جاذبه توریستی جهانی را حفظ کنند.

منبع: walkoffame.com
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 69

به "تاریخچه پیاده روی مشاهیر هالیوود آمریکا" امتیاز دهید

10 کاربر به "تاریخچه پیاده روی مشاهیر هالیوود آمریکا" امتیاز داده اند | 4.2 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخچه پیاده روی مشاهیر هالیوود آمریکا"

1 دیدگاه

عباس 14 شهریور 1402

بسیار مفید بود،سپاسگزارم

پاسخ به عباس
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید