تفریحات و جاذبه های کبک

کبک کانادا از ان شهرهایی است که با اقوام مخلف پر شده است و این اختلاط فرهنگی منجر به جشن ها و فستیوال های جالبی برای ساکنین و گردشگران شده است، در ادامه با جاذبه های مشهور کبک آشنا خواهیم شد.

تفریحات و جاذبه های کبک

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در سفر به کانادا کبک را از آن شهرهایی خواهید یافت که هیچوقت فراموشش نمی‌کنید، این شهر پر از جذابیت های سرگرم کننده است و روزی را نمی‌توانید به سر برسانید که آرزوی تمام نشدنش را نداشته باشید.

با تورهای ارگ کبک همراه شوید

ارگ کبک درحاشیه شهر در منطقه Cap Diamant قرار گرفته و یکی از مکان های دیدنی و جالب برای بازدید در کبک است. این ارگ در قرن 17 ساخته شده و به عنوان یکی از قدیمی ترین تاسیسات نظامی کانادا شناخته می شود.

ارگ ستاره ای شکل کبک چشم انداز زیبایی به رودخانه سنت لارنس دارد و به عنوان میراث جهانی یونسکو و سایت ملی کانادا ثبت شده است.

برای دیدن این ارگ بهترین راه پیوستن به تورهای ارگ هستند. این تورها تاریخ 300 ساله این ارگ را با جزییات کامل به شما نشان خواهند داد. موزه این ارگ هم اطلاعات زیادی از تاریخ کبک در اختیار شما قرار می دهد.

ارگ کبک در تمام فصول سال باز است. در تابستان ساعات کاری بیشتری دارد چون فرصت بیشتری برای تماش ارگ و مناظر اطراف آن خواهید داشت.

هزینه بازدید از ارگ کبک برای بزرگسالان 16 دلار کانادا، برای دانشجویان 14 دلار کانادا ، برای 11 تا 17 ساله ها شش دلار کانادا و برای زیر ده سال رایگان است.

اقامت در هتل یخی DE GLACE

این هتل خاص در فاصله 45 دقیقه ای از شهر کبک قرار دارد و هتلی منحصربه فرد در جهان است. هر زمستان تیمی از خبره ترین سازندگان دست به دست هم می دهند و هتلی کاملا از یخ می سازند. از دیوار و سقف گرفته تا تخت خواب و میز غذاخوری، همه و همه از بلوک های یخی ساخته می شوند.

هر اتاق موضوع مخصوص به خود را دارد. بعضی از اتاق ها ساده با چندین تخت خواب ردیفی در کنار هم هستند. و در بعضی آثار هنری حکاکی شده روی یخ و دیوار ها و چراغ ها با موضوعات مختلف را مشاهده خواهید کرد. اتاق وی ای پی هتل سون و وان آب داغ هم دارد.

از آنجا که این هتل هر سال ساخته می شود، هیچ گاه دو هتل عین هم نیستند و هر سال تغیرات جذاب تری نسبت به سال قبل در آن ایجاد می کنند. اگر فکر می کنید با یک شب ماندن در هتل یخی کبک، منجمد خواهید شد، نگران نباشید، چون به همه مهمانان کیسه خواب های ضخیم می دهند. البته تخت ها تشک هم دارند.

پاتیناژ در DYOUVILLE پاتیناژ

در هر فصل زمستان شورای محلی در مکان DYOUVILLE که در خارج از شهر قدیمی قرار دارد فضایی برای اسکی روی یخ فراهم می کند. اسکی روی یخ درست در قلب شهر کبک و در محاصره ساختمان های قدیمی با چراغ های زیبا، واقعا شگفت انگیز است. می توانید اسکیت های خود را با خودتان ببرید یا همان جا اسکیت اجاره کنید.

کارناوال زمستانی کبک

کارناوال زمستانی کبک بزرگ ترین رویداد در تقویم شهر کبک است. اگر قصد سفر زمستانی به کبک را دارید جوری برنامه ریزی کنید که سفر شما همزمان با این کارناوال باشد. این کارناوال هر سال در ماه فوریه (اواسط بهمن) در بخش قدیمی کبک برگذار می شود که همراه با انواع رژه ها، نمایشگاه ها و کنسرت ها است. یکی از تجربیاتی که نباید درکارناوال زمستانی کبک از دست بدهید، مسابقات قایق رانی روی یخ رودخانه سنت لورنس است.

همچنین در زمستان هنرمندان از نقاط مختلف در کبک گرد هم می آیند و مجموعه ای بزرگ از مجسمه های یخی را می سازند که بزرگترین آن قصر یخی افسانه ای است. این قصر یخی در واقع خانه Bonhomme، نوعی آدم برفی افسانه ای در کاناداست.

این دو کارناوال زمستانی کبک برای همه سنین سرگرم کننده است و از هیجان انگیز ترین جذابیت های سفر به زمستانی به کبک محسوب می شوند.

گردش در بخش قدیمی کبک

بدون شک بهترین بخش کبک محله های قدیمی کبک است. می توانید روزهای طولانی در کوچه های باریک و سنگ فرش شده این محله ها پیاده روی کنید و لذت ببرید. Vieux-Québec یا همان بخش قدیمی کبک مکانی ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است. با هر قصدی که به کبک می روید مهم نیست، سر زدن به بخش قدیمی کبک را حتما در برنامه های خودتان بگنجانید. در محله ها بدون هر نقشه و مسیریابی قدم بزنید. به خودتان این فرصت را بدهید تا از همه معماری های خیره کننده و زیبایی های محله قدیمی، کافه های خوشمزه و مغازه های عجیب و غریب دیدن کنید.

خرید از فروشگاه های خیابان پتی شامپلن

خیابان پتی شامپلن یکی از زیباترین و بهترین مناطق گردشگری و خرید در کبک است. اگر به دنبال خرید سوغات در کبک هستید به مغازه های این خیابان سربزنید. رستوران های اطراف خیابان پتی شامپلن هم عالی هستند. می توانید در مکانی عالی و دوست داشتنی با خانواده یک وعده غذا و نوشیدنی صرف کنید.

هنرمندان زیادی در کنار پتی شامپلن نقاشی و صنایع دستی و آثار هنری دیگر خود را به فروش می رسانند. فرصت دیدن و خرید آثار آنها را هم از دست ندهید.

برای یک شب اقامت در این هتل باید 349 دلار کانادا (3594700 تومان) بپردازید. قیمت آن اصلا ارزان نیست ولی تجربه ای هیجان انگیز است.

در طول روز هم هر کسی دوست داشته باشد می تواند برای بازدید به هتل یخی کبک برود. ولی حتما نوشیدنی گرم با خودتان ببرید.

 سلفی با Bonhomme

Bonhomme، پادشاه زمستانی با قدی بسیار بلند است که بخشی از افسانه زمستانی کبک بوده و امروزه آن به صورت نمادین نمایش می دهند.

Bonhomme در سال 1954 در کارناوال زمستانی کبک متولد شد و از آن زمان به بخش جدایی ناپذیری ازکاناوال زمستانی کبک تبدیل شده است. البته در طول این سال ها در اشکال مختلف در جشن ظاهر شده است. هیچ کس نمی داند که Bonhomme در حقیقت چه کسی است و هرگز دو Bonhomme به طور همزمان در دو مکان دیده نشده است.

اگر در زمستان به کبک بروید می توانید از کاخ یخی Bonhomme دیدن کنید و شاید بتوانید با او هم سلفی بگیرید.

ترن کابلی (فونیکولار)

سریع ترین راه برای رفتن از خیابان پتی شامپلن به تراس دافرین استفاده از ترن کابلی کبک است. این سیستم حمل و نقل در سال 1879 در کبک شروع به کار کرد. ترن کابلی کبک بخش پایینی کبک را به بخش بالایی آن با طی ارتفاع 59 متر و طول 64 متر وصل می کند.

این ترن کابلی با داشتن دو کابین هم مسیر گردشگری را آسان تر می کند و هم نمای زیبایی از شهر در مسیر حرکتش به بالا فراهم می کند.

گردش در تراس دافرین

تراس دافرین در بخش بالایی شهر از محبوب ترین نقاط دیدنی کبک است که سالانه دو میلیون نفر برای دیدن مناظر زیبای کبک و به خصوص رودخانه سنت لارنس به این تراس می روند.

نام تراس دافرین از یکی از فرمانداران کانادا به نام لرد دافرین گرفته شده است در ابتدا برای استفاده عموم نبود ولی در سال 1838 برای عموم بازگشایی شد و اکنون به یکی از جاذبه های کبک تبدیل شده است.

در تابستان تراس دافرین پر از نوازندگان خیابانی، هنرمندان و فروشندگان انواع خوراکی ها است. در زمستان می توانید سورتمه برفی تراس دافرین را سوار شوید و یکی از هیجان انگیز ترین تجربه های سفرتان به کبک را تجربه کنید.

شرکت در مسابقات TOBOGGAN AU 1884

جالب ترین فعالیت زمستانی در زمستان کبک TOBOGGAN AU 1884 است. این محل مسابقه ساخته شده از چوب، برف و یخ در انتهای تراس دافرین قرار گرفته است.

بلیط ها را می توانید ازکافه های اطراف خریداری کنید بعد سوار سورتمه های چوبی در بالای سطح شیب دار شوید و با سرعت 70 کیلومتری به پایین سر بخورید. معمولا این سورتمه سواری آنقدر جذاب است که با یک بار سیر نخواهید شد. به همین دلیل چندین بلیط بخرید.

کافه Le Local 1160

از خوردن غذا در کافه Le Local 1160 در هر وقتی از سال می توانید لذت ببرید، اما به لطف مینی موزه خود از یادگاری های کارناوال زمستانی کبک که در طبقه فوقانی آن قرار دارد، مکان بسیار جالبی برای بازدید در زمستان است .

کافه Le Local 1160 یک مکان واقعا خاص است البته نه فقط به خاطر قهوه فوق العاده ای که سرو می کند بلکه تمام غذاهای که در آن پخته می شود از مواد ارگانیک و محلی تهیه شده است. منوی آن هم بر اساس نیاز مشتریان مرتب تغییر می کند. این کافه در خیابان سنت جین قرار دارد.

آب گرم STRØM SPA NORDIQUE

این اسپای جدید در نزدیکی دشت آبراهام، جدیدترین جاذبه کبک از سال 2018 است. آب گرم سنتی Nordic، سوناهای گیاهی، استخرهای حرارتی و استخرهای آب سرد با دماهای مختلف آرامش و راحتی را برای شما به ارمغان می آورد. علاوه بر این امکانات سنتی؛ صندلی های مادون قرمز، ماساژ درمانی، استخر نمک هم در این مجموعه وجود دارد. هزینه ورودی به این آب گرم از 64 دلار کانادا شروع می شود.

مجلس کبک در ساختمان پارلمان

ساختمان پارلمان کبک یکی از مهم ترین اماکن تاریخی در ایالت کبک است که با معماری خاص خود به جاذبه گردشگری کبک هم تبدیل شده است. معماری این بنا با الهام از موزه لوور پاریس بود و انقدر زیباست که با اولین نگاه تحت تاثیر قرار خواهید گرفت. این بنای تاریخی هنوز هم مورد استفاده است و این خانه فعلی مجلس ایالت کبک، نمایندگان کبک را در خود جمع می کند.

محدودیتی برای دیدن ساختمان پارمان وجود ندارد. شما می توانید با تورهای مخصوص وارد ساختمان پارلمان شوید و اتاق های تاریخی آن را هم ببینید. حتی اگر خیلی مشتاق هستید می توانید در زمان یکی از جلسات مجلس به آنجا مراجعه کنید و جلسه آنها شرکت کنید.

موزه هنرهای زیبای کبک

این گالری هنری یکی از بهترین ها در کاناداست که بیش از 38 هزار اثر هنری از کل ایالت کبک طی چهار قرن در آن جمع آوری شده است.

در غرفه های مختلف موزه هنرهای زیبای کبک، آثار هنری با سبک های مختلف را خواهید دید. اینجا محلی مناسب برای وقت گذرانی در یک روز بارانی کبک است. این موزه در حاشیه دشت آبراهام واقع شده است.

غذایی متفاوت در رستوران بیسترو بار

هیچ چیز لذت بخش تر از خوردن غذایی دل چسب در کنار منظره ای دیدنی نیست. اگر دوست دارید این تجربه را داشته باشید به رستوران بیسترو بروید.

این رستوران با بالاترین کیفیت غذایی، در حین سرو غذا، کف آن به آرامی حرکت چرخشی انجام می دهد تا بتوانید دید 360 درجه از مناظر اطراف داشته باشید. اگر دوست دارید به این رستوران بروید حتما از قبل میز رزو کنید.

خنک شدن در دشت های آبراهام

در اوایل دوره استعمار کانادا، فرانسوی ها با بریتانیا بر سر زمین و حق تصاحب در سرتاسر شرق این کشور به شدت جنگیدند. و سرانجام انگلیس بر کانادا مسلط شد ولی ایالت کبک فرانسوی باقی ماند. دشت آبراهام جاییست که این نبردهای بزرگ صورت گرفته اند.

امروزه این دشت به پارک بزرگ شهری تبدیل شده و گردشگران و افراد محلی زیادی را به خود جلب می کند. میسرهای دوچرخه سواری، پیاده روی، اسکی و فضاهای باز زیادی در این پارک وجود دارد که فرصت استراحت را برای شما فراهم می کند.

عکاسی در هتل CHÂTEAU FRONTENAC

هتل CHÂTEAU FRONTENAC یکی از هتل های سوژه عکاسی معروف در دنیاست.

این هتل تقریبا شبیه قلعه ای در بالای تپه است و با داشتن 611 اتاق یک ارتش کوچک را در خود جای می دهد. می توانید در اطراف هتل قدم بزنید از آن دیدن کنید و عکس بگیرید. 

دیوار شهر کبک

قبل از اینکه از کبک دیدن کنید شاید درک اینکه کبک شهری دیواردار است؛ برایتان مشکل باشد ولی در واقع کبک تنها شهر دیوار دار باقی مانده در کل کشور کانادا است. این دیوار در اطراف بخش قدیمی کبک با طول 6/4 کیلومتر کشیده شده که تعدادی دروازه در اطراف آن دارد. می تواند در بعضی نقاط از دیوار بالا بروید و مناظر زیبای شهر را از بالا ببینید.

انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 133

به "تفریحات و جاذبه های کبک" امتیاز دهید

1 کاربر به "تفریحات و جاذبه های کبک" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریحات و جاذبه های کبک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید