بازدید از جاذبه های کمتر شناخته شده آلبرتا در کانادا

مسافران کانادا، استان آلبرتا را احتمالا بیشتر از هر چیزی با پارک ملی بنف و جشنواره بزرگ و میلیونی کلگری استمپید می شناسند. با این حال این استان زیبا در هر منطقه اش با انبوهی از جاذبه های خارق العاده پر شده است. در ادامه برخی از آنها را به شما معرفی می کنیم. ویزای توریستی 5 ساله کانادا کلید شما برای ورود به دنیایی متنوع از جاذبه های مختلف و تماشایی است.

بازدید از جاذبه های کمتر شناخته شده آلبرتا در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: یکی از بهترین مناطق کانادا که با جاذبه های بی نظیر پر شده، استان آلبرتا است. هر گوشه از این استان و هر شهرش آماده به یادگار گذاشتن یک خاطره خوب در ذهن شما است.

روستای سانشاین

روستای سانشاین خارج از شهر بنف قرار دارد و یکی از محبوب ترین پیست های اسکی آلبرتا را در خود جای داده است. زمستان ها اسکی بازان از سراسر جهان به این محل می آیند. تابستان ها مسافران کانادا می توانند به کوهنوردی و دیدن چمنزارهای فوق العاده زیبا بپردازند. مسیرهای زیادی به سمت کوه ها منتهی می شوند؛ در مسیر می توانید تجربه ای به یادماندنی از دیدن مناظر فوق العاده زیبا را داشته باشید.

ریزورت اسکی سانشاین ویلج که با نام دهکده سان شاین نیز شناخته می گردد، در دامنه های کوهستان گوت آی کشور کانادا واقع شده است و راستا خطرناک دلریوم دایو در آن جای گرفته است؛ راستا موردعلاقه ی اسکی بازهای خطرپیشه ی آمریکایی. در کنار شیب بسیار تند این راستا، احتمال بالای ریزش بهمن در آن نیز، جذابیت زیادی برای افراد ماجراجو دارد. معمولا نگهبان های پیست، اسکی بازها را با تجهیزات ردیابی در زیر بهمن و بیل مجهز می نمایند. در اقامتگاه اصلی پیست هیچ گونه تجهیزات اسکی برای اجاره دادن وجود ندارد و فقط اسکی بازهای حرفه ای که خود دارای وسایل لازم هستند، می توانند از راستا دلریوم دایو استفاده نمایند.

کاناناسکیس

در حدود 80 کیلومتری غرب کلگری منطقه زیبایی به نام کاناناسکیس قرار دارد. این منطقه در بین کوهنوردان بسیار محبوب است. طبیعت گردان می توانند در تابستان قله هایی را فتح کنند که به مراتع و دریاچه ها ختم می شوند. یکی از مهم ترین جاذبه های این روستا پارک استانی پیتر لوگید است که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

بزرگراه آیسفیلدز

بزرگراه آیسفیلدز از دریاچه لوئیس به جاسپر می رود. طول این بزرگراه 230 کیلومتر است و از میان کوه ها، دریاچه ها، یخچال های طبیعی و آبشارها عبور می کند. مسافران کانادا می توانند با رانندگی و عبور از این بزرگراه مناظر فوق العاده و منحصربه فردی را مشاهده کنند. در این منطقه مسیرهای پیاده روی جذابی به سمت یخچال های طبیعی آلبرتا و دریاچه های اطراف وجود دارد.

پارک ملی بنف (Banff)

اگر عکس هایی با اسم زیباترین های کانادا را جستجو کنید، بدون شک عکس هایی از این پارک ملی را در ابتدای فهرست جستجو می بینید. تعجبی ندارد که بنف به طور مداوم در فهرست زیباترین پارک های ملی جهان قرار گرفته است. این پارک که در سال 1885 میلادی تاسیس شد یکی از قدیمی ترین پارک های ملی کانادا است که در میان کوه های فوق العاده زیبای آلبرتا قرار گرفته است. با دیاچه آبی رنگ، جنگل ها و صخره های تماشای اش، بنف در فهرست سفر های هر عشق طبیعتی قرار گرفته است.

پارک ملی بنف یک از معروف ترین جاذبه های گردشگری کانادا و البته چشمنوازترین پارک ملی این کشور است. تنها باید 130 کیلومتر از غرب کلگری سفر کنید تا به این منطقه برسید. مناظر زیبای کوهستانی، پیست های اسکی، دریاچه های رویایی و شهر توریستی بنف تنها بخشی از جاذبه های پارک ملی بنف هستند. انواع گوزن، خرس، گرگ و دیگر حیوانات وحشی در این پارک زندگی می کنند و این امکان وجود دارد که آنها را در امتداد بزرگراه اصلی ببینید.

پیاده روی یکی از محبوب ترین فعالیت های تابستانی در بنف در میان مسافران است. مسیرهای پیاده روی بسیاری در دسترس تان هستند. برخی دیگر از گردشگران هم راحتی اتومبیل شخصی خود را ترجیح می دهند و سوار بر ماشین از مناظر و طبیعت کنار جاده ای بنف لذت می برند.

کانمور (Canmore)

این شهر فوق العاده زیبا، زمانی تنها یک گنجینه ی پنهان در کانادا محسوب می شد. اما امروزه کانمور یکی از توریستی ترین نقاط کانادا است که هر ساله مسافران زیادی برای لذت بردن از طبیعت بی همتای آن به این منطقه می آیند. این شهر که در آستانه ی یکی از نفس گیر ترین منظره ها طبیعی آلبرتا قرار گرفته است، در گذشته معدن زغال سنگ بوده است. این شهر سعی دارد با وجود رشد صنعت گردشگری و محبوبیت اش، همچنان مرز های خودش را حفظ کند.

منطقه یخی کلمبیا (Columbia)

این منطقه در میان پارک ملی بنف و جسپر قرار گرفته است. این یخ های بزرگ، منطقه ای به وسعت ونکوور را پوشانده اند. جالب است بدانید این منطقه از بازماندگان آخرین دوره ی عصر یخی است که در حدود 8 رود حاصل از ذوب یخچال های طبیعی را تغذیه می نماید. اگر به این منطقه سفر کردید تماشا رود فوق العاده زیبای Athabasca را از دست ندهید.

دره مالین (Maligne)

این دره یکی از مناطقی است که در بازدید از پارک ملی جسپر نباید از دست بدهید. تماشا این دره در تمام سال جذابیت خاص خودش را دارد اما در اواسط زمستان با یخ زدن داخل آن، به اوج زیبایی خودش می رسد. این یخ ها نه تنها باعث می شوند که بتوانید به راحتی در کف این دره راه بروید و زیبایی های آن را کشف کنید، بلکه می توانید آبشار های خروشان و یخ زده ی آن را ببینید که زیبایی این دره را صد چندان نموده اند.

درامهلر (Drumheller)

دراملر شهری کوچک است در 140 کیلومتری شمال شرقی کلگری. این شهر با افتخار خود را شهر دایناسورها می نامد، چرا که 75 میلیون سال پیش گونه های مختلفی از دایناسورها در این منطقه حضور  داشته اند. مسافران کانادا برای دیدن فسیل ها می توانند به موزه دیرینه شناسی رفته و با تاریخ این شهر و زندگی دایناسورها آشنا شوند. درست زمانی که فکر می کنید آلبرتا بیشتر از این نمی تواند شما را شگفت زده کند، به دره ی گوزن ها می رسید. جایی که در آن می توانید رد پای عصر دایناسور ها را دنبال کنید. درامهلر از نظر اسرار باستان شناسی اهمیت بسیار زیادی دارد. شکل عجیب صخره ها و رنگ های چشم نواز آن ها بدون شک درامهلر را به یکی از تماشای ترین جاذبه های طبیعی آلبرتا تبدیل نموده است.

دریاچه لوئیس

دریاچه لوئیس را می توان جواهر پارک ملی بنف لقب داد. این دریاچه به خاطر آب فیروزه ای رنگش و انعکاس تصویر کوه های اطراف مشهور است. مسافران کانادا برای رسیدن به دریاچه یک رانندگی کوتاه از شمال شهر بنف نیاز خواهند داشت. از کلگری تا دریاچه یک سفر یک روزه خواهد بود. پیاده روی اطراف دریاچه و قایق سواری از کارهای جذاب برای مسافران کانادا در اطراف دریاچه لوئیس آلبرتا هستند. برخی از مسیرهای پیاده روی شما ر ا به یخچال های طبیعی می رسانند.

پیست اسکی دریاچه لوئیس

پیست اسکی دریاچه لوئیس که در پارک ملی بنف واقع شده است، به عنوان برترین پیست اسکی کانادا در سال 2015 معرفی گردید. این مکان دوست داشتنی چشم انداز های بسیار زیبا دارد و یکی از برترین هتل های کوهستانی جهان در آن جای گرفته است. راستاهای این پیست روی چهار کوه قرار دارند و 25 درصد آن ها برای مبتدی ها، 45 درصد برای نیمه حرفه ای و 30 درصدشان برای حرفه ای ها است. از ویژگی های طبیعی این منطقه نیز می توان به چشم انداز ها پانورامای یخچال های طبیعی، گل های وحشی و چشمه های طبیعی اشاره نمود.

کلگری استمپید

کلگری استمپید یک رویداد بزرگ سالانه در کلگری آلبرتا است؛ جایی که مسافران متوجه می شوند مردم این شهر چه اندازه به ریشه های گاوچرانی خود افتخار می کنند. این رویداد 10 روزه اوایل ماه ژوئن برگزار می شود. جالب است بدانید که مردم از سراسر آمریکای شمالی برای شرکت در این جشن بزرگ به کلگری می آیند. کلگری با نمایشگاه های فرهنگیش، موسیقی خاص و طبیعت زیبایش مورد توجه طرفداران غرب وحشی است. در طول این رویداد کلاه و چکمه های گاوچرانی همه جا دیده می شوند.

پارک ملی جزیره الک

پارک ملی جزیره الک با 194 کیلومتر مربع مساحت، نقش مهمی در حفاظت از گاومیش های آمریکایی ایفا می نماید. علاوه بر آن ها، این منطقه زیستگاه موس ها و 250 گونه از پرندگان نیز است. با فاصله 35 کیلومتری از ادمونتون، پارک ملی جزیره الک مقصدی خوب برای گذراندن روزی به دور از هیاهوی شهری و شبی با آسمان صاف و پر ستاره است.

دریاچه واترتون

دریاچه واترتون مجموعه ای از دو دریاچه است که با کانالی کوچک به یک دیگر مرتبط هستند. این دریاچه در پارک ملی دریاچه های واترتون که زیباترین و هیجان انگیزترین شگفتی طبیعی این ناحیه است، واقع شده است. بازدیدنمایندگان می توانند سوار بر یک کشتی تاریخی خط ساحلی واترتون را جستجو نمایند و از طبیعت بکر اطراف آن لذت ببرند. بعلاوه شهری به همین نام روی این خط ساحلی واقع شده است و گردشگران می توانند همه ی امکانات مورجهانز برای سفری راحت را در این مکان تهیه نمایند. به علت تنوع گونه های گیاهی، طبیعت اطراف واترتون به وسیله یونسکو محافظت می گردد. این طبیعت زیبا شامل چمنزارهای سرسبز، آسپن پارک، جنگل های سوبالپاین، مرداب های آب شیرین و دشت های بی درخت است.

موزه سلطنتی تیرل

موزه سلطنتی تیرل مرکز تحقیقاتی دیرینه شناسی است و یکی از جاذبه های گردشگری کشور کانادا به شمار می رود. مجموعه موزه سلطنتی تیرل بیش از 130 هزار فسیل را در خود جای داده است. حدود 4500 متر مربع از فضای موزه را به سالن هایی اختصاص داده اند که تاریخ زندگی را در زمین از 3.5 میلیارد سال پیش تا به امروز مورد آنالیز قرار داده است. یکی از مشهورترین سالن های موزه شامل 40 اسکلت از دایناسور های تیرانوسوروس، آلبرتوسور، استگوسور و سه شاخ چهره می گردد.

شکاف یخی بومینگ

شکاف یخی بومینگ غار خطرناکی است که جریان ورودی هوای سرد را به دام می اندازد و در خود نگه می دارد. در نتیجه ی این فرآیند چندین متر لایه ضخیم یخ شفاف و نرم در این شکاف به وجود آمده است . بعلاوه این لایه ی یخی خاصیت آکوستیک شگفت انگیزی دارد. بهتر است تنها افراد حرفه ای از صخره های یخی بالا بروند؛ چراکه سطح این یخ ها بسیار لیز و لغزنده است و کوچک ترین اشتباهی باعث سقوط خواهد شد. دسترسی به این نقطه که روی خط مرزی آلبرتا و بریتیش کلمبیا واقع شده، با طی مسافت 90 دقیقه ای به وسیله ماشین از کلگری میسر است.

جاده آیس فیلد پارک وی

جاده آیس فیلد پارک وی (Icefields Parkway) که از دریاچه لوئیز به جاسپر می رود یک رانندگی فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. این جاده از دیدنی های کانادا محسوب می گردد.

دریاچه آبراهام

دریاچه آبراهام، دریاچه ای مصنوعی در استان آلبرتا کانادا است و از زیباترین چشم اندازهای زمستانی به شمار می رود. با یخ زدن آب دریاچه در زمستان و فراگرفتن سطح آن با پوششی از یخ، ستون هایی سفید در زیر سطح دریاچه ایجاد می شوند. این ستون ها در واقع حباب های یخ زده ای هستند که بر اثر فساد گیاهان ته دریاچه و گاز متان انتشاری از آنها ایجاد شده و از عمق به سطح توسعه یافته اند. دریاچه آبراهام از قدیمی ترین و بعلاوه عمیق ترین دریاچه های جهان است. محققان سن آن را 25 میلیون سال و عمقش را 744 متر تخمین می زنند.

دره تن پیک

دره ی تن پیک که با نام دره ده قله نیز شناخته می گردد، دره ای است با معروفیت جهانی که نه تنها برای ده قله ی زیبایش، بلکه به خاطر وجود دریاچه ی فیروزه ای رنگ مورین قابل توجه است. کوچک ترین قله ی این منطقه، کمتر از سه کیلومتر ارتفاع دارد. گردشگران می توانند برای گردش در این دره ، یکی از چند راستا پیاده روی را به سلیقه ی خود انتخاب نمایند. این دره، یکی از زیباترین مقاصد گردشگری کانادا محسوب می گردد و تمام طول سال برای سفر به این ناحیه مناسب است.

پارک آبی ورلد

پارک آبی ورلد با مساحتی بیش از 20 هکتار، بزرگ ترین پارک آبی سرپوشیده جهان به شمار می رود. با افتتاح در سال 1986، این پارک آبی در مرکز خرید وست ادمونتون که بزرگ ترین مرکز خرید جهان و بعلاوه بزرگ ترین مرکز تفریحی و جاذبه گردشگری است، واقع شده است. ظرفیت پارک آبی، 5000 نفر است و بزرگ ترین استخر مواج سرپوشیده جهان را دارد. سرسره های آبی پارک بر اساس شدت هیجان به چند بخش مبتدی، میان رده، پیشرفته، اکستریم و بسیار شدید تقسیم می شوند. مرتفع ترین سرسره های آبی پارک 25 متر ارتفاع دارند.

مرکز خرید وست ادمونتون

مرکز خرید وست ادمونتون بزرگ ترین مرکز خرید در آمریکای شمالی محسوب می گردد و در ادمونتون، استان آلبرتا، کشور کانادا واقع شده است. وست ادمونتون در سال 1959، به وسیله خانواده قرمزیان افتتاح شد و تا سال 2004 بزرگ ترین مرکز خرید جهان به شمار می رفت. مساحت این مرکز خرید معادل 490 هزار متر مربع است و شامل 800 فروشگاه، 2 هتل و بیش از 100 غذاخوری می گردد. بعلاوه وست ادمونتون مال دارای 9 جاذبه گردشگری است که از آن جمله می توان به گلکسی لند، پارک آبی ورلد و قصر یخی میفیلد تویوتا اشاره نمود.

دریاچه مورین (دریاچه موراین)

دریاچه مورین که با نام دریاچه موراین نیز شناخته می گردد، در پارک ملی بنف، در کانادا و در فاصله 14 کیلومتری از روستایی با نام لیک لوئیس واقع شده است. ارتفاع دریاچه از سطح زمین 1885 متر و مساحت آن حدود 50 هکتار است. از آنجا که آب این دریاچه با ذوب شدن یخچال های طبیعی اطراف خود تامین می گردد؛ اندازه آب دریاچه در نیمه دوم ماه ژوئن به بیشترین حد خود می رسد. در این برهه زمانی، رنگ دریاچه به صورت آبی بی نظیری درمی آید و با پس زمینه ای قله های برفی، یکی از برترین چشم انداز ها کانادا برای عکاسی را به وجود می آورد. تصویر این دریاچه ی خوش چشم انداز و مشهور کانادایی، روی اسکناس های بیست دلاری کانادایی و در صفحه لاگین ویندوز 10 نقش بسته است.

پارک استانی دایناسور

پارک استانی دایناسور کانونی برای اکتشافات باستانی کانادا به شمار می رود و دارای هزاران فسیل دایناسور مدفون زیر زمین های پر فراز و نشیب است. در این پارک می توانید به راهپیمایی بپردازید، برای حفاری ثبت نام کنید یا در بیابان چادر بزنید. اگر به دایناسورها علاقه دارید، پارک استانی دایناسور مقصدی مناسب برای شما است. این منطقه سال ها مکانی برای حفاری بوده است و دیرین شناسان با ادامه به اکتشافات خود، گونه هایی را در آن جا می یابند که هرگز ندیده اند. چشم انداز ی خشک پارک دایناسور یکی از رویاهای عکاسان نیز است. دامنه ها و قله های سنگ رسوبی تضاد زیبایی با آسمان آلبرتا خلق می نماید و سوژه ای فوق العاده برای عکس های شما خواهد بود.

صخره های تیز بوفالو جامپ

صخره های تیز بوفالو جامپ با فاصله 18 کیلومتر از فورت مکلود، در گذشته محل شکار بوفالوها به وسیله قبیله های سرخ پوست بوده است. امروزه این مکان در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و میزبان موزه بلک فوت است. سرخ پوستان از این منطقه که در کوهپایه کوه های راکی واقع شده است، به مدت 6 هزار سال برای شکار استفاده می کردند و یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین شکارگاه های بوفالو به شمار می رود.

انتشار: 2 تیر 1402 بروزرسانی: 24 تیر 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 255

به "بازدید از جاذبه های کمتر شناخته شده آلبرتا در کانادا" امتیاز دهید

3 کاربر به "بازدید از جاذبه های کمتر شناخته شده آلبرتا در کانادا" امتیاز داده اند | 4.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از جاذبه های کمتر شناخته شده آلبرتا در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید