محله های معروف، جوان پسند و جذاب تورنتو را بشناسیم

مانند هر شهر بزرگی در جهان، تورنتو هم مجموعه‌ای است از محله‌هایی که هر کدام‌شان سبک، حال و هوا و جذابیت خاص خودشان را دارند. در تور کانادا و در شهر تورنتو می‌توانید یک صبح را به خرید کالاهای مختلف از میان برترین برندهای جهان اختصاص دهید، حوالی ظهر سری به یک بازار تاریخی و سرزنده بزنید و شب که شد خودتان را در میان انبوهی از انتخاب‌ها از میان کافه‌ها و رستوران‌ها بیابید، مکان‌هایی که به شما فرصت می‌دهند در کنار دوستان و خانواده‌تان از یک شام دلچسب لذت برده و روزتان را به بهترین شکل به پایان ببرید.

محله های معروف، جوان پسند و جذاب تورنتو را بشناسیم

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در ادامه می‌خواهیم چند تا از بهترین و مشهورترین محله‌های شهر تورنتو که ممکن است در تور کانادا به آنجا سری بزنیم را به شما معرفی کنیم و بگوییم در هر کدام از آن‌ها می‌توانید انتظار چه چیزهایی را داشته باشید.

محله قدیمی تورنتو

ریشه‌های بیشتر بخش‌های تورنتوی امروز را می‌توان در شهر قدیمی (Old Town) پیدا کرد؛ منطقه‌ای تشکیل شده از 6 محله که تجدید حیات را به خود دیده، چرا که رستوران‌ها و فروشگاه‌های باکلاس و مد روز، خود را درون ساختمان‌هایی با چند قرن قدمت جای داده‌اند.

مسافران تور کانادا در محله قدیمی تورنتو می‌توانند یکی از بهترین مقصدهای مربوط به غذا در کل شهر را پیدا کنند: بازار سینت لارنس. این بازار از زمان‌های خیلی دور، از حدود سال 1803 تا به حال فعال بوده و درست 4 سال قبل مجله نشنال جئوگرافیک آن را بهترین بازار از نوع خودش در تمام جهان نامید. این بازار ضیافتی است برای تمام حس‌ها؛ در اینجا می‌توانید رایحه‌ها را استشمام کنید و خوراکی‌های تازه و پنیرهای رنگارنگ را بچشید و کارهای هنرمندان محلی را ببینید که انواع سوغاتی، لباس، زیورآلات و دیگر وسایل را می‌فروشند.

محله قدیمی تورنتو

کمی آن طرف‌تر از محله قدیمی، شما به یک منطقه مختص عابران پیاده می‌رسید. در میان ساختمان‌های قدیمی این محله، شما هر آن چه که از یک روز بیرون‌گردی در شهر انتظار دارید را پیدا خواهید کرد. فروشگاه‌های لباس‌های مد روز در ساختمان‌های بازسازی‌شده دوره ویکتوریا دیده می‌شوند. کلی رستوران با غذاهای خوشمزه و تازه در پشت دیوارهای آجری سرخ رنگ این محله پنهان هستند. مرکز نمایشی و گالری‌های هنری، میزبان رویدادهای جذاب هستند و تضمین می‌کنند که این محله قدیمی در هر وقتی از سال پر از زندگی و شور و هیجان است.

محله شهر قدیمی را بدون بازدید از ساختمان گودرهم ترک نکنید. این ساختمان باریک و با آجرهای قرمز رنگش در تضاد کامل با آسمان‌خراش‌هایی است که آن را احاطه کرده‌اند، در نتیجه یک نقطه عالی برای گرفتن یک عکس خوب برای اینستاگرام در دسترس‌تان است.

منطقه سرگرمی

اگر از نمایش‌های هنری، ورزش، جاذبه‌های دیدنی و گزینه‌های بی‌نظیر غذا خوردن لذت می‌برید، منطقه سرگرمی تورنتو از آن جاهایی است که نباید فرصت دیدنش در تور کانادا را از دست بدهید. در این محله از شهر است که شما می‌توانید روزهای متمادی را به بازدید از برترین و مشهورترین مکان های دیدنی تورنتو اختصاص دهید، از برج سی ان گرفته تا آکواریوم ریپلی. شب که شد، سری به برخی از محبوب‌ترین رستوران‌های شهر بزنید و یک وعده غذای عالی در محیطی رمانتیک و جذاب نوش جان کنید.

در منطقه سرگرمی شهر تورنتو، راه‌های بی‌شماری برای گذراندن یک روز خاطره‌انگیز و مفرح در اختیار دارید. اگر نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید به شما توصیه می‌کنیم اول از همه یک پیاده‌روی در پیاده‌رو مشاهیر کانادا داشته باشید. در رستوران ژاپنی چوتو ماته یک توقف داشته باشید و مزه عالی غذاهای ژاپنی را بچشید. بعد از آن به سمت تالار مشاهیر هاکی بروید تا یک تجربه تعاملی از محبوب‌ترین سرگرمی کانادایی‌ها داشته باشید.

یورک ویل و آنکس

یورک ویل یکی از مدروزترین و سرزنده‌ترین محله‌های تورنتو است؛ محله‌ای که بیشتر افراد و مسافران تور کانادا آن را با عنوان محله فشن و لباس می‌شناسند. خیابان بلور با بوتیک‌های طراحان معروف جهان پر شده است، جایی که می‌توانید کالاهایی بی‌نظیر از برندهایی مانند تیفانی، شانل و هرمس را بخرید. این فروشگاه‌های سطح بالا و گران‌قیمت، پهلو به پهلوی رستوران‌هایی همان قدر مجلل و گران قیمت قرار گرفته‌اند. به همین خاطر است که محله یورک ویل مکانی محبوب در میان افراد ثروتمند شهر است.

یورک ویل و آنکس

محله یورک ویل تورنتو قطعا یکی از محدوده های با کلاس و نسبتا گرانقیمت تورنتو است و امکانات زیادی برای ارائه به افراد طبقه مرفه جامعه دارد.

این محله در میانه شهر تورنتو واقع شده و ایستگاه های Bloor و Bay در آن قرار دارد و البته دسترسی به محله های هیجان انگیز و جذاب دیگری نظیر چرچ و ولسلی، یونگ و اگلینتون جزو موارد کلیدی و مهم آن است.

چنانچه تمایل به صرف غذا و نوشیدنی داشته باشید، این محله نیز مملو از بارها و رستوران های معروفی نظیر Hemingways است که می توانید در آن لحظات خوشی را سپری کنید.

شاید غافل‌گیرکننده باشد اگر بدانید پردیس دانشگاه تورنتو درست در کنار مرز این محله قرار گرفته است. از آنجا که دانشجویان افرادی نیستند که بخواهند از بوتیک‌های گران قیمت خرید کنند و در رستوران‌های لوکس غذا بخورند، بیشترشان وقت خود را در این محله سپری می‌کنند.

اجاره بهای خانه در محله یورک ویل تورنتو از 1000 دلار و آپارتمان از 2000 دلار شروع می شود و به طور تقریبی میبایست حداقل برای خرید خانه 380 هزار دلار هزینه کرد.

محله انکس تورنتو (The Annex)

محله ای پر از منوهای غذا و نوشیدنی های ارزان و دسترسی راحت به مرکز شهر که باب میل دانشجویان خواهد بود. خانه های محله انکس تورنتو از زیبایی خاصی برخوردار بوده و خوابگاه های دخترانه و پسرانه دانشجویی زیادی در آن یافت می شود.

محبوبیت و سبک خاص محله آنکس اساسا به خاطر دانشجویانی است که در این محدوده زندگی می‌کنند و اوقات فراغت خود را در آن می‌گذرانند. تعداد بسیار زیادی کافی‌شاپ، تئاتر، کتاب‌فروشی، گالری هنری، رستوران و محل‌های فروش نوشیدنی با حضور جوان‌ها شب و روز شلوغ هستند. این محله تابستان‌ها حسابی سرزنده می‌شود، وقتی که پاسیوهای رستوران‌ها و کافه‌ها باز می‌شوند و شما می‌توانید در کنار غذای خوشمزه‌تان از هوای دلپذیر بیرون هم لذت ببرید.

اجاره بهای آپارتمان در محله انکس تورنتو به طور تقریبی از 1700 دلار و برای خرید از 430 هزار دلار شروع می شود.

محله چینی‌ها، بازار کنسینگتون و منطقه AGO

بازار کنسینگتون یک بازار خیابانی اعجاب‌انگیز است که گوناگونی اجتماعی را در قلب شهر تورنتو به خوبی نشان می‌دهد. مهاجرانی از منطقه کارائیب، آمریکای لاتین، اروپا و ویتنام همگی این منطقه را خانه خود می‌دانند و هر کدام جای پای خود را به نحوی در اینجا گذاشته‌اند. جلوه این گوناگونی فرهنگی و اجتماعی را می‌توانید در ترکیبی شگفت‌انگیز ار رستوران‌ها و کافه‌ها، فروشگاه‌های لباس‌های سنتی و دکه‌های سرزنده و جذاب بازار ببینید.

محله چینی ها، بازار کنسینگتون و منطقه AGO

درست در جنوب محله بازار کنسینگتون محله چینی‌های تورنتو قرار دارد. یک مکان بی‌نظیر برای این که با جامعه آسیایی شهر تورنتو بیشتر آشنا شوید. در رستوران‌های چینی، ژاپنی، ویتنامی و تایلندی این محله غذاهای عالی نوش جان کنید، قبل از این که به سراغ بازارها بروید و انواع و اقسام کالاهای خارجی، سوغاتی‌های منحصربه‌فرد و اجناس خاص و جذاب را پیدا کنید. اگر دوست دارید در تور کانادا خود بهترین تجربه را از بازدید از محله چینی‌ها داشته باشید، در زمان سال نوی چینی به این محله بروید؛ وقتی از سال که در آن خیابان‌ها پر می‌شوند از جشن و شادی و رقص معروف اژدهای چینی که در گوشه و کنار به چشم می‌خورد.

وقتی در تور کانادا خود در این محله بودید، حتما یک توقف در گالری هنری انتاریو داشته باشید؛ منزلگاه رقم باورنکردنی و قابل توجه 90 هزار اثر هنری. این گالری یکی از بزرگترین و بهترین موزه‌های هنری قاره آمریکای شمالی است، جایی که شما می‌توانید مجموعه بزرگی از آثار هنری از هنرمندان کانادایی به اضافه آثاری از هنرمندان افسانه‌ای مانند روبن، گویا، پیکاسو و رامبرانت را ببینید.

کوئین وست، کینگ وست و لیبرتی ویلج

کوئین وست پاتوق بچه‌های باحال شهر است. این محله گزینه‌های عالی برای خرید، تعداد بی‌شماری استودیو هنری و طراحی و گستره متنوعی از محل‌های اجرای موسیقی و غذاهای بی‌نظیر دارد، تمام این‌ها با پس‌زمینه ساختمان‌های تاریخی. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این محله کوچه گرافیتی است، یک خیابان مخصوص هنرمندان دیوارنگار که در آن شما فرصت گرفتن عکس‌های عالی و جذاب برای شبکه‌های اجتماعی را خواهید داشت.

 علاقه‌مندان به مد و پوشاک، عاشقِ در کنار هم بودن هستند؛ به همین خاطر است که محله همسایه یعنی کینگ وست منزلگاه برخی از بهترین فروشگاه‌های شهر است. این محله که زمانی مرکز صنعت تولید پارچه شهر تورنتو بوده، حالا در ساختمان‌های سابقا صنعتی خود فروشگاه‌های عالی لباس را در خود جای داده است.

کوئین وست، کینگ وست و لیبرتی ویلج

لیبرتی ویلج یکی دیگر از محله‌های سابقا صنعتی تورنتو است و حالا به یکی از محبوب‌ترین محله‌های شهر در بین جوان‌ها و علاقه‌مندان به بیرون‌گردی و همنشینی‌های شهری تبدیل شده است. شما می‌توانید در ساختمان‌های قدیمی و تبدیل شده این محله که زمان کارخانه بودند در کنار دوستان‌تان غذاها و نوشیدنی‌های عالی نوش جان کنید. حال و هوای صنعتی و تجاری همچنان در این محله به چشم می‌خورد، چرا که اینجا مکانی محبوب برای استارت‌آپ‌های تکنولوژی‌محور، آژانس‌های دیجیتال و شرکت‌های تبلیغاتی است.

محله یانگ و اگلینتون تورنتو

محله خیابان یانگ و اگلینتون تورنتو در نیمه بالای مرکز شهر قرار دارد. این محله در چند سال اخیر با راه اندازی پروژهCrosstown LRT توسعه و رونق زیادی پیدا کرده، پروژه ای که به واسطه آن خط حمل و نقل شهری LRT با دارا بودن ایستگاه های متعدد در طول خیابان اگلینتون، مسافرین را با سرعتی بیشتر به مقصد می رساند و موجب تسهیل رفت و آمد بین محله اسکاربرو تا فرودگاه پیرسون می شود.

کافی شاپ ها و بارهای مشهور، دفاتر پزشکی، مراکز خرید، مترو و رستوران های عالی و هر آنچه که مورد نیازتان خواهد بود در محله محبوب یانگ و اگلینتون تورنتو پیدا می شود. به طور تقریبی اجاره بهای آپارتمانهای 55 متری در محله یانگ و اگلینتون تورنتو حدود 2050 دلار در ماه است، آپارتمانهای دو خوابه نوساز 3150 دلار و آپارتمانهای بزرگتر و بهتر تا 4000 دلار اجاره بها دارد.

محله چرچ و ولسلی تورنتو

محله چرچ و ولسلی تورنتو یکی از محله های دوست داشتنی تورنتو میباشد که به نام Village معروف است. قرارگیری آن در مرکز شهر به این معنی است که به دلیل وجود دسترسی های بی شمار نیازی به ماشین پیدا نمی کنید. یکی از موارد خوب محله چرچ و ولسلی تورنتو وجود یکی از بزرگترین و بهترین شعبات مرکز خرید Loblaws و Nutella cafe در این ناحیه است.

در تابستان بزرگترین و دیدنی ترین فستیوال و نمایش شهر، افتخار کانادا (Pride Parade) در این محل اجرا می شود. هر وقت از ساختار شهری خسته شدید می توانید با رفتن به Allan Gardens طبیعت را با تمام وجود حس کنید. اجاره بهای خانه در محله چرچ و ولسلی تورنتو از 1600 تا 3 هزار دلار است و قیمت خرید خانه نیز از 350 هزار دلار شروع می شود.

محله ریچموند هیل تورنتو (Richmond Hill)

محله ریچموند هیل تورنتو در فاصله 25 کیلومتری و فاصله زمانی نیم ساعته با متروی GO و یک ساعته با ماشین در شمال مرکز تجاری تورنتو قرار گرفته است. این محله دارای بیش از 166 پارک است و امکاناتی نظیر مسیرهای طبیعی، زمین های بازی، ورزشی، مناطق تفریحی دارد. این محله رصد خانه و تلسکوپ David Dunlap، بزرگترین استخر سرپوشیده کانادا و ریچموند هیل سنتر را برای هنرهای نمایشی در خود جای داده است.

محله ریچموند هیل تورنتو به دلیل دسترسی به خیابان یانگ و بزرگراه 404، وجود مدارس و دبیرستان های عالی، مراکز خرید مجهز، فروشگاه های ایرانی و پارک های متعدد، فرصت های کسب و کار، برگزاری فستیوال های گوناگون نظیر Heritage Village Festival و وجود ساکنین صمیمی از اقوام و ملل مختلف خصوصا فارسی زبان، محله مورد علاقه ایرانیان به شمار می رود.

برای مثال راسته معروف فروشگاه های ایرانی خیابان Young که به تهران کوچک معروف است از شمال خیابان Finch شروع شده و تا جنوب تقاطع Steeles کشیده شده است.در این بین پلازای ایرانیان در تورنتو، قطب تهران کوچک محسوب می شود و انواع و اقسام خدمات ایرانی نظیر صرافی، آژانس مسافرتی، کلینیک، دفاتر حقوقی، سوپرمارکت، رستوران، کافی شاپ و بسیاری موارد دیگر را ارائه می دهد.

ریچموند هیل تورنتو از آن محله هایی است که در آن خانه های بزرگ همراه با حیاط پشتی به چشم می خورد و پر واضح است که ساکنین متمولی نیز دارد و به دلیل استقبال ایرانیان از این محله در تورنتو، شاهد افزایش قیمت نیز در چند سال اخیر بوده است.

به طور تقریبی قیمت خرید خانه در محله ریچموند هیل تورنتو پر طرفدار ایرانی نشین در سال 2018 چیزی قریب به 930 هزار دلار است! البته برای خرید آپارتمان تقریبا حداقل نصف این مبلغ، یعنی 500 هزار دلار کفایت می کند. لازم به ذکر است که اجاره بهای تقریبی آپارتمان در ریچموندهیل نیز از 1700 دلار شروع می شود.

محله هاربرفرانت تورنتو

هاربرفرانت تورنتو یکی از بهترین محله ها برای زندگی کردن است. منظره فوق العاده دریاچه و نزدیکی به آن، بهترین موقعیت را برای پیاده روی در کنار آب برای شما فراهم می کند.

با این حال در عین ناباوری تنها با کمتر از 10 دقیقه پیاده روی خود را در مرکز شهر و موارد جذاب و دیدنی آن می یابید. برگزاری بزرگترین کنسرت ها و بازی های بیسبال نیز می تواند میزان علاقه شما به محله هاربرفرانت تورنتو را افزایش دهد.

البته تنوع دسترسی به وسایل حمل و نقل شهری نیز فوق العاده است، از یک سو ایستگاه مترو Union و از سوی دیگر ایستگاه راه آهن VIA و ایستگاه اتوبوس GO به کارهای تان سرعت می بخشد. اگر بخواهید حتی سریعتر به مقصد مورد نظرتون برسید می توانید از گزینه هواپیما هم استفاده کنید چون فرودگاه Billy Bishop نیز در نزدیکی محله هاربرفرانت تورنتو است.

هزینه خرید خانه در محله هاربرفرانت تورنتو از 500 هزار دلار شروع می شود و اجاره ها نیز نسبت به امکانات محله مناسب بوده و از 2500 دلار شروع می شود.

محله کبیج تاون تورنتو

محله کبیج تاون تورنتو محله ای مناسب افراد شیک، مد روز و اجتماعی و به اصطلاح hipster است که به ظاهر خود اهمیت فراوان می دهند. محله ای با کافه های خاص، استودیو یوگا، بازار مزرعه داران و فستیوال های محلی که شما را با حال و هوای مثبت شهر و ساکنین اش آشنا می سازد.

اسم جالب محله کبیج تاون تورنتو براساس روایت هایی از سال 1840 نشات می گیرد، زمانی که هزاران مهاجر ایرلندی به این محل پا گذاشتند. آنها با فقر و سختی در کشور زادگاه شان دست و پنجه نرم می کردند و در اوایل ورود به کانادا تنها توان کشت کلم و خوردن آن به شکل سوپ را داشتند، از این رو کلم جزو وعده های اصلی رژیم غذایی آنها شد و نام آن بر روی محله ماند.

به طور میانگین اجاره بهای آپارتمان در محله کبیج تاون تورنتو از 1500 دلار شروع می شود و حداقل هزینه مورد نیاز برای خرید خانه 350 هزار دلار کانادا است.

محله لیبریتی ویلیج تورنتو

محله ای که خلاقیت جوانان مشغول به کار در آن موج می زند و ظاهر آن بازتاب کننده این ماجراست. محله لیبریتی ویلیج تورنتو با کافه ها و بارهای فراوان و معماری که اغلب فضاهای صنعتی و انبارها را تحت تاثیر قرار داده و به آنها ظاهری فوق العاده مدرن و زیبا داده است.

دسترسی به دریاچه و کنار آب نیز برای قدم زدن و دوچرخه سواری و لذت بردن از مناظر، بسیار سهل و آسان است، اما دور بودن به ایستگاه مترو شاید کمی اذیتتان کند که می توانید به لطف اتوبوس ها و ماشین های سواری کار خود را انجام دهید.

اجاره بهای لیبریتی ویلیج تورنتو از ماهی 1500 دلار شروع می شود و حداقل هزینه برای خرید خانه به طور تقریبی 350 هزار دلار است.

محله کنزینگتون مارکت تورنتو

محله کنزینگتون مارکت تورنتو با خانه های زیبا و خاص برخی از بهترین رستوران ها را در خود جای داده و از همه بهتر با وجود دسترسی به منطقه چینی ها یا همان China town، می توانید تمام مایحتاج خود را به یکباره از اینجا بخرید.

البته برخی از افراد به دلیل متفاوت بودن سبک خریدشان از وجود china town در محله کنزینگتون مارکت تورنتو آنچنان خوشحال نمی شوند. اما باید بدانید که مواد غذایی متنوع با قیمت هایی باورنکردنی در دسترس شماست، به هنگام خرید از این بخش از محله کنزینگتون مارکت تورنتو، نمی توان از خیر دامپلینگ های فوق العاده خوشمزه چینی (dumplings) که در گوشه و کنار دیده می شود گذشت!

کسب و کارهای این بازار که شامل کافی شاپ ها، فروشگاه میوه و سبزیجات تازه، غذاهای سنتی عالی و موارد جذاب دیگر می شود محله کنزینگتون مارکت را به رویایی واقعی در تورنتو مبدل ساخته است.

در یک کلام اگر از طرفداران این گونه موارد و عطر و بوی خوش عود هستید، کنزینگتون مارکت تورنتو محله ای مناسب برای شماست. حداقل اجاره بهای آپارتمان در این محله 1250 دلار کانادا و برای خرید 350 هزار دلار است.

محله کویین استریت وست تورنتو

محله کویین استریت وست تورنتو یکی از جذاب ترین خیابان ها را برای قدم زدن در خود جای داده است. شما می توانید بهترین خریدهای خود را در اینجا انجام دهید، در محبوب ترین بارهای شهر بهترین نوشیدنی ها و غذاها را میل کنید و جالب اینکه تمام این کارها تنها در حین قدم زدن در طول خیابان محله کویین استریت وست تورنتو ممکن است.

این محله به قول جوان ها یکی از باحال ترین محله های تورنتو است چون فروشگاه های لباس فشن متنوعی در آن مشغول به کار هستند که از سبک و استایل لباس فوق العاده شیک تا پانک در آنها عرضه می شود.

بی شک کوئین استریت وست تورنتو یکی از پر رفت و آمد ترین و شلوغ ترین محله های تورنتو است و موارد بسیار جذابی را در خود جای داده است.

اجاره بهای خانه در کوئین استریت وست تورنتو از 1500 دلار تا 3000 دلار متغیر است و برای خرید خانه حداقل 400 هزار دلار مورد نیاز است.

محله بیچز تورنتو

محله بیچز تورنتو به گونه ای است که شاید فکر کنید فقط مناسب افراد پیر و خانواده ها است اما این طور نیست. این محله برای آن دسته از افرادی که دوست دارند نزدیک به آب زندگی کنند و منظره و دیدی زیبا رو به دریاچه داشته باشند، شب زنده داری کنند و البته آنچنان به مرکز شهر تورنتو دور نباشند نیز مناسب است، فاصله ای در حدود 20 دقیقه که البته معقول به نظر می رسد.

محله بیچز تورنتو محلی آرام بوده و دارای امکانات متعددی است و اجاره بهای خانه در آن به خاطر دور بودن نسبی از مسیر اصلی مرکز شهر ارزانتر است. اما اگر استفاده از خودروهای سواری به جای وسایل حمل و نقل عمومی برای تان مسئله ای ندارد، محله بیچز تورنتو محله خوبی برای زندگی است.

شما در این محله هیچوقت برای تعطیلات آخر هفته، احساس نیاز به فرار از شلوغی شهر پیدا نمی کنید، مورد خوب و قابل اشاره در مورد محله بیچز اینست که نسبت به مرکز شهر کم جمعیت تر است و برای افرادی که به دنبال اجاره خانه ای ویلایی و قیمت مناسب هستند، بسیار ایده آل خواهد بود.

برای اجاره بهای خانه در محله بیچز تورنتو میبایست از 1300 تا 4000 دلار، برای خرید آپارتمان از 400هزار دلار و خانه ویلایی از 600 هزار دلار هزینه کنید.

15 محله گران قیمت تورنتو

وقتی نوبت به زندگی در تورنتو می رسد، نمی توان منکر وجود برخی از مکان هایی شد که از قیمت مناسب تری نسبت به سایرین برخوردار هستند. با این وجود ، به دلیل رشد خارق العاده قیمت مسکن در چند سال گذشته، اکنون بزرگترین شهر کانادا به عنوان یکی از گران ترین شهرهای جهان شناخته شده است.

همانطور که گفته شد، البته برخی از محله های تورنتو وجود دارند که گرانتر از بقیه هستند و همانطور که خودتان میدانید، هزینه خانه ها از محله ای به محله دیگر بسیار متفاوت است.

اگر کنجکاو هستید که کدام یک از 144 محله تورنتو گران ترین هستند، در ادامه با نظرات یکی از فعالین حوزه مشاورین املاک که خاهیم پرداخت، ایشان اقدام به تحقیق و بررسی کرده و با دیدن متوسط ​​قیمت ها برای خانه های محله برای کل سال 2020 متوجه شده است که دقیقاً این محله های گران قیمت کجاست.

وی گفت: 15 محله با بالاترین قیمت متوسط ​​فروش در سال 2020 وجود دارد که مناطق مرکزی در این لیست غالب هستند.

Kingsway South، Banbury-Don Mills و Yonge-Eglinton در لیست امسال جدید هستند، در حالی که Trinity-Bellwoods، Playter Estates-Danforth و Edenbridge-Humber Valley از این لیست حذف شده اند.

در مورد Trinity-Bellwoods و Playter Estates-Danforth، باید گفت که این مکان ها جدا از این لیست نیستند، بنابراین به احتمال زیاد معامله های بررسی شده مربوط به سال پیش است.

ایشان گفتند: "از 136 محله با حداقل یک فروش در سال 2020، 107 تا از آنها اکنون به طور متوسط ​​بیش از 1 میلیون دلار قیمت دارند"، فقط 29 محله زیر 1 میلیون دلار باقی مانده است.

این لیست 15 محله گران قیمت در تورنتو هستند.

  • Bridle Path-Sunnybrook-York Mills
  • Forest Hill South
  • Rosedale-Moore Park
  • Casa Loma
  • St. Andrew-Windfields
  • Yonge-St. Clair
  • Annex
  • Lawrence Park South
  • Bedford Park-Nortown
  • Forest Hill North
  • Kingsway South
  • Leaside
  • Willowdale East
  • Banbury-Don Mills
  • Yonge-Eglinton

در سال 2020، Bridle Path تورنتو تاج "گرانترین محله" خود را حفظ کرد. برای هر سالی که این لیست را ثبت می کند (از سال 2016)، این محله همیشه در رده های اول قرار دارد و Forest Hill South در مکان دوم قرار دارد.

متوسط ​​قیمت در Bridle Path-Sunnybrook-York Mills (BPSYM) مجدداً به مرز 5 میلیون دلار رسید، همانطور که در سال 2017 این رقم وجود داشت. در سال گذشته 4 فروش از 12 فروش در این شهر بیش از 10 میلیون دلار بوده است و همچنین گرانترین فروش با قیمت 23 میلیون دلار.

به همین دلیل، می بینید که چگونه این رقم فروش میانگین محاسبه شده است. متوسط ​​قیمت فروخته شده "فقط" 4،345،000 دلار بود (در حالی که میانگین آن در سال 2019، 4.3 میلیون دلار بود).

در مورد قیمت متوسط ​​یک خانه مستقل در BPSYM در ​​سال 2020، باید گفت یک خانه 2 + 2 خوابه و 4 حمام در یک فضای 80 در 130 متر،با قیمت 20000 دلار از میانگین 5،104،000 دلار در منطقه فروخته شد.

این فهرست از آن به عنوان "خانه سفارشی با معماری خیره کننده" با "کیفیت عالی و بیشترین توجه به جزئیات" یاد می کند. اینجا در سال 2010 ساخته شده است.

اگر کنجکاو هستید کم هزینه ترین محله ها کدام اند، باید گفت که Mount Dennis در صدر لیست است.

"جالب است که بدانید تا سال 2015 تعداد محله های دارای خانه های جداگانه به طور متوسط ​​750 هزار دلار یا کمتر تقریباً به همان تعداد محله های میلیون دلاری است (52). اکنون با افزایش قیمت محله Mount Dennis از 653 هزار دلار به 780 هزار دلار در سال گذشته، هیچ محله ای زیر 750 هزار دلار وجود ندارد. "

گفته می شود، در حال حاضر محلاتی به قیمت بیش از 2 میلیون دلار بیشتر از تعداد محله های زیر 1 میلیون دلار است.

سخن پایانی

به بزرگترین مجموعه شهری کانادا که از ترکیب شهر مرکزی تورنتو، پیل، یورک، دورام و هالتون تشکیل شده، Greater Toronto Area یا تورنتوی بزرگ گفته می شود.

مناطق حومه شهر نظیر نورث یورک، مارکهام و ریچموند هیل (شمالی، جنوبی) و منطقه هالتون (به عنوان مثال اوک ویل و میلتون) مورد علاقه خانواده ها بوده و جزو بهترین مناطق زندگی و محله های خوب تورنتو به شمار می آیند. اما در این میان، اکثریت قریب به اتفاق ایرانیان مقیم کانادا به استثنای شهرهای ونکوور، مونترال و اوتاوا در محله های حومه شمال تورنتو نظیر ریچموند هیل، ویلو دیل وان، مارکهام و تورن هیل زندگی می کنند.

تورنتو از تنوع اقوام و مهاجران از سراسر دنیا برخوردار بوده و دارای مناطقی نظیر 4 شهر چینی مختلف، 3 ایتالیای کوچک و 1 تهران کوچک است. به همین خاطر در اقصی نقاط محله های خوب تورنتو می توانید از عطر و بوی غذاهای متنوع و خوش طعم رستوران ها، کافی شاپ های مختلف چینی،کره ای، ایرانی و کانادایی لذت ببرید.

منبع: caen-keepexploring.canada.travel
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 303

به "محله های معروف، جوان پسند و جذاب تورنتو را بشناسیم" امتیاز دهید

10 کاربر به "محله های معروف، جوان پسند و جذاب تورنتو را بشناسیم" امتیاز داده اند | 4.9 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محله های معروف، جوان پسند و جذاب تورنتو را بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید