محله گستاون ونکوور (کانادا) - مجری سفرهای گردشگری

محله گستاون ونکوور (کانادا)

محله گستاون ونکوور (Gastown) یک محله تاریخی دیدنی، یک مرکز پر جنب و جوش و جذاب و محلی عالی برای مسافران تور کانادا برای وقت گذراندن، گشت و گذار، خرید و خوردن غذاهایی لذیذ در برخی از بهترین رستوران‌های شهر است. گستاون نام خود را از جک دیتون "گاز دار" گرفته است؛ این کاپیتان قایق‌های بخاری اولین سالن را در این محل در سال 1867 باز کرد. محله گستاون محل قرارگیری بندر دریایی و کارخانه چوب‌بری Hastings Mill و همچنین نقطه پایانی راه‌آهن پسیفیک کانادایی بود.

محله گستاون ونکوور (کانادا)

همین ویژگی‌ها باعث شدند محله گستاون در آن زمان به یک منطقه صنعتی و با تعداد زیادی محل فروش نوشیدنی تبدیل شود. در زمان رکود بزرگ این محله از رونق افتاد و در دهه 1960 به یکی از سطح پایین‌ترین محله‌های شهر تبدیل شد. حتی بعد از نوسازی‌های دهه 1970، گستاون منطقه‌ای با سطح درآمد پایین باقی ماند و همین وضعیت تا اواخر دهه 90 و اوایل 2000 ادامه داشت. با این که حتی در آن زمان به واسطه خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده، ساختمان‌های قدیمی و جاذبه‌های مختلف، مسافران تور کانادا به این محله سر می‌زدند، اما در سال‌های اولیه هزاره جدید بود که این محله شروع به تغییرات فراوان کرد.

امروزه گستاون مدلی عالی برای بازیابی و تجدید حیات فضاهای شهری است. این محله در این سال‌ها به یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های شهر برای جوان‌ها برای کار و زندگی تبدیل شده است. گستاون همچنین برخی از بهترین رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های شهر را در خود جای داده است.

محله گستاون در گوشه شمال شرقی مرکز شهر ونکوور قرار گرفته است و در همسایگی محله‌های داون‌تاون ایست‌ساید و محله چینی‌ها قرار گرفته است. محدوده رسمی محله گستاون از خیابان واتر در شمال تا خیابان کوردوا در جنوب و از خیابان ریچارد در غرب تا مین‌استریت در شرق است. در طول 10 سال گذشته این محله تغییرات فراوانی را به خود دیده است. ساکنان این محله در خانه‌های کوچکتری نسبت به دیگر بخش‌های ونکوور زندگی می‌کنند، چرا که بافت خاص این محله باعث شده گستاون بیشتر محل زندگی جوان‌ها، افراد مجرد یا زوج‌های جوان بدون فرزند باشد. شاید به اندازه محله همسایه‌اش یعنی محله چینی‌ها جمعیت گوناگونی نداشته باشد، با این حال در گستاون هم تعداد زیادی از مهاجران خارجی زندگی می‌کنند.

محله گستاون ونکوور (کانادا)

گستاون یکی از شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین مناطق زندگی شبانه در ونکوور است. مسافران تور کانادا در اینجا به برخی از بهترین رستوران‌ها، کافه‌ها و محل‌های فروش نوشیدنی در شهر دسترسی دارند. این محله همچنین چند تا از خاص‌ترین رستوران‌های شهر را در خود جای داده است. رستوران‌های Irish Heather، جوداس گوت، پورهاوس و چیل وینستون از جمله این رستوران‌ها هستند. اگر صحبت از خرید مبلمان و وسایل دکوری منزل یا پوشاک مردانه باشد، گستاون جایی است که باید در تور کانادا خود به آن سر بزنید. این محله همچنین منزلگاه تعداد زیادی بوتیک از طراحان مستقل است.

جدا از خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و ساختمان‌های تاریخی، محله گستاون منزلگاه تعدادی از جذاب‌ترین مکان های دیدنی ونکوور است. میدان درخت افرا، مجسمه جک دیتون "پر گاز" را در مرکزش دارد. یک ساعت که با نیروی بخار کار می‌کند، در تقاطع خیابان‌های کمبی و واتر قرار گرفته است. این ساعت را می‌توانید بر روی بسیاری از کارت‌پستال‌های محله گستاون ببینید. ساعت بخاری گستاون همچنین بر روی جلد یکی از آلبوم‌های گروه معروف نیکل‌بک با نام "همین جا و همین لحظه" دیده می‌شود.

منبع: tripsavvy.com
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 33

به "محله گستاون ونکوور (کانادا)" امتیاز دهید

7 کاربر به "محله گستاون ونکوور (کانادا)" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "محله گستاون ونکوور (کانادا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید