آشنایی با فرودگاه کبک کانادا

فرودگاه بین المللی ژان لساژ (Jean Lesage) فرودگاه اصلی شهر کبک کانادا است. این فرودگاه در فاصله 11 کیلومتری در غرب شهر واقع شده و با جا به جایی بیش از 1.6 میلیون مسافر در سال، در جایگاه شانزدهم فرودگاه های کانادا قرار گرفته است. بیش از 10 ایرلاین در حدود 360 پرواز هفتگی را از این فرودگاه به مقاصد مختلفی از جمله مسیرهای داخلی کانادا، ایالات متحده، آمریکای مرکزی، مکزیک، جزایر کاراییب و اروپا انجام می دهند.

آشنایی با فرودگاه کبک کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: فرودگاه کبک کانادا که به فرودگاه بین المللی ژان لساژ (Jean Lesage) هم مشهور می باشد با کد یاتا YQB و کد ایکائو CYQB فرودگاه اصلی شهر کانادایی کبک می باشد. این فرودگاه بین المللی در فاصله 11 کیلومتری در غرب شهر واقع شده و با جا به جایی بیش از یک میلیون و 670 هزار مسافر به وسیله 121680 هواپیما در سال 2017 در صندلی شانزدهم فرودگاه های کانادا قرار گرفته است. بیش از 10 ایرلاین در حدود 360 پرواز هفتگی را از این فرودگاه به مقاصد مختلفی از جمله پروازهای  داخلی کانادا، ایالات متحده، آمریکای مرکزی، مکزیک، جزایر کاراییب و اروپا انجام می دهند.

تاریخچه

فرودگاه کبک در سال 1939 تاسیس شده و در تاریخ 11 سپتامبر 1941 اولین پرواز خود را انجام داد. این فرودگاه در ابتدا به عنوان فرودگاه نظامی مورد استفاده قرار می گرفت، اما پس از جنگ جهانی دوم به فرودگاه مسافربری تبدیل شد. در سال 1960، فرودگاه جدیدی به نام فرودگاه بین المللی ژان لساژ در مجاورت فرودگاه قدیمی ساخته شد. فرودگاه قدیمی در سال 1964 تعطیل شد و فرودگاه جدید به فرودگاه اصلی شهر کبک تبدیل شد.

از سال 2006 فرودگاه بین المللی کبک مورد بازسازی قرار گرفته تا ظرفیت آن افزایش پیدا کند. ترمینال اصلی در 2 سطح، بخش خدمات بار و بعلاوه سالن های انتظار مورد بازسازی قرار گرفته و این فرایند در سال 2008 به سرانجام رسید تا بتواند خدمات و امکانات مناسبی را به مسافران ارائه نماید. از جمله خطوط هوایی فعال در فرودگاه بین المللی کبک کانادا می توان به Air Canada Express، Air Canada Rouge، Air Transat، Pascan Aviation و چند شرکت دیگر اشاره نمود.

ترمینال فرودگاه کبک

فرودگاه کبک دارای یک ترمینال مسافربری دو طبقه است. طبقه اول برای پروازهای ورودی و طبقه دوم برای پروازهای خروجی اختصاص دارد. ترمینال فرودگاه به چهار بخش اصلی تقسیم می شود:

  • محوطه عمومی: این بخش برای همه مسافران و بازدیدکنندگان قابل دسترس است و شامل فروشگاه ها، رستوران ها، کافه ها، بانک ها، صرافی ها و سایر خدمات رفاهی می باشد.
  • محوطه پروازهای بین المللی: این بخش به پروازهای ورودی و خروجی خارجی و بین المللی اختصاص دارد.
  • محوطه پروازهای داخلی: این بخش به پروازهای ورودی و خروجی داخلی کانادا اختصاص دارد.
  • محوطه فرامرزی: این بخش مختص پروازهایی است که از ایالات متحده و اتحادیه اروپا انجام می شود.

خدمات و امکانات فرودگاه کبک کانادا

اینترنت وای فای: در فرودگاه کبک کانادا امکانات اینترنت وای فای رایگان وجود دارد. برای اتصال به آن می توانید به شبکه YQB-Internet متصل شوید.

کانتر اطلاعات: کانتر اطلاعات فرودگاه بین المللی کبک کانادا در نزدیکی ورودی اصلی و در کنار کانترهای دریافت کارت پرواز واقع شده و به صورت 24 ساعته خدمت رسانی می کند. آن ها می توانند شما را در بسیاری موارد هدایت کنند. خدمات مختلفی از امانت سپردن چمدان های خود گرفته تا زمانی که احتیاج به کابل برای خارج کردن خودروی خود از برف داشته باشید را می توانید از کانترهای اطلاعات فرودگاه کیک کانادا سوال نمایید.

فروشگاه ها و خرید: فروشگاه های فری شاپ در Loop Duty Free و در بخش مسافران در نزدیکی گیت 33 وجود دارند. این فروشگاه ها 3 ساعت پیش از اولین پرواز بین المللی باز می شوند.

رستوران ها و کافه ها: گزینه های متنوعی از رستوران ها و کافه ها در سراسر فرودگاه بین المللی کبک کانادا واقع شده اند. هر کدام از این رستوران ها پیشنهادات مختلفی را ارائه می کند. دستگاه های اتوماتیک هم در بخش های مختلف فرودگاه کبک کانادا قرار گرفته اند. رستوران های 24 ساعته تیم هورتون (Tim Horton) بوده که در طبقه دوم و سالن عمومی فرودگاه قرار گرفته اند.

صرافی و خدمات پولی: دستگاه های خودپرداز و امکانات و خدمات دریافت پول نقد در سراسر فرودگاه بین المللی کبک کانادا قرار گرفته است. البته ضروری است دقت نمایید زیرا ممکن است برای دریافت پول نقد کارمزد از حساب شما کسر شود. این دستگاه های خودپرداز در طبقه همکف و در بخش پروازهای ورودی داخلی، در بخش عمومی فرودگاه و در نزدیکی تیم هورتون و بعلاوه در طبقه دوم در بخش مسافران وجود دارد. علاوه بر این خدمات و امکانات تبدیل ارز را می توانید در قسمت پروازهای ورودی بین المللی و بعلاوه در بخش مسافران در طبقه دوم و در نزدیکی گیت 33 مشاهده نمایید.

امکانات و خدمات بچه ها: فضاهایی با حفظ حریم خصوصی طراحی شده که برای تغذیه بچه ها و بعلاوه تعویض پوشک آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این در بخش عمومی فرودگاه بین المللی کبک و در نزدیکی بخش امنیتی یک منطقه برای بازی بچه ها قرار گرفته است. علاوه بر این در صورتی که می خواهید مطمئن شوید تا بچه ها تمامی انرژی خود را پیش از سوار شدن به هواپیما تخلیه نموده اند می توانید خدمات و امکانات بازی بچه ها را در نزدیکی گیت 29 و 30 پیدا کنید.

روش های حمل و نقل در فرودگاه بین المللی کبک کانادا

اتوبوس: جهت اتوبوسرانی RTC 78 بین فرودگاه و ترمینال اتوبوسرانی Les Saules در طول روزهای هفته خدمات و امکانات حمل و نقل را فراهم می کند. بلیط یک طرفه این اتوبوس ها 3.5 دلار کانادی با یک تغییر بوده و 8.6 دلار کانادی برای تمامی ساعت های روز است.

تاکسی: خدمات تاکسی در سراسر بخش های بیرونی فرودگاه وجود دارند. این تاکسی ها دارای امکانات تاکسی متر بوده و هزینه خود را بر این مبنا دریافت می کنند. بر اساس آخرین بروزرسانی صورت گرفته هزینه تاکسی برای رفتن یا آمدن از شهر کبک کانادا 34.25 دلار کانادایی و هزینه رفت و آمد به حومه فرودگاه به اندازه 15 دلار کانادایی می باشد.

اجاره اتومبیل: در فرودگاه بین المللی کبک کانادا آژانس های اجاره اتومبیل هم وجود دارند. از جمله این شرکت ها که خدمات و امکانات اجاره اتومبیل را فراهم می کنند می توان به آویس (Avis)، باجت (Budget)، اینترپرایز (Enterprise)، هرتز (Hertz) و آلامو (Alamo) اشاره نمود. محل قرارگیری شرکت های اجاره اتومبیل در طبقه اصلی ساختمان و بخش اداری می باشد.

جاذبه های گردشگری نزدیک فرودگاه کبک کانادا

اگر در فرودگاه کبک کانادا توقف دارید و می خواهید از جاذبه های گردشگری نزدیک فرودگاه بازدید کنید، می توانید به مکان های زیر بروید:

  • دهکده Huron: دهکده Huron یک موزه فضای باز است که زندگی مردم Huron را در قرن 17 به نمایش می گذارد.
  • پارک ملی Jacques-Cartier: پارک ملی Jacques-Cartier یک پارک زیبا با جنگل های انبوه، دریاچه ها، و رودخانه هاست.
  • آبشار Montmorency: آبشار Montmorency آبشاری زیبا با ارتفاع 83 متر است که در فاصله 15 کیلومتری از فرودگاه کبک کانادا قرار دارد.

نکاتی برای مسافران فرودگاه کبک کانادا

  • در صورت امکان، پرواز خود را برای صبح زود یا عصر برنامه ریزی کنید، زیرا فرودگاه کبک کانادا در طول روز شلوغ تر است.
  • اگر با اتومبیل به فرودگاه می روید، از قبل برای پارکینگ فرودگاه رزرو کنید.
  • اگر پرواز بین المللی دارید، حداقل 2 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید.
  • برای اینکه تجربه سفر خوبی در فرودگاه کبک کانادا داشته باشید، توصیه می کنیم با خود یک کتاب، مجله، یا شارژر تلفن همراه بیاورید.

نتیجه گیری

فرودگاه کبک کانادا یک فرودگاه مدرن و مجهز است که خدمات گسترده ای به مسافران ارائه می دهد. اگر به شهر کبک سفر می کنید، می توانید به راحتی از طریق فرودگاه کبک کانادا به مقصد خود برسید.

منبع: sleepinginairports.net
انتشار: 23 مهر 1402 بروزرسانی: 1 آبان 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 679

به "آشنایی با فرودگاه کبک کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "آشنایی با فرودگاه کبک کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرودگاه کبک کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید