خدمات تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی

می خواهید در کانادا تحصیل کنید؟ ما به تمام سوالات  شما، از جمله هزینه تحصیل در کانادا، دوره های موجود و اینکه چگونه می توانید از مجوز تحصیل در کانادا به عنوان مسیر دریافت اقامت دائم کانادا استفاده کنید ، پاسخ می دهیم.

شانس من برای تبدیل شدن به یک دانشجوی بین المللی در کانادا چقدر است؟

تعداد دانشجویان بین المللی در کانادا هر ساله به رشد خود ادامه می دهد. بسیاری از آنها پس از پایان تحصیلات دانشگاهی امکان گرفتن اقامت  دائم کشور کانادا  را خواهند داشت.

تأیید مجوز تحصیل در کانادا همیشه با صلاحدید افسر ویزا است.

سال گذشته کانادا بیش از 400000 دانشجوی بین المللی پذیرفته است. اکثر این دانشجویان از فرانسه ، نیجریه ، چین ، ژاپن ، کره جنوبی ، ایالات متحده ، برزیل ، ایران ، هند و ویتنام بودند.

تنوع دانشجویان بین المللی برای دولت کانادا در اولویت است. در سال 2019 ،  کانادا موفق  به طراحی، یک استراتژی جدید برای آموزش دانشجویان بین المللی IES) ) شد.

دولت برای 5 سال آینده 147.9 میلیون دلار بودجه در نظر گرفته است.

با همکاری با ما از طریق برنامه دانشجویان بین المللی ، می توانید شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

برنامه دانشجویی بین المللی کانادا:

برنامه بین المللی دانشجوییBEST CANADA TOURS می تواند به شما در هدایت  این روند کمک کند. از گرفتن مجوز تحصیل تا اقامت دائم ، ما در هر مرحله از راه در کنار شما خواهیم بود. با کمک ما می توانید تحصیلات کانادایی را به اقامت دائم کانادا تبدیل کنید.

هر یک از مشتاقان برنامه دانشجویان بین المللی ما با یک مشاور آموزشی که در زمینه آموزش عالی کانادا و مهاجرت در کانادا آموزش دیده است ، مرتبط می شود. با کمک آنها ، قوی ترین برنامه ممکن را ارائه خواهید داد.

در اینجا مراحل اساسی روند درخواست  را برای شما شرح می دهیم :

  1. یک درخواست تهیه کنید: انتخاب درخواست شما یکی از مهمترین عوامل درخواست اجازه تحصیل شما است. شما باید در این درخواست خاص یک مورد قوی برای تحصیل در کانادا ارائه دهید. ما بر اساس تجربه کاری و سابقه تحصیل شما ، برنامه هایی را پیشنهاد می دهیم. با این کار بهترین فرصت ممکن برای ارسال یک درخواست موفقیت آمیز را خواهید داشت.
  2. ثبت نام در مدرسه: پس از تصمیم گیری درباره درخواست ، به شما کمک می کنیم تا درخواست خود را تهیه و ارسال کنید. قبل از درخواست مجوز تحصیل ، باید یک نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی تعیین شده توسط دولت کانادا DLI) ) داشته باشید.
  3. درخواست مجوز تحصیل کنید: با در دست داشتن نامه پذیرش ، آماده درخواست مجوز تحصیل خود خواهید بود. ما به شما کمک خواهیم کرد تا درخواست خود را برای مهاجرت به کانادا تهیه و ارسال کنید.

فهرست بررسی مدارک دانشجویی بین المللی

مدارک خاصی برای سپری کردن روند  این درخواست لازم است. در زیر لیست  مدارکی که ممکن است از شما درخواست شود آورده شده است :

نامه پذیرش: نامه ای که توسط مدرسه ( دانشگاه) پذیرنده شما  صادر می شود.(تاییده پذیرش)

مدرک تمکن مالی: اثبات اینکه شما پول لازم را برای تأمین هزینه خود و اعضای خانواده ای که با شما می آیند را  دارید. شما باید نشان دهید که می توانید هزینه های تحصیل و همچنین هزینه زندگی (خوابگاه ، غذا و ...) برای اولین سال حضور در کانادا را پرداخت کنید.

مدارک هویتی: شناسنامه ، گواهی ازدواج و گذرنامه.

مجوز تحصیل در کانادا چیست؟

اجازه تحصیل در کانادا سندی است که به شما امکان تحصیل در مدرسه ای (دانشگاه) در کانادا را می دهد.

هنگامی که برای تحصیل در یک موسسه آموزشی تعیین شده DLI)  ) پذیرفته شدید ، می توانید برای اجازه تحصیل در کانادا اقدام کنید.

مراحل درخواست مجوز تحصیل در کانادا چیست؟

گرفتن مجوز تحصیل در کانادا چهار مرحله دارد:

صلاحیت خود را بررسی کنید:

اطمینان حاصل کنید که شرایط لازم  جهت  تحصیل در کانادا را دارید. شما نیاز خواهید داشت:

  • نامه پذیرش از DLI
  • اثبات حمایت مالی
  • اسناد پشتیبانی (بسته به کشور شما در تابعیت و اقامت متفاوت است)

درخواست خود را آماده کنید:

 اگر واجد تمام شرایط بالا بودید ، می توانید شروع به آماده کردن درخواست اجازه تحصیل کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک مورد نیاز کشور خود را جمع آوری کرده اید. اگر نشان ندهید که شرایط لازم را دارید ، یک افسر مهاجرت ممکن است درخواست شما را رد کند. بهتر است قبل از اینکه یک نماینده مهاجرت مدارک شما را بررسی کند خود پیشتر این کا ر را انجام دهید.

درخواست اجازه تحصیل خود را ارسال کنید:

 هنگام ارسال درخواست خود دو گزینه دارید:

ارسال یک برنامه الکترونیکی:  با ایجاد یک حساب کاربری در وب سایت اداره مهاجرت ، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC  ) می توانید با استفاده از کپی اسکن شده یا الکترونیکی مدارک ، درخواست  خود را به صورت الکترونیکی ارسال کنید.

ارسال یک درخواست مبتنی بر کاغذ: نسخه های اصلی مدارک خود را جمع آوری کرده و به مرکز درخواست ویزا VAC) ) اختصاص داده شده به کشور خود پست کنید.

اگر مجوز تحصیل شما تأیید شد، به کانادا بیایید!

 شما تا زمان ورود به بندر ورودی کانادا POE)  ) اجازه تحصیل در کانادا را دریافت نمی کنید. اگر مجوز شما تأیید شود ، دولت کانادا نامه معرفی بندر ورودی را برای شما صادر می کند. برای دریافت اجازه تحصیل باید این نامه را به مقام  ( افسر) اداره مهاجرت نشان دهید.

چه مدت طول می کشد تا درخواست مجوز تحصیل در کانادا را دریافت کنید؟

زمان رسیدگی برای مجوزهای تحصیل بسیار متفاوت است. مدت زمان لازم به کشور محل اقامت شما  نیز بستگی دارد.

کوتاهترین زمان رسیدگی1 -2 هفته است ، اما  از برخی از متقاضیان انتظار دارند که تا 16 هفته هم صبر کنند. زمان رسیدگی به حجم درخواستهای دریافتی نیز بستگی دارد. اگر نزدیک به آغاز سال تحصیلی کانادا اقدام کنید ، ممکن است با تأخیر مواجه شوید.

آیا زمان پردازش سریع تری می خواهید؟ ببینید آیا واجد شرایط تحصیل مستقیم جریان SDS)  ) هستید.

شرایط مجوز تحصیل در کانادا چیست؟

شرایط و ضوابط خاصی به مجوز تحصیل در کانادا مرتبط می باشند. شما باید این شرایط را رعایت کنید تا واجد شرایط تحصیل در کشور کانادا شوید.

شما باید در یک موسسه آموزشی مشخص DLI) ) ثبت نام کنید.

اگر  خواهان تحصیل در کبک هستید باید به عنوان دانشجوی نیمه وقت یا دانشجوی تمام وقت ثبت نام کنید و

شما نباید از برنامه تحصیلی خود بیش از 150 روز مرخصی مجاز بگیرید.

درک و احترام به شرایط اجازه تحصیل مهم است. با انجام این کار ، شما بیشترین امکان  تحصیل در خارج از کشور در خود و در کانادا  را خواهید داشت. دانشجویانی که به شرایط مجوز تحصیل خود احترام می گذارند نیز شانس بیشتری برای دریافت مجوز کار پس از تحصیل دارند.

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

خبر خوب این است که تحصیل در کانادا  نسبتا مقرون به صرفه است. هزینه های تحصیل در کانادا به طور کلی کمتر از استرالیا ، ایالات متحده و انگلیس است.

در سال تحصیلی 2018/2019 ، متوسط ​​شهریه سالانه برای یک دانشجوی کارشناسی بین المللی در کانادا 27،159 دلار CAD بود. میانگین شهریه برای همان سال تحصیلی  در یک دانشگاه آمریکایی را می توان 45،950 دلار آمریکا تخمین زد.

شما می توانید برای یافتن هزینه های تحصیل در دانشگاه و برنامه های دانشگاهی در کانادا و همچنین هزینه های برآورد شده برای کتاب و لوازم از این ابزار استفاده کنید.

هنگام تصمیم گیری برای تحصیل در خارج از کشور ، هزینه زندگی نیز فاکتور مهمی است که باید در نظر گرفته شود. هزینه زندگی در کانادا در مقایسه با سایر مقاصد مهم برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه تر است:

متوسط ​​شهریه سالانه کشور و هزینه زندگی (دلار آمریکا)

  • استرالیا 42،093 دلار
  • کانادا 29،947 دلار
  • انگلستان 35،045 دلار
  • ایالات متحده 36،564 دلار

نحوه تحصیل رایگان در کانادا

فرصت های زیادی برای  بدست آوردن بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که می خواهند در کانادا رایگان تحصیل کنند.

فرصت های موجود به شما  و به رشته تحصیلی شما  و به تحقیقات آن رشته در کشور مبدا دارد.

با استفاده از این پایگاه اطلاعاتی می توانید داده های بیشتری در مورد بورسیه های تحصیلی که ممکن است در دسترس شما باشند را پیدا کنید.

موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) چیست؟

موسسه آموزشی تعیین شده هر مدرسه ای (دانشگاه)  است که مجاز به پذیرش دانشجو بین المللی است.

کلیه مدارس ابتدایی و متوسطه در کانادا دارای DLI هستند و می توانند از کشورهای خارجی دانش آموز پذیرش کنند.

همه مدارس پس از متوسطه DLI نیستند ، بنابراین باید قبل از اقدام به لیست DLI های دولت کانادا را بررسی کنید.

انواع مختلف مدارس متوسطه کانادا کدامند؟

کانادا به ارائه آموزش با کیفیت و قابل  دسترس برای دانشجویان بین المللی شهرت دارد. برای درک اینکه کدام برنامه برای شما مناسب است ، ابتدا باید سیستم تحصیلات  در کانادا را درک کنید.

هر برنامه آموزشی بالاتر از کلاس دوازدهم در کانادا ، تحصیلات پس از متوسطه محسوب می شود. انواع مختلفی از تحصیلات بعد از متوسطه وجود دارد که هرکدام دارای هدف مشخصی هستند.

برخی از برنامه ها ممکن است شرایط پذیرش خاصی داشته باشند.

وظیفه ما این است که اطمینان حاصل کنیم که شرایط اولیه پذیرش برای هر برنامه ای را که درخواست می کنید ، برآورده شود.

آیا برای ادامه تحصیل در کانادا نیاز به گذراندن آیلتس هستم؟

برای تحصیل در یک مدرسه کانادایی باید به زبان انگلیسی یا فرانسه تسلط داشته باشید.

مدارس متوسطه کانادا شرایط خاص خود را برای مهارتهای زبان دانشجویان بین المللی تعیین می کنند. نیازهای مهارت زبانی از یک مدرسه به مدرسه دیگر متفاوت است.

هنگام تهیه درخواست خود ، باید درباره نیازهای خاص برنامه خود تحقیق کنید. بعضی از مدارس حتی پس از شروع تحصیل به شما امکان می دهند دوره های  زبان انگلیسی را نیز بگذرانید.

برخی از دانشجویان بین المللی نیازی به ارائه مدرکی در مورد مهارت های زبان خود ندارند. اگر شما از کشوری انگلیسی زبان هستید یا به زبان انگلیسی تحصیل کرده اید ، پس مجبور به شرکت در آزمون آیلتس نخواهید شد.

هر مدرسه شرایط زبان خود را تعیین می کند. بررسی شرایط خاص مدرسه ای که می خواهید در آن اقدام کنید بسیار مهم است.

آیا نیاز به ارسال نامه ی قصد تحصیل در کانادا هست؟

قصد نامه شما بخشی مهم از درخواست مجوز تحصیل شماست. این باید برنامه های شما برای تحصیل در کشور و اهداف شما را توضیح دهد. شما باید شرایط دارنده اجازه تحصیل در کانادا را احراز کنید.

هدف از نامه اطمینان  دادن به دولت کانادا است که شما به شرایط مجوز خود احترام می گذارید. شما باید موافقت کنید که پس از اتمام مجوز خود ، کشور را ترک کنید.

برنامه دانشجویان بین المللی ما  شما را برای نوشتن و تهیه این نامه همراهی و کمک میکند.

آخرین مهلت درخواست چیست؟

هر مدرسه مهلت خاص خود را دارد. قبل از پایان این مهلت باید مطمئن شوید که درخواست خود را ارائه دادید.

مدارس کانادا هر ساله پر از درخواست می شوند. با نزدیک شدن به مهلت تعیین شده ، مدارس انتخابی تر می شوند. مدارس معتبر به ویژه دارای رقابت  بالتری هستند ، بنابراین هرچه زودتر درخواست خود را ارسال کنید ، بهتر است.

 کدام دانشگاه کانادایی برای من مناسب است؟

 کانادا مجموعه ای از موسسات تحصیلات تکمیلی را در اندازه ها و تخصص های مختلف دارد. در اینجا لیستی از پنج مدرسه ( دانشگاه) شناخته شده کشور کانادا وجود دارد و شرح  کوتاهی از هر کدام برای کمک به شما در شروع کار است!

دانشگاه تورنتو (UofT)

دانشگاه تورنتو احتمالاً یکی از مدارس کانادایی است که قبلاً نام آن را شنیده اید! دانشجویان بین المللی UofT را برای برتری علمی و زندگی پر جنب و جوش در دانشگاه انتخاب می کنند. به طور دقیق 20 هزار نفر! این دانشگاه همچنین در مرکز یکی از شهرها با گوناگونی زیاد در دنیا واقع شده است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC)

UBC بین المللی ترین دانشگاه آمریکای شمالی است. سی درصد جمعیت دانشجویی UBC بین المللی هستند.  16،188 دانشجو از 156 کشور جهان. این دانشگاه در ساحل زیبای غربی کانادا واقع شده است و بخشی از ونکوور پر هیاهو است. UBC یک گزینه عالی برای کسانی است که علاقه مند به زندگی در یک شهر هستند در حالی که هنوز به طبیعت دسترسی دارند. زندگی در ونکوور به معنای دسترسی آسان به فضای باز زیبا ، از جمله جنگل ، اقیانوس و کوه است.

دانشگاه مک گیل

مک گیل دارای شهرت بین المللی بالایی است. جای تعجب نیست که بیش از 12000 دانشجوی بین المللی در  دل خود دارد. مک گیل اگرچه در استان کبک فرانسه است ، اما یک دانشگاه انگلیسی است. شهر مونترال به عنوان یکی از بهترین شهرها برای زندگی در دوران دانشجویی شناخته می شود. هزینه زندگی کم است و منزلگاه یک صحنه هنری و فرهنگی پر جنب و جوش است.

دانشگاه مونترال (UdeM)

UdeM یکی از دانشگاه های با بالاترین رتبه ها در کانادا است و گزینه ای عالی برای علاقه مندان به تحصیل در فرانسه است! UdeM و مدارس تابعه آن که در شهر مونترال واقع شده اند. سالانه به 9500 دانشجوی بین المللی خدمات  دانشگاهی ارائه می دهند.

دانشگاه مک مستر

مک مستر یکی از 100 دانشگاه برتر جهان است. این دانشگاه که در همیلتون ، اونتاریو واقع شده است ، تنها یک ساعت با تورنتو فاصله دارد. با تحصیل در همیلتون رونق شغلی قابل توجهی را در بخش فناوری تجربه خواهید کرد. این خبر خوبی برای علاقه مندان به کار در طول تحصیل یا بعد از تحصیل است!

آیا می توانم مدرسه یا درخواستم را در حالی که مجوز تحصیل دارم تغییر دهم؟

با داشتن مجوز تحصیل در کانادا ، می توانید در هر زمان مدرسه یا درخواست خود را تغییر دهید. برای انجام این کار ، شما می خواهید مطمئن شوید که روش صحیح را دنبال می کنید و در شرایط اجازه تحصیل خود باقی می مانید.

در اینجا مراحل دقیقی وجود دارد که باید برای تغییر مدرسه یا برنامه خود از طریق سایت و آنلاین دنبال کنید:

به حساب  کاربری خود وارد شوید.

بخشی به نام انتقال دانشجو به موسسه آموزشی تعیین شده را پیدا کنید.

روی انتقال از DLI کلیک کنید.

شماره درخواست اجازه تحصیل خود را در قسمت جستجو وارد کنید و سپس جستجوی برنامه من را کلیک کنید

ممکن است از شما خواسته شود جزئیات بیشتری را از برنامه اصلی اجازه تحصیل خود وارد کنید ، بنابراین داشتن این دسترسی مهم است.

اطلاعات مربوط به برنامه یا مدرسه جدید خود را وارد کنید ، از جمله شماره DLI جدید ، شماره شناسه دانشجویی جدید و تاریخ شروع خود.

ارسال انتقال را کلیک کنید.

سپس از شما خواسته می شود که تمام اطلاعات ارسالی خود را مرور کنید. اگر همه چیز خوب به نظر می رسد ، می توانید با کلیک روی تأیید انتقال ، مراحل را کامل کنید.

پیامی مبنی بر تکمیل درخواست خود دریافت خواهید کرد. این تأیید می کند که شما با موفقیت دولت را از تغییر برنامه های خود مطلع کرده اید.

آیا می توانم هنگام تحصیل در کانادا کار کنم؟

بله!  امتیاز دیگر تحصیل در کانادا این است که دانشجویان بین المللی حق کار دارند. این کمک می کند تا هزینه شهریه و هزینه های زندگی  خویش را جبران کنند.

دانشجویان بین المللی در کانادا می توانند در طول دوره تحصیل به صورت نیمه وقت (حداکثر 20 ساعت در هفته) کار کنند. در تعطیلات برنامه ریزی شده مانند تعطیلات تابستانی ، دانشجویان بین المللی ممکن است تمام وقت کار کنند.

بیشتر دانشجویان هنگام کار ، خواه شغلشان در دانشگاه باشد یا خارج از دانشگاه ، برای کار به مجوز کار احتیاج ندارند. در مجوز تحصیل شما مشخص خواهد شد که آیا مجاز به کار در دانشگاه هستید یا خیر.

اگر برنامه تحصیلی شما شامل تجربه کاری باشد ، ممکن است بتوانید بیش از 20 ساعت در طول ترم کار کنید. این در نامه پذیرش شما نشان داده خواهد شد. اگر دولت این شرط را تأیید کند ، هم اجازه کار و هم اجازه تحصیل به شما تعلق می گیرد. این اجازه کار به شما امکان می دهد فقط در دانشگاه کار کنید.

آیا می توانم خانواده ام را هنگام تحصیل با خود به کانادا بیاورم؟

دانشجویان بین المللی متاهل یا بچه دار ممکن است مایل باشند خانواده خود را با خود  به همراه بیاورند.

افسران ویزای کانادا درخواست های اجازه تحصیل را که شامل اعضای خانواده همراه است ، در نظر می گیرند. باید توجه داشته باشید که گنجاندن اعضای خانواده در یک درخواست اجازه تحصیل ممکن است بر تصمیم افسر ویزا تأثیر بگذارد.

اگر به عنوان یک خانواده تأیید شوید ، همسر شما می تواند تمام وقت در کانادا کار کند. هر کودک همراه می تواند به صورت رایگان تحصیل کند.

در اینجا می توانید درباره درخواست مجوز تحصیل با خانواده خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آیا همسرم می تواند در حالی که من در کانادا تحصیل می کنم کار کند؟

اگر خانواده، شما را همراهی کنند ، همسر شما مجاز به  کار آزاد است و به وی اجازه داده می شود تا در تمام مدت تحصیل شما در کانادا کار کند.

آیا می توانم در کبک تحصیل کنم؟

تحصیل در کبک این امکان را برای شما فراهم می کند که به انگلیسی ، فرانسوی یا هر دو تحصیل کنید. با این وجود شرایط ویزای دانشجویی کبک با بقیه کانادا کمی متفاوت است.

شرایط تحصیل در کبک چیست؟

برای تحصیل در کبک ، به یک گواهی پذیرش استان کبکCAQ)  ) نیاز دارید. این مدرک توسط وزارت مهاجرت ، تبلیغاتMIFI) ) صادر می شود. این  مدرک تایید می کند که استان کبک شما را به عنوان دانشجوی بین المللی پذیرفته است. اگر برنامه تحصیلی شما در کبک است ، قبل از درخواست مجوز تحصیل به  نامهCAQ نیاز دارید.

برای واجد شرایط بودن برای درخواست CAQ ، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • در یک موسسه آموزشی تعیین شده در کبک پذیرفته شوید
  • هزینه های مرتبط با یک درخواست CAQ را پرداخت کنید
  • موافقت می کنید که شرایط صدور CAQ برای مطالعات را رعایت کنید
  • اگر قصد مطالعه  برای فرصتی را دارید که مدت زمان آن کمتر از 6 ماه باشد ، به CAQ یا مجوز تحصیل نیاز ندارید.
  • پس از دریافت CAQ ، باید مجوز تحصیل از دولت کانادا را درخواست کنید. هنگامی که مجوز تحصیل خود را دریافت می کنید ، آماده شروع تحصیل در کانادا هستید!

آیا دانشجویان بین المللی تحت پوشش سیستم بهداشتی کانادا قرار دارند؟

همه دانشجویان بین المللی در کانادا زیر چتر حمایتی بهداشتی قرار دارند.

برخی استان ها به دانشجویان بین المللی اجازه دسترسی به سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی کانادا را می دهند. دانشجویان استانهایی که پوشش درمانی ارائه نمی دهند باید بیمه درمانی خصوصی بخرند. تمام مدارس کانادا طرح های بیمه درمانی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

آیا می توانم بعد از فارغ التحصیلی در کانادا بمانم؟

کانادا برای دانشجویان بین المللی در صورت تمایل به اقامت دائم در این کشور ،  شرایط گرفتن اقامت دائم را آسان می کند.

اجازه کار پس از فارغ التحصیلی به دانشجویان بین المللی این فرصت را می دهد تا پس از فارغ التحصیلی در کانادا بمانند و کار کنند. پس از یک سال کار در کانادا ، فارغ التحصیلان بین المللی می توانند واجد شرایط درخواست اقامت دائم شوند.

برای درخواست PGWP باید ثابت کنید که تمام شرایط مجوز تحصیل خود را رعایت کرده اید. تحصیل باید فعالیت اصلی شما در طول تمام مدت حضور در کانادا بوده باشد.

PGWP معمولاً با همان مدت تحصیل شما در کانادا اعطا می شود.

به "خدمات تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی" امتیاز دهید

4 کاربر به "خدمات تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی" امتیاز داده اند | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی"

* سوالتان را از کارشناس ما بپرسید، در صورتی که تمایل دارید با شما تماس گرفته شود، اطلاعات تماس خود را هم در فرم زیر درج نمایید (اطلاعات تماس شما در سایت نمایش داده نخواهد شد)