جاذبه های گردشگری در آبشار نیاگارا کانادا - مجری سفرهای گردشگری

جاذبه های گردشگری در آبشار نیاگارا کانادا

آبشار نیاگارا، واقع در کانادا، در امتداد لبه تنگه نیاگارا یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کانادا به حساب می‌آید. موقعیت حساس و استراتژیک این آبشار آن را به یکی از محبوب‌ترین و پربازدیدترین مکان کانادا کرده است.

جاذبه های گردشگری در آبشار نیاگارا کانادا

فضای خود شهر سرگرم‌کننده و شبیه به کارناوال‌ها جشنواره‌ها است و برای خانواده‌هایی که به منظور تماشای آبشارها به این شهر آمده‌اند بسیار خوشایند و شرکت در تورها و برنامه‌های تفریحی سرشار از جذابیت است.

البته این شهر با دارا بودن انواع تفریحات عاشقانه برای اقامت زوج‌های جوان نیز مناسب است: نشستن کنار آتش و استراحت پس از خوردن یک غذای خوشمزه و غرق تماشای منظره زیبای آبشار شدن.

نزدیکی آبشار نیاگارا به بزرگ‌ترین شهر کانادا دسترسی به آن را بسیار آسان کرده است و بازدید از آبشار نیاگارا یکی از تورهای یک روزه پرطرفدار در تورنتو است اما بهتر این است که شب را همانجا بگذرانید و به تماشای منظره آبشارها در شب بنشینید که با رنگ‌های مختلف نورپردازی می‌شوند.

سه پل روی آبشار نیاگارا ساخته شده که سمت کانادایی را با همتای آمریکایی خود پیوند می‌دهند، و منظره تمامی این پل‌ها چشم‌انداز زیبای تنگه‌ای است که این دو کشور را از یکدیگر جدا می‌کند.

آبشارهای نیاراگا

آبشارهای نیاگارا از بزرگترین، زیباترین و مشهورترین آبشارهای جهان است. دسترسی به این آبشارها بسیار آسان است و به راحتی می‌توانید به بالای آبشار رفته و رایگان و بدون پرداخت هزینه‌ای لبه آن بایستید.

آبشارهای نیاراگا

اگر مایلید آبشارها را از زاویه‌ای متفاوت تماشا کنید می‌توانید پایین آبشار، سوار قایق شوید و پشت آبشار رفته و منظره ریختن آب را مشاهده کنید.

آبشارها شامل سه قسمت مختلف است: چشمگیرترین بخش آن آبشارهای مقعر هورسشو است که 640 متر در امتداد ساحل کانادا تا ساحل آمریکا کشیده شده است. آبشارهای آمریکا که تقریبا 330 متر عرض دارد در امتداد شهر نیویورک قرار دارد اما بهترین منظره آن در سمت کانادایی قرار دارد. بخش سوم آبشار که به آبشارهای برایدال ویل معروف است، بین این دو قسمت قرار دارد.

در طرف کانادایی، بالای آبشار یک مسیر پیاده‌روی تا امتداد لبه تنگه وجود دارد که دارای مناظر چشمگیر و زیبایی است و در طول شب آبشارها با رنگ‌های مختلف نورپردازی می‌شوند.

منطقه اصلی تماشای آبشار در لبه قسمت هورس شو است که در پشت آن مرکز استقبال تیبل راک واقع شده است. این ساختمان دارای یک رستوران مشرف به آبشارها است. همچنین در این قسمت مغازه، فروشگاه‌ها و باجه اطلاعات و فروش بلیط قرار دارد که از آن می‌توان بلیط جاذبه‌های مختلف و تورها را تهیه کرد.

زیر آبشارها و در میان دیواره‌های عمیق تنگه به عرض 80 تا 300 متر، رودخانه نیاگارا در جریان است که با باریک شدن تنکه تشکیل گردابهای سریع و بزرگی را می‌دهد. این رودخانه در نهایت به دریاچه اونتاریو می‌ریزد.

سفر به پشت آبشارها

سفر به پشت آبشارها

سفر به پشت آبشارها به شما امکان تماشای منظره خیره‌کننده آبشار از پایگاه هورس شو را می‌دهد. در این گردش، از مرکز استقبال و خوشامدگویی تیبل راک، آسانسوری شما را 45 متر پایین به ورودی تونل‌هایی می‌بر که درگاه‌هاس ورودی به پشت آبشارها هستند و در نزدیکی لبه پایینی آبشار سکویی برای تماشای منظره وجود دارد.

از این سکو می‌توانید از نمای پایین به دیوار آبی که به زمین می‌ریزد نگاه کرده و ترنم قطرات آب را روی صورت خود حس کنید. نمای آبشار از پایین واقعا منحصر به فرد است و تجربه کاملا متفاوت و خوشایندی را برای شما رقم خواهد زد.

برج اسکالون (Skylon Tower)

برج اسکالون

برج اسکالون در ارتفاعی بیش از 235 متر بالاتر از آبشاهاری نیاگارا، چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای از آبشار نیاگارا و شهر برای شما فراهم می‌کند گویی با چشم یک پرنده به آبشار می‌نگرید.

برج دارای دو محوطه و سکوی رصد داخلی و خارجی و دو رستوران است. رستوران گردان داینینگ روم همانطور که از نام آن پیدا است رستوران گردان مجللی است و بوفه سامیت سوییت مکان بسیار مناسبی برا خانواده‌ها است. چنانچه در رستوران غذا صرف کنید تماشای مناظر و استفاده از محوطه رصد رایگان خواهد بود.

سفر دریایی نیاگارا هورنبولور (Hornblower Niagara Cruises)

سفر دریایی نیاگارا هورنبولور

گردش‌های دریایی هورنبلور، گردشی روی آب در پایین و محل ریزش سه آبشار در قایق‌های مسافری 700 نفره است. این تورها هر روزه از صبح تا شب هنگام که نورپزدازی آبشارها روشن می‌شوند، انجام می‌شود.

در این گردش مسلما نیاز به بارانی و لباس مناسب دارید زیرا همانطور که اشاره شد با قایق به محل ریزش آبشار می‌روید و قرار است خیس شوید. از زمانی که تورهای دریایی مید و میست به فعالیت خود در کانادا خاتمه داده‌اند، هورنبلور تنها تور قایقی موجود برای گردشگرانی است که برای بزادید از آبشار به کانادا می‌آیند.

چرخ و فلک نیاگارا

چرخ و فلک نیاگارا

یکی از جدیدترین جاذبه‌ها در محل آبشارهای نیاگارا، چرخ و فلک نیاگارا است که در حال حاضر بزرگترین چرخ و فلک رصد کانادا به حساب می‌آید. تماشای آبشارهای خروشان نیاگارا از این چرخ و فلک با ارتفاعی بیش از 53 متر، تجربه‌ای تکرارنشدنی است.

این چرخ و فلک مجهز به واگن‌هایی است که با توجه به آب و هوا تنظیم می‌شوند و بنابراین در تمام طول سال باز است. هر بار سواری این چرخ و فلک بین 8 تا 12 دقیقه طول می‌کشد وبا توجه به ساعات کاری می‌توانید هم روز و هم در طول شب سوار چرخ و فلک شوید. در طول شب می‌توانید منظره نورها و چراغ‌های شهر و آبشارهای رنگارنگ را تماشا کنید.

تله‌کابین گرداب (Whirlpool Aero Car)

تله کابین گرداب

تله کابین فضایی گرداب در حقیقت یک تله کابین عتیقه و قدیمی بر فراز آب‌های خروشان و گرداب‌های سریع نیاگارا است که از سال 1916 تا کنون در حال فعالیت است. سواری با این تله کابین حدود 10 دقیقه به طول می‌کشد و چشم اندازی منحصر به فرد از اب‌های روان و خروشان رودخانه نیاگارا که تشکیل گرداب‌های بزرگی می‌دهند، دارد.

تله کابین فضایی مسافتی قریب به یک کیلومتر از یک طرف تنگه به سمت دیگر آن را طی می‌کند و ظرفیت تقریبی آن در هر سفر معادل 35 نفر ایستاده است.

تپه کلیفتون

بخشی از جاذبه‌های شهری آبشارهای نیاگارا جو و حال و هوای جشنواره‌ای شهر است. پیاده‌روی در تپه کلیفتون، که با نام خیابان سرگرمی (فان) نیاگارا نیز نامیده می‌شود بسیار جذاب است و در این پیاده‌روی از کنار چرخ و فلک نیاگارا، بزرگراه نیاگارا، رستوران‌ها و جاذبه‌های خانوادگی زیادی عبور می‌کنید.

در امتداد این مسیر پیاده‌روی با مغاره‌های زیادی روبرو می‌شوید که به فروش بستنی، آب نبات و پشمک، تافیو سایر خوراکی‌های خوشمزه اختصاص دارند. این منطقه خیابان نزدیک به آبشار است و حتی اگر نخواهید زمان زیادی را آنجا بگذرانید، ارزش دارد سری به این خیابان بزنید.

جاده نیاگارا (Niagara Parkway)

Niagara Parkway

جاده نیاگارا یک مسیر رانندگی بسیار زیبا است که از شهر نیاگارا در دریاچه شروع شده و در امتداد تنگه از آبشار نیاگارا می‌گذرد و به فرانت ارنی می‌رسد. در امتداد جاده پارک‌ها و فضاهای سبز زیادی وجود دارد و همین باعث شده منظره‌های این جاده بسیار جذاب باشد و بسیاری از گردشگران را وادار به متوقف کردم اتومبیل‌هایشان می‌کنند.

برخی از محبوبو‌ترین جاذبه‌های این جاده عبارتند از ساعت گلی، گرداب‌های رپید و گلخانه پروانه. یک مسیر پیاده‌روی زیبا و مسیری برای دوچرخه سواری در کنار پارک نیاگارا نیز در امتداد این جاده قرار دارد.

گلخانه پروانه

این منطقه که در امتداد بزرگراه نیاگارا قرار دارد محل اسکان بیش از 2000 پروانه آزاد و رها است. گلخانه‌ای شیشه‌ای با آبشارها و گیاهان گرمسیری که بیش از 40 گونه پروانه زیبا را در خود جای داده است. این جاذبه در تمامی طول سال باز است و این مکان را به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در ماه‌های زمستانی تبدیل کرده است.

تورهای قایق موتوری گرداب

تورهای قایق موتوری گرداب

این قایق‌های موتوری و گردش با آن‌ها در شهر نیاگارا در دریاچه فعالیت دارند و تا آبشار فاصله کمی دارند. در این تور می‌توانید بدر یک مسافرت هیجان انگیز روی قایق موتوری سوار شده و از کنار گرداب‌های خروشان بگذرید. قایق‌ها در طول تابستان روباز هستند و در فصل بهار و پاییز دارای پوشش گنبدی شکلی هستند. البته باید آماده خیس شدن شوید.

این تورها کاملا آموزشی هستند و در خلال تور اطلاعاتی دربارع زمین‌شناسی و تاریخ منطقه به گردشگران ارائه می‌گردد

قلمرو پرندگان

اگر پرندگان را دوست دارید حتما به بازدید قلمرو پروندگان بروید علاوه بر اینکه یکی از بهترین تفریحات سرپوشیده منطقه در طول فصل زمستان است. قلمرو پرندگان یکی از بزرگ‌ترین محل نگهداری سرپوشیده پرندگان در جهان است.

پرندگان زیبا و رنگارنگ گرمسیری بسیاری در این محل زندگی می‌کنند. برخورد و نزدیکی با حیوانات به شما امکان غذا دادن به آن‌ها و تعامل با حیات وحش را به شما می‌دهد. می‌توانید در حین تعامل با حیات وحش از عکاسان بخواهید که از شما و این موجودات زیبا عکس بیاندازند.

بزرگراه نیاگارا

بالای تپه کلیفتون، بزرگراه نیاگارا یکی از جاذبه‌های سرگرم‌کننده برای خانواده‌ها به حساب می‌آید و پیست کارتینگ جدیدی در این منطقه افتتاح شده است. برخلاف پیست‌های معمول، مسیر این پیست یک رمپ مارپیچ است و بزرگ‌ترین پیست کارتینگ در آمریکای جنوبی است و در آن ماشین‌های کارتینگ یک و دو نفره وجود دارد.

نیاگارا در دریاچه

"نیاگارا در دریاچه" شهرک کوچکی در ساحل دریاچه اونتاریو فقط 20 دقیقه تا آبشارهای نیاگارا فاصله دارد. این شهر کوچک دارای ظاهری شبیه به قرن نوزدهم میلادی است.

در طول جنگ 1812، بخشی از شهر ویران شده و در نتیجه اغلب معماری اصلی شهر در سال‌های پس از جنگ ساخته شده است. قوانین جدید ساخت و ساز باعث شده تمامی ساختمان‌سازی‌های جدید نیز مطابق با همان سبک مشابه ساخته شود و همین امر باعث شده تا در این شهر جالب حمل و نقل با درشکه‌ها و اسب‌ها انجام شود و گردشگران سوار بر درشکه می‌توانند از خیابا‌های شهر عبور کرده و از تماشای ساختمان‌های قدیمی لذت ببرند.

برخی تورهای آبشار نیاگارا به خصوص تورهایی که از ورنتو حرکت می‌کنند در این شهر توقف دارند و بازدیدکنندگان می‌توانند در خیابان‌های این شهر گردش کرده و از غذاهای لذیذ آن لذت ببرند. این منطقه در فصل پاییز که برگ‌ها تغییر رنگ می‌دهند، بسیار دوست‌داشتنی و زیبا است. اگر به دنبال گردشی رومانتیک و عاشقانه هستید حتما این مکان را برای اقامت انتخاب کنید.

اقامت در مدت بازدید از آبشارهای نیاگارا

کاملا واضح است که بهترین مکان برای اقامت در طول مدت بازدید از آبشارهای نیاگارا، جایی ایت که کمترین فاصله با آبشار را داشته باشد و بتوان به راحتی تا آبشار پیاده‌روی کرد. بدین ترتیب می‌توانید به کلیفتون هیل، که منطقه اصلی گردشگری و پر از رستوران و جاذبه‌های دیگر است، نزدیک باشید. در ادامه به معرفی بهترین هتل‌های این منطقه می‌پردازیم:

هتل‌های لوکس

هتل‌ ماریوت فالزویو با منظره‌ای دیدنی از آبشارهای هورس شو، دارای اتاق‌هایی کاملا مجهز و استیک فروشی بسیار مشهور است.

همچنین هتل شراتون دارای چشم‌اندازی زیبا است و دارای پارک آبی سرپوشیده و محیطی بسیار خوب برای خانواده‌ها است. این هتل در قلب جاذبه‌های کلیفتون هیل واقع شده و با آبشار تنها کمی فاصله دارد.

هتل هیلتون آبشار نیاگارا که دارای موقعیت بسیار خوبی است ملکی بسیار بزرگ با اتاق‌ها و سوییت‌هایی است که دارای چشم‌انداز آبشار هستند. علاوه براین هتل هیلتون دارای شاتل و حمل و نقل به تمامی جاذبه‌های محلی است که درست جلوی درب هتل بازدیدکنندگان را سوار می‌کند.

هتل‌های متوسط

هتل و سوییت‌های رادیسون دارای اتاق‌ها و سوییت‌های بزرگ و دلباز با پنجره‌های بزرگ با چشم‌انداز آبشار، دو رستوران و استخر سرپوشیده است.

هتل تازه بازسازی شده کورت یارد تا کلیفتون هیل 10 دقیقه فاصله و با آبشار 20 دقیقه پیاده‌روی فاصله دارد و دارای دو استخر سرپوشیده و روباز است.

در فاصله اندکی از آبشارها و دققیقا در کنار هیلتون، اقامتگاه دابل تری فالز ویو قرار دارد که دارای استخر آب شور سرپوشیده، اتاق‌هایی مجهز به مینی یخچال است و چشم‌انداز بعضی از اتاق‌ها رو سمت آمریکایی آبشار نیاگارا است.

هتل‌های مقرون به صرفه

متل رکس تنها پنج دقیقه با کلیفتون هیل و آبشار فاصله دارد و اقامتگاه کوچکی با اتاق‌هایی با نرخ مناسب است.

مهمانسرای کانتری نیز در فاصله کنی با کلیفتون هیل قرار دارد اما فاصله آن تا آبشار به نسبت بیشتر است. این هتل دارای اتاق‌هایی استاندارد، سوییت‌هایی با هال جدا، یک استخر سرپوشیده و بوفه صبحانه گرم است.

هتل کورت جاده نیاگارا با اتاق‌هایی تمیز و راحت تنها ده دقیقه با آبشارهای نیاگارا فاصله دارد.

نکاتی درباره بازدید از آبشارهای نیاگارا در کانادا

پیوستن به یک تور مرتب و منظم بهترین راه برای بازدید از آبشارهای نیاگارا است؛ بدین ترتیب هم می‌توانید با جاذبه‌های توریستی آشنا شده و از آن‌ها دیدن کنید و هم بدون اینکه دچار سردرگمی شوید، جزئیات جالبی درباره این جاذبه‌ها به دست خواهید آورد. علاوه براین بسیاری از تورهای گردشگری منطقه امکان بازدید از جاذبه‌های اصلی را نیز فراهم کرده و دارای سرویس رفت و برگشت به هتل هستند. برخی از این تورها که با کمترین هزینه بهترین خذمات را ارائه می‌دهند عبارتند از:

  • تورهای گشت و گذار و بازدید از جاذبه‌های گردشگری: اگر تنها یک روز فرصت برای بازدید دارید تور بهترین‌های آبشار نیاگارا از آبشارهای نیاگارا، اونتاریو یکی از گزینه‌های مناسب و با ارزش با سرویس رفت و برگشت به هتل است. در این تور پنج ساعته، یک راهنما با شما همراه خواهد بود و امکان بازدید از برج اسکالون، قایق‌های تفریحی هورنبلور، گردش در پشت آبشار و نیز تماشای آبشار از زوایای مختلف فراهم است. ظرفیت پذیرش این تور تنها شش نفر است.
  • پرواز بر فراز آبشار: برای اینکه از چشم‌انداز یک پرنده به آبشار نگاه کنید، می‌توانید تور آبشار نیاگارا با هلی کوپتر را امتحان کنید. یک پرواز 20 دقیقه‌ای بر فراز این پدیده طبیعی زیبا یکی از تورهای فراموش‌نشدنی است. در خلال پرواز خلبان اطلاعات جذابی درباره آبشارها و اماکن تاریخی اطراف آن در اختیار بازدیدکنندگان می‌گذارد. حداقل تعداد نفرات شرکت کننده در این تور دو نفر است.
منبع: planetware.com
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 48

به "جاذبه های گردشگری در آبشار نیاگارا کانادا" امتیاز دهید

10 کاربر به "جاذبه های گردشگری در آبشار نیاگارا کانادا" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری در آبشار نیاگارا کانادا"

1 دیدگاه

مائده 12 اردیبهشت 1400

وااااااای واقعا جای قشنگی هست من عاشق آبشار و طبیعت هستم❤❤

پاسخ به مائده
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید